[IM] Mek is dood...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Re: Mek is dood...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:18

Moedig en dapper besluit. Respect voor je handelen.
Heel veel sterkte gedurende de komende tijd. Ach gut

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:19

Wat een verhaal!
Ik zou er zelf niet voor hebben gekozen, zie zo'n paard eigenlijk liever als grasmaaier in een kudde, of als volwassene in een opfok bijvoorbeeld. Maar ik vind het wel knap dat je zo'n besluit hebt durven nemen. Jammer dat het nog zo lang geduurd heeft, maar nu is ze wel op een goede plek Lachen

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:20

Zelfs ik, ja ja..., heb even moeten huilen gisteren. Niet zozeer om het gevecht van Mek.. want dat was Mek. Mek was een gevecht en zou het altijd gebleven zijn. Ik moest huilen om jou. Want niet alleen voor Mek was dit een gevecht, en voor Mek was het tenminste nog een gevecht met een einde.. Ik hoop met heel mijn hart dat er voor jou ook een tijd komt dat je klaar bent met vechten, met rust in je leven, rust in je hart en rust bij je kinderen. Je weet dat ik trots op je ben. Nu kun je ook dit afsluiten en verder naar een volgende stap. Ik laat de foto's nog even in de camera... X.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:21

klijnliesje schreef:
Ik vind het dapper maar of angst van een paard een reden is tot euthanasie... ze kon bij jou toch ook gewoon in de wei. Kon ze dan niemands anders gezelschapspaard worden?
ps geen beschuldiging hoor ( ken het hele verhaal niet) dus sterkte. Vroeg het me gewoon af?
,

zo denk ik er ook over, ik snap dat het voor jouw moeilijk is dat ze er niet meer is....maare weet niet o goed wat ik hiervan moet denken, in ieder geval wel sterkte

Djoena

Heel erg veel sterkte Plien.... Ach gut Ach gut
Laatst bijgewerkt door Djoena op 30-10-08 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Irre schreef:
Zelfs ik, ja ja..., heb even moeten huilen gisteren. Niet zozeer om het gevecht van Mek.. want dat was Mek. Mek was een gevecht en zou het altijd gebleven zijn. Ik moest huilen om jou. Want niet alleen voor Mek was dit een gevecht, en voor Mek was het tenminste nog een gevecht met een einde.. Ik hoop met heel mijn hart dat er voor jou ook een tijd komt dat je klaar bent met vechten, met rust in je leven, rust in je hart en rust bij je kinderen. Je weet dat ik trots op je ben. Nu kun je ook dit afsluiten en verder naar een volgende stap. Ik laat de foto's nog even in de camera... X.

Hoe weten we eigenlijk zeker dat een dier altijd zal blijven vechten? Ik wil jullie verdriet echt niet moeilijker maken of onrustiger, hoor. Bloos

Maar uiteraard hoop ik dat het dier het nu veel beter heeft en dat jullie allebei heel veel rust zullen ervaren.. Ach gut

Marchador

Hier krijg ik nou echt de rillingen van en krijg ik tranen in mijn ogen.
Wat een vreselijke beslissing moet je genomen hebben.
Heel veel sterkte met het verlies.

Hoewel ik de ins en outs niet ken, sluit ik me toch aan bij de post van Tita.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:22

Wat een heldhaftig besluit door aan het paard te denken en niet aan jezelf. Petje af voor je en heel veel sterkte Ach gut Ach gut Huilen
Ze heeft nu eindelijk rust

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:26

Soms kan je je paard wel als grasmaaier verkopen, maar dan? Paard komt weer bij vreemden terecht, is dan helemaal niet meer in handen te krijgen als het nodig is. En voor je het het weet wordt een paardje weer doorverkocht aan iemand die hem "wel even gaat temmen" en weer doorverkocht... en weer doorverkocht.... Met deze beslissing weet paulien tenminste zeker dat mek niet meer zal lijden, heel knap dat ze beslissing heeft durven nemen!!!!

