[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeke

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:51

Denk ook wel dat je er meer vrede mee kan hebben als je paard op oudere leeftijd is gestorven, tuurlijk is het verdriet er niet minder om, maar ik heb er geen vrede mee dat Vinga maar 7 jaar is geworden, ik verander er niks aan, maar ze had (en zeker voor een Fjord) wel 30 kunnen worden.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:22

mijn paard is maar 4,5 geworden.... mis haar nog elke dag... nu bijna 2 jaar geleden... ben wel blij dat ik haar halfzusje heb gevonden...

@ pluklief: hoe is het met Embla ?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:43

Ik denk niet meer dagelijks aan het gemis van Kim. Ik zie elke dag haar hoofd op het schilderij in de kamer en haar staart, die in het trappengat hangt. Meestal gaat er dan iets door me heen van: Hoi Kim Lovers
Erover praten gaat steeds makkelijker. Als ik maar niet teveel stil sta bij het verdriet en het inslapen. Verder heb ik een mooie droom over haar gehad met betekenis en daar kan ik nog steeds niet over praten zonder tranen
Ook ik heb net als Andrea nog een kind van haar. In het begin (vlak na het inslapen) vond ik hem eigenlijk niet zo leuk. Ik vond hem wel lief enzo, maar als hij weg was gegaan, had ik hem niet gemist, denk ik. Maar dat is behoorlijk gegroeid en ik ben nu net zo gek op hem, als ik op Kim was Ja
Ook heb ik sterk het gevoel dat Kim over hem waakt en hem dingen "leert". Hij heeft met rijden nog geen stap verkeerd gezet. Het lijkt soms of hij is begonnen, waar zij is gestopt. Hij kan natuurlijk nog niet zoveel, maar hij doet alles zo braaf, dat het echt lijkt of hij gestuurd wordt door Kim.

Wacht maar af Andrea, dat komt bij jou ook en dan schuift het verdriet om Vinga langzaam steeds iets verder naar achteren Ach gut

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:03

Grit schreef:
ik weet zeker dat Bert geen treurend baasje wil, hij wil gewoon in ere gehouden worden.

OK dan! Ik probeer er ook op die manier tegenover te staan. Gaat de ene dag makkelijker dan de andere dag, maar ik kom er wel Lachen

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:06

Wb de jaarwisseling: Brrr, krijg ook de rillingen als ik daar aan denk. En precies om diezelfde redenen als jullie al hebben aangegeven: in 2008 was mijn meisje er nog. In 2009 voelt het al verder weg. De jaarwisseling lijkt toch weer een (klein) afscheid.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:33

Grit schreef:
ik weet zeker dat Bert geen treurend baasje wil, hij wil gewoon in ere gehouden worden.

De laatste tijd probeer ik ook steeds meer zo te denken. Hij maakte me altijd zo blij, en dat probeer ik mezelf steeds te laten herinneren als ik weer verdrietig ben. En de laatste tijd lukt dat me ook wel eens. In de reading stond ook dat ik moest proberen hem los te laten, ook voor zijn rust. En dat probeer ik ook echt, maar het is moeilijk.

Het andere paard is heel wisselend. Vorige week had hij een hele goede dag, dat gaf echt hoop. Maar vandaag was hij weer zo sloom, wilde niet dat ik aan zijn hoofd kwam.. Verschrikkelijk k.lote.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:49

ik blijf duimen!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:52

Ik ook Ach gut
En ook voor Embla

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:48

nexthorse schreef:
Wb de jaarwisseling: Brrr, krijg ook de rillingen als ik daar aan denk. En precies om diezelfde redenen als jullie al hebben aangegeven: in 2008 was mijn meisje er nog. In 2009 voelt het al verder weg. De jaarwisseling lijkt toch weer een (klein) afscheid.

