Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snackie schreef:Sterkte!!
even tussen neus en lippen door.. veel paarden hier overlijde door koliek zeg....
Grit schreef:Sterkte Lammie, ze is dus zelf dood gegaan op de trailer? Pfoe, dat is ook heftig.
Vriendin van mij heeft haar haflinger (maatje van Bert) ook verloren door koliek. Heeft een week op de Lingehoeve gestaan, maar mocht niet baten.
Hij had vaker koliek gehad, maar het voelde al meteen ernstiger. Zijn urine was donkerbruin. Zijn darm bleken ontstoken en hij had verklevingen.
Snackie; 2 daagjes nog maar, heel veel plezier en veel geluk voor de toekomst!!!
Claudia__ schreef:Weten jullie waar ik ook niet tegen kan?
Mensen die hun paard op een slechte manier behandelen en waarvan het paard 'gezond' blijft....niet dat ik het paard gun dat er iets gebeurt maar als ik (of wij, die goed voor ons paard zorgen en er zuinig mee omgaan) op zo'n manier met mijn paard om zou gaan dan wordt hij of kreupel óf ziek. Beetje moeilijk uit te leggen met typen, maar ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.
Grit schreef:Claudia__ schreef:Weten jullie waar ik ook niet tegen kan?
Mensen die hun paard op een slechte manier behandelen en waarvan het paard 'gezond' blijft....niet dat ik het paard gun dat er iets gebeurt maar als ik (of wij, die goed voor ons paard zorgen en er zuinig mee omgaan) op zo'n manier met mijn paard om zou gaan dan wordt hij of kreupel óf ziek. Beetje moeilijk uit te leggen met typen, maar ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.
Ik snap wat je bedoeld. Sommige geven gewoon beschimmeld kuil of zetten hun paarden op een "zandwei", laten spijkers aan alle kanten uitsteken, kijken minwaardig naar mijn "goede" zorgen. En mijn paard wordt ziek en hun paarden niet.
Gelukkig voor de paarden natuurlijk, maar krijg soms het gevoel dat ik me maar gewoon nergens meer druk over moet maken. Maar dat doe je toch, want je wil gewoon goed voor je paard zorgen.
Lammie; heftig hoor. Verdriet hebben om Lammie en blij zijn met Jana kan goed samen gaan. Ik heb dat ook met Bert en Vince. Ik mis Bert nog steeds ontzettend, maar ben blij dat ik wel weer mijn paardenplezier met Vince kan beleven. Anders zou ik Bert en mijn hobby kwijt zijn. En Vince staat niet in de schaduw van Bert, maar is ook al echt mijn kanjer
Grit schreef:Claudia__ schreef:Weten jullie waar ik ook niet tegen kan?
Ik snap wat je bedoeld. Sommige geven gewoon beschimmeld kuil of zetten hun paarden op een "zandwei", laten spijkers aan alle kanten uitsteken, kijken minwaardig naar mijn "goede" zorgen. En mijn paard wordt ziek en hun paarden niet.
Gelukkig voor de paarden natuurlijk, maar krijg soms het gevoel dat ik me maar gewoon nergens meer druk over moet maken. Maar dat doe je toch, want je wil gewoon goed voor je paard zorgen.