[IM] Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:14

Heel veel sterkte met het verlies!

Iedereen kan zoiets overkomen, iedereen vergeet wel eens iets, ook al is het een kleinigheidje,
iedereen maakt fouten. En aangezien de paarden wel eens vaker halsters om hadden in de stal,
schrik je je natuurlijk kapot dat het nu juist fout moet gaan, dat snap ik!

Verder

Nikka schreef:
Ik heb last van plaatsvervangende schaamte als ik de reacties van sommige mensen hier lees. Zo harteloos, zo hard en kwetsend reageren is bijna niet te geloven. Elke dag maak je inschattingsfouten in dit leven b.v. met ruzie van huis gaan, sms´en in de auto, te hard rijden enz. Dit gaat bijna altijd gewoon goed. Maar heel soms gaat het fout en dat kan iedereen overkomen. Om dan te gaan wijzen en beschuldigen is wel erg laag want niemand is zo perfect dat jou iets dergelijks nooit zou overkomen

Ben ik het hier helemaal mee eens!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:16

Mensen die zeggen dat dit een dom ongeluk is geweest waar niemand wat aan kon doen daar ben ik het niet mee eens.

Dit was namelijk simpelweg te voorkomen geweest door het halster af te doen. Net zo goed als een kind doodrijden onder invloed van drank of door met 120 door een woonwijk te rijden geen ongeluk is maar puur roekeloos gedrag en dus dood door schuld.

Dus ja hoe hard het ook is, ik vind dit wel de schuld van lynn hoewel ze dit natuurlijk nooit met opzet heeft gedaan.

Het is ook pure pech dat dit nu net Lynn is overkomen. Zo te horen laten de anderen op stal de halsters ook om. Dus voor hetzelfde geld had iemand anders de taak gehad om de paarden binnen te halen en was het die persoon overkomen. De anderen op stal zijn dus net zo medeschuldig. Wat dat betreft kun de dit echt niet alleen op Lynn afschuiven.

Het is dan ook behoorlijk hypocriet dat ze lynn voor de volgende voerbeurt hebben laten opdraaien omdat zij er niet tegen konden om dat veulen zo te zien. Voor hetzelfde geld waren hun er als laatste bij geweest. Net alsof het voor Lynn niet moeilijk is om het veulen zo te zien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 17:18

niet alleen volgende voerbeurt, tot het paard is opgehaald, hun vinden namelijk eng. nee ik voel me ook zwaar @$&^^*( bij, maar ik moet toch de andere paarden verzorgen
enne, was geen veulen hoor, was 8 jaar

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:21

Wat een vreselijke reacties Boos!
Want er zijn echt wel veel mensen die hun paard gewoon het halster aanlaten hoor. Misschien in stommigen hun ogen niet, maar kijk dan maar eens goed rond. Alle menselijke hulpmiddelen hebben risico's... Een paard dat uitglijd met ijzers bijvoorbeeld. Dan zeg je toch ook niet van had ik maar geen ijzers omgedaan. En je paard laten dekken houdt dat ook risico's in. Volgens mij heb je dan evenveel kans dat er iets foutloopt dan als je een halster aanlaat. En zeg je dan ook, had ik haar maar niet laten dekken?

Ik ga in elk geval in de toekomst voorzichtiger zijn met halsters. En mij heb je echt wel iets doen inzien! Echt nog super veel sterkte!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:27

Caira: Mijn maag draait om na het lezen van jou reacties!
Kom op zeg, denk je dat Lynn dit expres deed? Zeker niet !

Ik snap niet dat mensen zoo bot kunnen reageren!!
Ik kan me er iets bij voorstellen hoe lynn zich nu voelt...

Bah, ik wordt echt misselijk van die reacties! Denk de volgende keer na HOE je iets zegt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 17:29

en bij touwhalsters staat een waarschuwing op, bij gewone halster niet. meesten gaan ( ik ook) ervan uit dat deze losknappen als echt nodig zou zijn. ( mijn paard krijgt altijd zijn halsters kapot)

eigenaar belde net, gelukkig kunnen we er "nomaal"over praten, en gaan we nu iets met verzekering navragen, kunnen altijd proberen. maar het paard krijgen we er niet mee terug, helaas

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:31

Lynn_Nikita schreef:
bij gewone hakster gaan meeste ( ik ook) ervan uit dat deze losknappen als echt nodig zou zijn. ( mijn paard krijgt altijd zijn halsters kapot)

Ik dacht dat nylon halsters niet of nauwelijks stuk te krijgen waren, maar leren halsters wel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:33

Heel veel sterkte!

