[IM] Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:47

Wordt t geen tijd voor een slotje hier? Ik geloof niet dat TS zich hier beter van gaat voelen.

Mensen, of het nou haar schuld was of niet (en wat mij betreft mag iedereen daar zijn eigen mening over vormen), het is afschuwelijk dat ze het paardje zo heeft moeten vinden! Iedere paardenliefhebber (en de meeste niet-paardenliefhebbers) zou hier kapot van zijn. Ik denk dat ze nu wel wat steun kan gebruiken, een luisterend oor. Niet een welles-nietus gebeuren, zich verdedigen kan ze altijd nog doen als het weer wat beter met haar gaat.

ts: heel veel sterkte!! Ach gut

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:48

Ze wilt zelf geen slotje.. dus
Voorderest ben ik 't met je eens Lachen
Oordelen kan later ook nog wel..
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 17-03-07 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:48

voor mij help jou waarschuwing in ieder geval wel,
ik liet altijd de halsters om omdat ik bang ben dat ze ontsnappen en ik ze dan niet meer te pakken krijg!
maar ophangen is natuurlijk erger,
wel heel erg naar voor jou dat jou dat moet gebeuren, maar als ik het zo lees had het bij een ieder kunnen gebeuren bij jou op stal,
ik weet het is moeilijkk zoiets uit je systeem te krijgen, je kan nu eenmaal niet zeggen: het is niet erg dus voel je niet rot, dit moet slijten..............

sterkte, gr India

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:49

Ts heeft zelf al aangegeven geen slotje te willen zodat dit topic een beetje bovenaan blijft staan en dus meer mensen gewaarschuwd worden dat je beter halsters af kunt doen op stal en in de wei.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:49

Blinnii schreef:

ok Lachen Misschien dan in ieder geval proberen hier geen zeik-topic van te maken?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:50

appelbolfan schreef:
ja hallo, ik kan niet het hele topic door gaan lezen Scheve mond

Als je zulk pittig commentaar levert op iemand, is het mínste dat je kunt doen, wel het hele topic doorlezen. Helemaal als bovenstaande opmerking in de beginpost staat, heb je toch iets geroepen zonder de moeite te hebben genomen de post goed te interpreteren.

Jammer dat dit topic zo verloopt. De reacties zijn begrijpelijk (ook de negatieve), maar kan het enigszins genuanceerd worden? Grof hakken op elkaar lost sowieso niks op.l

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:51

Toch denk ik dat een slotje hier beter is, omdat het een beetje een banketstaaf topic is geworden voor meerdere partijen..
Als we nou eens een "gezellig" topic openden om mensen te waarschuwen en de voor- en nadelen van "het halster omlaten" daar tegen elkaar afwegen.. Dan is het misschien voor iedereen wat fijner Lachen

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:52

Bij ons op stal doen we op stal wel altijd de halsters af, maar in de wei/in de paddock blijven ze wel altijd om, voor het geval dat de paarden in de sloot terecht komen, zonder halster krijg je ze dan niet de sloot uit.. Ik had ook een keer een verhaal gehoord van een paard wat op de wei met zijn hoef in het halster was gekomen en toen overleden was. Dus ook al was het niet op stal gebeurd, dat had dit ook in de wei kunnen gebeuren..

Blinnii

Laura24 schreef:
Blinnii schreef:

ok Lachen Misschien dan in ieder geval proberen hier geen zeik-topic van te maken?

Doe ik ook niet Clown (weet wel dat je 't niet rechtstreeks tegen mij hebt hoor Tong uitsteken)

ikenindi

o gatver, dat vergeet je niet snel meer! arme dier... wat moet dat bang zijn geweest! ik hoop dat er nu wel een vaste regel is over halsters af doen? want dit is echt gewoon zielig en zonde van zo`n dier...

Redrumfox

Ik weet dat we nu hebben afgesproken om erover op te houden, maar het zit me nog steeds niet helemaal lekker dat ik haar (onbedoeld) gekwetst heb.

Dus lynn, bij deze; het spijt me.

En nee, ik zeg dit niet om van mijn schuldgevoel af te komen. Ik schaam me gewoon voor wat ik allemaal gezegt heb. Al vind ik dat anderen mij ook iets te heftig aanvielen, maar goed; dat zal ik wel verdient hebben. Knipoog

Edit: ik post dit ook niet 'opeens' omdat een mod zich ermee bemoeit, was daarvoor al met dit bericht bezig.
Laatst bijgewerkt door Redrumfox op 17-03-07 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Shanna schreef:
Citaat:
Mensen, zullen we nu alleen nog maar ontopic verder gaan? het wordt er niet beter op als we allemaal appelbolfan gaan vertellen dat ze iets fout heeft gezegt, mischien hebben jullie het wel allemaal fout gelezen en ze ziet zelf ook in dat ze mischien wel fout zat, dus bij deze is dat afgesloten en gaan we nu alleen nog maar ontopic door oke?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:54

appelbolfan schreef:
Ik weet dat we nu hebben afgesproken om erover op te houden, maar het zit me nog steeds niet helemaal lekker dat ik haar (onbedoeld) gekwetst heb.

Dus lynn, bij deze; het spijt me.

En nee, ik zeg dit niet om van mijn schuldgevoel af te komen. Ik schaam me gewoon voor wat ik allemaal gezegt heb.

