[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:59

Cesara veel sterkte
En Dwertje wat heb jij veel ddorgemaakt. Ach gut

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:55

het gaat nu wel beter, nu komt het er juist uit.
bedankt voor de reackties

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:11

Dwertje: Heel veel sterkte, ik vind je echt ontzettend sterk.
Cesara: Ook jij heel veel sterkte

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:05

Grit schreef:
Met mij gaat het op zich goed, maar ben nog zoveel met Bert bezig. Alleen zijn naam schiet al tig keer per dag door mijn gedachten. Ik keek vanmorgen naar zijn foto's, ook foto's tijdens zijn ziekte. Hij zag er zo "gezond" uit, zijn vacht helemaal glanzend, zijn oortjes naar voren. Maar toch zo ziek. Dat blijf ik zo moeilijk vinden, dat hij zo ziek is geweest en veel pijn heeft gehad. Dan is het weer even zachtjes huilen.
Op de foto's is alles zo vertrouwd en in het echt kan het gewoon niet meer. En dat begin ik steeds meer te missen, ik wil hem weer kunnen knuffelen en lekker met hem gaan wandelen. Ik kan me nog steeds verbazen dat dit echt allemaal gebeurd is, dat ik hem echt kwijt ben.

Het hadden mijn woorden kunnen zijn ik snap je helemaal. Huilen

Dwertje wat heb je veel door moeten maken zeg...heel heel veel sterkte toegewenst hoor! Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:06

Iedereen heel veel sterkte gewenst Ach gut

Ik heb hier in huis een mini-rozenplantje staan. Die geeft het hele jaar door kleine witte roosjes, en op die manier herdenk ik ook een beetje mijn overleden merrie. Het plantje staat bij haar foto en smorgens schijnt de zon erop.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:22

Dat vind ik erg mooi Cayenne, ik wil eigenlijk graag een gedenkboompje in de wei planten, iets wat bloeit in maart of oktober en niet giftig is voor de andere paarden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:24

Naast mijn miniroosje in huis heb ik ook nog 2 grote rozenboompjes in de tuin staan. Ook ter nagedachtenis aan mijn 2 overleden paarden. Een rode en een gele. (Hadden eigenlijk een rode en een witte moeten zijn, maar de witte bleek per ongeluk geel te zijn Clown )
Ik heb iets met rozen sinds ze overleden zijn Bloos

Moeilijk Sonjim! Ik ga eens nadenken! Een mooi gebaar dat je het bij de wei wilt planten Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:29

Dat is haar plekje, daar mis ik haar ook het meest, die lege stal (dat klinkt raar want er staan nog steeds 3 pony's in de stal), maar het voelt wel als een lege stal.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:18

wilg is niet giftig ,treurwilg ?

hoe ik ermee om ga ,is een mengeling nu van woede ,nerveus en verdriet door elkaar heen
lijk wel jantje lacht ,jantje huilt Clown dagelijks

de woede voel op degene die dit heeft ons aangedaan
ik kom die persoon ook nog iedere dag haast tegen en hij lijkt er van te genieten ook nog Stoom uit je oren
heb de neiging om terug te lopen iets op te halen en dan recht in eigen hand te nemen
ware het niet dat dan meer verlies ,dus bijt strak op mijn tanden en loop strak door ,zeg niks

dat nerveus ben komt van alles erom heen en de angst om ander paard te verliezen

zaterdag gaan we een andere kinderpony bekijken
ik heb weinig zin ,voelt als verraad ergens Bloos en denk zal afzeggen weer
is een beetje snel nu maar hoe lang moeten de kinderen "afgestraft " worden met de dood van hun pony
in eerste instantie was deze als maatje voor haar bedoeld maar waar die nu staat moet die weg en ik ben nog een keer aangemaild erover of hem niet kan nemen

mijn kinderen begrijpen het niet allemaal en soms ben ik daar blij om
moet ik ze laten wachten omdat ik nu meer verdriet heb?

