[IM] Spijt van paard naar Rendac

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:21

[***] schreef:
anjali schreef:
Het is altijd moeilijk een geliefd wezen (mens of dier) aan de dood te moeten verliezen. In het oude Egypte (van de farao's) maakte men mummies , zowel van mensen als van dieren. Als je genoeg geld had kon je die in een piramide doen samen met allerlei spullen die de overledenen op hun reis naar het hiernamaals nodig zouden kunnen hebben.

De dierenmummies zijn niet alleen uit dierenliefde. Ja, Egypte was heel goed voor huisdieren, maar... Toch werden er ook miljoenen gemummificeerde honden, katten en andere dieren gevonden met gebroken nekken. Daar zat zelfs een hele business achter.

Dat is niet mooi! Die zijn dan waarschijnlijk meegegeven in het graf om de menselijke eigenaar ook in het volgende leven van dienst te zijn. Nee dat vind ik niets, maar ja met terugwerkende kracht heeft het geen zin dat ze er op aan gesproken zouden worden. Ik vernam (weet dus niet of het echt waar is) dat dienaren ook op die manier werden meegestuurd, en zelfs dat arbeiders\architecten van de piramides die kennis hadden van de geheime gangen daarin ook gedood werden om te voorkomen dat ze de geheimen zouden gaan vertellen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:03

BarbaraNova schreef:
Ik heb best een dingetje waar ik wel eens wat mee zit, mijn ex en ik zijn uit elkaar en krijg nu eindelijk een huurwoning toegewezen na 4 jaar nog verplicht samen onder 1 dak te hebben gezeten....maaarrrrr dit was ons huis voor bijna 14 jaar dus er liggen echt een lading huisdieren...ik vindt het echt rot om ze soort van achter te laten. Ik ga daar niet meer komen, niet dat ik er nu wat mee doe maar je hebt ze dan toch soort van bij je...ben echt gestoord aan het worden hoor...hoe gek kan je het verzinnen...

Ik woon in mijn ouderlijk huis… je wil niet weten wat er allemaal begraven ligt. Ik zou het ook moeilijk vinden dat achter te laten maar zo u het wel doen. Ik ga het zelf niet opgraven…

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:29

Bij mijn schoonouders in de straat is een huis waarbij eerdere bewoners gewoon in de achtertuin begraven liggen, inclusief grafstenen.
Bij ons in het dorp is ook recent goedgekeurd bij een bepaald huis dat de eigenaren op het perceel mogen worden begraven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Spijt van paard naar Rendac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:31

En als het huis verkocht word moet dat blijven?

Zou zo'n huis dus echt niet willen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:34

BarbaraNova schreef:
Ik heb best een dingetje waar ik wel eens wat mee zit, mijn ex en ik zijn uit elkaar en krijg nu eindelijk een huurwoning toegewezen na 4 jaar nog verplicht samen onder 1 dak te hebben gezeten....maaarrrrr dit was ons huis voor bijna 14 jaar dus er liggen echt een lading huisdieren...ik vindt het echt rot om ze soort van achter te laten. Ik ga daar niet meer komen, niet dat ik er nu wat mee doe maar je hebt ze dan toch soort van bij je...ben echt gestoord aan het worden hoor...hoe gek kan je het verzinnen...

Dat is precies de reden waarom ik mijn honden individueel heb laten cremeren en ze hier thuis een eigen plekje hebben. Het waren bij leven al honden die altijd bij me waren dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze ergens uit te strooien en achter te laten. Elke verhuizing worden ze netjes ingepakt en verhuizen mee.

Hoe raar het misschien ook klinkt maar zo voelt het voor mij het beste!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:58

Cayenne schreef:
Bij mijn schoonouders in de straat is een huis waarbij eerdere bewoners gewoon in de achtertuin begraven liggen, inclusief grafstenen.
Bij ons in het dorp is ook recent goedgekeurd bij een bepaald huis dat de eigenaren op het perceel mogen worden begraven.

