[IM] Nog steeds mn pony 'horen'?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:08

Ik heb een hele boel jaren terug (toen zat ik nog op school, jaren 90) dat er soms 'iets' een HAND op mijn linkerschouder legde, en als ik dan omkeek was er niemand, Ik voelde altijd DUIDELIJK die hand en het was ALTIJD op m'n linkerschouder! Het is jaren geleden dat dit me overkwam maar het is nu weg! (al ruim een jaar of 7)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:19

Bij ons was het mijn paard die onze overleden pony niet los kon laten, omdat die er nog altijd was. Toen we Jupiter in moesten laten slapen (binnen een half uur, zo erg was de koliekaanval) is hij gestorven voor de stal waar mijn paard stond. Jupiter voelde aan dat het niet goed ging voor dat hij dood ging, want stond telkens op en liep naar mijn paard toe. Uiteindelijk heeft hij dus nadat hij ingeslapen was een nacht voor de stal van mijn paard gelegen onder 2 dekens. De volgende dag is ie opgehaald, tegen de middag, dus hij heeft toen nog een dag aan de weg gelegen onder plastic.
Vanaf dat moment was mijn paard zichzelf niet meer, depresssief, mat, wilde niet meer mee van het terrein af een buitenrit maken, deed moeilijk als ik het zadel er op deed etc. Ook bleven honden (en ook onze hond die alsmaar bij het hoofd van onze dode pony ging zitten) bij die plek staan waar hij gelegen had, terwijl het geregend had en er dus eigenlijk niets meer te ruiken zou moeten zijn.
Heb van alles geprobeerd om mijn paard uit de depressie te halen: bachbloesems, massage. reiki, heb een osteopaat laten komen om rug te laten nakijken, een collega om alles door te testen maar het hielp niets en er kwam niks lichamelijks uit.
Toen heb ik ten einde raad een man gebeld die ik via via ken, een paardentandarts die ook paranormaal is. Die heeft voor mij een medium benaderd en zij verklaarde dat Jupiter zo snel was overleden dat zijn lichaam wel weg was maar zijn geest er nog hing. En dat voelde mijn paard dus. Ik heb gevraagd of die vrouw er wat aan kon doen, maar ze zei dat ik zelf zo gevoelig was dat ik het zelf moest en kon doen: ik moest naar de plek gaan waar Jupiter had gelegen, moest een kaarsje in een glazen potje aansteken en contact maken met Jupiter door te zeggen dat we heel veel van hem hielden en dat we het fijn vonden dat hij er geweest was, maar dat hij nu naar het licht moest gaan. ook moest ik zeggen dat mijn paard het verder wel alleen kon en dat hij met een gerust hart kon gaan. Dan moest ik dat kaarsje uitblazen...ik heb dat dus gedaan (een beetje gegeneerd want ik stond daar dus in de schemer met een kaarsje op een plek langs de weg en dat zal er dus voor voorbijgangers wel raar hebben uitgezien), maar sinds die tijd was het weer in orde met mijn paard en ook onze dochter die hem nog altijd hoorde en voelde (ze ging vaak naar de wei en had dan veel verdriet) had er toen vrede mee. Ik heb dit nooit met iemand besproken, maar vond het een bijzondere ervaring en ik vond het ook passen in dit topic!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:48

wouw, Josefien.. wat een mooie gebeurtenis! Zo met je paarden enzo.. nu weet je wel dat Jupiter rust heeft gevonden, maar nog altijd over jullie zal waken..
Ook van die wat die vrouw zei is mooi en dat je dan weet dat het waar is.. ben er zelf ook mee bezig

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:14

Ik heb van de week nog een foto genomen van een paardenoog... met de reflectie van iemand anders erin! Heel eng! (heb het aan andere mensen laten zien en die zeiden ook dat ik het niet was! Ik stond namelijk op een afstandje!) Afbeelding

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:32

Ik geloof ook zulke dingen!!
Ik hoor ook zulke dingen van mensen die ook hun dierbaren zijn verloren

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:22

Heb weer een droom gehad over mijn pony [die ik al jaren zoek],als de droom klopt is ze nu dood.Ik zag haar bij een slachthuis en ze schreeuwde om hulp.Toen zag ik haar naar binnen gaan en was de droom afgelopen.Ik hoop dat het niet waar is,ik geef niet op en blijf haar zoeken.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:02

Ik geloof er ook in, maar [gelukkig] nog nooit meegemaakt. Maar, het klinkt misschien raar. Jullie paardjes zijn helemaal niet weg, ze laten alleen een lichaam achter. En zo is het met alles en iedereen Kusje

Nokehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:45

Ik geloof je ook. Ik had het zelf ook namelijk! Maar je moet wel oppassen, want het kan ook je verbeelding zijn. (Bij mij haalde iedereen dat door de war).