Trek het je niet aan wat de mensen in dit topic zeggen!
De pot verwijt de ketel ............................!
Het kan IEDEREEN overkomen en niet alleen met zoiets maar met heel veel andere dingen!
Iedere dag leren we weer ook al is het geen "leuk" leermoment!

Veel sterkte meid!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 17:33

Ik dacht dat nylon halsters niet of nauwelijks stuk te krijgen waren, maar leren halsters wel.

daar zeg je het al, ik dacht.... Daarom wil ik graag dit onder de aandacht brengen, en mensen waarschuwen voor gevaren van halsters.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:35

En dat vind ik echt goed van je!
Je wil niet dat er nog meer ongelukken zo gebeuren terwijl jij ook anderen kan waarschuwen.
Heel goed Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:36

Ja goed van je, prima maar ik bedoel hiermee dus, als je je paard toch een halster om wilt doen zou een leren beter zijn dan een nylon.
Omdat nylon supersterk spul is.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:38

ik snap de reactie van caira ergens wel.
het is natuurlijk verschrikkelijk dat dit gebeurd is en ik ben er ook absoluut van overtuigd dat dit niet bewust gebeurd is en lynn en niet bij nagedacht heeft verder omdat het vaker gebeurd dat de paarden halsters om hebben.
maar ik vind persoonlijk ook dat 1 van de basisdingen zijn dat ik mijn paard absoluut geen halster om laat , nu staat ze 24-7 buiten het jaar rond, maar toen ze op stal stond 's nachts ook niet!
het is niet expres gebeurd, maar tenslotte was lynn wel verantwoordelijk die dag voor de dieren en of ze nu wel of niet vaker een halster om hadden... als ik verantwoordelijk ben voor de dieren van een ander en mezelf, zorg ik iig dat het halster af is, dan kan er niets mis gaan daarmee onder míjn verantwoording.

desalniettemin... lynn ontzettend veel sterkte hiermee! het is niet niks zoiets....

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:40

lindsey schreef:
Mensen die zeggen dat dit een dom ongeluk is geweest waar niemand wat aan kon doen daar ben ik het niet mee eens.

Dit was namelijk simpelweg te voorkomen geweest door het halster af te doen. Net zo goed als een kind doodrijden onder invloed van drank of door met 120 door een woonwijk te rijden geen ongeluk is maar puur roekeloos gedrag en dus dood door schuld.

Dus ja hoe hard het ook is, ik vind dit wel de schuld van lynn hoewel ze dit natuurlijk nooit met opzet heeft gedaan.

Het is ook pure pech dat dit nu net Lynn is overkomen. Zo te horen laten de anderen op stal de halsters ook om. Dus voor hetzelfde geld had iemand anders de taak gehad om de paarden binnen te halen en was het die persoon overkomen. De anderen op stal zijn dus net zo medeschuldig. Wat dat betreft kun de dit echt niet alleen op Lynn afschuiven.

Het is dan ook behoorlijk hypocriet dat ze lynn voor de volgende voerbeurt hebben laten opdraaien omdat zij er niet tegen konden om dat veulen zo te zien. Voor hetzelfde geld waren hun er als laatste bij geweest. Net alsof het voor Lynn niet moeilijk is om het veulen zo te zien.

Dit kan iedereen overkomen, en vergelijken slaat echt nergens op.
Hoe harteloos ben jij wel niet! Scheve mond een in Memorian topic verprutsen!
Sneu... Scheve mond

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:41

@_rosita_, jij weet het van het halster maar er zijn misschien talloze simpele dingen waar we soms geen weet van hebben en om dan iemand zo te beoordelen vind ik niet netjes!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:43

Soms is er zoveel wat we voelen maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

Sterkte & Rust zacht Simba..

lesilla

Toen ik vier jaar geleden nog in de paardenwereld zat, had iedereen hun paard een halster op in de stal.
Dus is het mischien inderdaad slim om het bij verkoop mee te geven

Niet tegenstaand dit is gewoon een dom ongeluk, slimme ongelukken gebeuren niet zoals ik al zij

een zware fout maar wat is gebeurd is gebeurd, verwijten naar mensen toe vind ik eigelijk best laf

