[IM] Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mysa

Re: Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:05

Sterkte hoor, kom toevallig in dit topic terecht, maar herken veel. Heb niet alle berichten doorgelezen, maar je kunt ook via Rendac het paard met een trailer op laten halen, dat kost meer, maar minder dan een crematorium. Daarna gaat het natuurlijk toch naar Rendac, maar het is voor jezelf minder naar om te zien, als ze het paard ophalen, en ze doen heel voorzichtig, leggen het paard op een soort slee en trekken het dan de trailer in met een lier. Heb ik nu al twee keer gedaan en maakt het allemaal iets minder moeilijk.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:09

Heel veel stertke!
Het is verschrikkelijk om je paardje af te moeten geven.
Het is een verschrikkelijk mooi dier om te zien! mooie foto's ook.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:45

net naar de foto's gekeken. Ik heb bewondering voor hoe "mooi"jullie het hebben gedaan voor helion.
Hij ligt er vredig bij, het is goed zo.
Goed van je dat je deze foto's hebt gemaakt, denk dat het goed is voor de verwerking.
Heel veel sterkte, hij zal vast een grote leegte achterlaten, maar ik hoop dat je met een glimlach terug kan denken aan de fijne tijd die je met hem hebt gehad.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:25

ik kan de foto,s niet eens bekijken .

Pablo_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:37

madelon31 schreef:
Pablo_9 schreef:
Ten eerste wil ik je morgen heel veel sterkte wensen. Ik weet uit ervaring dat het een hele moeilijke beslissing is, maar wat bij mij heel erg geholpen heeft is de gedachte dat je het beste voor hebt met je paard. Na 1,5 jaar denk ik nog steeds wel eens "had ik niet dit, had ik niet dat" maar alle oplossingen die omhoog komen zijn altijd meer uitsel voor jezelf. Onthou alle mooie momenten die jullie samen hebben mogen delen en natuurlijk dat hij vanaf morgen geen pijn meer zal hebben! Nogmaals heel veel sterkte, vind het hele moedige en eerlijke beslissing van je!

Maar wat was voor jou de doorslag om hem te laten gaan?? Nog maar 1 nachtje en verstandelijk doe ik er goed aan maar gevoelsmatig twijfel ik nog zo en wil ik het niet. Ook ik denk zou ik nog 1 of ander middeltje proberen of zal ik hem gewoon laten staan tot de winter..ohh wat moeilijk is dit zeg!
Uiteraard ben ik er als alles naar binnen gaat nog steeds niet klaar voor maar morgen is al zoo dicht bij Huilen Huilen

Inmiddels loopt je paard al pijnvrij over de eeuwige groene weides maar zag nu pas je reactie. Ik hou vast aan de gedachte dat het alleen maar slechter zou gaan en hij nooit meer vrolijk in de wei zou kunnen staan. Ik vond het namelijk niet eerlijk om hem dan maar een leven lang pijnstillende middelen te moeten geven. En als ik dan weer eens denk "maar als ik nu......." dan bedenk ik weer wat zijn vooruitzicht zou zijn en hoe hij was voordat hij pijn kreeg en vooral aan alle mooie momenten en herinneringen die hij heeft achter gelaten.

Uiteindelijk leeft Helion nu voort in je hart en kun je vast houden aan de gedachte dat je voor hem de beste beslissing hebt kunnen nemen. Je bent niet egoïstisch geweest, hebt er eerlijk naar gekeken en alle opties afgewogen en niet onbelangerijk zo te lezen heb je hem nog een hele mooi oude dag bezorgd! Ik denk niet dat het verdriet slijt maar kan je wel vertellen dat je uiteindelijk met een lach en een traan kunt terugkijken naar alle mooie momenten die jullie samen beleefd hebben.

