[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:16

ik heb deze week wel een slechte week hoor. ik mis hem heel erg.. en soms gaat het een paar weken goed,en ineens weer een dippie

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:03

Mooi Snackie Verdrietig

En een Ach gut voor jou...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:09

Snackie schreef:
ik heb deze week wel een slechte week hoor. ik mis hem heel erg.. en soms gaat het een paar weken goed,en ineens weer een dippie

Ach gut Knuf
Dat mag ook Ja

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:29

*Groepsknuffel*

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:35

Snackie schreef:

Heel herkenbaar weetje Ach gut
Nu kan ik er heel goed over praten, maar stel ik schrijf een gedicht over haar in haar scrapbook, rollen de tranen naar beneden.
Als ik mijn kamer opruim, en ik zie al die foto's, ook dan rollen de tranen.
Als ik al wat kwetsbaar ben (stel ik moet dan steeds bijna huilen) kan ik er niet over praten, dan rollen de tranen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:37

Ach gut Ik heb het met bepaalde momenten..herrinneringen.. de ene keer een lach.. de andere keer een traan.

vreemd lichaam Ja

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:40

Snackie schreef:
Ach gut Ik heb het met bepaalde momenten..herrinneringen.. de ene keer een lach.. de andere keer een traan.

vreemd lichaam Ja

Klopt helemaal Knipoog

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:42

Ook hier is het erg herkenbaar Ja

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:44

Ach gut

Maar ik moet wel zeggen.. ik heb de mooiste tijd van mijn korte leventje tot nu toe gehad..met hem Ja

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:46

Nog iets herkenbaars!

Lekker gek doen en zulke maatjes worden!
Weet je, ik ben met Splash op gegroeid en kan me een jeugd zonder haar niet voorstellen. De vrouw die me al die tijd heeft bij gestaan van het begin tot het einde met Splashie is vorige week op 36 jarige leeftijd overleden. Een dag nadat Splash een jaar geleden overleden was werd ze gecremeerd. Wat heb ik me ellendig gevoeld die 2 dagen. Een stukje van Splash, een stukje jeugd, weer een stukje kwijt.
Gek idee, maar ze hebben me gemaakt zoals ik ben. En ook geleerd door te zetten en te genieten van de dingen die ik wél heb. Dat is soms heel lastig, zeker als je in een dip(je) zit, maar wel iets waar je aan vast moet houden Ja

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:49

Mijn pony is vorig jaar 12 maart overleden. A.s Woensdag precies een jaar geleden, en het doet nog zoveel pijn. Ben de laatste tijd ook erg down. Ik heb hem dan wel maar een jaar gekend, op een 1 of andere manier, was hij zo'n belangrijk deel van mij geworden.

Je kan niets meer doen dan praten, en huilen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:51

Pff wat dicht bij elkaar..veel sterte meis!
de tijd vliegt. marlon is er ook al bijna een half jaar niet meer!
en nog steeds kijk ik naar zijn stal,en het landje waar hij in stond.

Kay komt trouwens in marlon zijn stal.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:52

Kyrseltje schreef:
Mijn pony is vorig jaar 12 maart overleden. A.s Woensdag precies een jaar geleden, en het doet nog zoveel pijn. Ben de laatste tijd ook erg down. Ik heb hem dan wel maar een jaar gekend, op een 1 of andere manier, was hij zo'n belangrijk deel van mij geworden.

Ach gut Sterkte meis. Zeker woensdag.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:53

Kyrseltje schreef:

Ach gut sterkte woensdag Ach gut

Maakt niet uit dat kleine jaar.
Als er een band is..dan ben je daar gewoon kapot van.
of dat nu een jaar is...of10 jaar.. als je die klik en band met je paard hebt.. dan is het gewoon vreselijk!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:53

Snackie schreef:

Lastig, maar misschien geeft dat je een stukje rust Ja

Ik sta inmiddels op een andere stal dan waar ik met Splash stond en waar ze overleden is.
Maar deze winter had mijn andere paard 'haar' deken om en tja dat zijn van die momenten dan is het even slikken.
Zal voor jou ook wel even zijn als Kay in de stal komt, maar het went Ja

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:55

SplashIsLief schreef:
Kyrseltje schreef:

Ach gut Sterkte meis. Zeker woensdag.

Dankje. Het is ook echt zo raar, ik weet nog hoe het precies is gegaan, het voelt echt als de dag van gister.
Mensen willen ook vaak er voor me zijn enzo, maar ze weten niet wat ze moeten doen, omdat ze zelf niets met paarden hebben.
We hadden een erg speciale band, en zou hem ook nooit vergeten!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:56

SplashIsLief schreef:
Snackie schreef:

Lastig, maar misschien geeft dat je een stukje rust Ja

Ik sta inmiddels op een andere stal dan waar ik met Splash stond en waar ze overleden is.
Maar deze winter had mijn andere paard 'haar' deken om en tja dat zijn van die momenten dan is het even slikken.
Zal voor jou ook wel even zijn als Kay in de stal komt, maar het went Ja

Het lijkt mij ook wel moeilijk in het begin. Ik kan mijn andere pony's ook echt niet in de stal zetten waar Floris in stond. Daar hangen nog steeds zijn dekens, en de enige rozet die ik ooit met hem heb gewonnen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:57

Kyrseltje schreef:
Dankje. Het is ook echt zo raar, ik weet nog hoe het precies is gegaan, het voelt echt als de dag van gister.
Mensen willen ook vaak er voor me zijn enzo, maar ze weten niet wat ze moeten doen, omdat ze zelf niets met paarden hebben.