mijn oudste heeft moeilijk dat zijn taken er niet meer zijn en mist de stal bezigheden
hij weet dat bella niet thuis meer komt maar vraagt wel naar een andere voor hem
een vervanging kan niet zijn,bella is onvervangbaar maar ik hoop dat we weer wat passend vinden eens
al heb ik angst wat hier weer bij te zetten thuis

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:07

Ha Maris, ook welkom hier, hier snapt ook iedereen waar je het over hebt, dat is wel fijn Lachen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:30

Ik heb de verhalen over Unique en Bella gelezen.
Unique nog zo jong en Bella ziek gemaakt, het greep me allebei aan. Het is zo moeilijk afscheid te moeten nemen en je paard te moeten missen.
Wat Lovely ook al schreef, hier kun je alles kwijt, we snappen allemaal de ups en downs en ook dat dit verdriet niet een paar weken over is.
Nexthorse en Tina; heel veel sterkte Ach gut .

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:16

Sterkte Nexthorse , Tina ook sterkte ,, ja jullie moeten verder en hebben verdriet van Bella , een nieuwe pony is geen vervanging , maar kan wel een grote troost voor je kinderen brengen.
Ondanks dat de nieuwe pony de leegte niet zal kunnen "vullen", zal ze wel een zeer belangrijke rol hebben. En moet je als moeder.... op stap voor je kinderen......Heel veel sterkte

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:17

Sterkte Tina en Nexthorse, het is moeilijk Ach gut

Het paard dat een trap voor zijn hoofd heeft gehad gaat helemaal niet goed. En het voelt zo slecht. Ik wil niet nog een vriendje verliezen.... Verdrietig

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:25

jemig wat een verhalen allemaal! Het valt ook niet mee om alles een plekje te geven... Ach gut

Mijn 5 jarige merrie Shakyra is vorig jaar april overleden, doordat het veulen klem is komen te zitten tijdens de bevalling (en gestikt is). Mijn merrie is toen kruisverlamd geraakt, en we hebben haar in moeten laten slapen.
Op één of andere manier 'went' het gemis wel, je leert ermee omgaan, en de tijd haalt de scherpe randjes eraf.. maar de manier waarop echt nooit. Ik kan er nog van volschieten als ik eraan denk hoe ze erbij lag. Zo hard gevochten dat ze bloedde bij haar ogen, en haar tandvlees was helemaal kapot. Echt een helse pijn heeft ze gehad.
Dat beeld vergeet ik echt nooit meer, en die 'wat als' en 'had ik maar' gedachten blijven altijd door je hoofd spoken.. Na Shaks dood is mijn interesse in de fokkerij en mijn plezier eraan nooit meer geweest zoals ervoor. Momenteel hebben we 2 drachtige merrie's lopen hier, maar ik zie nu toch al wel op tegen de bevalling, ondanks alle voorzorgsmaatregelen...

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:25

Iedereen heel veel sterkte Ach gut

Het is nog steeds zo onwerkelijk als ik in de foto mapjes kijk op de computer dat in de maanden september en oktober nergens meer een mapje van Sara te vinden is. Vandaag had ik echt een dipje, ik was verdrietig en boos op alles en iedereen. Ik ben de laatste tijd echt snel aangebrand. Toen maar even lekker naar Embla geweest en heerlijk met haar gespeelt, dat lucht zo op.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:27

Fijn dat Embla je zo kan opvrolijken.

Kiwi ik zal voor het paardje duimen, balen dat hij niet beter gaat.

Ik heb altijd geroepen ik wil nooit een dragende merrie ivm de risico's en wat heb ik nu juist een dragende merrie, maar met een verhaal als dat van Shakyra weet ik wel weer dat ik heel blij moet zijn als het allemaal gewoon goed gaat.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:05

Kiwi Ach gut

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:10

Ik ga nog harder voor je duimen Kiwi! ik hoop zo hard dat hij er doorheen komt.

De rest ook veel sterkte!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:34

Kytha; wat erg, kan me voorstellen dat je op ziet tegen de komende bevallingen. Zo'n beeld raak je niet gauw kwijt.

