Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LCharlotte schreef:Waar komt dat verhaal vandaan dat ze er tegen vechten?! Vind ik zo'n onzin! Je laat jouw hondje of kat toch ook inslapen, die schiet je toch ook geen kogel door zijn hoofd? Om er een dag later worstjes van te maken??
Nerwen schreef:Bovenstaande is het laatste offtopic wat ik wil zien.
Nu graag ONTOPIC blijven!!
LCharlotte schreef:Lielle schreef:Slager, omdat het direct en pijnloos gebeurt
Een spuitje is ook pijnloos
Whiz schreef:@lielle. Gaat me meer op de manier waarop!!!
Lielle schreef:Whiz schreef:@lielle. Gaat me meer op de manier waarop!!!
In welk opzicht bedoel je dat? Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat die slager met veel respect tov de verdrietige eigenaren EN het paard heeft gehandeld.
Whiz schreef:nee nee, over hoe er nogal dictatoriaal vanuit de ik vorm in het geval van Nerwen....werd gesproken.
Off of on topic.
Wanderers schreef:Geen enkel dier verlaat bij ons levend het erf om vervolgens dood gemaakt te worden !!
Wij hebben (helaas) genoeg ervaring op dit gebied om een goed onderbouwde beslissing hierover te nemen. Het hoe en waarom zal ik nu niet verder toelichten, er is hier al genoeg zin- en onzin over zowel het slachten als het in laten slapen gemeld.
Wil wel even kwijt dat ik vind dat je een dier nooit alleen mag laten in z'n laatste ogenblikken. Hoe of waar dan ook, zorg dat er iemand (liefst jijzelf) bij is ter ondersteuning/geruststelling. Ik vind dat je dat verplicht bent; in de 1e plaats voor het dier, maar ook voor jezelf. Pas dan weet je voor 100% zeker wat er gebeurt is en kun je je daar een oordeel over vormen!
Ik adviseer eigenlijk iedereen die waarschijnlijk ooit eens voor deze keuze komt te staan om te proberen om "ervaring" op te doen. Ga eens kijken hoe een paard geslacht wordt ..... ga eens kijken als er een paard ingeslapen wordt ..... Misschien kun je dan (een) beter(e) een keuze maken voor je dier ... en jezelf.
Als laatste nog even een tip: Kijk (eventueel) je verzekerings polis eens goed na. Bij heel veel verzekeraars heb je niet eens de keus over de dood. Maar al te vaak moet je je dier "inleveren"; wordt ie door de verzekeraar opgehaald en dan is het maar de vraag of,waar en wanneer het dier geslacht wordt ! Er zijn zelfs verzekeraars die beslissen over wel of niet (verder) behandelen bij ziekte/onbruikbaarheid
christapony schreef:tis gewoon verschrikkelijk te weten dat er zoveel paarden zijn die jullie zo lang gediend hebben, en dan moeten eindigen in een kot van verderf, waarvan ze al op grote afstend zuiken wat er zal gebeuren. Ze komen van de vrachtwegen af en moeten in een rij gaan staan, in het beste geval mogen ze recht naar binnen. Dan worden ze in een kot geduwd en in het hoofd neergeschoten. Om nog maar te zwijgen van de paarden die zodanig bang zijn, dat ze zich wegtrekken waardoor de slachter in overal behakve in het hoofd schiet. ONBEGRIJPELIJK vind ik het, het is echt barbaars. En dan nog beweren dat jullie de paarden graag zien!!! Niet te doen.
0ojannekeo0 schreef:mijn paard gaat deze week naar de slager. ze heeft 17 jaar mogen worden, kan helaas bijna niet meer lopen, dus is het de beste keus voor haar!
twis_shets schreef:inlaten slapen,, Bij de slager weet je nooit wat ergebeurt misschien lijd hij/nog een tijdje pijn, en als je je paardje laat inslapen kan je er bij zijn, en volgens mij bij de slager niet, is mijn mening hoor
twis_shets schreef:inlaten slapen,, Bij de slager weet je nooit wat ergebeurt misschien lijd hij/nog een tijdje pijn, en als je je paardje laat inslapen kan je er bij zijn, en volgens mij bij de slager niet, is mijn mening hoor