[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:01

ceesje schreef:
Niemand vergeet dat moment ,Lov Ach gut

In aug. ben ik daardoor een moment (kwartier lang) doorgedraaid, gegild geschreeuwd gejankt.
Het moment van de klap, die blijft mij bij.
het niet meer terug kunnen halen van je beestje. vreselijk.

Ik moet zeggen, ik ben aardig over het verdriet heen aan t komen.
Ik denk er niet heel veel meer aan, maar ik kom in dit topic terug, en ik herrinner me hem Lovers
Op een mooie manier. Ik heb nog wel verdriet, maar ik merk aan mezelf dat ik het langzaam een plekje aan het geven ben.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:11

Zondags belde mijn oudste dochter mij omdat ze vond dat ik recht op had het te weten..............
Mijn jongste heb ik toen gebeld maar kreeg haar niet aan de lijn............. Boos!
Diverse mailtjes gestuurd, maar ze reageerde niet!
Ik wilde toch zeker een second opinion..............
Mijn mailtjes werden steeds dreigerder, ik werd wanhopig............. Huilen
Dinsdagmiddag kreeg ik een telefoontje van de politie dat ik opgepakt zou worden als ik mijn dochter bleef bedreigen............. Bloos
enne dat die KNOL al op maandagavond was afgemaakt........ Huilen
Ik gooide de telefoon van mijn vriendin >> waar ik op dat moment logeerde << door de kamer en ging totaal over de rooie............. Bloos Boos! Huilen Verdrietig Koe
Ik heb daarna echt moordneigingen gehad...................... Clown Duivel Huilen Bloos Boos!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:26

Ach gut

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:44

Doortje58 schreef:
Zondags belde mijn oudste dochter mij omdat ze vond dat ik recht op had het te weten..............
Mijn jongste heb ik toen gebeld maar kreeg haar niet aan de lijn............. Boos!
Diverse mailtjes gestuurd, maar ze reageerde niet!
Ik wilde toch zeker een second opinion..............
Mijn mailtjes werden steeds dreigerder, ik werd wanhopig............. Huilen
Dinsdagmiddag kreeg ik een telefoontje van de politie dat ik opgepakt zou worden als ik mijn dochter bleef bedreigen............. Bloos
enne dat die KNOL al op maandagavond was afgemaakt........ Huilen
Ik gooide de telefoon van mijn vriendin >> waar ik op dat moment logeerde << door de kamer en ging totaal over de rooie............. Bloos Boos! Huilen Verdrietig Koe
Ik heb daarna echt moordneigingen gehad...................... Clown Duivel Huilen Bloos Boos!

das een heel scala aan gevoelens
je paard kwijt ,je dochter kwijt (zij dan anders ) Ach gut
en nu nog verwerken van alles Ach gut

hier geen tijd om te treuren ,letterlijk niet
zieke maatje neemt me nogal in beslag

vorige week maandag zou laaste reis zijn ,een hevige koliek ,darm verdraaid ,gas ervoor
heb op de heenreis al gehuild ,was helemaal over de toeren maar voorbereid op laaste bij de kliniek
kom je aan ,is alles in "orde" ,paard ter observatie ,en volgende morgen weer thuis
das pas gek gevoel

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:47

Wat fijn dat hij toch mee naar huis mocht,
das toch een teken dat hij opknapt!!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:48

Voor ieder troost. Doortje Ach gut (zeer emotioneel dat er ook zoveel in de familiebanden speelt) en Snackie (steun , maar merk dat je al veel stabieler bent in je verdriet , mag ik dat zo noemen?)
ik ben een nacht gaan slenteren , en heb in natuurgebied gelopen waar ik met lajout de kilometersmaakte , als ik beweging had was het oke , gelukkig het was volle maan .
s morgens kroop ik om half zeven in bed en had mijn rust ,
Verder was het gesprek met de dierenarts van Lajout ook een belangrijk en zeer emotioneel moment.En nu komen er soms zelfs herinneringen op , en een soort van dankbaarheid dat het oke is.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:50

Tina dat is inderdaad een teken dat er nog een kans is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:51

ceesje schreef:
Voor ieder troost. Doortje Ach gut (zeer emotioneel dat er ook zoveel in de familiebanden speelt) en Snackie (steun , maar merk dat je al veel stabieler bent in je verdriet , mag ik dat zo noemen?)
ik ben een nacht gaan slenteren , en heb in natuurgebied gelopen waar ik met lajout de kilometersmaakte , als ik beweging had was het oke , gelukkig het was volle maan .
s morgens kroop ik om half zeven in bed en had mijn rust ,
Verder was het gesprek met de dierenarts van Lajout ook een belangrijk en zeer emotioneel moment.En nu komen er soms zelfs herinneringen op , en een soort van dankbaarheid dat het oke is.