Sterkte meis!! Ach gut

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:26

ik vind dit heel sterk van je.

sterkte

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:29

odetteke schreef:
Soms kan je je paard wel als grasmaaier verkopen, maar dan? Paard komt weer bij vreemden terecht, is dan helemaal niet meer in handen te krijgen als het nodig is. En voor je het het weet wordt een paardje weer doorverkocht aan iemand die hem "wel even gaat temmen" en weer doorverkocht... en weer doorverkocht.... Met deze beslissing weet paulien tenminste zeker dat mek niet meer zal lijden, heel knap dat ze beslissing heeft durven nemen!!!!

Sterkte meis!! Ach gut

De vraag is of dat zo is, en soms kunnen merries enorm veranderen door er een keer een veulen bij te fokken. Dat heb ik ook ervaren met een destructieve merrie, wat overigens een schat van een paard was. Ach gut

Maarja, oordelen is idd makkelijk vanaf mijn stoel, dus vandaar oko die vraag van me. Bloos

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:29

odetteke schreef:

Sterkte meis!! Ach gut

tot ie een goede krijgt

Prince was 10 toen ik bij mij kwam en ik was de 11e eigenaar het hoeft niet altijd slecht af te lopen.
En hij was dus echt link waarvan 2x een 10-jarige meisje in het ziekenhuis heeft gekregen (2 verschillende eigenaren)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:30

tranen in mijn ogen, wat een moelijke beslissing, zo jong, maar inderdaad wat anders.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:31

een heel dapper besluit en zo te horen de juiste beslissing..

heel veel sterkte ermee..

de reactie's van mensne met een ander idee er over lijken me totaal niet op zijn plaats nu en, je moet soms iets verder kijken dan je neus lang is en de hele situatie goed doordenken. Ik dat dit in dit geval zeker gebeurd is, de eigenaar heeft er ook veel verdriet van.. Stuur evt een pb maar plaats dit soort reactie's niet..

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:31

Met dikke tranen in me ogen toch even een reactie typen.

Lieverd, wat moet dit moeilijk zijn geweest!! Helaas weet ik hoe het is om een paard te hebben met een verleden. En ze zullen nooit helemaal goed worden. Hoeveel training, hoeveel tijd, hoeveel geduld, altijd zal er in dat koppie die kortsluiting blijven die er in is geslopen.

Heel veel respect voor jou om deze moeilijke beslissing te nemen, je weet nu in ieder geval dat ze rust heeft. Mek mag blij zijn dat ze jou in haar leven heeft gehad Kusje

Dikke kus, Nadia
Laatst bijgewerkt door Nadia op 30-10-08 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:32

maccie schreef:

de reactie's van mensne met een ander idee er over lijken me totaal niet op zijn plaats nu en, je moet soms iets verder kijken dan je neus lang is en de hele situatie goed doordenken. Ik dat dit in dit geval zeker gebeurd is, de eigenaar heeft er ook veel verdriet van.. Stuur evt een pb maar plaats dit soort reactie's niet..

je mag je mening geven.

ik vind het dapper van TS en ik wens haar heel veel sterkte met haar verdriet.

maar mijn gevoel zeg iets anders, dat mag en dat kan en ik kan heus wel laten merken dat ik niet achter haar behandel-plan sta.
Wat niet weg wil nemen dat ik het erg voor haar vind

zal er over ophouden

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:34

Ik denk niet dat Pauline zit te wachten op discussie's en "heldhaftige verhalen". Ze heeft alles al geprobeerd en de keuze was niet anders dan Mek uit haar nachtmerrie te halen... Nogmaals Plien, heel veel sterkte.... Ach gut Kusje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:35

Knap besluit, sterkte ermee.

Ik kan mij het heel goed voorstellen waarom je deze keuze hebt moeten maken. Elke verandering in het leven van Mek zou weer leiden tot extra spanning. Dus ik denk ook niet dat je haar een plezier had gedaan om haar weer ergens anders te plaatsen... Een paard dat zo vol angst zit is beter af in een wereld zonder angst... want het is niet paardwaardig om zo'n dier door te laten leven in volledige angst...

