Heel veel sterkte en dit was gewoon pech,een ongeluk.. Verwijt je zelf niet!
ioontje
Geplaatst: 09-05-09 22:10
Wat vreselijk. Ik had nog zo gehoopt dat ie erdoor zou komen. Wat ik nog wel een keer wil vragen/zeggen: is het echt zeker dat het door de wormkuur komt? Is er gekeken naar resusfactor? Dit is echt wel van belang om te weten, voor een eventueel volgend veulen. De veulens die uit merries komen met resusfactor zijn ook gezond als ze geboren worden, maar worden binnen een paar dagen vergiftigd door de melk van de moeder..................volgens mij geeft het ongeveer hetzelfde beeld als bij jouw Dorisje............toch iets om even naar de informeren denk ik. Maar in ieder geval: neem jezelf niets kwalijk!!!!!!!!!!!!!!!! Veel sterkte.
heel veel sterkte, ik weet dat het vreselijk is om het mee te maken. Geef jezelf niet de schuld, en ik ben er ook nog niet zo zeker van dat je veulen daaraan (wormenkuur)gestorven is. Wat zegt de dierenarts daarvan? Wordt er sectie verricht??
Heel veel sterkte met het verlies. Ook ik heb je andre topic gevolgt,geef je zelf niet de schuld.
Wat iootje schrijft kan ook. Ik heb zelf ook een resusfactor en ben er ook voor ingeent. Het eerste veulen/kindje is gezond, de tweede kan ziek worden.
Pluttersput
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-09 10:28
De dierenarts gaat ervan uit dat het door de wormkuur komt. Het is ook wel heel toevallig als ik net heb ontwormd, en een dag later is het veulen dood. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het daarvan komt, maar zoals gezegd, ik zal het doorgeven.
@ Smartie: dit was het eerste veulentje voor de merrie.
had je andere topic ook gelezen en je moet jezelf echt niet de schuld geven. Je kunt er ook niets aan doen!
Heel erg veel sterkte gewenst de komende tijd!
FZ_Lin
Geplaatst: 10-05-09 12:03
Ah Barb meen je niet... En het was zo'n leukerd!
Zoals het al eerder is gezegd, verwijt jezelf niks! Jij kan hier niks aan doen. Je hebt alles gedaan wat je kon doen, en meer kan je jammergenoeg niet doen. Echt je hoeft je totaal niet schuldig te voelen! Weet zeker dat Doris dat ook niet zou willen..
clio96
Geplaatst: 10-05-09 16:26
Je hebt gedaan wat je kon! Sterkte met dit verlies
annastasia
Geplaatst: 10-05-09 18:04
Ik was net aan je ander topic begonnen toen ik je onderschrift las. Wat vreselijk om je veulen te moeten verliezen. Laat je d'r nog onderzoeken wat de precieze doodsoorzaak is geweest? Het kan van alles geweest zijn, infectie etc etc, ik denk nl niet dat die wormenspuit direct de oorzaak is, misschien in combinatie met....
hele nare afloop.. en meid het jezelf verwijten heeft geen zin, ik snap het wel en ( iig puur zwart wit gezien) heb jij het ook gedaan, maar heb jij dit gedaan uit "boeit me ook niet, ik doe maar wat? " of met de wetenschap dat het niet handig was? nee toch? Ja, je hebt hoogstwaarschijnlijk de dood van dit meisje veroorzaakt en dat maakt dit nu dubbel zo zwaar, ik verwijt alleen maar mensen iets, als ze iets doen met of voorbedachte rade of dat het ze gewoon geen zier interesseert , dit is beide niet het geval, mensen maken fouten, daar zijn we ( helaas) ook mens voor, van fouten kan geleerd worden, voor jou nu niet veel troost misschien, maar wellicht worden er door jou verhaal wel veulens gered... en laat dat dan Doris haar nagedachtenis zijn, hoe wrang ook.
ik wens je heeeel veel sterkte, dealen met dit verlies en de manier waarop is vreselijk zwaar, ik vind het echt klote voor je, dat je op zo'n manier "een les" moest leren.. niet eerlijk meis...
Dag kleine mooie Doris, slaap zacht...
Jolliegirl
Geplaatst: 13-05-09 15:53
hey meiske. nog even berichtje ook hier.
heel vele sterkte, en heel vele knuffels van hier!! koppie op...! dit zal moeten slijten... hier kon je niets aan doen... niets wat je vantevoren wist iig!
Sodeletuut
Geplaatst: 14-05-09 15:19
Heel veel sterkte!
En vooral, geef jezelf echt niet de schuld! Je kon er niks aan doen, het had iedereen kunnen gebeuren en je hebt het absoluut niet met opzet gedaan.
Het is al zo moeilijk voor je, en door jezelf de schuld te geven wordt het alleen maar erger..
Ik wilde nogmaals even iedereen bedanken. Het gaat wel al beter, moet ik zeggen. Het is nog vaak lastig, omdat ik dan ineens besef da ze gewoon niet meer terug komt. Ik had eerst zoiets van: paarden hoeven van mij nooit meer. Waarom ik het dacht weet ik niet, ik heb altijd zo veel lol aan ze gehad dat ik het achteraf een stomme gedachte vond. Maar nu begint de lol langzaam weer terug te komen, heb al van alles gepland wat nog gebeuren moet. Dus we gaan de goede kant op
Sodeletuut
Geplaatst: 14-05-09 15:53
Fijn dat het alweer wat beter gaat. En vooral de paarden die je zoveel plezier bezorgen niet opgeven!
riviera2
Geplaatst: 15-05-09 11:27
Heb net het hele topic doorgelezen.. Wat een verhaal. Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.
Eva_Jameson
Geplaatst: 17-05-09 18:09
Sterkte ermee! En verwijt het jezelf niet het ging niet express! het is jouw schuld niet onthoud dat!
Steefjevos
Geplaatst: 25-05-09 20:53
Je hebt echt niet je veulen vermoord hoor!! Het is een stom ongeluk geweest, ook al voel je dat nu écht niet zo. Wat een ramp, ik hoop dat je het jezelf vergeeft. Het is natuurlijk heel zwaar om het veulen alsnog te verliezen.. Hoe gaat het inmiddels met de merrie?
Met de merrie is eigenlijk weer alles prima. Ze is weer het zonnetje in huis, en zoals altijd, gefixeerd op eten. De uier begint ook al goed te slinken, dus ik denk dat het gewoon allemaal goed komt
Steefjevos
Geplaatst: 03-06-09 15:52
Wat fijn om te lezen Jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar toch erg fijn dat de merrie zich weer goed voelt.
nomorebokt
Geplaatst: 03-06-09 15:55
Heel veel sterkte. Niet bij de pakken neer gaan zitten. Je hebt alles gedaan wat in je macht lag...en zeker jezelf niets verwijten.