tina: pfff heftig hoor! Dan draait ineens weer alles om!

Ik ging vandaag bij iemand van bokt meeten. Diegene spreek ik heel veel. Sprak haar ook in de periode dat Unique werd ingeslapen. Nu staat haar paard in de kliniek, is afgelopen zaterdag geopereerd en stond er nu als een hoopje ellende bij.
Zit al een hele tijd niet lekker in mijn vel, maar sinds gister is er echt iets geknapt. Ik sta op, met de tranen die staan te branden en ga er ook weer mee naar bed.
Het was voor mij heel heavy om dat paard zo op de kliniek te zien. Was voor het eerst sinds het overlijden van Unique dat ik weer op een kliniek kwam. En dan dat paard wat er zo bij staat. Brrrr! Zo heb ik mijn paard heel vaak moeten zien!
Brengt zo alles terug van de tijden op de kliniek, de zorgen, de onzekerheid. Ik wilde alles doen voor mijn maatje, maar kon niet veel! Zie echt alles weer voor me, alle kliniekopnamen van de afgelopen jaren...

Vandaag is Unique precies 6 weken overleden.
En ik mis haar zo....

Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Ik mijn maatje, ik mis mijn allesje, ik mis mijn steun, ik mis haar warmte... Ik wil zo graag terug naar dat alles, maar dat gaat niet! Ik wéét dat ik de juiste beslissing voor haar heb gemaakt, maar voel me zo diep doodongelukkig. Zo wil ik echt niet verder.... Ik wil Unique...

en net als op een dag als vandaag... Ik ben niet iemand die heel openlijk zijn emoties toont. Ik hou het veel voor me. Vooral omdat ik anderen niet met mijn verdriet wil opzadelen. En helemaal bij iemand die het zelf ook al moeilijk genoeg heeft met haar eigen paard. Als ik de tranen voel opkomen, bijt ik een keer op mijn wang, of draai me even om. Maar als ik alleen ben.....