[IM] In laten slapen of naar de slager?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:44

onvriendelijk? Iedereen zijn eigen keus hoor. Ik vind dat sommige mensen slagers afschilderen als gruwelijke geldverdieners zonder enig respect voor dieren. Ik vind het echt zo vreselijk dom om hier te gaan roepen dat het een slechte keus is. Daarmee kwets je mensen die er WEL voor gekozen hebben. Beetje respect voor een beslissing zou jullie niet misstaan.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:45

Nee, nee, zo schilder ik ze absoluut niet af, maar het gaat mij erom wat er ná het "afmaken" met mijn paardje gebeurd.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:47

Wat is een geode beweegreden om hem te laten slachten dan? Ik ben wel eens benieuwd...

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:16

Slachten is net zo snel en betrouwbaar als in laten slapen.
Wat er na de dood van je paard gebeurt is voor mij persoonlijk niet belangrijk. Het paard voelt er niks meer van. Het is puur een emotionele gedachte dat slachten 'onvriendelijker' zou zijn.

Quattie

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:19

Wat zou je zelf willen? Liever langzaam ingeslapen worden of zoals een bende vermoord worden zonder enig gevoel van rust, waar de angst je overvalt?

een dier heeft evenveel recht om in rust te sterven als jijzelf...je paard/pony heeft zoveel voor je gedaan...en het dan naar een eng slachthuis brengen?

ik kan hier uren over discussiëren...maar helaas blijven er zo'n mensen bestaan...
Andere mensen (zoals kinderen met manegepaarden) hebben helaas de keuze niet...
maarja...kunnen zij dan niets aan doen

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:21

sommige mensen hebben het nog steeds niet begrepen, jammer

silverking

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:23

ik heb zelf ook een eigen pony en als daar iets mee gebeurd dat hij pijn blijft houden dan zal ik hem naar de slager brengen en ik kan je ook uitleggen waarom. Als je een paard/pony een spuitje geeft om dood te gaan gaan ze er tegen vechten en dan hebben ze er alleen nog maar meer pijn aan. Als je je paard/pony naar een slager brengt is het in een schot klaar en dan heeft hij er veder geen pijn aan en daarna kun je zelf kiezen wat je wil dat er met je paard gebeurd.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:25

Waar komt dat verhaal vandaan dat ze er tegen vechten?! Vind ik zo'n onzin! Je laat jouw hondje of kat toch ook inslapen, die schiet je toch ook geen kogel door zijn hoofd? Om er een dag later worstjes van te maken??

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:28

In de meeste gevallen zal een paard het niet eens in de gaten hebben dat ze de pin in hun hoofd krijgen. Sure, ze ruiken vreemde geuren in een slachthuis, maar daar wordt door slagers rekening mee gehouden en een paard associeerd zoiets niet met zijn einde dat nadert.

@Silverking, niet alle paarden gaan vechten tegen het spuitje hoor Mijn paard is heel rustig en mooi heengegaan.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:29

Cayenne schreef:
Sure, ze ruiken vreemde geuren in een slachthuis, maar daar wordt door slagers rekening mee gehouden en een paard associeerd zoiets niet met zijn einde dat nadert.

Een paard is intelligenter dan je denkt..
Ik kan het me voorstellen dat er paarden zijn die het wel in de gaten hebben.
Mag ik jou vragen wat jouw beweegerden is geweest om jouw paardje in te laten slapen?

luna1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:30

een goede reden wil jehoren omtrent het slachten?
wat dacht je van een 6 jarige merrie haar hele leven pijn niemand die haar begrijpt vele dierenartsen en onderzoeken gehad.
ze heeft zelfs een prachtig gezond veulen op de wereld gezet volgens de dierenarts een wonder dat ze het overleeft heeft.
ze was een vechter altijd liet merken wanneer ze pijn had wanneer het niet goed zat ze ging maar door en maar door het wordt opgeven stond niet bij haar in het woordenboek een kanjer was ze een bikkel en ik heb de keuze gemaakt om dat te beeindigen op een manier die volgens jullie barbaars of gemeen is.
ja ik heb mijn eigen paard naar de slager gebracht en ja het doet pijn maar nee ik heb geen spijt dat ik deze keuze gemaakt heb.
je moet niet over iets of iemand oordelen als je zelf niet weet hoe het is om voor zon keuze te staan je kunt niet vanachter je pc iemand van iets beschuldigen terwijl diegene haar eigen keus is en geloof me het is net zo moeilijk als inslapen maar we worden er niet minder van.

