[IM] Mijn allerliefste Wairan verongelukt op de kliniek...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Re: Mijn allerliefste Wairan verongelukt op de kliniek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:18

wat verschrikkelijk
heel veel sterkte met dit verlies

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:31

Wat verschrikkelijk :(
Heel veel sterkte meid, ik denk dat elke eigenaar wel slechte herinneringen aan de kliniek heeft :(

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:40

Oh,wat vreselijk... M'n lievelingspony op bokt...en dan op zo'n manier...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:45

Ik snap dat het vreselijk is en je met vraagtekens zit, maar toch wil ik je even wat melden.
Mijn vader heeft een heel aantal maanden geleden een plank op zijn wijsvinger gehad terwijl zijn pink een ondergrond raakte.
Hand stond dus op de zijkant, pink aan de grond zeg maar.
Die vinger is letterlijk opengebarsten aan de tegenovergestelde kant! Dus tussen de wijs en middelvinger in aan de wijsvinger.
Dat was ook echt een snede, heel bizar was het.
Ik zou niet uitsluiten dat er echt geen opzet in het spel was ts..
Normaal zou ik het beamen maar nu betwijfel ik het echt flink sinds ik dit gezien heb.

Het blijft zwaar klote, maar het kan soms raar gaan met verwondingen. -O-

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:55

Jeetje meis wat een heftige weken! Jammer dat het zo moet aflopen met dit prachtbeest.. Heel veel
sterkte. Kan me begrijpen dat het je niet loslaat mede vanwege het merkwaardige ongeluk en dat er
geen verklaring voor is..

Wat mij wel als eerste te binnen schoot is, omdat ik lees wat voor hechte band je met hem had dat hij na
jou weggaan in paniek is geraakt, zeker omdat hij op een vreemd terrein staan + alleen. En daardoor bijv.
tijdelijk achter een randje is blijven hangen of door het rennen bijv. in een slidingstop zijn achterbenen
de voorbenen hebben geraakt.. Het antwoord zal je waarschijnlijk nooit krijgen maar ik dacht misschien
helpt het enigszins rust te geven.

Joyce_lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:01

Wat verschrikkelijk dit.. Ik heb er geen woorden voor, heel veel sterkte!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:29

Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies! :(:)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:38

Jeetje, wat heftig! Heel, heel veel sterkte met dit afschuwelijke verlies.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 00:04

Ach wat vreselijk, de grote angst als je een hengst laat castreren. Het is allemaal bij elkaar volgens mij pure pech... en dus niet te bevatten. Heel veel sterkte...

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:31

Arme Wairan. Zoveel ongeluk in zijn korte leven.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het hele gebeuren je niet los laat.

Helaas zal je wss nooit antwoorden krijgen op je vragen. Wij hadden 2 jaar geleden opeens een van de paarden staan met een giga gat in haar keel.
Overlevingskans 5%. Ze heeft het goddank gered maar hoe het kwam??? Alles nagezocht, onderzocht, buren en loonwerkers gebeld of ze vreemden op ons erf hadden gezien. Niets. Het zal altijd een vraag blijven.

Het enige wat ik kan zeggen is dat (hoe afgezaagd het ook klinkt) de tijd zal de pijn verzachten.
Heel veel sterkte en probeer te genieten van je andere kanjers. Je hebt een paar geweldige therapeuten in je stal staan en zij staan altijd voor je klaar.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 17:09

Kirsten_S schreef:
Jeetje meis wat een heftige weken! Jammer dat het zo moet aflopen met dit prachtbeest.. Heel veel
sterkte. Kan me begrijpen dat het je niet loslaat mede vanwege het merkwaardige ongeluk en dat er
geen verklaring voor is..

Wat mij wel als eerste te binnen schoot is, omdat ik lees wat voor hechte band je met hem had dat hij na
jou weggaan in paniek is geraakt, zeker omdat hij op een vreemd terrein staan + alleen. En daardoor bijv.
tijdelijk achter een randje is blijven hangen of door het rennen bijv. in een slidingstop zijn achterbenen
de voorbenen hebben geraakt.. Het antwoord zal je waarschijnlijk nooit krijgen maar ik dacht misschien
helpt het enigszins rust te geven.

Het was voor hem al lang geen vreemde plaats meer, hij stond er al 5 weken, en hij was altijd heel rustig als ik weg ging.
De wond was trouwens aan de achterkant van zijn achterbeen onder de sprong, dus met zijn achterbenen zijn voorbenen raken gaat hier niet op.