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:45

Wij hoorde vroeger de nagels van onze hond op de vloertegels in de keuken, de eerste weken nadat hij dood was. Later is het vanzelf opgehouden.
Ik heb mijn lieve schat 6 maanden geleden laten inslapen en hoop steeds dat ik iets van hem verneem, maar het blijft stil. Kennelijk is het goed zo.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:59

bah wat eng ..!!
ja dat heb ik ook mijn hond is al heel lang dood ong bijna 10 jaar en er was
een keer een vrouw bij ons thuis en die kon zeg maar soort geesten zien en die zei dat mijn hond(zico) gewoon naast me op de bank lag te slapen Clown
ik schrok echt want ik dacht dat kan nooit niet .. Clown

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:03

Ik had net een foto gemaakt van het lege ponyhok en daarop is heel vaag een witte streep te zien. Precies de plek waar Dioran altijd stond. Of het moest een foutje op de foto zijn geweest?? (ben foto heel eventjes kwijt maar als ik hem weer kan vinden post ik 'm)
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 06-08-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:19

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:22

wat een thema maar heb het zelf ook meegemaakt
met mijn oma (staat wel hier verkeerd)

maar ze lag in het ziekenhuis en had een hersenbloeding gehad ik heb dan ook nooit afscheid kunnen van haar, vlak erna voelde ik haar gewoon achter me staan in de keuken en heeft het me erg lang dwars gezeten dat ik nooit afscheid had kunnen nemen,
een jaartje geleden ongeveer heb ik een droom gehad waar me oma in voorkwam
(droom leek wel echt )
waar ook afscheid van haar heb genomen sindsdien heb ik het er niet meer moeilijk mee dat ze dood is.

ook is mijn verzorgpaard op dierendag 3 jaar geleden gestorven
ze hadden ons gebeld dat het niet zo goed ging met het paard dus wij hals over kop erheen
en onderweg voelde ik gewoon dat het voorbij was en dat hij dood was
we kwamen ook langs een boom waar alle bladeren uit vielen
op dat momant bevestigde het gevoel zich dat hij dood was

als ik wel ergens in geloof dan is het in het leven hierna

bij aankomen was het paard net dood en voelde nog warm aan
oorzaak was een gescheurde aorta of een hartstilstand

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:38

onley schreef:
wat een thema maar heb het zelf ook meegemaakt
met mijn oma (staat wel hier verkeerd)

maar ze lag in het ziekenhuis en had een hersenbloeding gehad ik heb dan ook nooit afscheid kunnen van haar, vlak erna voelde ik haar gewoon achter me staan in de keuken en heeft het me erg lang dwars gezeten dat ik nooit afscheid had kunnen nemen,
een jaartje geleden ongeveer heb ik een droom gehad waar me oma in voorkwam
(droom leek wel echt )
waar ook afscheid van haar heb genomen sindsdien heb ik het er niet meer moeilijk mee dat ze dood is.

(...)

Balen dat je dat niet heb kunnen doen, maar dan is die droom toch een uitkomst geweest!
Ergens in dit topic heb ik volgens mij ook mijn verhaal gedaan. Ik heb de avond dat mijn opa overleed (compleet onverwacht) een aanwezigheid gevoeld in mijn kamer, ik lag op bed en durfde gewoon niet om te draaien om te kijken of er iets of iemand stond!
Daarna heb ik niks meer gevoelt of gedroomt over mijn opa(s), vind ik eigenlijk wel jammer want ik geloof er wel in en zou het graag nog eens meemaken omdat ik nu niet meer bang ben ervan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:21

Toen ik nog in vlaardingen woonde, leek het soms wel alsof iemand op mijn benen zat toen ik in bed lag, meestal middenin de nacht! Net alsof iets zwaars en onzichtbaars op je been lag. En het kwam dus niet door moeie benen of zoiets want ik kon nog makkelijk me benen bewegen!!!!!! Ook meegemaakt dat iemand over de galerij liep bij de kelder, ik ging vlug kijken (hoorde voetstappen) maar net wanneer ik om de hoek om wilde kijken was er niemand!!!! ECHT UBERCREEPY!!!!!!!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:06

Ik geloof je wel! Mijn konijn is afgelopen zaterdag dood gegaan. Door omstandigheden is hij begin van het jaar naar een vriendin gegaan en daar heeft ie (voor zover ik weet) een hele fijne tijd gehad.
"toevallig" moest ik zaterdag aan Gijsje denken, hoe het met m was. 's Avonds belde mn vriendin om te zeggen dat ie dood was.

