[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:31

ceesje schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Froukje is vandaag ingeslapen. Onze meiden ,en onze andere paarden hebben afscheid van haar genomen.
Zo n lieverd gun je elk kind om op te leren rijden. Dankbaar zijn we , dat we haar een jaar geleden terug hebben kunnen halen ,om haar een oude dag te bieden.Toch is het onvoorstelbaar als je terugkijkt dat er voor twee weken geleden nog niets met haar aan de hand leek te zijn......
Verdrietig omdat we haar gaan missen , opluchting omdat haar insulten haar zo aftakelen , en wij het geloof hebben dat zij paardwaardig mag gaan. In herinnering Froukje de liefste kinderpony

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:21

Heel veel sterkte met het verlies van froukje,wat een scheet van een pony.

Grit het antwoord op je vraag.Dwertje kreeg magnesium bijgevoerd zodat ze wat minder stress had.Een paard met cushing heeft altijd stress van binnen.Verder zijn er pilletjes die helpen bij mesnen voor de ziekte van parkison,pergolide heet dat en die pilletjes helpen ook redelijk bij paarden met cushing.
Doordat dwertje cushing had was ze chronisch hoefbevangen waardoor ze op speciaal beslag stond met een rubber zool opgevuld met siliconen.
Ja het heeft me heel wat geld gekost de laatste jaren maar ik heb het er graag voor over eghad.Wat ook een geluk was dat mijn man altijd zei dat kosten nog moeite gespaard moesten worden.
Ik denk dat ik het laatste jaar ongeveer 1800 euro aan kosten ben lwijtgeweest daarbij dus ook de rekeningen voor de da die maandelijks kwam.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb en ben mijn man daar nog eeuwig dankbaar voor.Mijn 2 lieverds zijn nu samen Huilen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:29

Sterkte, Ceesje, ze was geen spat veranderd. Knipoog
Het was idd een gaaf diertje, mijn stiefdochter heeft ook erg van haar genoten. Ach gut

Fijn dat ze rustig is ingeslapen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:08

Fijn dat het rustig is gegaan Ceesje, sterkte!
Mooi gezegd dwertje.. ze zijn nu samen..voor altijd..

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:28

ik sluit me ook aan bij dit topic mijn paardje is op 18 december 2005 overleden, vandaag precies 3 jaar. het verlies heb ik nog steeds niet verwerkt, vandaag heel erg hard gehuild. ik mis het diertje zo!
Summer is niet door ouderdom gestorven maar hij is maar 1 jaar en 3 maanden geworden.hij is waarschijnlijk toen destijds in de sloot gevallen bij het spelen met de andere paarden
daarna is hij in shock geraakt en overleden. bij nader onderzoek had hij ook nog een gebroken been en nek.
sorry mensen ik heb eigenlijks niet zoveel woorden om te vertellen maar er heerst nu grote verdriet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:30

Ach gos, meid, wat een nare manier om je dier zo te moeten kwijt raken, en zo jong... Ach gut
Ik verloor de mijne op 13 januari 3 jaar terug, ook nog hoogdrachtig..
Zo heel plots komt het dan echt als een bom binnen vallen he? Verdrietig

Op 13 januari neem ik altijd vrij.. Dan wil ik thuis zijn, bij haar boompje, haar lantaarn (kaars voor buiten), haar gedicht.. Ach gut

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:33

Hey Detour ja het komt echt als een bom binnen vallen, ik heb bij zijn foto ook een kaarsje branden de hele dag door.
ik ben vandaag ook vrij.
bedankt voor je lieve reactie dat doet me goed!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:34

Ik denk met je mee, hoor! Bij komt die rotdatum (vrijdag de dertiende) ook weer binnen sluipen. Veel sterkte en ik hoop dat je steun hebt!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:59

detour schreef:
Op 13 januari neem ik altijd vrij.. Dan wil ik thuis zijn, bij haar boompje, haar lantaarn (kaars voor buiten), haar gedicht.. Ach gut

Ja dat geloof ik best wel.. Lijkt me echt een vervelende dag he..
Ik vraag me af hoe dat voor mij zal zijn als het dan al een jaar geleden is..

