[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:00

ceesje schreef:
Pluklief fijn dat je moeder betrokken is.
Onze kinderpony heeft vanmorgen een soortement epileptisch insult gehad , maar dan heel kramperig en ging bijna tegen de grond om vervolgens als een wilde rondjes te gaan trekken.
Vanmiddag heeft ze dit weer gehad , notabene toen we op straat liepen , samen met de dierenarts kijken we het aan.
Morgen haal ik haar naar huis , want de kinderen hebben dan de gelegenheid om de tijd te pakken die ze nodig hebben,,,,
Ik hoop dat het van voorbijgaande aard is , deze aanvallen, ik heb er zelf geen goed gevoel over........( de ene aanval lokt de andere uit , en het is gewoon neurologisch..) Snackie ik teken graag in op je duimmodus......

Ai..das niet prettig. Epilepsie word vaak toch alleen maar erger?
Ik duim duim duim duimduim

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:07

Ceesje, ik duim mee voor je pony Ach gut

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:21

He gatsie ceesje lijkt me dus niet fijn om mee te meoten maken.Ook voor jou blijft de duimfabriek draaien.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:46

vandaag denk ik even aan jouw
fleur ,is je sterfdag vandaag ,alweer 11 jaar terug ,nooit vergeten

fleur is op 19 jaar overleden aan een gaskoliek

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:46

Tina Ach gut wat is de mooiste herinnering van jou aan fleur?wat liet ze jou zien waardoor jij verrast werd , of waar was zij vor jou een uitblinker in?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:08

fleur was meer dan 200% verkeersmak en een leidster
als welsch cob hield ze alles rustig onderweg
moest altijd met iedereen mee rijden want fleur hield de boel kalm
ook sloeg er eens een op hol en nam een sprong over de motorkap van een auto
fleur bleef kalm

machines die de sloten uittrokken ,stilstaan voor een treinovergang ,dikke tractoren ,vrachtwagens met sissende remmen ,deed haar niks
dat is wat waardeerde in fleur ,als je op haar rug zat ,zat je safe als een huis
ze had heel wat in haar mars ,we hebben tot M dressuur getraind ,ze kon springen
de 1.20 met gemak (en ze was maar 1.49)

een van mijn allermooiste herrineringen
fleur die me aanstoot toen met mijn ouders lag te waken in stal
was in slaap eventjes gevallen
het was zo ver ,leila was onderweg
leila geboren zien worden uit fleur ,ja top 10 Haha! memory!

fleur had maar 2 nadelen ,het was een hanger ,je kon haar nergens aan vastzetten zonder paniekhaak of ging geheid eraan
in de trailer direkt klep dicht of ze hong alweer van voren
fleur haatte aansingelen en zette dan haar tanden in alles om haar heen (behalve jezelf)

en ze was haast nergens bang voor maar wapperend plastik (zeilen ) wel
en ze ging geheid water niet in met de hoeven
en dan ging ook geeneen paard water meer in ,zelfs die nooit geen angst hadden

was en bleef een leidster in alles

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:58

Tina Lijkt haar dochter leila op Fleur?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:54

nee en ja
aan uiterlijk ,gangen is 100% copie vader
hou de fotos naast elkaar en je ziet geen verschil

wel is leila ook leidster ,die taak heeft ze direkt overgenomen en gehouden bij welk paard erbij was ook tot dukat hier was ,dat was eerste paard boven leila

leila is leila,met rijden anders
niet zo als fleur ,heb wel veel plezier gehad met leila ,maar anders ,andere tak van de sport op
dressuur kon vergeten met volbloedgangen Clown

ze zijn niet te vergelijken

wel heel 1 persoon gericht paard ,een kleine duvel tegenover vreemden
hengstenhouders die bellen of je aub paard ophaalt want er is geen land mee te bezielen bv
en elke veulen van leila moesten we ook erbij zijn ,leila veulent niet graag als er geen mensen zijn
van zowel leila als fleur hebben we nooit een veulen gemist

bloed van fleur zit erin maar is paard met eigen karakter en een stuk hoger van stokmaat Clown

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:07

Ik duim ook heel hard voor iedereen die dat nodig heeft Ach gut !

tina: Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:39

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft, ook hier nog steeds waterlanders, ik kreeg vandaag na maanden EINDELIJK het verslag van de reading van Vinga binnen, phoe was niet makkelijk, heb veel gehuild, maar het was een heel mooi verslag. Ook daarin werd gezegd dat ik het los moet laten.... maar hoe doe je dat...... zo moeilijk en ik denk dat ik dat niet kan Verdrietig

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:10

Ik kan dat ook echt niet..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:05

Loslaten .. lastig..
Ik heb Marlon losgelaten, i(denk ik) ik heb nog verdriet. maar niet meer zo erg. Sinds ik andere paarden om handen heb gekregen (Kay) is mijn verdriet minder geworden(of weggedrukt) ik weet het echt niet.