Dat mag, mooie omschrijving.

en een dikke knuffel Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:56

Doortje, met alle respect hoor, maar heb je wel hulp bij het verwerken van al dit verdriet?

Snack, het is echt zo'n afschuwelijk moment. En natuurlijk dat ik het telefoontje pleegde naar de veearts dat het moest gaan gebeuren, brrrrrr, dat ik dat allemaal ooit heb gekund.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:59

idem hier.. ik ben er heel lang van ondersteboven geweest.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:39

Dreeke schreef:
Bedankt detour voor je mooie woorden, ik zit hier alweer met dikke tranen na het lezen van jouw post.
Ik vind heel veel troost in Dakota, ook omdat hij zoveel op haar lijkt, qua gedrag en ook qua oogopslag. Maar ik realiseer me wel dat het Vinga niet is... los laten kost tijd, ik hoop dat ik het ook kan.

Hey meis, hou je taai hoor, jouw beesje had niet anders gewild dan dat jij haar kunt laten gaan omdat ze het vast goed maakt en hoe cliche ook (en cliche's zijn vaak zo waar).. Ja, het gaat wat slijten. Vergeten doe je het niet, maar je zult merken dat het hele scherpe aan het verdriet steeds zachter gaat worden en de momenten die je in de put zit, minder frequent. Zoiets kost tijd en er is geen mens of dier hetzelfde daarin. Do it your way.. Ach gut Sterkte. Knipoog

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:53

tina: pfff heftig hoor! Dan draait ineens weer alles om! Ach gut

Ik ging vandaag bij iemand van bokt meeten. Diegene spreek ik heel veel. Sprak haar ook in de periode dat Unique werd ingeslapen. Nu staat haar paard in de kliniek, is afgelopen zaterdag geopereerd en stond er nu als een hoopje ellende bij.
Zit al een hele tijd niet lekker in mijn vel, maar sinds gister is er echt iets geknapt. Ik sta op, met de tranen die staan te branden en ga er ook weer mee naar bed.
Het was voor mij heel heavy om dat paard zo op de kliniek te zien. Was voor het eerst sinds het overlijden van Unique dat ik weer op een kliniek kwam. En dan dat paard wat er zo bij staat. Brrrr! Zo heb ik mijn paard heel vaak moeten zien!
Brengt zo alles terug van de tijden op de kliniek, de zorgen, de onzekerheid. Ik wilde alles doen voor mijn maatje, maar kon niet veel! Zie echt alles weer voor me, alle kliniekopnamen van de afgelopen jaren... Verdrietig
Vandaag is Unique precies 6 weken overleden.
En ik mis haar zo.... Verdrietig Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Ik mijn maatje, ik mis mijn allesje, ik mis mijn steun, ik mis haar warmte... Ik wil zo graag terug naar dat alles, maar dat gaat niet! Ik wéét dat ik de juiste beslissing voor haar heb gemaakt, maar voel me zo diep doodongelukkig. Zo wil ik echt niet verder.... Ik wil Unique... Verdrietig Verdrietig Verdrietig

en net als op een dag als vandaag... Ik ben niet iemand die heel openlijk zijn emoties toont. Ik hou het veel voor me. Vooral omdat ik anderen niet met mijn verdriet wil opzadelen. En helemaal bij iemand die het zelf ook al moeilijk genoeg heeft met haar eigen paard. Als ik de tranen voel opkomen, bijt ik een keer op mijn wang, of draai me even om. Maar als ik alleen ben..... Verdrietig

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:07

Nexthorse Ach gut

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:08

@ Nexthorse, heeele dikke Ach gut voor jou!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:09

nexthorse schreef:
tina: pfff heftig hoor! Dan draait ineens weer alles om! Ach gut

