[IM] Wat hebben jullie als aandenken van jullie overleden paard ,

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TarkanIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:00

Ik heb een foto & een gedicht in mijn agenda staan

een aandenken is toch wel fijn

knooopje

Re: Wat hebben jullie als aandenken van jullie overleden paard ,

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:24

mijn paard is een jaar geleden overleden.
ik heb zijn halster,hoefijzers en zijn naambordje bewaart.
zijn naam bordje hing op zijn stal en daar had hij zijn tanden in gezet en op gekwijlt,en dat is iets heel dierbaars voor mij.
ik ben bij hem gebleven tot hij was overleden,toen hij dood was,ben ik even mee naar binnen gegaan bij de pensionhouder en een bakkie thee gedronken en beseffen wat er was gebeurt,intussen hebben ze zijn lichaam verplaats.ik heb daarna nog bij hem gezeten,hij lag al onder een zeil en toen ik het zeil op tilde vond ik het zo raar dat mijn paard daar lag,ik heb hem geaaid,en toen dacht ik nog ik wil een stukje van zijn staart afknippen!maar ik kon het niet!ik vond dat op dat moment zo onteerend voor hem om dat van hem af te knippen!nu heb ik er dus spijt van,ik had heel graag een armband willen hebben van zijn haar.ik heb hem ook nog steeds niet in memoriam kunnen zetten,ook niet op de dag dat hij een jaar overleden was,beetje raar maar oke mischien volgend jaar.ik vind de staart van jou paard wel heel mooi,en wat ik heel bijzonder vind is wel het stukje huid wat je in de stal laat zetten!zo is ze altijd een beetje bij je.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:56

Een zilveren enkelbandje met haar naam erop

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 08:40

Knooopje: Dat was de reden van het alles laten verwijderen,dat ze toch nog bij ons zou zijn op haar plaats in de nieuwe stalling,en door dat het gelooid is komt er geen verderf aan wanneer het in de betong gaat in een zakje,vandaar!

Je moet vast veel van je paardje gehouden hebben!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:50

4 september is het precies 10 jaar geleden dat mijn merrie is verongelukt.
Dan ga ik naar de plek waar ze het laatst gelukkig was (dus niet overleden is) om witte rozen te leggen. Hopelijk helpt dat ook een beetje bij het verwerkingsproces omdat ik nooit afscheid van haar heb kunnen nemen :)

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 12:31

Ik ken dat gevoel van geen afscheidt te kunnen nemen
tjes was al ingeslapen toen ik naar de kliniek reed,ik wou niet dat ze wachtten op mij,terwijl ze zo af moest zien!

heb haar nadien de dingen gezegt die ik wou zeggen!

ArianeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:13

het is echt super erg als je paard overlijdt, mijn verzorgpaard is overleden aan een tumor in haar hoofd dit is later gebleken.
Mijn huidige eigen paard leeft gelukkig, wel heb ik voor mijn verjaardag van de eigenaresse van de stal een armbandje gekregen gemaakt met haar uit de paardenstaart van amilia met wat zilveren dingetjes erin. Onbeschrijvelijk mooi gebaar en dit is mij onwijs dierbaar..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:25

Oeps, ik heb heel veel aandenkens :o ! Om er een paar op te noemen: Ik heb Pars z'n staart in de gang hangen; niet zoals TS maar gewoon afgeknipt. Verder ligt z'n voorlok in een vlechtje in de auto en heb ik zijn inslapen op video staan. Maar het mooiste aandenken is tochwel de foto van Pars en mij na z'n dood....
Poehoe, ookal is het weer even geleden; bij zo'n topic voelt het toch weer auw ;( !