Loslaten doe je niet zomaar.. je hebt het misschien niet eens door dat je wat afstand neemt.

Ik denk vooral aan Marlon door dit topic.
In het dagelijkse leven loopt hij niet meer dagelijks door mijn hoofd.
Ik kom binnen, zie mijn canvasje met hem levensgroot. Ik hou van het paard.. maar ik kan er zo langs lopen, zonder dat ik even moet voelen Knipoog

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:16

Snackie schreef:
Loslaten .. lastig..
Ik heb Marlon losgelaten, i(denk ik) ik heb nog verdriet. maar niet meer zo erg. Sinds ik andere paarden om handen heb gekregen (Kay) is mijn verdriet minder geworden(of weggedrukt) ik weet het echt niet.

Loslaten doe je niet zomaar.. je hebt het misschien niet eens door dat je wat afstand neemt.

Ik denk vooral aan Marlon door dit topic.
Ik kom binnen, zie mijn canvasje met hem levensgroot. Ik hou van het paard.. maar ik kan er zo langs lopen, zonder dat ik even moet voelen Knipoog

Ik heb een beetje hetzelfde.
Soms vraag ik me af of ik dingen weg druk. Maar ik denk dat ik altijd zal blijven huilen als iemand geinteresseerd naar Bert vraagt.
Zou ik ook doen als ik nu nog dagelijks om hem zou huilen. Het is gewoon een heel verdrietig plekje in mijn lijf wat er altijd zal zitten. Gelukkig kan ik veel over hem praten, het ergste vind ik als hij vergeten wordt, dat voorkom ik wel.

Soms geef ik toe aan mijn verdriet, lees ik weer mijn blogs en dergelijke. In de auto denk ik veel aan hem, vooral bij "zielige" muziek. Maar meestal ben ik gewoon streng voor mezelf. Dan vind ik dat ik mezelf verdrietig aan het maken ben, dan kap ik mezelf af en ga ik relativeren.
Ik denk niet dat ik het dan verdring, ik denk dat ik er anders in blijf hangen.
En dat bevalt mij goed, ik weet zeker dat Bert geen treurend baasje wil, hij wil gewoon in ere gehouden worden.

Loslaten is denk ik accepteren dat het is gegaan, zoals het is gegaan. Of het nu wel of niet eerlijk is.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:58

Grit schreef:
Loslaten is denk ik accepteren dat het is gegaan, zoals het is gegaan. Of het nu wel of niet eerlijk is.

zo voel ik het ook ,ik heb verdriet maar heb ook losgelaten

je kan niks veranderen eraan ,ze komen niet meer terug

eerlijk zal nooit vinden en ik vind moeilijk over dukat en bella te praten over hun laaste dag
vooral dukats laaste week
en toch zal ik dat eerdaags nog een keer moeten tegen mensen zonder gevoel bij mijn paarden ,over de dingen en ik zie daar tegen aan Bloos omdat dan emotioneel word ervan en me dan ook nog schaam Bloos

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:02

Relativeren is inderdaad belangrijk en accepteren dat ze er niet meer is, moeilijk maar nodig. Ik mis haar nog iedere dag, maar het verdriet wordt minder heftig, ik functioneer weer en geniet ook weer meer van mijn shetten. Dat is echt even weg geweest. Verder merk ik dat ik nu meer open sta voor volwassen toekomstideeen, zoals kinderen en zo. Niet dat ik daar nu aan wil beginnen, maar eerder dacht ik altijd meteen nee dat kan niet met Sonja, met de ukken combineerd dat volgens mij makkelijker, maar ik merk ook dat het minder moet. Sonja had haar aandacht en verzorging toch meer nodig omdat ze al jaren sukkelde, die kun ik niet een dacht voeren mesten een knuffel en klaar, naa altijd even controleren, poetsen en eventueel medicijnen enzovoorts.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:39

Snackie schreef:
.Ik denk vooral aan Marlon door dit topic.

Vinga juist bij mij wel, dagelijks denk ik nog aan haar, ben ik er mee bezig, en huil ik nog steeds,
in de reading stond ook dat ik haar moet proberen los te laten omdat Vinga mijn emoties heel goed
aanvoelt en dat is zwaar voor haar Verdrietig
Het lijkt wel erger te worden, het gemis, de eerste weken van haar dood was het besef er nog niet
nu juist wel, straks is het weer kerst en oud en nieuw, 2009 een nieuw jaar, maar deze keer helemaal zonder Vinga, ik kan nu
nog zeggen dat we in 2008 nog een lekkere bos rit hebben gemaakt....

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:17

Ik denk ook al met een brok in mijn keel aan 2009. In 2008 was hij er nog, vanaf 2009 alleen nog maar in gedachten.

