[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:38

Dank je wel voor jullie welkom.
Lab 11 maanden alweer...tja, net zo rond de geboorte van Marinthe. (10 dec).

Ik heb nu al het idee dat mensen denken: pfff heb je haar weer, tis al een week geleden...

Ben vanmiddag met fenna naar buiten gegaan, stalgenote lette op de kinderen. Maar fenna ging op een heel onlogisch punt ontzettend staan hinniken en steigeren en werd onhoudbaar. Laat ik het zo zeggen: dat ik nog typ is.. geluk...Ik ben afgestapt en ze ging helemaal met haar kop tegen me aan hangen. Ik heb maar even op een bankje gaan zitten huilen, bleef ze heel stil naast me staan. Bah.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:40

Argg das een rot moment pauline Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:02

KLopt, het was de 19e Lachen. Wat een moment met Fenna, maar het is ook wel goed dat je haar nog hebt om je hierdoorheen te helpen, dat wil ze wel, dat heeft ze vanmiddag laten zien. Een week is nog niks hoor, dan hoor je alleen nog maar echo's.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:59

Idd, het gaat allemaal zo snel..overigens heb ik wel een ontzettend mooie, aangrijpende fotoreportage van de hele dag. Klinkt misschien vervelend maar mij helpt het wel.
Ik ga ze hier niet plaatsen, een link is evt per pb te krijgen. Ik merk dat ik, ook doordat ik het zelf heb moeten doen, echt alleen beelden heb hoe ik die naald steeds in die hals stond te duwen...doe foto's plaatsen het weer in een totaalperspectief..

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:32

Milou en pauline veel sterkte.(en
Milou mooi om jouw stukje te lezen , zo verschillend als de omgeving erop reageert.Waarbij eigelijk blijft hoe je erzelf mee verder kan / gaat.(en in deze is een week niets...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:44

Pauline schreef:
Idd, het gaat allemaal zo snel..overigens heb ik wel een ontzettend mooie, aangrijpende fotoreportage van de hele dag. Klinkt misschien vervelend maar mij helpt het wel.
Ik ga ze hier niet plaatsen, een link is evt per pb te krijgen. Ik merk dat ik, ook doordat ik het zelf heb moeten doen, echt alleen beelden heb hoe ik die naald steeds in die hals stond te duwen...doe foto's plaatsen het weer in een totaalperspectief..

Dat ook nog eens, daar moet je ook maar de kracht voor hebben om te doen. Hoeveel paardenliefde is ervoor nodig om zoiets te kunnen? Je hebt haar een hoop ellende bespaard en ik denk dat dat genoeg reden is om je er niet ellendig over te voelen dat het zover heeft moeten komen. Je hebt gedaan wat je kon en beyond, je had een wonder nodig en het kwam niet. Je hebt haar bevrijd, niet beeindigd.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:48

Ik heb het verlies verwerkt door door te gaan met rijden ( Had niet met hem gereden was het aan het opbouwen, dus kende het rijden niet erg goed met hem {onbeleerd paard} ) De dag dat hij overleed ben ik gewoon naar stal gegaan {hij stond daar niet ..} en heb troost gezocht bij de anderen paarden. Ik heb ook een foto album gemaakt waar ik in kijk als ik me rot voel! Maar ik weet dat hij het goed heeft

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:58

Lov idd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:04

Op een dag zie je een vallende ster en dan weet je dat ze een plekje heeft en vrij is Lachen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:34

sterkte Ach gut voor degenen die hard nodig hebben nu

dat armband ,supermooi!

mijn paard gaat weer slechter ,de vocht begint weer te komen
hij blijft mager en komt nog steeds geen gram aan ,de ene dag lijkt die vol energie en de andere dag lijkt die lusteloos
bella was ook zijn maatje kan zijn dat die haar toch meer mist dan ik denk
ik wil nog tijdje aankijken omdat winter is en gezien de leeftijd ik misschien te "ongeduldig" ben en het er wel op wil kijken Bloos