Heel veel succes de komende dagen en blijven onthouden dat je gedaan hebt wat het beste was voor Helion, ik ben ervan overtuigd dat hij je daarvoor heel dankbaar is geweest.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:30

pfff wat een verhaal zeg Huilen het lijkt me zooo vreselijk dat je de dagen af moet gaan tellen om je beesje in te laten slapen, dat moet een hel voor je geweest zijn. je hebt het heel mooi gedaan voor helion, in zijn eigen vertrouwde omgeving. en wat betreft rendac daar moet je niet te veel over nadenken, het is een omhulsel en zijn geest is bij jou.....
heel heel veel sterkte in deze moeilijke tijd en de tijd die komen gaat Ach gut

1Laura1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:10

Heel heel veel sterkte Ach gut Wat was dat een mooie!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:32

Nou even een kleine update van mij Bloos

Wat een gemis is dit zeg pfff.... Zo vreemd om maar 1 paard uit het land te halen en ook weer terug te brengen.
Helion kon altijd zo stoer voor ons uitlopen en aan de andere laten zien dat Donna ZIJN vriendin was. Clown
Heb zijn dekens laten wassen en al zijn shabrakken. Ik ga niks weg doen hoor ook zijn zadel niet.
Praat nog steeds over "de paarden" of "Mijn knollies" Ach gut
Melissa versprak zich ook weer vandaag en zei ook weer Donna en Helion.

Had vanmiddag wel even een inzink momentje...Mijn les met Donna ging gewoon niet lekker. Ze is 4 en heeft gewoon puber gedrag wat heel normaal is maar ik kan er niet zo goed mee omgaan hoor.
Af en toe stuiterd ze door de bak niet levensgevaarlijk maar toch word 38 over 2 weken en ben daar niet zo blij mee.
De bedoeling was ook dat Donna voor melissa was en ik lekker met Helion buiten ging rijden en een beetje in de bak rond huppelde...meer niet. Ons ding was buitenrijden Bloos
Maar helaas is het anders gelopen en hebben we nog maar 1 paard maar wel 1 waar in niet onbezonnen op stap zoals bij Helion.
Dus daarom had ik het weer heel zwaar en kwam het gemis van hem weer heel erg naar boven en heb ik even heel hard gehuild Huilen Huilen

Maar dat zal nog wel even zo blijven dat gemis de tijd zal ons daarbij gaan helpen maar wat mis ik mijn grote vriend Huilen Verdrietig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:51

het missen blijft meis........... slijt wel........ maar nooit zal Helion uit je gedachen zijn............

koester dat! leer het gevoel van missen liefhebben........

je hebt het goed gedaan..........

dikke kus!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:53

uit het oog maar niet uit je hart .
wat kan je je vriend dan missen Ach gut

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:55

Huilen hallo Madelon.

Er is nu een week voorbij voor jou zonder Helion. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hem zo vreselijk mist.
Voor mij is het Morgen 27 Augustus precies een jaar geleden dat mijn Starjo overleed. Ik heb vandaag een mooie foto van hem in de stal opgehangen, zo is hij er altiijd bij.
Ik kreeg ineens deze ingeving , omdat ik hem nu na een jaar nog ontzettend mis. Dat eerste jaar is ook het moeilijkste, omdat je altijd met alles een eerste keer moet doen zonder je vriendje, bv zijn eerste verjaardag, en nu zijn eerste sterfdag Huilen Huilen , Voor jou gaat dit ook allemaal nog komen en zal je ook nog vele malen aan hem terug moeten denken ,en dat gaat gepaart met dikke tranen. maar dat is een teken dat je heel veel van hem hebt gehouden Huilen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:23

Madelon31; verspreek me ook nog geregeld. Je bent ook zo gewend zijn naam te zeggen.

