[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:35

pluklief schreef:
Het wordt de laatste dagen alleen maar erger, ik verlang zo naar Sara zo naar mijn vertrouwde pony en naar haar veulen, haar dochter de pony's met wie ik zo veel plannen en ambitie's had. En toen waren ze allebei weg Verdrietig
Het is niet te beschrijven, niemand ziet het maar ik kan er niet mee omgaan ik kan het verlangen naar mijn twee kleine shetlanders maar niet stop zetten. Ik wil ze terug al zou ik de hele wereld er voor moeten geven..

Sterkte Ach gut Ik herken dit zo, vooral dat vertrouwde gevoel!

Nexthorse; succes, zal moeilijk zijn, is weer een stukje afsluiting.

Ik vind Derek ook geweldig, ik weet niet of zo'n reading zou aandurven. Al helemaal niet in zo'n show of op tv. Maarja, hij zal ook niet ineens voor mijn deur staan.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:36

En soms vraag ik me af of mijn paardenleven vervloekt is Scheve mond :
Embla is kreupel.
Ze is door een ander paard gemept. Ze heeft nu een wondje op haar been dat net nogal bloede. Dat is gelukkig nu wel gestopt maar echt haar halve sokken zaten onder bloed.
Ik moet nu 3x daags stappen ongeveer 10/15 minuten en het goed koelen.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:29

pluklief: he gadsie, zit niet helemaal mee Ach gut

het was vandaag echt heel heftig om weer op stal te zijn...
Werd er echt een beetje paniekerig van Verdrietig
Ik mis mijn merrie zo.... Verdrietig

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:34

pluklief schreef:
En soms vraag ik me af of mijn paardenleven vervloekt is Scheve mond :
Embla is kreupel.
Ze is door een ander paard gemept. Ze heeft nu een wondje op haar been dat net nogal bloede. Dat is gelukkig nu wel gestopt maar echt haar halve sokken zaten onder bloed.
Ik moet nu 3x daags stappen ongeveer 10/15 minuten en het goed koelen.

Sterkte meid, ik weet hoe het voelt...
Soms heb ik echt het gevoel dat geluk me echt niet gegund is, ik heb mijn eerste pony (waar ik niet echt een klik mee had) 4,5 jaar gehad en ze heeft nooit iets gehad... en dan heb ik een pony waar het goed mee klikte en waar ik dol op was (Sharon) en dan krijgt ze koliek en ben ik haar kwijt... of nu met Cupido, daar heb ik ook al wat tegenslagen mee gehad.. Verdrietig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:45

Positief blijven meiden.
Na regen komt zonneschijn...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:47

Pluklief; wat balen!!! Komt vast weer helemaal goed, maar het geeft meteen weer zorgen en stress, omdat je al iets teveel DA hebt gezien dit jaar.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:48

Jah idd Ach gut

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:49

*deelt hier een hele dikke Ach gut uit voor de dames *

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:04

Pluklief:watnaar dat je dit overkomt.Maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met je paard.Daar ben ik heilig van overtuigd.

Nexthorse:akelig dat je paniekerig was op stal.Ook voor jou word het weer beter,dit heeft gewoon tijd nodig.

Ik zit ook in een flinke dip maar ik weet dat de zon weer op een dag zal gaan schijnen voor me en dat houd me op de been.

Het klinkt raar,maar de dood moet gewoon een plaatsje gaan krijgen en dat is niet 123 gebeurd.
Het gemis zal altijd blijven maar de ergste pijn zal verzachten.
Over een tijdje kun je zelfs aan leuke dingen gaan denken die je mee hebt gemaakt met je paard.
Houd moed iedereen.

annemiek186

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:26

tina schreef:
*deelt hier een hele dikke Ach gut uit voor de dames *

je bent een lieverd !!! een hele dikke Ach gut terug voor jou Haha!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:55

sterkte nexthorse Ach gut
Het gingt net al weer veel beter met Embla gelukkig! Maar ooh gister toen ze me riepen dat ze kreupel. Ik vroeg hoe erg het was zegt de staljongen zo: Ja behoorlijk erg ze kan er niet op staan of er mee lopen. Ik schrok me echt dood dan zie je he allemaal weer voor je, de rontgenfoto's van Sara, de breuk die daarop te zien was en dan de diagnose dat ze niks voor haar kunnen doen.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:23

Vandaag buitenrit met Ceesje gemaakt , en kreeg de emoties ook.
Schoot in tranen , omdat ik nu de geliefde van het pad route met Ceesje doe.(iets wat Layout altijd zo graag deed , door bladeren en veel boomstammen) en hoog tempo draven en dan in een kadans komen.Dan denk ik met een traan inderdaad terug aan de mooie momenten met Layout.
Nexthorse heel veel sterkte.
En hoop voor je pluklief , dat je ook vertrouwen kan hebben in dat Embla zich kan herstellen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:37

pluklief schreef:
sterkte nexthorse Ach gut
Het gingt net al weer veel beter met Embla gelukkig! Maar ooh gister toen ze me riepen dat ze kreupel. Ik vroeg hoe erg het was zegt de staljongen zo: Ja behoorlijk erg ze kan er niet op staan of er mee lopen. Ik schrok me echt dood dan zie je he allemaal weer voor je, de rontgenfoto's van Sara, de breuk die daarop te zien was en dan de diagnose dat ze niks voor haar kunnen doen.