Pluklief; fijn dat Embla je zoveel plezier geeft. Ik heb in je profiel de nieuwe fotocollages van Sara en Embla gezien, mooi!!
Ik geniet ook van Vince, ben blij met hem, maar merk ook dat ik te snel bezorgd ben en dat wil ik nu juist niet.

Kiwi; wat balen, ook ik blijf duimen Ach gut

Bij mij blijven de tranen nog altijd hoog zitten. Ook als ik me gewoon blij of goed voel. Huilen lucht op, maar kun je niet altijd en overal gebruiken. En soms vind ik het ook echt flauwekul van mezelf, "spreek" mezelf dan toe om ff normaal te doen. Ik ben altijd nuchter geweest, maar daar is nu niet veel van over.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:34

Kytha; wat erg, kan me voorstellen dat je op ziet tegen de komende bevallingen. Zo'n beeld raak je niet gauw kwijt.

Pluklief; fijn dat Embla je zoveel plezier geeft. Ik heb in je profiel de nieuwe fotocollages van Sara en Embla gezien, mooi!!
Ik geniet ook van Vince, ben blij met hem, maar merk ook dat ik te snel bezorgd ben en dat wil ik nu juist niet.

Kiwi; wat balen, ook ik blijf duimen Ach gut

Bij mij blijven de tranen nog altijd hoog zitten. Ook als ik me gewoon blij of goed voel. Huilen lucht op, maar kun je niet altijd en overal gebruiken. En soms vind ik het ook echt flauwekul van mezelf, "spreek" mezelf dan toe om ff normaal te doen. Ik ben altijd nuchter geweest, maar daar is nu niet veel van over.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:14

nexthorse schreef:
Mijn lieve, mooie Unique is niet meer.... Verdrietig
Gisteravond rond 21.30u is zij ingeslapen...
Zij heeft maar 7 jaar mogen worden....
[IM] Mijn liefste, allermooiste Unique.. Rust zacht...

het doet zoveel pijn... Verdrietig

Heel veel sterkte, ik herken veel in jouw verhaal, mijn meisje is ook maar 7 jaar geworden en ook wij hebben gevochten maar helaas
verloren Verdrietig
Sterkte met dit grote verlies Ach gut

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:03

ik ben nu iets meer dan 44u verder van het moment van inslapen...
Het doet zoveel zeer, het gemis is zo groot Verdrietig
Het filmpje van mijn merrie en de muziek draai ik helemaal grijs..
Het doet echt zoveel pijn Verdrietig

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:08

nexthorse veel sterkte , mij heeft het geholpen om veel de tranen te laten lopen , in de eerste fase vond ik het heel kwetsbaar om het zo met anderen te delen.........terwijl bij mijn eigen situatie , het voor mijn merrie een goed besluit is. De afgelopen maand heb ik weinig gewerkt en heb mijn werk afgezegd.( ben zelfstandige) Ik kan het aan mijn eigen gezicht goed zien , dat ik een verdrietkop heb , .... nu na een maand heb ik een redelijke stabiliteit. En ga vanaf zondag weer werken.
Wat mij goed geholpen heeft , is een cursus mennen , dat jezelf niet de drive hoeft te hebben .....en lekker kan aanleunen in de les.Zonder het verdriet aan de kant te schuiven , maar meer om mijzelf de ruimte te geven mij enigzins ook goed te voelen.
Op veel muziek komen de emoties van verdriet , en dan komen de tranen en ik laat ze gewoon komen en gaan.
Vandaag op stal een dame gesproken die haar paard teruggekregen heeft uit de kliniek, met een zeer slechte prognose, en we zaten beiden zo op een zelfde go9lflengte.......en dat verzacht op een bepaalde manier toch de pijn. Nexthorse een knuffel en veel steun.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:16

Ceesje, lekker als je zelf je tijd kan indelen en even een stap terug kunt doen in je werk in een dergelijke periode.

Nexthorse Je hebt gekozen voor je paard en ik weet hoe het voelt, maar als je het echt moeilijk hebt denk dan aan de mooie momenten en denk eraan dat het beter is voor je paardje.