[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:32

Ach gut

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:34

dat verrader gevoel heb ik ook nu
vooral omdat zo kort nog terug is haar dood

de zoektocht is ook niet nog niet puur voor mezelf maar voor de kinderen en dan speciaal haar verzorgster, mijn zoontje omdat die niet trekt als de stallen en de verzorging en alles erom heen hem steeds ontzegd word nu
bij hem is nu wel duidelijk dat zijn paardje niet meer thuis komt maar verdriet is anders bij kinderen denk ik
elke dag vraagt die of het vriendinnetje van zijn pony komt ,op de een of andere manier denkt die dat zij een ander paardje hem stuurt?

hij gaat al vanaf geboorte mee ,eerst in kinderwagen ,vervolgens zittend in buggy
net 1 was ze al gekocht ,mijn zoontje kon niet zo goed lopen toen nog en dan hielden we haar samen uit land ,hij touwtje vast en zij liep rustig mee naast de jogger waar die in zat
hij is ook gek op allerei beesten een echte buitenventje

dat gevoel van eerste pony herken ik van de dood van de moeder van mijn paard
4 december 1997 gestorven
dat was echt mijn paardje ,tot op heden heb nooit meer dat gevoel gehad zoals bij die pony
heb daarna nooit meer dat gehad ,haar dochter is wel speciaal voor me maar is een ander paard met andere eigenschappen ,gewoon anders Clown

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:38

Dat van jou zoontje komt me bekend voor klinkt misschien raar, maar zoals hij dat beschrijft dat zijn pony ene vriendinnetje stuurt, dat gevoel heb ik nu wel bij Embla. Al vanaf het begin het is net als of Sara zich met deze keuze heeftv bemoeit als of zij voor mij heeft gekozen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:59

het zou fijn zijn als ze een "paardje stuurt"met haar kararkter als kon
mensen verstaan de gekste dingen onder kinderponys tegenwoordig merk ik
niet bereden ponys etc maar zo lief daar kan die zo opstappen hoor of wegrijden
(daar zou me zoontje nou nooit aan wagen )

zelfs ik droom raar ervan
droomde van een jonge bella laast die door land galoppeerde en me groette
en van de zuidlaardermarkt waar een kleine stevige vos pony met brede bles stond die met ons mee ging naar huis ,was geen shetlander in ieder geval
voelde me morgens toch wel even een pennymeisje Nagelbijten / Gniffelen ervan

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 00:07

Ik herken hier veel. Mijn zoektocht was doodeng, kon ik het al wel aan? hoe vind je het juiste paard?

Ik heb zoveel advertenties (foto's) gezien en maar bij twee kreeg ik de behoefte om ook de tekst te lezen. Bij de eerste kon ik het nog niet aan, de tweede was Vince. Ik twijfelde zo of ik het aan zou durven, maar ik kon hem niet voorbij laten gaan. Dus zenuwachtig ben ik hem gaan bekijken. En het klikte en ik ben nog steeds zo blij met hem.

Ik denk soms ook dat Bert mij "gestuurd" heeft, "ga naar hem kijken, hij past bij jou". Ik kon gewoon niet om Vince foto heen.
Vince lijkt qua uiterlijk niet op Bert, dat wilde ik ook niet. Maar hij heeft wel karaktertrekken die Bert ook had en hem zo geweldig maakte.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 00:14

Dat heb ik ook Grit, Embla en Sara lijken echt niet op elkaar maar soms kom je ineens in Embla zo'n karaktertrek tegen en dan is ze toch even sprekend saar. Soms best vreemd ze kunnen op sommige situatie's precies hetzelfde reageren.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:20

Dat heb ik ook al gedacht, maar ik weet dat kay en marlon totaal verschillende paarden zijn, ondanks dat ze toch zoveel op elkaar lijken (cool karakter vooral)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:37

tina schreef:
het zou fijn zijn als ze een "paardje stuurt"met haar kararkter als kon
mensen verstaan de gekste dingen onder kinderponys tegenwoordig merk ik
niet bereden ponys etc maar zo lief daar kan die zo opstappen hoor of wegrijden
(daar zou me zoontje nou nooit aan wagen )

zelfs ik droom raar ervan
droomde van een jonge bella laast die door land galoppeerde en me groette
en van de zuidlaardermarkt waar een kleine stevige vos pony met brede bles stond die met ons mee ging naar huis ,was geen shetlander in ieder geval
voelde me morgens toch wel even een pennymeisje Nagelbijten / Gniffelen ervan

Ja Tina en weet je dat het wel zo werkt , jouw zoontje meenemen en de pony die het worden moet trekt op hem aan.(jou zoontje weet wat hij aan kan , als hij er niet op wil,durft niet doorzetten , dan is het het gewoon niet , je gaat een pony kopen , ( en koop geen mooi pony verhaal )
Mijn kinderen hebben toen ze klein waren ook hun pony laten kiezen , we gingen naar een man die net van een falliet bedrijf veel pony s binnen had gekregen.
( In de auto had de oudste toen 8 jaar gezegd dat ze graag eenbruine wilde , en absoluut geen witte) Grote hilariteit had ik toen ze daar rondliep en haar pony koos , ze heeft op drie pony s gereden , en ik kon al zien dat er 1 zeer haarbest deed om met haar mee te gaan. En ja hoor het was een witte.)
Onze dochter had het zelf helemaal niet door , dat ze zich aan haar eigen idee moest vasthouden. De boer waar wij toen stonden zei het tegen haar : Jouw kunnen we om een boodschap sturen , je zegt dat je geen witte wil , en je komt met een witte thuis Haha! , waarop mijn dochter zei dat ze de liefste had uitgezocht , met de mooiste ogen Knipoog
Ze is een tijdje weggeweest en vorig jaar november heb ik haar opgezocht en teruggekocht , ze is nu 28 jaar en wij bieden haar een goede oude dag , waarbij zij nog steeds met kleine kinderen rondstapt en kroelt. Onze kinderen zijn nu 19-17 en 15 en in de winter staat ze in onze ruime achtertuin en het is leuk om te zien, dat zij nog steeds gk op elkaar zijn.