En je dipmomentje met Donna kan ik me ook voorstellen. Het is nog zo vers en dan komt het gemis weer keihard aan. Vooral als het even niet lekker gaat. Ik hoop dat Donna je alweer een "goedmaak knuffel" heeft gegeven. Ze zal Helion ook wel missen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:26

madelon31 schreef:
Nou even een kleine update van mij Bloos

Wat een gemis is dit zeg pfff.... Zo vreemd om maar 1 paard uit het land te halen en ook weer terug te brengen.
Helion kon altijd zo stoer voor ons uitlopen en aan de andere laten zien dat Donna ZIJN vriendin was. Clown
Heb zijn dekens laten wassen en al zijn shabrakken. Ik ga niks weg doen hoor ook zijn zadel niet.
Praat nog steeds over "de paarden" of "Mijn knollies" Ach gut
Melissa versprak zich ook weer vandaag en zei ook weer Donna en Helion.

Had vanmiddag wel even een inzink momentje...Mijn les met Donna ging gewoon niet lekker. Ze is 4 en heeft gewoon puber gedrag wat heel normaal is maar ik kan er niet zo goed mee omgaan hoor.
Af en toe stuiterd ze door de bak niet levensgevaarlijk maar toch word 38 over 2 weken en ben daar niet zo blij mee.
De bedoeling was ook dat Donna voor melissa was en ik lekker met Helion buiten ging rijden en een beetje in de bak rond huppelde...meer niet. Ons ding was buitenrijden Bloos
Maar helaas is het anders gelopen en hebben we nog maar 1 paard maar wel 1 waar in niet onbezonnen op stap zoals bij Helion.
Dus daarom had ik het weer heel zwaar en kwam het gemis van hem weer heel erg naar boven en heb ik even heel hard gehuild Huilen Huilen

Maar dat zal nog wel even zo blijven dat gemis de tijd zal ons daarbij gaan helpen maar wat mis ik mijn grote vriend Huilen Verdrietig

Kan me zo voorstellen dat je hem mist ...

Maar zou het misschien over een poosje niet een optie zijn om toch eens voorzichtig te gaan rondkijken naar een nieuw, wat ouder vriendje voor Donna en een buitenrijmaatje voor jou? Daarmee vergeet je Helion niet en wordt zijn plek niet ingenomen, maar heb jij wel weer een paard waar je rustig op kunt rijden (samen met Melissa op haar paard) en om je aandacht en liefde aan te geven.
Toen mijn merrie oud werd en met pensioen ging en ik niet meer reed zei ik altijd 'ik rijd niet meer want er is geen ander paard zoals Odilla', maar toch ben ik na een tijdje een andere lieve merrie tegengekomen waar ik nu ook heel gelukkig mee ben (Odilla is er gelukkig nog wel, maar leeft een beetje bij de dag, is nu 24).
Dus wie weet, kan dit over een poosje voor jou ook een mogelijkheid zijn, je voelt vanzelf wel als je daaraan toe bent.

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 18:05

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel mee rond loop hoor. Ik mis het onbezonnen rijden gewoon. Bloos
Maar heb even geen geld en ik hoop misschien volgend jaar wat extra te hebben. (tenzij iemand er 1 heeft voor mij gratis Clown )

Wil dan wel zijn zadel en alles gebruiken (als het past natuurlijk), dan is hij toch nog een beetje bij me Bloos
Maar we zullen wel zien hoe het loopt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:31

madelon31 schreef:
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel mee rond loop hoor. Ik mis het onbezonnen rijden gewoon. Bloos
Maar heb even geen geld en ik hoop misschien volgend jaar wat extra te hebben. (tenzij iemand er 1 heeft voor mij gratis Clown )

Wil dan wel zijn zadel en alles gebruiken (als het past natuurlijk), dan is hij toch nog een beetje bij me Bloos
Maar we zullen wel zien hoe het loopt.

Ja, soms weet je niet wat er zomaar op je pad kan komen ... ik geloof soms dat dingen af en toe op een bepaalde manier lopen en dat je dan net dat ene paardje op het juiste moment tegenkomt. Hopelijk is dat voor jou ergens in de toekomst ook het geval!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:44

Hoi Madelon en Melissa,

Wilde jullie toch nog even heel veel sterkte wensen met Helion.
Ben blij dat ik nog wat foto's van hem heb mogen maken.
Vind het de juiste en een dappere beslissing die jullie gemaakt hebben.