Trouwens, mooie armband +:)+ zeg! op de vorige pagina. Heb de link opgeslagen :)*
Sterkte iedereen

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:23

Tefka Demon heb ik helaas laten inslapen op 05-09-1996.Ze was 19 jaar oud.Het is dus al heel wat jaar geleden maar ik heb haar staart op de schoorsteen hangen tussen 2 foto's van haar in.Haar laatste ijzers heb ik laten verzinken en hangen bij de stal,om haar naambord heen.Haar halster en dekens heb ik ook nog steeds,ik kan er geen afstand van doen.Ik heb nu 2 paarden maar soms lijkt het of Tefka er ook bij is.Ik heb vrede met haar dood,maar vergeten doe ik haar nooit.groetjes...

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:52

ik vindt zo'n armbandje van het haar van je paard wel mooi, gelukkig is het nog niet zo ver, maar mijn gedachten zijn er soms al wel bij. paardje van mij wordt nl al 20 jaar en mankeerd helaas geregeld wat

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 18:12

evelienepien.
Foto's waar je paardje al op gestorven was bedoel je?

Ze zal er waarschijnlijkdan vredig opstaan.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 08:35

estherha schreef:
ik vindt zo'n armbandje van het haar van je paard wel mooi, gelukkig is het nog niet zo ver, maar mijn gedachten zijn er soms al wel bij. paardje van mij wordt nl al 20 jaar en mankeerd helaas geregeld wat

Je kan je armbandje ook nu al laten maken,dat is het voordeel van een haren armbandje.

Maar hopelijk kan je paardje nog lang mee!

kellydokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:34

ik heb nooit iets van mij pony durfen knippen ofzo
toen ze dood was ze was heeel onverwachts doodgegaan ze lach met haar hoofdje in de sloot

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:39

heb een armband en een ring met paardenhaar verwerkt in zilver,verder heb ik uiterraad foto's en zijn naambord bewaard.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:58

savath schreef:
evelienepien.
Foto's waar je paardje al op gestorven was bedoel je?
Ze zal er waarschijnlijkdan vredig opstaan.

Ja, mijn vriend heeft foto's gemaakt van mij en Pars toen hij overleden was.
Hij stond er niet vredig op want hij lag :D (sorry voor flauwe grap maar het is zo'n inkopper ;) ) en ik lag/zat erbij...... |( .
Is voor mij een hele mooie foto omdat ik niet iemand ben, die snel z'n emoties laat zien en daarop wel: Dankbaarheid dat ik Pars heb mogen keren kennen en wat hij me allemaal geleerd heeft / dat hij niet heel lang heeft hoeven lijden / dat hij in vrede is gegaan / verdriet en opluchting dat er ruimte was gekomen voor iets nieuws .... Heel dubbel allemaal :o

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:22

Ik heb (gelukkig) mijn meisjes nog. Maar stel dat er iets met hun gebeurd waardoor er geen paardwaardig bestaan meer voor ze zou zijn, heb ik besloten om ze naar de slager te brengen. (dit heeft ook een reden). Wel zou ik dan heel graag een hoef willen met, als het kan, een stukje been tot de kogel. Dit omdat ik het heel mooi vind, maar vooral als aandenken...Ze hebben bij geen ijzers om, dus dat wordt al lastig en een stuk manen en staart heb ik al.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:14

Sorry ik vind dat echt luguber, voor mij is het hetzelfde als dat je een voet van een mens bewaard die overleden is, brrrrr
Maar ieder zn mening hoor ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:55

ik heb mijn agenda vol staan met gedichten en foto's denk nog steeds iedere dag aan haar!
aan vriendin zegt dat het onzin is! maar vind het geen onzin! het is een dier waar je heel veel van houd.
een paard is niet net zo als een mens.
een paard luisterd, verteld niks door, knuffelt enz.
het lijkt net of je paard je begrijpt!
het klinkt misschien stom maar als ik me heel verdrietig voel ga ik naar me pony toe!
vind het heel mooi van die paarden staart! zo heeft iedereen zijn eigen ding.
23-09-08

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:07

Als eerste nog heel erg veel sterkte toegewenst.

Maar z'n staart aan de muur hangen is ook niet mijn smaak.
Ik heb een klein altaartje ingericht toen mn pony overleden was.
Met foto's, gewonnen prijzen, bloemen en een kaarsje.