Ik weet dat bij een rouw alle seizoenen een keer er overheen moeten zijn gegaan, dan zijn de scherpste kantjes er af...wat dat betreft ben ik blij met elke dag die voorbij is.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:53

nexthorse schreef:

Inderdaad voelt weer als een klein afscheid, je laat weer een heel jaar achter de rug waarin heel veel is gebeurd.
Ik hoop echt dat 2009 voor mij een jaar wordt waarin in kan genieten van het geen wat Vinga voor me na gelaten heeft.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:15

Pauline: ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, dat alle seizoenen (met ook alle feestdagen, verjaardagen, bijzondere data) er een keer overheen moeten gaan, dat de eerste keer het zwaarst is.

Dreeke, precies, het is zo'n heftig jaar geweest!
Ik hoop ook dat 2009 veel goeds gaat brengen, maar dat hoop ik ook voor iedereen hier.

Kiwi: jeetje, moeilijk om dat paard dan zo te zien. ik blijf duimen Ach gut

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:26

Ik kreeg net een mailtje dat de ring die ik heb laten maken, gisteren op de post is gedaan. Zit echt te shaken, en tranen lopen over mijn wangen. En dan is die ring nog niet eens hier Nagelbijten / Gniffelen
Mijn merrie komt weer thuis....

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:08

Ik weet precies wat je voelt, ik had dat ook toen ik wist dat mn armbandje opgestuurd zou worden, heb toen ook met trillende handen de enveloppe opengemaakt waar het inzat. Sterkte alvast als de ring thuis bezorgd is Ach gut

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:51

nexthorse schreef:
Ik kreeg net een mailtje dat de ring die ik heb laten maken, gisteren op de post is gedaan. Zit echt te shaken, en tranen lopen over mijn wangen. En dan is die ring nog niet eens hier Nagelbijten / Gniffelen
Mijn merrie komt weer thuis....

Ach gut laat je ook een foto zien hoe geworden is?
ben wel nieuwsgierig ernaar

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:02

absoluut, zal zeker een foto maken!
En wat wil het 'toeval' nu zijn: de ring is gisteren verstuurd, precies op de dag dat Unique 2 maanden is overleden. En nu hoor ik net dat ook de foto's van de fotoshoot van Unique ook gisteren op de post zijn gegaan!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:08

Ach gut Kippen vel hoor!!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:09

Heeft iemand tips bij het verwerken,
ik sluit mezelf erhelemaal voor af, als ik erover begin
springen de tranen me in mn ogen, net als nu...

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:18

Shivatjuh01 schreef:
Heeft iemand tips bij het verwerken,
ik sluit mezelf erhelemaal voor af, als ik erover begin
springen de tranen me in mn ogen, net als nu...

heb je een rustig plekje ,waar je je kan terugtrekken zonder dat iemand je stoort?
denk dan aan haar en alles wat je samen hebt gedaan en laat je tranen gewoon komen dan

en anders praat over haar bij iemand bij wie je kan uithuilen ,die niks vraagt en gewoon een arm om je heen slaat en je steunt

heb gauw even verhaal gelezen van je paardje nog Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:50

Echt tips kunnen we je niet geven meis, je zal het zelf een plaatsje moeten geven en dat heeft gewoon heel veel tijd nodig, en gun je zelf ook die tijd. Ik ben nu 7 maanden verder na het overlijden van mijn merrie en nog kan ik er moeilijk over praten en nog schiet ik vol bij de gedachte aan haar. Tijd heelt alle wonden zeggen ze.... nogmaals neem je tijd meis!

Sterkte!!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:42

Mijn merrie is al weer ruim een jaar geleden overleden op 13 jarige leeftijd. Het slijt idd wel, maar af en toe krijg ik toch een brok in mijn keel als ik aan haar denk... Mijn nieuwe paardjes zijn ook schatten, maar zo heel af en toe...