Ben blij voor je dat het beter gaat met haar, hopen dat ze snel opknapt. Ach gut

Ik snap jou wel, toen ik hoorde dat Cupido naar de Uithof moest kreeg ik ook allemaal visioenen, want ik had er natuurlijk geen goede ervaring mee. Elke keer als ze belden, dan werd ik zo zenuwachtig omdat ik zo bang was dat het mis was terwijl ik eigenlijk wel wist dat dat bijna niet kon. Maar toch...

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:08

Ik vond deze op YouTube een mooi liedje van Clouseau ik heb tranen met tuiten zitten huilen,
de tekst is zo waar http://www.youtube.com/watch?v=lVexlnUT2Aw

Verder gaat het wel hier, vorige week een vreselijke dip gehad, ineens kwam alles eruit, tranen met tuiten. Ik dacht dat ik
Vinga dr dood een plaatsje had gegeven, blijkbaar heb ik alles opgekropt. Het gaat nu wel weer, ik droom veel over haar.
Steeds het zelfde, dat ze in de wei staat in de regen en dat alle paarden op stal staan behalve Vinga want er is geen plaats
op stal, alles is vol..... voel me dan zo verdrietig...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:27

dat is een rare droom. ik vraag me af wat de betekenis daarvan is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:34

Misschien omdat je het zelf erg vind dat ze er niet meer bij is. Dat alles gewoon doorgaat zonder haar.
Maar is idd geen leuke droom.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:44

poeh mooie gedichten hier.

ik heb op 29-07 mijn ponytje dood in de wei aangetroffen. en nu begint alles weer los te kome. heb toen alles weggestopt. dit omdat er zo veel verdriet was die tijd. kort erna zijn ook mn opa en oma overleden.

heb vanavond alles op papier gezet. het eindelijk eens helemaal kwijt gekunt.en nu komt alles weer boven.
maar jegj dat gevoel van gemis blijft toch een afschuwelijk gevoel

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:45

Dreeke schreef:
Ik vond deze op YouTube een mooi liedje van Clouseau ik heb tranen met tuiten zitten huilen,
de tekst is zo waar http://www.youtube.com/watch?v=lVexlnUT2Aw

Verder gaat het wel hier, vorige week een vreselijke dip gehad, ineens kwam alles eruit, tranen met tuiten. Ik dacht dat ik
Vinga dr dood een plaatsje had gegeven, blijkbaar heb ik alles opgekropt. Het gaat nu wel weer, ik droom veel over haar.
Steeds het zelfde, dat ze in de wei staat in de regen en dat alle paarden op stal staan behalve Vinga want er is geen plaats
op stal, alles is vol..... voel me dan zo verdrietig...

ik denk dat zo te verklaren is

dat het hier inderdaad om onverwerkt verdriet gaat

je mist vinga ,(verklaart de regen,regen is somber ,triest) en weet dat ze dood is en niet terugkan komen (dat verklaart de volle stallen )
dat ze in de wei staat en de andere op stal
vinga is aan de overzijde(de dood) en de andere paarden leven(de stallen)
doordat zij dood is kan zij niet naar de levende op stal Knipoog vandaar het is vol

je voelt je verdrietig omdat je haar mist Ach gut en dat uit zich in deze droom
is een teken van je onbewust zijn ,haar dood langzaam te gaan accepteren
volgens je onbewustzijn heb je dat nog niet gedaan en voel je je ook iets schuldig?

ik heb je IM gelezen ,je paardje was nog erg jong Verdrietig maar je hebt een goede en juiste keuze gemaakt voor je paardje Ach gut

een extra Ach gut en er komen betere dagen echt voor je aan al zal ze altijd dat speciale paardje voor je blijven Knipoog

edit , typfout weggewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:56

Allemaal een dikke knuffel. Dat liedje van Clouseau ik zit hier gewoon te huilen achter de pc. Ik heb van het weekend echt een mega dip gehad, het besef dat ze niet meer terugkomt, komt nu pas. Wat een ...gevoel.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:58

Mooie droom uitleg Tina.
Sonjim Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:32

tina schreef:
voel je je ook iets schuldig?

Nee schuldig voel ik me niet meer, heb dat wel een tijd gehad en heb toen een reading laten doen waar ik antwoorden kreeg
op mijn vragen. Ik heb alles voor haar gedaan wat ik kon, volgens mijn dierenarts MÉÉR dan dat, het enigste wat ik nog voor
haar kon doen is haar verlossen van haar ondragelijke pijn. Dat heb ik gedaan, maar toch voelt het niet goed, ik denk omdat
het komt omdat ze nog zo jong was, ze heeft maar zo kort van haar leven mogen genieten, zo oneerlijk allemaal ..... Verdrietig Verdrietig

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:36

Dat ze zo jong was maakt het inderdaad denk ik wel moeilijker. Ik kan me nog altijd troosten met de gedachte dat ze 20 mooie jaren gehad heeft.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:04

Ja Dreeke , dat dat oneerlijk gevoel geeft kan ik mij goed voorstellen ,je hebt haar ,meer goede jaren willen geven.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:22

sonjim schreef:
Dat ze zo jong was maakt het inderdaad denk ik wel moeilijker. Ik kan me nog altijd troosten met de gedachte dat ze 20 mooie jaren gehad heeft.

Mijn pony is 18 jaar geworden, en hoewel ze toch wel een mooi leven gehad heeft vind ik het ontzettend jammer dat ik daar maar 2 jaar deel van ben geweest.

Soms dan lees ik weleens van een 4 jarige (of jonger) die overlijdt en dat vind ik dan zo triest, want dat beestje had echt nog een heel leven voor zich (als ze wat ouder zijn ook, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel hoop ik).

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:48

Van die 20 jaar heb ik 15 jaar van haar mogen genieten en zelfs 15 jaar gaan te snel voorbij helaas.