Ieder jaar op 01-06 brand ik een kaarsje bij zijn foto.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:30

Ik heb foto's van de paarden die overleden zijn.
En bij het veulentje van mijn verzorgpaard kan ik altijd aan haar denken als ik bij haar mama ben of bij haar broertje.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 15:20

Gisteren heb ik van iemand en fijn cadeau gekregen,en met de woorden,hier het is voor in memorian tjessy.
Wijnrood was haar kleurtje ,ze was een half arabier,dus mooi aandenken dat nu in de woonkamer staat.

Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:05

Heb een stukje huid met haar eraan (hij had toen last met z'n vacht), zijn halster waar zelfs het zand nog op zit en zijn hoofdstel..

Verder baal ik er heel erg van dat ik destijds zo weinig foto's heb gemaakt..

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:17

Ik krijg binnenkort ook een zilveren armband met haar in verwerkt.

Verder heb ik tot nu toe alle borstels nog steeds bewaard. Maar ook alle andere spullen.
Ik wil van de ene kant de borstels wel weer gebruiken, maar ben er nog niet aan toe.. ;(

En verder natuurlijk bergen foto's en haar staartje..

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:09

Van Mystery heb ik een stuk van zijn manen afgeknipt.. Die zitten in een fotolijstje.. Waren niet meer echt zijn manen, zwartgeblakerd van de rook.. Heb ze in een lijstje gedaan, met een foto en gedicht.. Verder heb ik al zijn spulletjes nog, en heeft hij in mijn kamer zijn eigen plekje met al zijn foto's..
http://s91.photobucket.com/albums/k320/ ... 2227-1.jpg

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:05

Mijn paard is augustus 2008 helaas dood gegaan aan een hevige koliek aanval.
Wij hebben besloten haar een spuitje te geven zodat zij is alle rust kon vertrekken naar haar rustplaats.

Wij hebben nunique haar staart afgeknipt en wilden er een armbandje van laten maken.
Door het verdriet wat er nog steeds is heeft niemand de staart nog kunnen aanraken of kunnen wassen.
Het is erg moeilijk, als dat het enigste is wat je nog kunt voelen van haar.

Nunique heeft sinds we haar gekocht hebben altijd een mooi halster omgehad, dit heeft ze omgehad toen ze met de trailer werd gebracht en omgehad toen ze stierf.
Het halster hangt mooi op mijn kamer.
Naast alle andere spullen van haar.
Foto's, haren die ik uit haar stal heb gehaald, naambordje, hoefijzers.

Het belangrijkste voor mij zijn de prachtige herinneringen die ik aan haar heb.
Ze was mijn 1e paard en heeft mij heel veel geleerd.
Helaas heb ik haar maar 9 maanden mogen kennen.
Voordat ik de ring in ga met mijn nieuwe paard kijk ik naar de hemel en vraag ik of ze me een handje helpt.
Natuurlijk kijk ik elke dag naar een mooie ster en heb het gevoel dat zij het echt is.

Het meest emotionele vind ik het nummer dat ik heb uitgekozen voor haar.
Het nummer van anouk i don't wanna hurt.
Alle tekst die in dat nummer zit heeft alles te maken met mij en nunique.
Vaak als ik met mijn nieuwe paard bezig ben en aan haar zit te denken komt dat nummer. Heel eng maar toch fijn, ze is echt bij me.

Voor haar dood hebben wij een schilderij laten maken.
Echt ontzettend mooi!
Het hangt in de huiskamer naast het schilderij van mijn nieuwe paard.
Wat een kanjers naast elkaar!

Eigenlijk zijn er té veel dingen waarop mensen een aandenken hebben aan hun paard.
Maar voor mij heeft het lied de meeste betekenis.
ik heb er vrede mee dat ze er niet meer is, het was echt beter maar ik zal haar never nooit vergeten.
Zij zal altijd alles voor me blijven en ooit zal ik haar boven weer tegen komen en zullen wij weer dezelfde onvegetelijke sprongen maken zoals eerst!

Groetjes Joyce!