[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:57

dan ben je sowieso wat emotioneler natuurlijk.. Ach gut

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:01

Sterkte Dancie, wat naar zeg Ach gut

Jeetje, ik heb echt het idee dat het missen alleen maar erger wordt..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:28

Hier nog een, ik heb het zo taai de laatste week...

Gisteren en vandaag de workshop paardencommunicatie gedaan, heftig is dat echt waar!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:02

Sterkte Dancie.

Ik heb net met twee bokkers samen in een deuk gelegen om Sonja, op haar oude dag sprintjes trekken door de wei, daarna puffen en op haar gezicht gaan, maar als ze gaat gaat ze nog steeds hard. Alleen was dit wel een jaar geleden dat ze dit gedaan heeft.

Van buiten hou ik me heel groot, diep van binnen huil ik, en als ik alleen ben ook.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:32

Dancie; Ach gut wat erg om je paardje zo te vinden, is wel een heel onverwacht afscheid
Sonjim; sterkte morgen!!
Dreeke; kun je wat vertellen over je weekend, ben erg benieuwd.

Het missen wordt in ieder geval niet minder, eerder erger. Deze foto staat als screensaver op mijn telefoon en vind ik zo mooi. Op en top Bert, koppie omhoog en alles om zich grondig bekijken.
Afbeelding

Toen hij ziek was en ik met hem wandelde, had hij niet altijd zin in gras, maar dan ging hij in de verte staan kijken. Wat hij zag, zag ik vaak niet, maar voor mij was het zo heerlijk en vertrouwd hem zo te zien. Dat waren nog de beperkte mooie momenten van zijn laatste weken.

Toen hij op de Uithof stond was mijn vader langs het gebouw gereden toen hij daar in de buurt moest zijn. Hij belde mij op en zei dat hij Bert had gezien. Bert werd net buitenom terug naar zijn stal gebracht. Mijn vader beschreef dat Bert stil bleef staan en in de verte stond te kijken. De verzorger dier erbij liep, liet dit toe en zo hebben ze 5 minuten gestaan. Daarna moest hij weer mee verder. Ik heb zo moeten huilen toen ik dit hoorde, dit beeld ken ik zo goed, ik ben de verzorger dankbaar dat ze hem dit even gunde. Het idee dat hij toen zijn (isoleer)stal weer in moest vond ik vreselijk.
(en terwijl ik dit schrijf, zit ik weer te huilen. Lieve Bert, waarom moest je zoveel meemaken)

Wat zijn jullie momenten? die momenten waarvan je zegt, dat was nou echt mijn lieverd.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:52

Grit schreef:
Wat zijn jullie momenten? die momenten waarvan je zegt, dat was nou echt mijn lieverd.

Goh, dat vind ik heel moeilijk eerlijk gezegd...
Ik heb haar 'maar' 2 jaar gehad, veelste kort dus ik wist niet álles van haar zoals sommigen dat wel wisten van hun paard.

Ik denk dan toch wel de momenten waarop ze - op haar 18de- de bak nog kon door crossen. Ik heb regelmatig gehoord dat ze zich echt gedroeg als een 5 jarige, zoveel energie had ze. En nooit heeft ze het tegen me gebruikt, ik heb weleens moeite gehad haar rustig te houden maar ik ben nooit bang voor haar geweest. Ik kon haar echt vertrouwen, iets wat ik bij mijn eerste pony niet kon. En daar ben ik haar nog steeds elke dag dankbaar voor, ik kan nu toepassen op Cupido wat ik van Sharon heb geleerd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:25

Het crossen inderdaad, iets wat ze vandaag ook weer deed voor het eerst in een jaar zie filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=4ElJcsL6fnI

en het in de verte staren, wat jij van Bert beschrijft, en het heerlijk fleemen als je haar kroelt en wat echt een kenmerk van haar is haar centebakkie

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:34

Oh mensen, door het lezen van deze berichten wordt de afscheid van mijn jeugdliefde aangewakkerd. nu alweer 6 jaar geleden, maar lijkt alsof het pas gebeurd is

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:37

@ Grit, wat vertel je dat mooi zeg!

Dit is echt een Ot moment, op dat moment baalde ik er echt van want het was echt tijdens mn proef, maar achteraf is het zo op en top Ot, heb nog veel meer steiger fotos maar dit blijf ik de mooiste vinden.

Afbeelding

Ik heb juist een mindere herinnering van typisch ot uit de kliniek.
Ik heb hem op maandagmiddag gebracht voor onderzoeken en toen werd ie woensdag geopereerd.
Die dinsdag werd ik op mn werk gebeld dat ie heel de boel daar op stelte zette en zn box aan het vergroten was. Ik kan je vertellen dat dat niet fijn voelt, want ze bellen echt niet zomaar denk ik, dus mn ventje had het echt niet naar zn zin. Savonds toen wij kwamen was ie gelukkig wel weer gekalmeerd.

Ach we heben door zijn gekkigheid zo veel meegemaakt, met Ot was het nooit saai. Knipoog

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:39

Waarom deed Ot zoveel stijgeren dan?