Nogmaals heel veel sterkte!
Ik denk dat je goed heb gehandeld Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:35

maccie schreef:

Mee eens!! Ik snap niet waarom er in een topic als deze een discussie gevoerd moet worden over waarom wel en waarom niet in laten slapen. Als TS deze optie de beste vind, dan is dat haar goed recht!! Het is al rottig genoeg dat het dier naar de eeuwige weides is gegaan omdat er gewoon geen andere oplossing was. Ik vind de discussie dus ook totaal ongepast..

Pauline, heel veel sterkte!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 13:36

Graag Tita, je mag eenmening vormen, geven zelfs maar het veranderd niet. Ik snap wel dat het je raakt...
Soms zijn dingen beter zo, het is goed. Maggy heeft in haar leven teveel van de mens te verduren gekregen en ik denk oprecht dat ze het ontzettend goed heeft gehad bij mij, veel geleerd heeft, en dan toch...altijd die angst. Je konn er intens ee werken en ze kon de passage ls, zonder touw, op lichte vingerbewegingen. Dan liet je haar los, wilde haar een snoepje geven en vloog ze panisch door de bak. Díe angst, en dat maakt een paard gevaarlijk, weer bij een ander? Nee. Ze heeft nu eindelijk haar rust, de rust die zij verdiende, en iedereen mag er wat van vinden. Ik hield zo onelofelijk veel van mijn paard, dat ik dit heb kunnen doen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 13:37

Ik wil ook Sjantal en Anna, mijn vriendinnen en haar vorige eigenaars ontzetten veel sterkte wensen, ook zij hielden zoveel van haar...Sjan was erbij, irre was erbij, het was goed zo.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:39

Pauline schreef:
Graag Tita, je mag eenmening vormen, geven zelfs maar het veranderd niet. Ik snap wel dat het je raakt...
Soms zijn dingen beter zo, het is goed. Maggy heeft in haar leven teveel van de mens te verduren gekregen en ik denk oprecht dat ze het ontzettend goed heeft gehad bij mij, veel geleerd heeft, en dan toch...altijd die angst. Je konn er intens ee werken en ze kon de passage ls, zonder touw, op lichte vingerbewegingen. Dan liet je haar los, wilde haar een snoepje geven en vloog ze panisch door de bak. Díe angst, en dat maakt een paard gevaarlijk, weer bij een ander? Nee. Ze heeft nu eindelijk haar rust, de rust die zij verdiende, en iedereen mag er wat van vinden. Ik hield zo onelofelijk veel van mijn paard, dat ik dit heb kunnen doen.

Daar heb je idd een heel sterk punt, toen mijn meisje leed in de wei moest ik wachten op de arts en als ik een geweer had gehad had ik haar zelf afgemaakt. Bloos

Had me niet kunnen voorstellen dat dat in mijn vermogen lag maar al die minuten waren er teveel. Ach gut
TS, petje af in die zin, hoor! Ach gut
Was zij ook panisch met soortgenoten? Kon zij dan ook ineens zo in paniek raken?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:39

Ik vind het heel moeilijk om te lezen dat ze zoveel moeite had om te gaan.
Ze was blijkbaar nog niet klaar om te gaan.

Ik kan mij voorstellen dat jij alles gedaan hebt wat in je macht lag.
Voor mijn gevoel had er misschien iets opgelost kunnen worden dvw bloesems en een healing.

In ieder geval sterkte met dit verlies.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:40

Moedige beslissing Ja

Ik had dat nooit zo gedaan denk ik, het lijkt me echt een lastige situatie.

Maar ik heb zeker wel respect voor jou. Je hebt toch gekozen wat (waarschijnlijk) het beste voor het paard was.

Veel sterkte Ach gut

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:41

Annebe, het dier heeft kenneljik heel snel de neiging om adrenaline op te bouwen, en bij iets nieuws is zoiets heel instinctief, gebeurt vanzelf. Dat is de drang tot overleven idd, maar stel je voor dat het dier wist dat het verlost zou worden, had ze dan nog zo gesparteld?.. Misschien was haar leven echt een kwelling, dat kunnen we vanaf hier niet instellen en druppels zijn prachtig, maar als ik dit zo lees vrees ik ook dat dat echt niet afdoende is. Bloos