Weet je, afgelopen dinsdag was dan de dag dat Splash een jaar 'weg' is. Ik kon het me nog precies in denken en juist die dag heb ik ook de tijd ervoor genomen om erover na te denken.
Mensen weten inderdaad niet wat ze moeten doen, ook niet als ze een paard hebben/hadden. Het is gewoon iets ongrijpelijks en soms kunnen anderen gewoon niks doen en is het al een heel fijn idee dat ze aan je denken Ja

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:59

Maar dat is net als het troosten.. niemand kan je troosten. ze proberen het.. het lukt niet..want de woorden die ze zeggen zijn leeg..

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:00

SplashIsLief schreef:
Kyrseltje schreef:

Weet je, afgelopen dinsdag was dan de dag dat Splash een jaar 'weg' is. Ik kon het me nog precies in denken en juist die dag heb ik ook de tijd ervoor genomen om erover na te denken.
Mensen weten inderdaad niet wat ze moeten doen, ook niet als ze een paard hebben/hadden. Het is gewoon iets ongrijpelijks en soms kunnen anderen gewoon niks doen en is het al een heel fijn idee dat ze aan je denken Ja

Pff, volgens mij heb ik toen jouw verhaal nog gelezen op bokt.. En toen dacht ik nog, ik hoop dat ik het nooit over kom. Paar dagen later gebeurde het wel..

Dat is wel zo inderdaad. Liever dat ze proberen je te helpen, dan dat ze er niet eens aan denken.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:01

Snackie schreef:
Maar dat is net als het troosten.. niemand kan je troosten. ze proberen het.. het lukt niet..want de woorden die ze zeggen zijn leeg..

Inderdaad, iedereen zegt: hoe kan ik je helpen? Ik wil neit dat je je zo k*t voelt etc.
Dan zeg ik: de enige die me kan helpen en troosten, is de pony die overleden is/verkocht is.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:08

hoi..
ik heb woensdag de 28ste te horen gekregen van de dierenarts dat ik ivm zijn artrose het beste afscheid kan
nemen van mijn haflinger.
Ik heb 'm ongeveer anderhalf jaar en hij is echt alles voor mij, ook al heeft hij nogal wat gedragsprobleempjes..
(sinds het thuis ook allemaal niet echt jofel gaat, is hij echt een troost voor mij)
Ik vind het heel moeilijk om een besluit te nemen en weet dat ik er nooit echt klaar voor zal zijn, maar ik moet toch
een keer de knoop doorhakken..
Ik hoop dat ik in dit topic wat 'tips' kan krijgen om stapje voor stapje aan het idee te wennen en ik me er een beetje op
voor kan bereiden.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik Nimdor over een tijdje nooit meer kan zien/knuffelen.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:13

Jeetje.. Wat erg om te horen.. Denk dat je maar zoveel mogelijk foto's moet maken, en misschien wel een prof-photoshoot. Zo heb je teminste mooie foto's. En natuurlijk zoveel mogelijk tijd met hem door brengen!
Heel erg veel sterkte! Ach gut

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:36

ik kan je een prof fotoshoot aan raden. die heb ik een paar jaar geleden ook van willem laten maken, zowel op wedstrijd als in de wei en juist die fotos geven mij de kracht om door te gaan.

ik heb sinds vandaag te horen gekregen dat we nu echt eigenaar gaan worden van een nieuw paard. Nimo van bokker schimmelig gaat van ons worden. 31 maart komtie naar onze stal.
ik heb het gister nog erg moeilijk gehad.. dan zie ik weer een bepaalde foto en dan schiet ik zomaar vol. dan bedenk ik mezelf weer wat ik allemaal wel niet had kunnen voorkomen en dan vraag ik me af waarom willem(nav de reading) zo snel weg was en eigenlijk al gelijk was overgestoken naar het hiernamaals.. en mij hier achter liet en ik er kennelijk toch nog lang niet overheen ben... kan hem toch nog niet loslaten, al heb ik er aan de andere kant echt vrede mee dat hij er niet meer is.
maar ik mis gewoon die ontzettend sterke band die we hadden. gewoon zijn naam roepen en aan zijn blik al kunnen zien datie blij was me te zien... of gewoon die simpele aanraking of even tegen hem aanpraten als je je down voelde.
dat doe ik bij sjim en merel ook.. maar heb toch het idee dat ik lang niet zoveel response krijg.... ach.. misschien laa ik het deels ook niet toe.. omdat ik dat plekje voor willem heb gereserveerd...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:16

Snackie schreef:

Zeker waar. En ze bedoelen het zo goed.
Maar het is fijn om te weten dat er mensen zijn die aan je dneken Ja
Kyrseltje schreef:
Pff, volgens mij heb ik toen jouw verhaal nog gelezen op bokt.. En toen dacht ik nog, ik hoop dat ik het nooit over kom. Paar dagen later gebeurde het wel..

Dat is wel zo inderdaad. Liever dat ze proberen je te helpen, dan dat ze er niet eens aan denken.

Life is unfair. Ach gut