_rosita_

Es79 schreef:
@_rosita_, jij weet het van het halster maar er zijn misschien talloze simpele dingen waar we soms geen weet van hebben en om dan iemand zo te beoordelen vind ik niet netjes!

als lynn zo ervaren is als ze aangeeft eerder in het topic, dan weet ze ook dat het fout kan lopen met halsters om. daar hoef je zelfs geen ervaring voor de hebben, maar gezond verstand te gebruiken..... ik denk dat daar vaak het probleem ligt, want anderen doen het ook, dus zo kwaad zou het niet kunnen....

nogmaals, ik vind het vreselijk voor lynn dat haar zoiets is overkomen onder haar verantwoordelijkheid. net zo goed als ik het vreselijk vind voor het beestje en de eigenaar daarvan
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 17-03-07 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:44

Eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat je je schuldig voelt en vind het terecht en ben het dan ook met lindsey eens. Maar goed dat heb je al vaak genoeg gehoord denk ik.
Veel sterkte, ook aan de eigenaaresse.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:46

Kijk op zo'n manier kan je het ook zeggen. Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 17:49

als zelf de eigenaresse het paard met halster om in stal zet, waarom word mij nu verweten dat het ongeluk gebeurd is??
In de stal hebben we alles nagekeken en was niks waarachter die kon hangen blijven. Helaas hebben we dat scharnier halverwege de deur niet gezien ( aan buitenkant)
vraag me nog steeds af hoe die het voor elkaar heeft gekregen hoor

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:51

Dit is niet met opzet gebeurd maar ik kan me voorstellen dat je je zwaar kl*t* voelt!! Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt. Niet met een paard maar met een fretjes (idiote vergelijking maar goed) en voelde me ontzettend schuldig en dat heeft heel lang geduurd.

Ik wens jou en de eigenaar van Simba heel veel sterkte!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:54

ten eerste, wat erg dat je dit hebt moeten meemaken!!

een ongeluk zit in een klein hoekje, hij had ook op een andere wijze kunnen verongelukken.
ik heb bij de jonge paarden ook altijd de halsters om, omdat ik ze anders niet te pakken krijg , ze lopen in de wei

je moet je niet schuldig voelen

en degenen die zo hard roepen dat het jouw schukld is
daar heb ik geen goed woord voor over.

laten we er allemaal een lering uit halen, zonder elkaar vuil te maken!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:55

Lynn_Nikita schreef:
als zelf de eigenaresse het paard met halster om in stal zet, waarom word mij nu verweten dat het ongeluk gebeurd is??
In de stal hebben we alles nagekeken en was niks waarachter die kon hangen blijven. Helaas hebben we dat scharnier halverwege de deur niet gezien ( aan buitenkant)
vraag me nog steeds af hoe die het voor elkaar heeft gekregen hoor

Niets van aantrekken. Mensen denken dat ze zelf alles goed doen. Knipoog
Het is goed van je dat je er nog naar heen durfde te lopen en los te maken etcetra. Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 17:55

ik met een kat, tuindeur op kiepen staan en die hing dus met poot vast, halve poot doorgebeten. maar dan zie je pas in wat voor gevaar dat kan zijn.
Soms zijn dingen zo vanzelfsprekend, zie je het gevaar niet in

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:56

Lynn_Nikita schreef:

het is iets wat veel mensen had kunnen overkomen, maar omdat jíj die dag verantwoordelijk was voor dat paard en dit topic hebt geopend mijn bericht dus ook aan jou gericht.... wat ik al eerder aangaf... als ik verantwoordelijk ben voor andermans paard zou ik ervoor zorgen dat die dag het halster af is, zodat er onder míjn verantwoordelijkheid zoiets niet zou kunnen gebeuren( als de eigenaar echt met klem zegt dat het halster persé om moet blijven en absoluut niet af mag is het een ander verhaal). dat bedoel ook met zelf nadenken..... ook al doet een ander het, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er iets gebeurd en dus zou het voor mij niet betekenen dat ik hetzelfde zou doen als een ander( behalve dus als dat echt gevraagd zou worden)

ik vind het overigens knap hoe je het opgepakt hebt en het beetsje hebt losgemaakt en netjes neer hebt gelegd, ook dat je de verzorging van de overige paarden nu op je neemt, vind ik absoluut netjes!