Shivatje is nu pas een maand overleden, en op de een of andere manier wil ik het nog
niet beseffen. Ik wil niet langs de wei. Terwijl me bij de gedachte aan haar de tranen al
in de ogen springen..

Vorige week ben ik bij haar enige veulentje geweest, en hij lijkt precies op haar..
Ik heb nog eens gevraagd of zn baasje m niet weg doet, maar helaas.
Ik had m zo graag willen hebben, 't enige van haar wat nog leeft zal ik maar zeggen..

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:26

Na 8 jaar werk ik nog steeds niet op 28 februari. Het duurt nog even maar hij is nu al weer veel in mijn gedachten.
Het verdriet slijt wel met de jaren maar toch...kan nog steeds huilen.
Vooral als je er met andere mensen over hebt.

3 jaar geleden nu kreeg ik te horen dat ik mijn huidige paard ook bijna kwijt zou raken. Kon toen kiezen tussen een spuitje of aquatraining met 0,0 procent garantie dat het aan zou slaan.
Gelukkig heb ik hem de kans gegeven want we genieten nog steeds van elkaar. En hij kan gewoon alles weer. Als ik tegen mensen zeg dat ie toen door het oog van de naald is gekropen staan ze me allemaal verbaasd aan te kijken. Hij is nl ook erg speels ( de dondersteen van stal op zijn 16 jarige leeftijd).
Zijn blessure is blijvend dus bij verkeerd rijden o.i.d. kan hij er weer last van krijgen dus ga wel heel bewust met hem om. Elke maand ben ik nog bij de aquatraining waar hij ook 1 keer in de zoveel tijd door de DA wordt nagekeken en de fysio komt 1 keer per 3 maanden.

Heel veel sterkte iedereen.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:01

Sis leone , fijn dat Larian en jij deze kans hebben , en dat het goed gaat.
Dank voor jullie bemoedigende woorden.Het is zeer pittig om van twee paarden in zo n korte tijd afscheid te nemen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:18

Hopelijk mag je van de andere dieren nog lang genieten, Ceesje!

Het is afkloppen maar ik heb al anderhalve maand twee paardjes waar ik me geen zorgen over maak!

Dat ga je dan waarderen.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:38

Dat hoop ik ook Ceesje dat je nog lang van je andere dieren mag genieten.
Het is ook heel moeilijk zeg om 2 paarden zo kort achter elkaar te verliezen. Maar ik heb alle respect voor hoe je met je paarden omgaat en hoe je je keuzes maakt.

Detour dat is mooi dat je je even geen zorgen maakt...zal duimen dat dat nog lang mag voortduren.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:08

k Geniet met de dag , en weet ook dat Froukje en Lajoutie hun tijd was om te gaan , lajoutie heeft het in de zomers pittig gehad met de pollenallergie die een niet onderdrukbare vorm van voorhoofdsholteontstekingen veroorzaakte, dit was ook het eerste voorjaar dat ik mij zelf afvroeg hoelang je haar situatie mag laten voortduren.En wat het beste voor Lajout zelf is.
Voor Froukje hebben we de oude dag gegeven en daarvan weet je dat ze een keer gaan, wel eerder dan dat gedacht , maar wel op een manier zoals die bij haar past.Met grote belangstelling en verwondering heb ik de zorgzaamheid van onze paarden aanschouwd. Froukje die moeite heeft met na een insult zich te orienteren en door Caitlyn op sleeptouw genomen wordt. Gek genoeg heb ik daar van kunnen genieten , hoe een 3 jarige merrie die zorgzaamheid aan de dag legt.Dat Froukje en Lajout nu weer samen zijn , werkt voor mij zeer troostend , en heb er vrede mee.In mijn tuin heb ik voor hun een hoek gemaakt als aandenken.
In januari ga ik voor mijzelf een pas op de plaats maken , ga een reiki cursus doen , krijg een leuke hond te logeren en ga met Ceesje , caitlyn en Kayleigh aan de slag.
De meisjes van Froukje komen begin januari langs en dan gaan we kijken , wie voor hun de rijmaatjes worden.
In maart gaat Ceesje voor de menwagen beleerd worden.
Lajoutie en Froukje zal ik niet vergeten , weet wel dat zij het prettig vinden als wij verder gaan met genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:52