Wel een gave foto, maar bruut hoog zeg!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:43

Hij was gewoon onwijs druk, ook aan de hand, het was niet iets rijtechnisch (gelukkig)
Hij had er ook nogal een handje van om het op wedstrijd bij het in/uit gaan vd bak te doen.
(Ik heb zelfs een x af moeten stapen omdat ik hem gewoon de bak niet uitkreeg Bloos )
ADHD paardje, had ook heel erg regelmaat nodig, net als ADHD mensen.
Maar hij kon ook gewoon rustig en lief zijn hoor Clown

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:48

Hij deed het trouwens ook gewoon zomaar in zn stal..

Regelmatig stofplukken aan zn oren Clown

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:58

sonjim schreef:
Het crossen inderdaad, iets wat ze vandaag ook weer deed voor het eerst in een jaar zie filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=4ElJcsL6fnI

en het in de verte staren, wat jij van Bert beschrijft, en het heerlijk fleemen als je haar kroelt en wat echt een kenmerk van haar is haar centebakkie

Heerlijk dat ze jou ook nog even kan laten lachen voor de donkere dag van morgen Lovers

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:59

Gekke ot. heb regelmatig dat soort foto's van jou voorbij zien komen volgens mij.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:06

@Sonjim: Alvast heel veel sterkte gewenst voor morgen Ach gut
@DM: Volgens mij heb ik die foto wel eens eerder ergens gezien, hij gaat echt hoog zeg! Hij had wel karakter Haha!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:11

Karakter had ie zeker, dat was ook het meest geweldige aan hem, zo'n paard zal ik nooit meer vinden.

Deze foto heb ik idd al eerder geplaatst en staat ook in mn profiel en zijn IM topic

Eerdere (deze is van iets meer als een maand voor zn dood) fotos van zulke actie plaatste ik juist vaak niet, maar nu achteraf, het is gewoon typisch Ot Lovers

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:51

Sonjim; sluit me aan bij Snackie. Sterkte

Diddlmouses; "ADHD Ot", geloof best dat het niet saai is geweest!! Zo'n telefoontje geeft zeker een rotgevoel, gelukkig dat hij savonds weer rustiger was.

Bert leek het redelijk te doen bij de Uithof, maar ik heb hem daar maar weinig kunnen zien doordat hij op de isoleer stond en er een schoonmaakactie was. Ik daarentegen heb ik me daar op de dag dat ik hem bracht hysterisch gedragen, resulteerde wel dat de buitendeuren van zijn stal open bleven (kon hij in ieder geval naar buiten kijken) en dat ik toch twee keer op bezoek mocht komen. Ik was gewoon op van de stress en gelukkig hadden ze wel begrip voor de situatie. Ben erg tevreden over hun begeleiding en de zorgen voor Bert.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:19

Verschrikkelijk lijkt me dat je paardje op de kliniek achter te moeten laten in de isoleer, dan ben ik wat blij dat mijn meissie tot haar laatste minuut op de wei met haar vriendjes mag genieten.

Ot is geweldig, Netje ook een knuf van mij, ik was vandaag niet zo bezig met jouw herrinneringen geloof ik. Netje heeft het filmpje gemaakt wat ik plaatste. Ik liet hem net mijn ouders zien en die stonden versteld, net als ik vanmiddag, zo typisch Sonja en zo lang geleden dat ik daarvan mocht genieten. Mijn moeder vroeg wel of ik het gevoel had dat ze er helemaal bij was met haar hoofd en dat idee had ik vanmiddag ook al, het leek voor mij alsof er een knop om ging en ze de wereld om haar heen vergat, dit merk ik de laatste tijd vaker, gedrag wat niet plaatsbaar is, met de Sonja zoals ik haar ken, of wat net een stap verder gaat. Zo rende ze vaker zo idioot, maar is nog nooit gevallen, vandaag wel, en wist altijd wat ze deed, vandaag rende ze gewoon, en volgens mij zou ze niet opzij zijn gesprongen als er iets in de weg had gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:59

Mijn nieuwe paard heeft vandaag voor het eerst een halster van Lab omgehad. Geloof het of niet, maar het was wel even een raar moment, omdat het voor het eerst was. Het halster stond hem prachtig hoor en het is een te mooi ding om in de kast te laten hangen Lachen.
Dit halster:
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:02

Mooi paard, met een mooi halster, Sonja's halster valt nu na 14 jaar bijna uit elkaar en zal dus nooit meer gebruikt worden, maar ook zeker niet weggaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:07

Deze heb ik ooit van een hele lieve vriendin gekregen en ik vind dat die goede gift ook op mijn nieuwe paard thuishoort, vandaar Lachen. Ik zal ook een keer een foto maken van mijn nieuwe paard met dit halster, het staat hem erg leuk, hij heeft namelijk geen wit op zijn hoofd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:19

Is dit lab? Wat een knapperd Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:21

Yep, dat is mijn Labje Lachen.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:24

Idd een knapperd Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:56

Dank je wel, het was ook een lieverd met gebruiksaanwijzing Lachen.