mijn paard was rustiig op de trailer ze werd pas gestrest toen ze viel op de laadklep, dit was een gevolg van ataxie.
bij en goede slager gaat het snel en pijnloos,helaas moeten er soms keuzes in je leven gemaakt worden die je liever niet zou willen maken de een kan het aan de ander niet ik had het niet aangekunt om mijn paard langzaam te laten sterven nooit dan geef ik liever mijn eigen leven.
je mag nooit zeggen dat de mensen die voor deze moeilijke keuze hebben gestaan niet van hun paard houden.
dat is hetzelfde als ik van iemnad zou zeggen dat diegene zijn paard mishandelt terwijl hij alleen maar een corrigerende tik heeft gehad.

ik praat nu tegen iedereen trek geen conclusie geen gewoon mijn mening en gooi eruit wat ik denk omdat voor vele dit onderwerp helaas nog steeds taboe is.

gr gemma

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:30

Je kunt trouwens tegenwoordig jouw paard laten cremeren, ze komen hem dan ophalen met een speciale trailer dus geen gedoe meer met langs de weg leggen enzo..

Quattie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:32

dankjewel LCharlotte...
en ik zeg niet dat slagers gruwelijke mensen zijn...ze doen hun job (zij liever dan ik) maar in laten slapen is voor mij een vorm van respect voor wat men pony al voor mij heeft gedaan...

Jijzelf word ook niet naar een bedrijf gebracht waar je als sardientjes op een hoopje wordt geduwt, en de geur ruikt van de reeds afgeknalde mensen? Vind het een beetje respectloos...:s
een dier is niet meer dan een mens, en trouwens, wij zijn ook dieren dus...

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:32

Cayenne schreef:
sommige mensen hebben het nog steeds niet begrepen, jammer

ach ja ,ik heb het opgegeven

sommige mensen willen of kunnen het niet begrijpen.

maar goed hun kunnen er mischien ook niet van slapen dat elke dag miljoenen dieren geslacht worden,en zijn allemaal vegetariers.
ik heb vaak zat in het slachthuis rond gelopen[werkte bij een vlees grossier] en het gaat er daar rustig aan toe ,als de dieren over de zeik gaan kost dat veel meer inspanning en geld voor de slachter,dus die doen het rustig en netjes.

voor al diegene die over hun nek gaan van het idee slachten ,ga eens bij een goede slachterij kijken,pas dan kan je er over mee praten
nu wordt er maar raak gegist over hoe en wat er gebeurt bij slachten maar het fijne weten ze er niet van,
daardoor komen deze wilde indianen verhalen

en opgegeten worden hoeft tegenwoordig niet meer,lees je paspoort [van paard natuurlijk] maar door.
daar kan je achterin zelf invullen of je jouw paard voor consumptie of niet wil laten afmaken.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:33

LCharlotte schreef:
Een paard is intelligenter dan je denkt..
Ik kan het me voorstellen dat er paarden zijn die het wel in de gaten hebben.
Mag ik jou vragen wat jouw beweegerden is geweest om jouw paardje in te laten slapen?

Mijn paard had last van artrose in zijn heupgewricht, en hij hield niet van de trailer, ook al ging hij er wel in. Hij had nog wel eens evenwichtsproblemen erin die achteraf waarschijnlijk door de artrose kwamen. Op een gegeven moment kon hij nog amper overeind komen na het rollen en in combinatie daarmee wou ik het hem niet aan doen om te vervoeren

Bovendien heb ik op een nare manier mijn andere paardje eerder al moeten verliezen. Zij was nog maar 8 en kreeg een ongeluk en klapte de trailer uit. Op slag dood dus en ik heb nooit echt afscheid van haar kunnen nemen. Daardoor heb ik het deze keer dus heel uitgebreid gedaan en het op een rustige manier in zijn eigen weitje laten gebeuren. Bij het eerste spuitje werdt hij al slaperig maar bleef rustig eten, en bij de verlossende spuit viel hij gewoon om. Niets vechten of tegenstribbelen, het was in 1 keer gebeurd. Mooier kan het denk ik niet. Op deze manier had ik er vrede mee en kon ik het voor mezelf afsluiten, iets wat ik met mijn andere paard nooit gekund heb. Ik heb hem zelfs niet langs de weg hoeven leggen, het Rendac heeft hem netjes uit de wei gehaald voor mij

Maar ik ben niet TEGEN de slager hoor, mensen zullen er vast een goede reden voor hebben
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-05-06 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:35

In dit topic word naar meningen gevraagd, waarom worden deze meningen dan niet gerespecteerd?

