[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:50

Ik vond het wel grappig, sonjam, ipv jim.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:49

Ik kwam vandaag weer spulletjes tegen die ik liever niet tegen wil komen... er ligt nog zoveel van Vinga in mn kast op stal, het lijkt wel steeds moeilijker te worden als ik haar spullen tegen kom Verdrietig

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:59

Dreeke ik heb het juist andersom , al haar spullen verkopen ( ons zadel heb ik weggebracht , tegen een natuurlijk veel te lage prijs , maar ja dat is emotie...) Het gevoel is zo tastbaar.....
In mijn huiskamer heb ik een mooi schilderij van haar , en gek genoeg tezamen met de herinneringen van elf jaar is dat genoeg...
Dreeke wat emotioneel , jij hebt het met haar spullen (, ik met muziek ), dan wordt ik emotioneel en besef het gemis aan direkte aanwezigheid, en dan kom je op 1 ding uit dat je het doorleeft. Ach gut knuffel voor jouw meid

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:22

Ik gedenk mijn merrie vrijwel jaarlijks in Ierland, heb een rode treurwilg geplant voor haar, het grillige , diepe en warme karakter had zij ook, brand daar een kaars in een soort glazen houder, lees mijn gedicht voor en denk regelmatig aan haar, maakt niet uit waar en wanneer. Zij was mijn grootste liefde.

De veulens gedenk ik bij hun grafjes in de tuin..

Elk jaar groeide er tulpjes op een van de grafjes, prachtig, rond zijn verjaardag..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:43

Dreeke; het blijft moeilijk he Ach gut

Ik heb geen verdriet bij Bert zijn spullen. Ik heb het ook vooral bij muziek of bij foto's en filmpjes van Bert. Vooral bij filmpjes komt het besef het hardst dat hij er niet meer is. En soms voel ik me gewoon de hele dag k.., dan huil ik meteen bij het eerste aardige woord en ben ik over-assertief tegen iedereen die me tegen zit.

Sonjim; moet wel aan je denken, Ach gut voor jou en je meisje
Kiwi; jemig, wat akelig allemaal

Ik heb trouwens een reading bij Nancy aangevraagd. Ik twijfel nog steeds, maar zat er vorige week zo doorheen. Ik kan hem gewoon niet loslaten, blijf zo hangen in de periode dat hij ziek is geweest. Ik heb hem zijn laatste week in Utrecht zo weinig kunnen zien. En ik heb er ook steeds meer last van dat ik hem voor de operatie niet meer geknuffeld heb, ik kon het toen gewoon niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:11

Ach gut Grit, dikke knuf..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:03

Grit en dreeke heel veel knuffels en sterkte. Ik denk zelf dat bij mij het besef ook pas echt komt als ze er echt niet meer is. Meer dan de helft van mijn leven heb ik mijn meissie, mee op kamers, mee terug verhuisd overal was ze bij. Ik heb haar menigmaal vervloekd, maar altijd was daar die band die ons samen hield. Vanaf maandag is er geen weg meer terug, en heel stiekum heb ik al een aantal keren de telefoon gepakt om de afspraak af te bellen, het is zo definitief. Maar ik kan me op het laatste moment beheersen. Een deel van mij denkt dat het beter is, en rust zal geven als zij eindelijk rust heeft, maar het andere deel van mij denkt alleen aan het grote gemis van mijn maatje, mijn alles. Gelukkig heb ik er nog 3 staan waar ik een goede band mee heb, anders zou ik nu al gek worden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:14

Het er naar toe leven is ook zo definitief.
Ik moest mezelf ook inhouden niet af te bellen.
Maar ik probeerde me voor ogen te nemen, hoe het zou gaan als ik hem nog een jaar zou houden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:21

Dat is ook zo, dat doe ik ook, vorige winter heb ik overigens al eens gebeld om de defintieve afspraak te maken toen weigerde mijn da en de hele winter heb ik gebaald, omdat ik haar niet kon poetsen en aanraken. In de zomer ging het goed en was ik blij dat ze er nog was, maar nog zo'n winter (nu een graadje erger ivm gericht trappen als ik in de buurt kom) overleef ik niet ben ik bang. Daarnaast ben ik het met mijn moeder eens, dat een paard wat bij 10 graden s'nachts een 300 grams deken nodig heeft (plus haflinger wintervacht) een koude winter niet meer kan redden. Dus nu kies ik ervoor om haar ook voor grootste winterellende van regen, wind en kou en blub te laten gaan, nog een paar dagen lekker in het gras en dan is het goed geweest.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:23

Heel verstandig, wel pijnlijk..maar ondanks dast..denk ik dat je je paardje er een groot plezier mee zal doen.
Zeker als ze zo gericht gaat trappen..

sterkte..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:26

Dat klopt, mijn vriend heeft daarbij ook nog aangevoerd als reden dat mijn gezondheid belangrijker is, en met een kaakslag en trap in een week tijd, vreest hij daarvoor.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:52

ceesje schreef:
Dreeke ik heb het juist andersom , al haar spullen verkopen ( ons zadel heb ik weggebracht , tegen een natuurlijk veel te lage prijs , maar ja dat is emotie...) Het gevoel is zo tastbaar.....
In mijn huiskamer heb ik een mooi schilderij van haar , en gek genoeg tezamen met de herinneringen van elf jaar is dat genoeg...
Dreeke wat emotioneel , jij hebt het met haar spullen (, ik met muziek ), dan wordt ik emotioneel en besef het gemis aan direkte aanwezigheid, en dan kom je op 1 ding uit dat je het doorleeft. Ach gut knuffel voor jouw meid