Afgelopen vrijdag was het precies een jaar geleden dat Labouret de regenboogbrug overstak.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:52

Wat een beauty, Lovely, erg mooi dier..

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:08

Sterkte lovely

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:02

Dank jullie wel. Toen ik net het filmpje weer keek, hield ik het ook weer eens niet droog. Maar zoals Amanda zingt blijkt hierboven nog maar eens: nothing lasts forever but we always try...

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:29

Mooi filmpje.. kreeg ook traantjes in mijn oogjes.
Mooie foto ook aan het eind.

Sterkte Lovely.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:37

Lovely schreef:
Afgelopen vrijdag was het precies een jaar geleden dat Labouret de regenboogbrug overstak.

Mooi filmpje.
Labouret was een erg mooi paard.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:39

@ Lovely Sterkte!!
@ Ceesje: Jij ook sterkte! (geloof dat ik dat nog niet had gezegd)
Ik weet hoe je je voelt, dit jaar op 2 maart is Aquarina overleden, en 11 maart heb ik mijn kleine Casje in moeten laten slapen.

Cashmere dr moeder heb ik gelukkig nog, daar zou April 2009 weer een veulen van komen, maar dat heeft ze afgelopen dinsdag vergooid.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:27

iedereen die het moeilijk heeft veel sterkte.

vandaag precies 2 jaar geleden dat ik me hond heb moeten laten inslapen.
16 februari '09 is het alweer 2 jaar geleden dat ik me grootste vriendin Missy (1e eigen paard) veel te vroeg heb moeten laten gaan.(mocht geen 5 worden Verdrietig )

Hoe doen jullie het met een nieuw paard? ik heb het idee dat ik nooit zo'n band met me huidige paardje zal krijgen als met Missy.
Mis haar nog elke dag. Is een lange strijd geweest.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:31

ik zal met jana ook nooit dezelfde band krijgen als ik met lammie had maar ik krijg wel een ander soort band merk ik...
jana krijgt gewoon een plekje naast lammie in mijn hart...

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:37

lammie2701 schreef:
ik zal met jana ook nooit dezelfde band krijgen als ik met lammie had maar ik krijg wel een ander soort band merk ik...
jana krijgt gewoon een plekje naast lammie in mijn hart...

ja dat merk ik ook.
maar heb zelf het idee dat ik het nog niet helemaal los kan laten op de 1 of andere manier.
elke keer als ik op stal kom ben ik wel blij om mijn paard te zien en zij is ook blij mij te zien,maar mis toch Missy.
Ik ben wel erg blij dat ik me huidige paard heb gevonden die betekent ook erg veel voor mij( halfzusje van Missy) ,maar is heel anders.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:04

Mooi filmpje Lovely!
Valeria, wat een rotmanier om je paard te verliezen.
Sterkte voor jullie allemaal Ach gut

Ik denk wel dat Vince over een tijdje net zo diep in mijn hart zit dan Bert. Het is ook niet te vergelijken, Bert heb ik 13 jaar gehad en ik heb zoveel met hem meegemaakt. Hij was gewoon mijn lieve Bertje, mijn maatje waar ik zo trots op was.
Vince heb ik pas 5 maanden. Op hem ben ik ook gek, vind hem geweldig, kan zo heerlijk met hem buitenrijden. Maar ik heb met hem nog niet zo'n band kunnen opbouwen als met Bert. Bert zal ik altijd blijven missen, een tweede is er niet en dat hoeft ook niet.