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:36

Dat vraag ik mij dus ook af. Mensen die maar domweg gaan roepen dat de ene manier of de ander gruwelijk zou zijn, weten echt niet waar ze het over hebben. Het is al zo moeilijk om je paard te moeten laten gaan..

silverking

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:36

en als je een paard naar de slager brengt betekend niet automatisch dat het paard eindigd als worst! Je kunt er zelf voor kiezen als je dat wil of niet.

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:37

Cayenne schreef:
onvriendelijk? Iedereen zijn eigen keus hoor. Ik vind dat sommige mensen slagers afschilderen als gruwelijke geldverdieners zonder enig respect voor dieren. Ik vind het echt zo vreselijk dom om hier te gaan roepen dat het een slechte keus is. Daarmee kwets je mensen die er WEL voor gekozen hebben. Beetje respect voor een beslissing zou jullie niet misstaan.

mee eens.

ik heb de keuze voor mijn paard al gemaakt, hij heeft namelijk artrose en hartklachten en nog 5 jaar haalt hij niet. ik heb de keuze gemaakt hem naar de slager te brengen.
maar dan wel een kleinschalige slager, waar je er bij mag zijn zodat je niet het risico loopt dat hij op de markt beland.
aan de andere kant, als hij echt niet meer op transport kan dan word het toch inslapen. maar ik vind dat gewoon geen fijne oplossing want veel paarden (en ik weet zeker dat die van mij dat ook zal doen) zich er zo tegen verzetten dat ze wel 3 keer de normale dosis krijgen, wat zelfs een olifant nog neer zou kunnen krijgen. nee, doe mij maar snel en pijnloos.

maar het ligt dus helemaal aan de situatie. en het is een eigen keuze en ik vind dat je die van elkaar moet respecteren, en niet moet gaan zeggen dat slachten zielig en harteloos is o.i.d. ieder heeft zijn eigen reden voor de keuze die hij/zij maakt.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:37

Slager, omdat het direct en pijnloos gebeurt, maar alleen als ze gewend zijn om vervoerd te worden en als dat probleemloos kan.

ik spreek uit ervaring, ben er bij geweest.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:38

Fijn om te lezen dat het zo is gegaan. Ik vind het een goede keuze.

Cayenne

Re:

Quattie schreef:

Jijzelf word ook niet naar een bedrijf gebracht waar je als sardientjes op een hoopje wordt geduwt, en de geur ruikt van de reeds afgeknalde mensen? Vind het een beetje respectloos...:s
een dier is niet meer dan een mens, en trouwens, wij zijn ook dieren dus...

....

Als je dood bent merk je dat uberhaupt niet meer, en in sommige gevallen is het inderdaad weer beter dan inslapen. Naar de slacht betekent niet automatisch dat je paard als consumptie eindigd.

@ LCharlotte, bedankt
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-05-06 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Re:

Lielle schreef:
Slager, omdat het direct en pijnloos gebeurt

Een spuitje is ook pijnloos

sanderlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:39

hoi,,
ik zou zelf denk hem/haar zou laten inslapen.
ik betaal daar liever voor dat het rustig gebeurt, dan dat het snel & pijnlijk gebeurt en je er geld voor krijgt.
ik heb het slachten namenlijk al eens gezien, bij mij pony als het moet ..... zou ik haar laten inslapen., want het was echt gruwelijk(dat slachten)....

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:43

naar de slager. pin erdoor, dood. zo'n spuitje waar ze misschien tegen gaat vechten heb ik niet zo'n zin in. mss is ze meteen dood dan hoor maar mss ook niet.

en dat ze haar daarna opensnijden enzo is goor maar dat hoef ik toch niet te zien. als ze een spuitje krijgt wordt ze ook opgepakt met een grijper en dat vind ik ook niks. en dat mensen haar opeten, tsja dat maakt me niet zoveel uit. mss wel als het echt zover is hoor maar of ze nou opgegeten wordt of verbrandt lijkt mij niet zo'n verschil.

bedenk me net dat ze de trailer mss niet zo op prijs stelt, dan kies ik mss wel voor n spuitje. maar eigenlijk wil ik niet keizen, laat r nog maar lekker ff leven graag