Reken maar dat het oud&nieuw moment moeilijk gaat worden. Maar om er nu al tegenop te zien. Dit is dus zo'n voorbeeld waarvan ik vind dat ik zelf degene ben die het me moeilijk maakt, dat ik erin blijf hangen. Ik ga dan relativeren en denk ik; maakt het iets uit! Het is gewoon erg dat ik hem moet missen, wat doet plaats en tijd er dan nog toe. Dat helpt bij mij wel en als ik bij oud & nieuw volschiet, dan is dat maar zo.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:27

Ik weet wel zeker dat er met oud en nieuw tranen gaan vloeien. Wat me dan vandaag juist weer zo goed doet is de omgang met Dakota, Vinga's eigen vlees en bloed, dat ik in hem zo veel dingen van haar terug zie, wat zit ik dan te zeuren, ik heb nog wat van mijn merrie, velen van jullie niet....
Ik ben zo trost op dat manneke, net zo trots al ik op zijn moeder was Lovers

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:42

Met komend oud en nieuw, is het 7 jaar geleden dat ik op die dag de grote beslissing gemaakt hebt wbt mijn merrie. Die jaarwisseling zal ik nooit vergeten.

De pijn slijt zeker met de tijd cq jaren, vergeten nooit. Zeker niet het geluid van het wegzakken/wegglijden van haar ijzers de bewuste dag.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:58

Zulke dingen vergeet je zeker nooit....
ik zie in je onderschrift dat je paard peesproblemen heeft, ik
weet helaas ook maar al te goed wat voor ellende dat is.
Sterkte er mee.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:09

hey meiden!
Ceesje kan je pony geen anti epileptica krijgen dan? dan is het toch wel bij te regelen? Is heftig om te zien lijkt me.
Tina mooie herinneringen...

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:26

Dreeke schreef:
Snackie schreef:
.Ik denk vooral aan Marlon door dit topic.

Vinga juist bij mij wel, dagelijks denk ik nog aan haar,

Ot bij mij ook hoor, denk 1000x per dag aan hem en bij alles komt ie wel in mn gedachte langs.
Genieten van paarden kan ik nogsteeds niet, maar ik geniet wel heel erg van mn leventje met mn dochtertje nu. Al denk ik dan nog wel een paar x per dag hoeveel mooier het had kunnen zijn als ik van hun beide had mogen genieten...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:08

Kiwi_ schreef:
Ik ben er ook weer even, internetproblemen zorgen ervoor dat ik weinig online ben.
Pluklief, ik weet hoe het voelt... Het paard dat een trap heeft gehad, knapt ook maar niet op, terwijl we al op de helft van de gegeven tijd zitten... Ik vind het moeilijk hem zo te zien, en diep van binnen te weten dat het voorbij is...

Is er ondertussen al verbetering? Ach gut

Pluklief, Hoe is het met Embla, zijn jullie al naar de lingehoeve geweest?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:54

Grit schreef:
Ik denk ook al met een brok in mijn keel aan 2009. In 2008 was hij er nog, vanaf 2009 alleen nog maar in gedachten.

Reken maar dat het oud&nieuw moment moeilijk gaat worden. Maar om er nu al tegenop te zien. Dit is dus zo'n voorbeeld waarvan ik vind dat ik zelf degene ben die het me moeilijk maakt, dat ik erin blijf hangen. Ik ga dan relativeren en denk ik; maakt het iets uit! Het is gewoon erg dat ik hem moet missen, wat doet plaats en tijd er dan nog toe. Dat helpt bij mij wel en als ik bij oud & nieuw volschiet, dan is dat maar zo.

Ik denk dat ik het er ook moeilijk mee ga hebben, vooral als ik er aan denk.
Ik vind het ook moeilijk om van Cupido te genieten omdat ik niet weet hoe lang ik nog met hem heb, hebben degene die inmiddels al een ander paard hebben hier ook last van of ben ik de enige? Ik ben ook bang voor wat 2009 mij zal brengen, 2008 is echt (in alle opzichten) een jaar geweest om zo snel mogelijk te vergeten. Ik ben natuurlijk wel heel blij met Cupido, maar het verdriet wat ik om Sharon heb (gehad) is iets wat ik de komende 10 jaar (of meer) niet meer mee wil maken.

Voor iedereen die het nodig heeft; Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:41

Ik heb dat gevoel eigenlijk met mijn andere pony's niet, hoewel 2 van de 3 recent en dus vlak na het overlijden van Sonja ziek zijn geweest. Op het moment dat ik bij Jimmy de diagnose kreeg spierscheuring, dacht ik alleen oke weideversiering. Toen ik bij mijn merrie de diagnose paratyfus kreeg was het een behoorlijke shock maar tegelijk het idee die red het wel. Het scheelt wel dat mijn pony's allemaal jong zijn en Sonja oud was. De oudste die ik nu heb is 6 jaar.