Ik heb het gevoel dat zijn oude ponyvriend wil dat hij met een volgend maatje verder gaat , en als de tijd daar rijp voor is zal dat ook gebeuren.
Heel veel sterkte want het is moeilijk als je in zo n verdrietige situatie ook je kinderen hun belangen ziet , en dat doe je knap Ach gut

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:40

Tina ga je naar de zuid laardermarkt?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:10

Snackie schreef:
Dat heb ik ook al gedacht, maar ik weet dat kay en marlon totaal verschillende paarden zijn, ondanks dat ze toch zoveel op elkaar lijken (cool karakter vooral)

Dat heb ik inderdaad ook. Sharon en Cupido lijken op het eerste oog heel verschillend, en dat zijn ze ook wel maar toch hebben ze wel dingen van elkaar weg. Ja

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:14

Ik heb bij al mijn paarden al iets gehad met het paard voordat ik ze in het echt zag, puur op een foto, of zoals bij Sonja roepen die wil ik kopen, zonder dat je weet of ze te koop is. Ik geloof ook dat je oude paard meehelpt in de keuze voor een nieuwe.

Ik zou nu ook geen nieuwe willen en kunnen zoeken. Ondanks dat ik vrede heb met de dood van Sonja, zou dat als verraad aanvoelen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:15

Mijn emmer is weer vol en aan het overlopen. Ik had zoveel behoefte aan wat informatie van over Bert dat ik toch een fotoreading heb aangevraagd.
Deze kreeg ik donderdagavond binnen, mijn Bert op papier en precies zoals ik hem heb gekend. Valt even heel zwaar, ik mis hem nu sterker dan ooit, ik wil hem terug. Misschien dat ik er nog een verslagje van maak, maar nu is het even "Bert tijd", want ik loop er teveel aan voorbij als ik me verdrietig voel.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:24

Een dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft Ach gut
Vorig jaar hebben we in deze vakantie voor het eerst gereden...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:23

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:35

Sterkte Grit, ik kan me voorstellen dat je zo'n prachtkerel ontzettend mist.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:01

Grit veel sterkte , en veel huilen is oke je kan beter zelf de emmer vullen ......
En Snackie jij ook veel moed toegewenst , want jij gaat over twee weken je paard ook missen....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:06

Grit schreef:
Mijn emmer is weer vol en aan het overlopen. Ik had zoveel behoefte aan wat informatie van over Bert dat ik toch een fotoreading heb aangevraagd.
Deze kreeg ik donderdagavond binnen, mijn Bert op papier en precies zoals ik hem heb gekend. Valt even heel zwaar, ik mis hem nu sterker dan ooit, ik wil hem terug. Misschien dat ik er nog een verslagje van maak, maar nu is het even "Bert tijd", want ik loop er teveel aan voorbij als ik me verdrietig voel.

Dikke knuffel.
Blijkbaar is de reading op het goede moment gekomen, want nu ga je wat tijd voor jezelf nemen.
En dat is echt nodig meis Ach gut

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 00:06

Grit heel veel in deze moeilijke tijd Ach gut

Bah vandaag is het allemaal alweer 2 maanden geleden, en nog steeds zou ik niet raar op kijken als Sara morgen gewoon in de stal zou staan als ik kom. Het was zo gewoon, zo vanzelfsprekend dat Sara er was en nu is het over, die tijden zijn voorbij.
Het is nog steeds als of ze niet weg is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:04

Ach gut

Dat gevoel had ik ook het eerste half jaar, tot Kay in zijn stal stond.

Elke keer weer de stal in lopen...hoopvol..maar diep van binnen beter weten.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:54

@ Grit: sterkte, maar toch wel blij met de reading?

Ik heb op dit moment ook weer veel moeilijke dagen, ik huil dan ook echt als ik alleen ben, vaak begrijpen ze je toch niet als je nog steeds verdriet hebt om je paard.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:43

Na vandaag denk ik dat het voor me echt heel moeilijk gaat worden over mijn verdriet heen te komen.
Ik kon mijn verdriet heel goed kwijt bij het kijken van foto's van mijn kleintje.
Is afgelopen week de pc kapot gegaan en zijn nu álle bestanden weg.

Heb nu nog maar 3 foto's. Waarvan 1tje erg mooi is, maar ik had een nog véél mooiere! Huilen. Zo hard is het....

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:33

nou misschien zijn niet al je foto,s weg,mijn pc is ook stuk en ik heb iemand die zegt dat hij alle bestanden over kan zetten.
Dus misschien heb jij dat geluk ook wel.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:46

dwertje schreef:
nou misschien zijn niet al je foto,s weg,mijn pc is ook stuk en ik heb iemand die zegt dat hij alle bestanden over kan zetten.
Dus misschien heb jij dat geluk ook wel.

Zitten de bestanden niet op de harde schijf ofzoiets dan?

Zo niet dan is het wel zwaar klote LoveLita..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:03

Ach gut Dat is echt klote LL!!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:11

Grit: even een hele dikke knuffel Ach gut

LL: stinkmodder Ach gut
stonden je bestanden niet op de harde schijf? Zo ja, dan zouden ze moeten kunnen worden overgezet!