sonjim schreef:ik ben er zelf tegen om pijnstillers te gaan voeren aangezien het ongeveer 4 maanden per jaar goed gaat en de rest niet. Pijnstillers die bij haar werken is fenylbutazon, maar dan wel minimaal 2 zakjes per dag. Dit is dan weer slecht voor lever en nieren, dus duurzaam geen oplossing.
Mijn moeder ziet haar iets vaker, maar is ook heel nuchter en vind dat het een voorrecht is dat je een dier de pijn kunt besparen. Mijn moeder heeft zelf gewrichtsklahten en weet dus hoe het voelt.
Ja, als ze die moet hebben is het inderdaad niet verstandig want het is een behoorlijk agressieve pijnbestrijding, zoals je zelf ook al zegt! En je moeder heeft ook een goed punt. Als je haar de pijn dan kan besparen, zou dat wel beter zijn.
Ik weet hoe moeilijk het is om zo'n beestje te laten gaan, zeker als ze nog helemaal helder van geest ook zijn. Ik heb het wel gezien bij een merrie bij mij op de pensionstal, die was ook lichamelijk helemaal op, maar nog wel vreselijk helder. Uiteindelijk hebben de eigenaren toen de knoop toch door gehakt en haar laten inslapen. Ik denk dat je gewoon moet doen wat je hart je ingeeft, hoe moeilijk ook. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte met het maken van je keuze!