Ik ging vandaag bij iemand van bokt meeten. Diegene spreek ik heel veel. Sprak haar ook in de periode dat Unique werd ingeslapen. Nu staat haar paard in de kliniek, is afgelopen zaterdag geopereerd en stond er nu als een hoopje ellende bij.
Zit al een hele tijd niet lekker in mijn vel, maar sinds gister is er echt iets geknapt. Ik sta op, met de tranen die staan te branden en ga er ook weer mee naar bed.
Het was voor mij heel heavy om dat paard zo op de kliniek te zien. Was voor het eerst sinds het overlijden van Unique dat ik weer op een kliniek kwam. En dan dat paard wat er zo bij staat. Brrrr! Zo heb ik mijn paard heel vaak moeten zien!
Brengt zo alles terug van de tijden op de kliniek, de zorgen, de onzekerheid. Ik wilde alles doen voor mijn maatje, maar kon niet veel! Zie echt alles weer voor me, alle kliniekopnamen van de afgelopen jaren... Verdrietig
Vandaag is Unique precies 6 weken overleden.
En ik mis haar zo.... Verdrietig Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Ik mijn maatje, ik mis mijn allesje, ik mis mijn steun, ik mis haar warmte... Ik wil zo graag terug naar dat alles, maar dat gaat niet! Ik wéét dat ik de juiste beslissing voor haar heb gemaakt, maar voel me zo diep doodongelukkig. Zo wil ik echt niet verder.... Ik wil Unique... Verdrietig Verdrietig Verdrietig

en net als op een dag als vandaag... Ik ben niet iemand die heel openlijk zijn emoties toont. Ik hou het veel voor me. Vooral omdat ik anderen niet met mijn verdriet wil opzadelen. En helemaal bij iemand die het zelf ook al moeilijk genoeg heeft met haar eigen paard. Als ik de tranen voel opkomen, bijt ik een keer op mijn wang, of draai me even om. Maar als ik alleen ben..... Verdrietig

En juist die vriendin.. die begrijpt jou gevoelens zo goed.
De ellende de onzekerheid, houdt zij zich ook groot voor jou?
praat er eens samen over Ach gut

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:56

Nexthorse, meisje toch........... Ach gut
het is natuurlijk al goed dat je je hart kan luchten op Bokt.nl, maar inderdaad.................
juist die vriendin kan je nu mischien zo goed helpen en jij haar............... Knipoog
Sterkte ermee......... Ach gut

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:01

Lovely schreef:
Doortje, met alle respect hoor, maar heb je wel hulp bij het verwerken van al dit verdriet?

Snack, het is echt zo'n afschuwelijk moment. En natuurlijk dat ik het telefoontje pleegde naar de veearts dat het moest gaan gebeuren, brrrrrr, dat ik dat allemaal ooit heb gekund.

Ja hoor, ik ben nu al een paar keer bij regressietherapie geweest,
en toen ik nog in Tilburg woonde had ik ook een Personal Coach en Shiatsu-therapie.............. Haha!
Dit waren namelijk niet de enige trauma's die ik te verwerken kreeg in die tijd............. Huilen
Maar ik kom er wel............. Knipoog
Ik zie weer een toekomst voor mij............ Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:58

Goede instelling doortje Ja

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:17

En soms vraag ik me af of Embla dan toch echt Sara achterna zal gaan.. Bah ze loopt nog steeds niet goed en overmorgen zitten we al op 4 weken kreupel!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:21

pluklief schreef:
En soms vraag ik me af of Embla dan toch echt Sara achterna zal gaan.. Bah ze loopt nog steeds niet goed en overmorgen zitten we al op 4 weken kreupel!

Jeetje, het zit je ook niet mee meid. Ach gut
Weten ze wat haar mankeert of niet?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:30

Pluklief, het zal toch niet, niet zo veel pech achter elkaar, dat heb je niet verdiend. Ik ben flink geschrokken met 2 zieke paarden binnen een maand na Sonja's overlijden, maar hier zit er gelukkig een duidelijke vooruitgang in.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:21

Claudia__ schreef:
pluklief schreef:

Jeetje, het zit je ook niet mee meid. Ach gut
Weten ze wat haar mankeert of niet?

Er is zoiezo een pees of een spier geraakt maar de veearts wil er eigenlijk nog niks aan doen, laat maar op de wei staan en rust houden.
Maar ja mijn vertrouwen in veeartsen is wel flink geschaad door al het gedoe met Sara en alle fouten die daar zijn gemaakt.
Zo ging het toen ook, het zal wel een pees zijn laat maar rust houden...
Maar we zien wel als ze over twee weken nog niet goed loopt dan moeten er foto's gemaakt worden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:24

Pluklief; kan me je zorgen helemaal voorstellen. Hoop dat je gauw zekerheid krijgt en snel weer volop van Embla kunt genieten!!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:30

pluklief: ook ik kan me je zorgen heel goed voorstellen! het is ook allemaal niet niks, zit allemaal niet mee.... Ach gut
en juist die onzekerheid maakt het allemaal zo erg...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:47

PL, second opinion gedaan al?