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:50

Mijn lieve pony is afgelopen zaterdag 6 december overleden. Hij is 31 jaar geworden en we hadden hem 22 jaar: vanaf zijn - en mijn - negende jaar. Een week voordat hij stierf heeft hij koliek gekregen. Daar is hij met succes voor behandeld, maar hij is er niet meer echt bovenop gekomen: hij bleef erg zwak, zijn lichaam was op. Zaterdag is hij in de wei gaan liggen en gestorven.
Ik mis hem natuurlijk ontzettend en het doet pijn om onze andere pony alleen in de wei te zien staan. Maar ik denk dat ik er ondanks het verdriet vrij goed mee om kan gaan. Hij heeft een prachtige leeftijd bereikt en is op een natuurlijke manier gestorven zonder een lange lijdensweg. Zo heb ik het altijd gewild. Maar het gemis blijft natuurlijk...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:44

xjudithx schreef:
Mijn lieve pony is afgelopen zaterdag 6 december overleden. Hij is 31 jaar geworden en we hadden hem 22 jaar: vanaf zijn - en mijn - negende jaar. Een week voordat hij stierf heeft hij koliek gekregen. Daar is hij met succes voor behandeld, maar hij is er niet meer echt bovenop gekomen: hij bleef erg zwak, zijn lichaam was op. Zaterdag is hij in de wei gaan liggen en gestorven.
Ik mis hem natuurlijk ontzettend en het doet pijn om onze andere pony alleen in de wei te zien staan. Maar ik denk dat ik er ondanks het verdriet vrij goed mee om kan gaan. Hij heeft een prachtige leeftijd bereikt en is op een natuurlijke manier gestorven zonder een lange lijdensweg. Zo heb ik het altijd gewild. Maar het gemis blijft natuurlijk...

Dat gemis blijft toch, dat maakt volgens mij niet uit op welke manier het dier sterft.
Gelukkig voor jou heeft hij wel een zeer respectabele leeftijd behaald, en een mooi leven gehad. Ja

Met de feestdagen wordt het voor mij misschien ook wel wat moeilijker...gewoon ook het idee van; mijn eerste kerst zonder Sharon...

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:03

Iedereen veel sterkte.
Ben benieuwd naar de ring , nexthorse.

Froukje gaat langzaam maar zeker richting hemel. Ze heeft sinds vorige week woensdag epileptische insulten , haar karakter is aan het veranderen , en we hebben besloten dat zij met haar 29 jaar een goed leven gehad heeft en paardwaardig mag gaan.Mijn dochters zijn het er over eens, nu ze in de achtertuin staat zien we hoeveel energie het haar kost om te orienteren. Soms lijkt het alsof ze blind is.
De aanvallen kosten haar veel energie , de meisjes van 6 en 7 jaar komen de komende dagen afscheid nemen, In haar box hangt de tekening van Jasmijn voor Froukje. ( Vanmiddag heeft Jasmijn een groot gedeelte van Froukje haar staart meegekregen , zodat ze de geur van de pony kan snuiven) Kindertranen doen pijn ,Froukje is gepoets en kreeg tijdens het bezoek gelukkig geen insult.En genoot van Jasmijn.
Een grote troost is dat ze straks samen met Lajoutie in de eeuwige velden de boel weer op hun kop zetten. Zo zijn ze elf jaar geleden
bij elkaar gekomen , en gek genoeg zijn ze beide in de maand dat ze gekomen zijn ook gegaan.........Lajout in september en froukje in december.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:13

Heel veel sterkte Ceesje. Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Het is moelijk he, als je een paard zo achteruit ziet gaan?
Ik ben een cd aan het branden voor mijn zusje met filmpjes en foto's van mijn overleden pony. De tranen lopen me over de wangen bij het zien van de filmpjes. En tegelijkertijd ben ik heel blij om te zien wat voor heerlijk leven hij gehad heeft. Zo gek dat het nog maar 4 dagen geleden is dat hij stierf...

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:15

sterkte ceesje ,wanneer is de dag dat ze over de regenboogbrug gaat? ,die dag denk ik aan jullie Ach gut