Toen hij nog bij mij was liep hij regelmatig los in de tuin en sinds zaterdag heb ik al een aantal keer vanuit mn ooghoek n bruinige schim voor mn voeten langs zien 'rennen'. Ik denk dat dit Gijs is, want hij sjeesde vaak hard door de tuin.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:49

tuurlijk kan je, je pony nog horen.
toen mijn lieveling een paar maanden was overleden heb ik een 'droom' gehad. wad niet echt een droom daar was het allemaal veel te echt voor. ik heb der daarvoor nog gezien en gehoord op de manege zelf na die 'droom' heb ik er na een goed gesprek vrede mee genomen ik mis der nog erg maar ik heb der wel los gelaten. sinds dien heb ik der nooit meer gezien of gehoord.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:59

Ik vind het altijd wel mooi zulke dingen te lezen! Lachen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:03

ik geloofje heele maal !
ik heb dat soort dingen ook gehoord bij en vriedin op stal ook de hoeven tegen de verhoging schopten !
toen hebben ze en vrouw gebelt die met paarden kan praten ! en die zij daat het paard wil laten horen dat ie er gewoon nog staat en dan ze hem zo nu en dan is ze naam riep ! Knipoog (Was heel emotineel)!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:31

Hee,
vanmiddag, hoorde ik het hinnikje van mijn overleden pony (mijn onderschrift) , of tenminste, het leek zo.. Het was niet zomaar een hinnikje, het was echt DAT hinnikje.. Nieman, Niemand reageerden daarop, behalve ik en mijn andere pony, die keihard terughinnikte.
Ik heb er niet, behalve met een vriendin, over gesproken.
Maar ik vond het speciaal..

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:51

ik geloof je!

het lijkt me heel naar om die geluiden te horen!

Verder nog sterkte Ach gut

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:56

dat mijn oude paard overleed , heb ik daar zoals iedereen heel veel verdriet omgehad.
omdat ik haar aanwezigheid zo miste, tot op een avond ik naar mijn nieuwe paard ging en ik in de stal stond en haar( overleden paard) hoorde hinniken, haar hinnik vergeet iknooit meer van alle paarden op stal haalde ik deze hinnik er zo uit. toen ik mijn nieuwe paard pakte deed hij iets wat mijn overleden paard altijd deed. schuren met zijn linker oog maar dan net op die bijzondere manier.
en dat had mijn nieuwe paard ( toen 8 maanden in bezit0 nog nooit eerder gedaan.
ik weet het zeker dat er "iets" van mijn overleden paard was op dat moment en sinds dien heb ik veel meer rust.
klinkt gek en mensen zullen er allerlei verklaringen voor hebben maar voor mij was het super bijzonder Bloos

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:57

Carmenn_ schreef:
Hee,
vanmiddag, hoorde ik het hinnikje van mijn overleden pony (mijn onderschrift) , of tenminste, het leek zo.. Het was niet zomaar een hinnikje, het was echt DAT hinnikje.. Nieman, Niemand reageerden daarop, behalve ik en mijn andere pony, die keihard terughinnikte.
Ik heb er niet, behalve met een vriendin, over gesproken.
Maar ik vond het speciaal..

voor mij was het ook zo bijzonder, gelukkig ben ik dus niet enige die dit heeft mogen mee maken
groetjes linda

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 01:04

dat heb ik met mijn hond, ik hoor haar steeds nog als ik in de woonkamer zit, dan hoor ik haar op de gang zitten piepen of buiten dat ze naar binnen wilt.
dan doe ik automatisch de deur open omdat het een gewoonte was, en altijd als ik binnen kom thuis of wegga dan zeg ik hee Gizmo, of Gizmo braaf zijn ik ben zo terug! en dat zeg ik nu soms nog, maar dan ineens denk ik, nee ze is hier niet meer beneden voor mijn neus. Huilen
ik had het ook niet verwacht.
afgelopen zomer ging ik op ponykamp, 13 juli hebben Gizmo en ik saampies onze verjaardag nog gevierd (dezelfde dag jarig, alleen was gizmo precies 3 jaar jonger) iets van 21 juli ging ik op vakantie, en had ik gewoon afscheid van haar genomen, het was ook niet zeker of ze die week zou halen (opzich ging het goed, maar ook niet super) dus ik had verwacht dat ze op de 27e er nog zou zijn, die avond ervoor hadden we bonte avond, en ik voelde me niet goed.
volgende ochtend in de bus zag ik alleen maar hondjes in de wolken, en ik dacht zometeen zie ik mijn hondje weer.
ik kwam thuis en vond het al zo akelig stil en opgeruimd en ik zag geen hondenriem hangen.
dus ik liep naar binnen, en zag een foto van mijn hond met een paar kaarsjes staan en barstte dus in huilen uit, ik mis haar nu nogsteeds.
die middag heb ik haar nog gezien, alleen dan in het crematorium om afscheid te nemen.
precies die dag voor ik terug zou komen is ze ingeslapen, en ik zei nog voor ik weg ging: Gizmo, Ik ben zo terug! Huilen Huilen
ik mis haar nog zo erg, ik ben nu weer aan het huilen want ik weet niet wat ik moet doen, ik mis haar te erg en niemand die haar kan vervangen, zij komt niet meer terug Huilen

xNachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:51

Ik geloof je, ik heb dat ook met mijn overleden paard.
Overigens denk ik eerder dat het meer't verlángen is,
naar het horen van dat geluid.