Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Ik heb in de loop der jaren deze beslissing al meerdere keren moeten nemen en het is allebei klo...e.
Het ligt vind ik ook een beetje aan de situatie waarin het paard zich bevind als het moet worden (rot woord )afgemaakt.
Als zo'n dier hele erge koliek heeft b.v, of hij kan niet meer in de benen komen,een gebroken been, dan ga je hem niet nog eens op transport zetten en kies je voor inslapen. Naar de slager, en afschieten, is als het meteen gebeurd en je paard staat daar niet nog een halve dag ,wel sneller.Ik vind bij naar de slager brengen wel dat er altijd iemand mee moet zodat je zeker weet dat het meteen gebeurd. En geloof me inslapen kan ook heel naar zijn!!! Bij de laatste pony ging het ook niet helemaal zoals het moest!
Chaneltjje schreef:Ik zou daar niet eens over na hoeven te denken ..
Ik zou mijn paard nooit naar een slager kunnen brengen, het idee dat iemand dat het paard waar ik zo van gehouden gewoon op eet zonder pardon![]()
Dus voor mij word de keus :
In slapen.
Cayenne schreef:Ik ben er bij geweest toen mijn paard werd ingeslapen, sterker nog. De dierenarts had liever niet dat ik hem vast zou blijven houden, dit omdat een paard nog wel eens de verkeerde kant op valt, maar ik heb hem toch vastgehouden en hij is in mijn armen gestorven. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ik er voor hem zou zijn tot het allerlaatste moment ons zou scheiden, en dat heb ik waargemaaktvindt het ook heel normaal!
Mikkiej schreef:Zelf zou ik er ook niet bij kunnen zijn als een paard (maakt ook niet uit of ik hem ken) zal worden mee genomen...
Wanderers schreef:Voor diegene die denken dat het schietmasker dood: zie bv. op www.animalfreedom.org/paginas/opinie/offerfeest.html
Waarschuwing!: ik geloof ook dat er foto's bij staan.