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:23

Snackie schreef:
Valdiva, is zoals ik op de foto kan zien,een echt diva Lovers mooie vos.
Heel veel sterkte voor iedereen Ach gut

Ja, dat was ze zeker. Lovers

@LoveLita dat is ook fijn om te lezen, graag gedaan. Lachen
@ Iedereen, Dankjulliewel allemaal. Lachen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:41

Lovely schreef:
Pauline schreef:

Dat ook nog eens, daar moet je ook maar de kracht voor hebben om te doen. Hoeveel paardenliefde is ervoor nodig om zoiets te kunnen? Je hebt haar een hoop ellende bespaard en ik denk dat dat genoeg reden is om je er niet ellendig over te voelen dat het zover heeft moeten komen. Je hebt gedaan wat je kon en beyond, je had een wonder nodig en het kwam niet. Je hebt haar bevrijd, niet beeindigd.

Heel erg mooi gezegd Lov. Huilen
Ik denk dat er heel veel paardenliefde voor je paardje moet zijn,wil je deze stap kunnen wagen.
Beslissen over een leven is niet zomaar iets.. Ik had er veel moeite mee. Maar ik weet wel dat het beter voor hem was.
Of ik er zelf vrede mee heb, das een heel ander verhaal...

Nu ik deze tekst van jou lees, denk ik bij mezelf, als ik niet zoveel van het diertje gehouden had.. had ik misschien wel door gegaan, ten koste van hem.. ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want op het moment dat ik het ene door mijn gedachtten laat gaan, denk ik ook meteen hoe hij er uit zou zien als hij er nu nog was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:13

Snack, dat heb ik ook. In de tijd voorafgaand aan het inslapen had ik ook heel erg veel last van het overweldigende gevoel dat dit niet het leven was wat hij had verdiend. Ik wilde hem graag bij me hebben, maar niet zo en zodoende viel het besluit.

Ik had helemaal niet gezien dat er ook een topic over Mek was en ik heb met stijgend afgrijzen zitten lezen hoe de bokt-beter-weet-brigade wederom zijn mening moet doordrukken, want wat nou als... ik vind het echt om te kotsen dat mensen zo'n beslissing in twijfel durven trekken, wat denken ze wel niet. Na 2 pagina's heb ik het voor gezien gehouden, ik kan er slecht tegen. Bah daarvoor.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:19

Wat een mooie armband en hanger!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:22

Lovely schreef:
Snack, dat heb ik ook. In de tijd voorafgaand aan het inslapen had ik ook heel erg veel last van het overweldigende gevoel dat dit niet het leven was wat hij had verdiend. Ik wilde hem graag bij me hebben, maar niet zo en zodoende viel het besluit.

Ik had helemaal niet gezien dat er ook een topic over Mek was en ik heb met stijgend afgrijzen zitten lezen hoe de bokt-beter-weet-brigade wederom zijn mening moet doordrukken, want wat nou als... ik vind het echt om te kotsen dat mensen zo'n beslissing in twijfel durven trekken, wat denken ze wel niet. Na 2 pagina's heb ik het voor gezien gehouden, ik kan er slecht tegen. Bah daarvoor.

idem hier...

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:05

Snackie schreef:
Lovely schreef:

idem hier...

Inderdaad misselijk makend hoe mensen kunnen reageren in dat topic.
Je paard in laten slapen doe je niet zomaar!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:32

Tja daar heb ik me weinig aan geergerd..misschien te lamgeslagen, of..ik weet gewoon hoe goed het is dat het wel gebeurd is. En hoe beroerd ík me nu voel, het is voor haar echt beter. Stel je voor dat ze in handen van dergelijke beterweters was gekomen...dat was mijn doembeeld.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:45

Absoluut pauline! Je hebt gehandeld vanuit het welzijn van het dier. Die beslissing heb je niet voor jezelf gemaakt, maar voor háár!