Ik heb het met alles, ik ben van me zelf al heel emotioneel, ik zat van morgen in de auto en dat liedje van James Blunt was op de radio:

As strong as you were
Tender you go
I'm watching you breathing
For the last time

A song for your heart
But when it is quiet
I know what it means
And I'll carry you home
I'll carry you home

Vooral de vetgedrukte tekst, ik heb zo zitten huilen in de auto, het regende pijpenstelen maar ik zat met mn zonnebril op Verdrietig

Ik kan Vinga dr spullen niet weg doen, ik heb een vuilniszak vol oude halsters en ik weet iemand die ze graag wil hebben voor zijn paarden maar ik kan het gewoon niet. Alle dekens, dekjes en mn zadel en hoofdstellen worden straks in gebruik genomen door Dakota, maar alles ruikt nog naar Vinga, haar haren zitten overal nog in... het blijft gewoon vreselijk moeilijk ...Verdrietig

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:00

Dat is ook het moeilijke , toch is het goed dat je verdriet eruit huilt en dat heeft een ieder van ons,en als jij je spullen niet weg kan doen , begrijp ik ook ,verlang dan niet van je zelf dat je de spullen weg moet doen.Ieder doet in het verdriet de dingen op haar eigen manier.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:30

Dat liedje is zo mooi! Al toen het net uit was vond ik het prachtig, nu heeft het toch voor mij nog wat meer betekenis gekregen.

Ik heb al Sara's spullen hier nog liggen en die blijven hier ook nog wle voorlopig.
Van de zomer heeft de vader van Annebel geschitterd in Sara's tuig. Toen leefde ze nog wel, maar dat is voorlopig nog wel de enige pony samen met Vlinder die in Sara's tuig zou mogen lopen Lachen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:36

Als jij die spullen niet weg kan doen, doe dat dan ook niet!
daar krijg je alleen maar spijt van.
Dat spul vreet geen brood.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:29

Sterkte dit weekend Sonjim, probeer nog even te genieten. Vind het echt ontzettend knap dat je deze keuze hebt kunnen maken.
Dreeke, die spullen zou ik gewoon echt houden. Ik zou het ook niet kunnen, en inderdaad, het ligt me niet in de weg.

Het paard die een trap voor zijn hoofd heeft gehad blijft toch in zorgwekkende toestand hangen, zijn temperatuur is wel weer gezakt, maar hij is gewoon echt zichzelf niet.
En ik mis m'n maatje zo ontzettend dat het gewoon pijn doet.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:58

Ik heb vanmiddag tut middag gehad met mijn paardjes en mijn neefje en buurjongentje, je merkt aan Sonja dat ze geen zin meer heeft en dat sterkt me in mijn beslissing, vandaag hebben 3 mensen onafhankelijk van elkaar me verteld dat ze aan Sonja zien dat ze op is, geen zin meer heeft.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:27

Sonjim . zal naast de kaars van Lajoutie , voor jou ook een kaars zetten.En zal zorgen dat hij maandag veel brandt.
Sterkte

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:31

Dan besef je wel heel erg dat het een juiste beslissing is...
sterkte...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:32

sonjim schreef:
Ik heb vanmiddag tut middag gehad met mijn paardjes en mijn neefje en buurjongentje, je merkt aan Sonja dat ze geen zin meer heeft en dat sterkt me in mijn beslissing, vandaag hebben 3 mensen onafhankelijk van elkaar me verteld dat ze aan Sonja zien dat ze op is, geen zin meer heeft.

Ik hoop dat je nu meer berusting vindt in je beslissing. Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:42

Inderdaad mijn twijfel is nu weg het is goed zo.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:11

Fijn dat je er nu wat meer vrede mee hebt. Ach gut
Hopelijk is het vandaag lekker weer. dan kun je nog wat foto's maken misschien.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:46

Ergens toch wel 'fijn' dat je twijfel weg is, want dat vreet op een moment echt aan je.
Heel veel sterkte sonjim Ach gut

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:50

Gister heb ik mijn shethengst in laten slapen na dat hij in de wei stond met een gobroken been niks meer aan te doen.. ik heb het er moeilijk mee echt waar maar ik besef gewoon dat ik goed heb gedaan en hij ging zo vredig op de een of andere manier ik heb met hem gekroelt hem geaaid tot datdie echt ging ik heb echt rivieren gehuild maar weet dat ik eerlijk ben geweest tegenover mijn paard.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:56

Ik heb het inderdaad ook niet met spullen, ik gebruik 1 halster ook voor Cupido.
Het halster wat Sharon als laatste omhad niet, die ligt op mijn kamer en die zal ik ook nooit meer gebruiken voor een andere pony. Hoofdstel gebruik ik wel gewoon en zadel ook, daar heb ik geen problemen mee.

Ik heb het wel met muziek, laatst met muziek moesten we 'Tears in heaven' van Eric Clapton zingen en opeens kreeg ik een beetje tranen in mijn ogen want op de een of andere manier deed het me zo aan Sharon denken. Merk wel dat ik het er de laatste tijd wel moeilijker mee heb, komt ook door familie omstandigheden....