Groetjes Nikki

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:56

Nou het is even geleden dat ik wat geschreven heb maar kon het niet helemaal opbrengen om over Helion te schrijven.
Maar net zoals vanavond zit ik weer te huilen op de bank omdat ik hem zo erg mis.
Het lijkt wel of ik steeds meer het gevoel krijg dat ik een foute keuze heb gemaakt en als ik het niet had gedaan dat hij er nu nog steeds zou zijn.
Jeetje wat kan je je beestje missen zeg Huilen .
Ook lijkt het of het gemis steeds erger word. Dat zal nu ook wel komen omdat ook de sinterklaas tijd aan gaat breken en Helion al 4 jaar lang menig intocht heeft gelopen. Hij had al 3 jaar de grote intocht van Scheveningen-Den-Haag gelopen en dat was gewoon echt een belevenis. Hij vondt het ook altijd erg leuk om te doen.
Nu valt dat weg en heb ik een andere "Americo"kunnen regelen maar daardoor komt het gemis van hem wel heel erg weer naar boven.

Maar goed het gemis zal nog wel even aanhouden. Vanavond was voor mij even de druppel en moest ik het even van me af schrijven.

Bedankt voor het lezen Knipoog

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:25

heb nog wel veel aan jullie gedacht. Het zal helaas nooit wennen en het gemis zal altijd aanwezig blijven. Doms wat minder aanwezig maar het zal er altijd zijn. Ik hoop dat je toch een beetje van Sinterklaas kunt genieten...sterkte meid! Eet lekker een speculaasje op hem!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:41

als ik het niet had gedaan dat hij er nu nog steeds zou zijn.
Jeetje wat kan je je beestje missen zeg .
Ook lijkt het of het gemis steeds erger word.

Ons paard had ook hk en artrose in een zeer ernstige vorm.
Wij hebben hem in Februarie moeten laten gaan.(zie profiel)
Ik begrijp heel goed hoe je toen en nu voelde over de pijnstillers en als je het niet had gedaan dat hij er nu nog was geweest. Verdrietig
Het gemis en de waterlanders zijn er nog steeds elke dag

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:53

Alabaster heb even je profiel gekeken..en het lijkt toch wel erg op elkaar he..Helion had hetzelfde als jou paardje.
Moeilijk he om zoiets te beslissen...je hebt een mooi gedicht gemaakt.
Ik kijk nog wel vaak naar zijn foto's maar wil het aan de ene kant ook niet omdat het mij zo verdrietig maakt. Ook het filmpje van mijn andere paard als ze afscheid van hem neemt is zooo ontroerend. Zelfs mijn pa moest huilen bij het zien van het filmpje.. Ach gut
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn om er naar te kijken.

En ja de sinterklaas zal echt wennen zijn en ik zal zeker een aantal speculaasje op hem nemen...want dat was echt iets voor Helion..speculaasje of kruidnootjes Clown

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:14

hoi madelon

tja, gemis is ook niet in woorden uit te drukken, je kan het in elke vezel van je lijf voelen.
en nu liggen de winkels idd vol met vanalles met de sint te maken heeft, kan me voorstellen dat je jezelf dan vaak geconfronteerd voelt.

heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je straks een maatje vind, geen helion vervanger, maar 1tje waar je ook lekker vertrouwd de dingen mee kan doen die je graag wilt doen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:54

Kan me voorstellen dat het lang duurt voor het slijt. Je paardje maakte zoveel jaar deel uit van je leven .... lijkt mij ook vreselijk ...

Sterkte hoor! Ach gut

CLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:36

Vreselijk, wat een verdriet toch, heel veel sterkte.