Mooi gezegd Lachen
Het is toch goed dat je alsnog ziet dat het misschien een beetje grof was Lachen Ach, iedereen reageert wel eens impulsief toch Lachen
Goed dat je het gezegd hebt ! Knap van je Lachen Dat doet namelijk lang niet iedereen je naa Lachen

Go jij! Go jij! Go Appelbolfan Go jij! Go jij!

paarderik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:55

heel veel sterkte

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:56

lindsey schreef:
Ts heeft zelf al aangegeven geen slotje te willen zodat dit topic een beetje bovenaan blijft staan en dus meer mensen gewaarschuwd worden dat je beter halsters af kunt doen op stal en in de wei.

Zonet had je nog een andere mening? Scheve mond

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:59

Bokkiej schreef:
lindsey schreef:

Zonet had je nog een andere mening? Scheve mond

Ik kan geen mening vinden in het stukje van lindsey, jij wel?? Ze geeft hier antwoord op mijn vraag of er niet beter een slotje kan komen, zij legt uit waarom de TS dat niet wil...

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:00

heel veel sterkte er mee!
en ik sluit me ook bij de woorden van de eigenarasse aan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:01

Mensen een mod heeft gevraagd om on topic te blijven, dus mischien uit respect voor het paard, eigenaar, en ts zouden we dat niet even doen?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:03

katiavl schreef:
Mensen een mod heeft gevraagd om on topic te blijven, dus mischien uit respect voor het paard, eigenaar, en ts zouden we dat niet even doen?

Mee eens!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:04

Jeetje, wat erg.
Je zou willen dat je de tijd een dagje terug kon draaien.
Het is altijd zo dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Je kunt nu wel zeggen had ik maar dit of dat gedaan maar het is gebeurd.
Je kunt er helemaal niets aan doen.
Ik hoop dat je het een plekje kan geven en ik wens jou en de eigenaar van het paard enorm veel sterkte toe. Vriendjes zijn?

Amonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:06

Heel veel sterkte er mee!!
Verschrikkelijk wat er is gebeurt.. Maar zoals al eerder is gezegd.. Iedereen maakt fouten!!
Voel je niet schuldig.. Vriendjes zijn?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:12

Jeetje wat erg zeg! Ik weet precies wat je doormaakt! Ik ben ook een keer zo dom geweest om mn enter het halster om te laten. Ik doe de paarden altijd de halsters af op stal, maar dezen stonden net een dag binnen vanaf het land (eind van de zomer) en omdat het veulen echt níet te vangen was, had ik voor de zekerheid die nacht het halster omgelaten. Dit omdat ik met mn vriend een nacht weg zou, en mocht er dan wat zijn, dat mn ouders dr altlijd zouden kunnen krijgen. Maar ja dat liep ook heel anders af helaas... Boos! Door een stom banketstaaf uitsteekseltje en blinde paniek heeft ze toen dr nek gebroken doordat ze is gaan hangen. Is puur een schrikreactie van dr geweest. Meid, heel veel sterkte, zoiets doe je echt niet met opzet!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:13

Stom van je! Dingen uit haast doen is nooit goed. Dit ''foutje'' ( wat iedereen kan gebeuren, dat bedoel ik niet Knipoog ) maar dit kon wel meer dan 1 paard het leven kosten.
Volgende keer je verantwoordelijkheid wat beter nemen en dingen doen zoals ze gedaan MOETEN worden. Want je weet nooit wat er gebeurd.

Vind het wel goed van je dat je je verhaal doet op bokt zodat ieder ander ook weet wat er KAN gebeuren!

Ik weet dat dit het laatste was wat je wou. Dit gun je geen enkel dier. Verdrietig

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:18

Mijn shet heeft sinds kort altijd een halster om vanwege uitbreek-gevaar. Zonder halster is ze haast niet te vangen. Ik zit nu wel ernstig te twijfelen...
Ze heeft wel een inloopstal, en die doe ik nooit dicht. Maar dan nog...Moeilijk hoor.
TS veel sterkte! Dit kun je jezelf niet verwijten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:19

Kun je nagaan hoe zo'n foutje kan uitpakken...
Ik vind het niet alleen ontzettend dapper van je dat je het paard hebt losgesneden en verder voor de andere paarden gezorgd hebt (waarmee je jezelf er toch steeds weer mee confronteerde!), ik vind het ook ontzettend goed van je dat je dit op bokt zet. Ik las dat iemand zei dat je er beter geen 'ik had haast dus...' in had kunnen zetten, maar ik vind dat juist wel goed. Je bent eerlijk geweest en dat vind ik knap. En ook je bedoeling ervan vind ik heel goed: niet alleen voor jezelf om het te verwerken, maar ook om anderen te waarschuwen dat dit hen niet mag overkomen.
Dit beeld zal nog wel even op je netvlies gebrand staan, maar ik las dat je allemaal mensen belde om te praten en ik denk dat dat helpt om het toch een beetje te kunnen verwerken.
Heel erg veel sterkte, natuurlijk voor de eigenaresse maar ook voor jou. Jij hebt dit allemaal moeten aanzien en zit nu met schuldgevoelens. Het is al 100x gezegd maar ik ga met de anderen mee: dit had iedereen kunnen overkomen. Ach gut , helaas overkwam dit jou.