Lov, mooi gesproken Lachen

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:58

Inderdaad heel mooi verwoord Lov, had het zelf nooit op die manier bekeken. Ja

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:12

Dreeke; mooie armband en wat lief dat je vriendin ook een sleutelhanger heeft laten maken.

Ik heb een tijdje terug Mek's topic gelezen en gereageerd. Sluit me aan bij wat er al geschreven is, jammer dat mensen niet aanvoelen hoe moeilijk en dapper het is om zo'n keuze te maken.
Pauline, ik hoop dat je je ook later nooit rot zal voelen door deze mensen!! en gelukkig zijn er veel mensen die wel met je meeleven en begrijpen dat je het uit liefde voor Mek hebt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:31

Pauline schreef:
Tja daar heb ik me weinig aan geergerd..misschien te lamgeslagen, of..ik weet gewoon hoe goed het is dat het wel gebeurd is. En hoe beroerd ík me nu voel, het is voor haar echt beter. Stel je voor dat ze in handen van dergelijke beterweters was gekomen...dat was mijn doembeeld.

Nou inderdaad, dat nooit! Toen Lab met de blessure stond en zelfs toen hij eenmaal goed en wel dood was heb ik nog vaak genoeg een verklaring af moeten leggen waarom hij niet meer 'ergens op een landje' had gekund, het is echt opmerkelijk hoe ongevoelig mensen hierover kunnen zijn. Zíj vinden dat hij nog wel had gekund en jij moet je erover verantwoorden. Nou, mijn neus en dikke vinger, ik verantwoord mij nergens meer over Lachen. Mijn paard is nu in een betere wereld dan welk modderig kneuzen-vergeetlandje hem ooit had kunnen geven en dat telt dan voor mij wel iets zwaarder. Ik ben dankbaar voor wat hij mij gegeven heeft en ik ben trots dat hij 11 jaar bij mij is geweest, maar er was geen toekomst meer.
Pauline, ik heb juist diep respect dat je op deze manier verantwoording hebt genomen over het leven van Mek, het wordt te vaak niet gedaan.

Allemaal bedankt trouwens voor de complimenten, ik had niet zo door dat ik iets bijzonders had gezegd Knipoog.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:38

Dat is moeilijk he, mensen die denken dat het best nog gekund had. Ik heb het geluk dat de meeste mensen in mijn omgeving dit niet vragen, de enige vraag die ik weleens heb gekregen is waarom ik haar niet het laten inspuiten en waarom ik haar niet gewoon op pijnstilling gezet heb. Die laatste vraag vond ik best een beetje stom (de rest van haar leven op pijnstillers en dan sterven aan de gevolgen van de pijnstilling). Inspuiten was ook een verhaal met meer nadelen dan voordelen, en de kans om rad te worden nihil (wel minder kreupel maar niet rad.) Voor mij ligt daar duidelijk een grens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:42

Inderdaad, wat was je paard ermee opgeschoten? Bijons staat er ook eentje die al zolang bute krijgt, dat die waarschijnlijk een lange pijnlijke dood gaat sterven aan een maagscheuring en heb je dan wel helemaal bereikt? Persoonlijk zou ik dat liever voor zijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:47

Idd, maar dat is rekken tot het misgaat...dat had ik bij Joirs ook. Die was ongelofelijk ziek maar niemand zag het aan hem in het begin. Toen ik hem liet inslapen, nu 4 jaar geleden, kreeg ik ook vragen want hij rende nog door de wei...Wat dan? Wachten tot hij weer zou creperen van de pijn? Is dat liefde?
Nou, ik vind van niet. En met Mek idem, stel dat ze iemand dermate beschadigt, dan werd het opeens de slacht. Maar wat als ze bij een of andere penny vergeten zou wegteren? Nee ik ben blij dat het zo gegaan is. De pijn is nu voor mij, ipv voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:49

Paardenliefde Pauline, zo heet dat Knipoog.