Het spookt allemaal nog steeds door mijn hoofd, kan het nog steeds geen plek geven, ik mis hem zo -O-

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:22

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:26

Wat vreselijk.. Ontzettend veel sterkte! :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:39

wat naar die steeds doormalende onzekerheid, daardoor kun je het zo moeilijk een plek geven...
heel veel sterkte...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:46

Ik vind het heel erg voor je, maar ik denk dat je jezelf gek maakt door te blijven malen over wat er gebeurd zou kunnen zijn. Het is een ongeluk geweest, ongelukken gebeuren. Een vreselijk ongeluk, maar niet meer terug te draaien. Laat het los.

Heel veel sterkte!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:05

:(:)

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:17

:"( wat erg! en wat was het een mooi paardje!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:37

Allereerst heel veel sterkte gewenst met dit vreselijke verlies.

Maar ik heb er ook geen goed gevoel van. Als je je paard bij de kliniek brengt, hebben zij er op dat moment de verantwoording voor. In ieder geval moet je ervan kunnen uitgaan, dat de voorzieningen (stal, paddock, OK e.d) veilig zijn. Bovendien vind ik dat zij nooit een patiënt, zonder toezicht, in de paddock mogen laten, dierje was net geopereerd!
En miss. hebben zij het bewijsmateriaal verwijderd voordat jij kwam..
Een ziekenhuis/arts wordt toch ook ter verantwoording geroepen bij een medische misser..

Natuurlijk krijg je je prachtige ventje er niet door terug, maar zou het er niet bij laten zitten....

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:43

De tranen stroomden over m'n wangen. Wat vreselijk voor je. ;(

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:56

gohya schreef:
darwin schreef:
Klinieken verschuilen zich altijd achter de algemene voorwaardes en dus zijn zij nooit aansprakelijk.
Ze zijn er ook niet voor verzekerd zeggen ze.
Ik heb de rekening van de operaties en het euthanaseren niet hoeven te betalen, dat is het enige positieve in dit verhaal.

Oke ze zijn niet aansprakelijk voor 'ongelukken' die er gebeuren.Maar volgens mij wél voor een fout die ze zouden kúnnen gemaakt hebben.
Weet je, ik vind het ook een beetje vreemd dat ze de rekening hebben verscheurd.Dat klinkt voor mij,dat ze dat gedaan hebben zodat jij het verder met rust laat.Dat je het zeg maar niet verder door een ander laat uitzoeken ofso.Miss. zit ik er helemaal naast hoor,en is die kliniek gewoon hardstikke aardig.Maar weinig klinieken en/of D.A. die een rekening laten zitten,ongeacht wat er gebeurt is.
Een paard kan nooit een 'chirurgische' snede bij zichzelf veroorzaken,nooit.

Heel veel sterkte voor jou!

Het komt vaker voor dan je denkt dat DA een rekening verscheurd.. Ik wil je even wijzen op dit: http://dierenartsgerdtheel.blogspot.nl/ ... -goed.html

Wat ik mij afvraag, als het opzet is geweest, hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om hem zó toe te takelen. Hij zal dan toch wel gaan schoppen/hinniken oid waardoor de assistente/stalhulp haar/zijn aandacht geroepen zou worden? Het klinkt raar dat het zou kunnen door een harde klap tegen de omheining, maar dit zou goed kunnen. Door een erg harde klap kan een pees doorscheuren. Als het stevige omheining is hoef je dus ook niks aan de omheining te zien.

TS nog heel erg veel sterkte met dit verlies, dit is echt een kl*te manier om je mooie paardje kwijt te raken.. -O-

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:04

Ik zit met tranen in m'n ogen je verhaal te lezen. Wat een drama en een verlies. Geen woorden voor.... Ik wil je heel veel sterkte toewensen met t verlies van je maatje!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:39

Jeetje darwin kom het nu pas tegen meis wat verschrikkelijk :(:)

Ik wil je zeggen dat het wel van een trap naar achteren kan.
Bij ons op de manege is soort iets voorgevallen. Een paard haalde uit naar achteren en raakte de onderkant van de plank.Een kaarsrechte snee tot op het bot.Het kan dus wel. Hij heeft de mazzel gehad dat het nog te herstellen was. Maar het is dat we het hebben zien gebeuren anders had niemand gelooft dat het door de plank kwam.
Er zat ook geen bloed op de plek waar hij sloeg het ging zo ontzettend snel.

Maar almet al het maakt niet meer uit hoe het heeft kunnen gebeuren het ergste is dat jij je maatje moet missen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:27

wat een bizare samenloop van omstandigheden. heel erg veel sterkte

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:31

wat vreselijk! ergste lijkt me nog dat het eigenlijk onbewust te voorkomen was
Sterkte!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:35

De dierenarts heeft toch een aansprakelijkheidsverzekering? Hij moet er voor zorgen dat zijn paddocks zo zijn ingericht dat er geen wonden kunnen ontstaan. Althans, niet van deze aard.