Het zullen in elk geval wel rustige "buren" zijn. Ik zou daar geen bezwaar tegen hebben maar eventueel wel van "bezoekrecht" door (nog levende!) nabestaanden. Dat zou ik eerst goed uitzoeken, of daar nog claims of rechten over zijn vastgelegd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:30

BarbaraNova schreef:

Alles wat langer dan 4-5 jaar ligt, kun je nauwelijks nog iets van terugvinden. Zonder beschermende kist gaat verteren in de grond heel snel.
Dus als je de laatste 4 jaar daar niets meer onder de grond hebt gestopt, kun je er redelijk zeker van zijn dat er niets meer op te graven en her te begraven is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:52

Ook de botten niet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:00

DuoPenotti schreef:

Ja, ik denk het wel.
Ik neem aan dat ze hun nabestaanden niet meenemen naar een volgend huis :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:25

pluisje88 schreef:
Ook de botten niet?

Ook de botten niet. De weke delen zijn al binnen een half jaar verteerd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:29

Cayenne schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja, ik denk het wel.
Ik neem aan dat ze hun nabestaanden niet meenemen naar een volgend huis :=

Tegenwoordig worden graven na 10 jaar geruimd. Dan is er - ook met goede kisten - nog maar weinig terug te vinden. Dus ik kan me voorstellen dat een voorwaarde bij verkoop is dat de graven geruimd worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:35

Bij mij zou dat ruimen niet hoeven want die veroorzaken geen last of geluidshinder. Misschien spoken met Allerzielen, als je daarin gelooft. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:39

anjali schreef:
Bij mij zou dat ruimen niet hoeven want die veroorzaken geen last of geluidshinder. Misschien spoken met Allerzielen, als je daarin gelooft. :+

En dan wil je net daar je tuinhuisje zetten liggen Bert en Mien in de weg :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:10

Ik zou me daar echt niet druk over maken eigenlijk. Het zijn maar botten, meer niet. Ik zou het hooguit irritant vinden als ik een gat wil graven voor een nieuwe boom of struik en ik kom er niet doorheen met mijn spa. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:29

anjali schreef:
Dat is niet mooi! Die zijn dan waarschijnlijk meegegeven in het graf om de menselijke eigenaar ook in het volgende leven van dienst te zijn. Nee dat vind ik niets, maar ja met terugwerkende kracht heeft het geen zin dat ze er op aan gesproken zouden worden. Ik vernam (weet dus niet of het echt waar is) dat dienaren ook op die manier werden meegestuurd, en zelfs dat arbeiders\architecten van de piramides die kennis hadden van de geheime gangen daarin ook gedood werden om te voorkomen dat ze de geheimen zouden gaan vertellen.

Toen de Engelsen er waren en men er achter kwam dat ze ook goed geld konden verdienen aan de mummies werden ze ook "gemaakt" om op grote schaal te verhandelen. Dus het originele idee was inderdaad goed, maar zoals met alles... zodra er geld bij komt kijken worden mensen nare wezens.

VixillHedinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:43

Ik laat al mijn eigen paarden en ook katten cremeren. En breng ze zelf naar het crematorium, met papierwerk wat je op kan vragen voor vervoer. Mijn paarden en katten staan in huis in een mooie kast, met hun namen erop en de datums. En hun staarten verwerkt ernaast, mooie zilveren hangdop met hun naam erin gemaakt.

De paarden hier op het erf van anderen gaan soms naar het crematorium en soms worden ze opgehaald door de rendac.

Iedereen mag het zelf weten. Beetje respect voor elkaar, iedereen zijn gevoel is anders. Ik heb altijd een envelop met geld klaar liggen om een van mijn paarden te kunnen cremeren. En ja dat doe ik voor mijzelf, maar in hun dagelijks leven komen ze ook niets tekort..