Pfff tranen in mijn ogen. Wat een verdriet maar zo moedig van je om de juiste beslissing te nemen. Veel sterkte met het verdriet.
Daantje
Geplaatst: 07-12-10 23:24
Jeetje wat een vreselijk afscheid meis... Vind het echt vreselijk voor je, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd Dat je zo je beste vriendje moet verliezen is echt zo vreselijk... Wat heb je jullie band toch mooi verwoord, wees trots op de tijd dat je van hebt kunnen genieten al was dat nog veelstekort
Anne_Ivy
Geplaatst: 07-12-10 23:48
Pfffff mooi geschreven Es, het blijft een onwaarschijnlijk verhaal!!! Zo oneerlijk voor zo'n jong paard!!!! Ze zeiden het tegen mij al, maar dat is toch echt anders hoor......... niet te vergelijken, dat lijkt me logisch! Maar loslaten is ook houden van. Alleen wel de allermoeilijkste manier van houden van...... Sterkte
Ooh jeetje, zie je berichtje nu pas staan. Heb altijd zo genoten van je foto's van je onwijs mooie paard !!
Heel veel sterkte !
NRJ
Geplaatst: 08-12-10 05:40
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd, hij was een echte kanjer ik heb altijd heel erg genoten van jullie foto-topics en jouw commentaar erbij. maar wat vreselijk om er op die manier achter te komen dat hij zo ziek was... de enige troost op zo'n moment is, dat je de juiste beslissing voor hem gemaakt hebt ik heb ooit eens ergens gelezen "Achter de traan van verdriet, schuilt de glimlach der herinnering" en deze uitspraak heeft mij goed geholpen. het verdriet slijt een beetje, maar de herinnering zal altijd blijven!
liefs,
Jessy
Ojajoh
Geplaatst: 08-12-10 12:09
Goh dit lees ik nu pas, dit wist ik helemaal niet jeetje meis wat erg!
Jeetje wat erg... ik zit hier met kippevel na het lezen van je tekst en het kijken van je foto's. Jouw fototopics waren altijd leuk om naar te kijken vanwege je mooie paard. En nu dit... ik vind het heel knap wat je hebt gedaan, ik wens je heel veel sterkte.
Wat heb jij een ontzettende liefde voor dit paard gehad. De manier waarop je dit schrijft, de beslissing die je hebt gemaakt, ik voel het door de tekst heen.
Ontzettend veel sterkte ermee, met dit enorme verlies.
juudii5
Geplaatst: 08-12-10 14:02
Tranen in mn ogen.. Ontzettend veel sterkte!
Dana82
Geplaatst: 08-12-10 14:02
Hier schrik ik nu echt van. Zo jong dat hij was en niet te vergeten echt een heel mooi paardje, wat een prachtige foto's van jou en hem heb ik op bokt zien voorbijkomen. Ik volg niet gauw topics maar ik was steeds benieuwd wat je weer postte over hem ... Ik vind het bewonderingswaardig dat je deze moeilijke beslissing hebt genomen. Veel sterkte met je verlies.
Heel veel sterkte de komende tijd met het verwerken van het verlies van deze mooie jongen. Wat een prachtig paard is het zeg. En nog zo jong. Maar je hebt een dappere beslissing gemaakt en voor hem gekozen, zodat hij nu zonder pijn over de eeuwige groene weides kan galopperen. Misschien wel met mijn kanjer. Echt een beslissing uit liefde. Morris mag blij zijn met jou als baasje.
Hij kon zich geen betere baas wensen. Dit is voor jou een schrale troost maar voor hem een geschenk. Tranen in mijn ogen dat hij helaas niet zo oud heeft mogen worden. Heel veel sterkte de komende tijd. Denk aan je mooie herrineringen met hem. Die zullen er vast genoeg zijn.
Toen die tijd schreef iemand mij een ander gedicht. Heel lang als ik het las, liepen de tranen over mijn wangen en vroeg ik me af waarom het meest dierbaarste wat ik ooit heb gehad, mijn zomaar afgenomen moest worden. Nu, als ik het lees, weet ik zeker, als mijn lieve mannetje had kunnen praten zou hij dit tegen me gezegd hebben:
Mijn lieve Baasje, we hadden het goed samen we maakte veel plezier deelde elkaars verdriet maar aan alle goede tijden komt een einde. ik weet dat je geen afscheid wilt nemen, dat je me niet wilt laten gaan
maar baasje, ik heb pijn en deze pijn gaat niet over ik heb je altijd veel gegeven, nooit veel gevraagd Maar nu vraag ik je, laat me gaan naar een plek zonder pijn neem afscheid van me
Ik zie dat je je beslissing hebt genomen, de veearts komt dichter bij. Nog even geef je mij een knuffel, en zeg je dat je van me houdt. we gaan naar een donkere ruimte, je bent bij me, dat is fijn.
De veearts spuit me een koude vloeistof in. Ik voel me slaperig, ik leg mijn hoofd neer, ik sluit mijn ogen.... mijn hart slaat steeds trager, tot het uiteindelijk stopt. En jij begint te huilen.....
Maar baasje, Nu ben ik ergens waar pijn niet bestaat ik weet dat je me mist, maar ik mis jou ook. Baasje ik zal op je wachten, aan het hek van de eeuwige weide...
Het is vreselijk moeilijk, maar toch heel veel sterkte.