[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:52

Missbambie schreef:
Hallo Dames bij wie hebben jullie een reading gedaan? ik zoek nog een hele goeie!

Ik heb een reading laten doen bij Alice http://www.alice-in-wonderland.nl/nl/? . Bji mijn paard dat nog in leven is.
Heel goed bevallen. Ik ben dingen te weten gekomen over mijn merrie die zeer emotioneel zijn. Hierdoor begrijp ik haar beter en zijn we dichter tot elkaar gekomen.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:50

tjady schreef:
Missbambie schreef:
Hallo Dames bij wie hebben jullie een reading gedaan? ik zoek nog een hele goeie!

Ik heb een reading laten doen bij Alice http://www.alice-in-wonderland.nl/nl/? . Bji mijn paard dat nog in leven is.
Heel goed bevallen. Ik ben dingen te weten gekomen over mijn merrie die zeer emotioneel zijn. Hierdoor begrijp ik haar beter en zijn we dichter tot elkaar gekomen.

alice is wel heel erg prijzig!... weet iemand of annika nog in de lucht is, heb haar overigens 2x gemaild maar niks meer van haar gehoord misschien dat er iemand is die haar nog recent heeft gesproken

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:43

@ Chayenne, nog heel veel sterkte!

@ Grit, een reading is eigenlijk ook nix voor mij, toch heb ik het gedaan omdat ik er toch wel nieuwsgierig naar was. Maar moet eerlijk zeggen dat ik nogsteeds niet weet wat ik ervan vind. Ik heb het door nancy laten doen, ze zeiden hier dat zij goed is.
Je moet er idd gewoon nix van verwachten, niet dat het je kan teleurstellen. En volgens mij is een reading zowat altijd positief hier op bokt iig, maar daarom weet ik juist niet wat ik ervan moet geloven Knipoog

Ik ben weer terug van een weekje vakantie.
Tijdens mn vakantie is het paard van een stalgenootje overleden aan koliek.
Vind het echt erg voor dr, zij ging ook echt helemaal voor haar paardje, en dat kan je lang niet van iedereen zeggen, dus dat geeft mij een heel ander gevoel als je het dan hoort.
Ze zijn ook met hem naar Utrecht gegaan (waar Ot is overleden) en als je dat dan hoort moet je toch wel weer een extra x slikken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:57

Ow wat klote zeg!! sterkte voor je stalgenootje

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:16

diddlmouses schreef:
@ Chayenne, nog heel veel sterkte!

@ Grit, een reading is eigenlijk ook nix voor mij, toch heb ik het gedaan omdat ik er toch wel nieuwsgierig naar was. Maar moet eerlijk zeggen dat ik nogsteeds niet weet wat ik ervan vind. Ik heb het door nancy laten doen, ze zeiden hier dat zij goed is.
Je moet er idd gewoon nix van verwachten, niet dat het je kan teleurstellen. En volgens mij is een reading zowat altijd positief hier op bokt iig, maar daarom weet ik juist niet wat ik ervan moet geloven Knipoog

Ik ben weer terug van een weekje vakantie.
Tijdens mn vakantie is het paard van een stalgenootje overleden aan koliek.
Vind het echt erg voor dr, zij ging ook echt helemaal voor haar paardje, en dat kan je lang niet van iedereen zeggen, dus dat geeft mij een heel ander gevoel als je het dan hoort.
Ze zijn ook met hem naar Utrecht gegaan (waar Ot is overleden) en als je dat dan hoort moet je toch wel weer een extra x slikken.

Wat erg voor je stalgenootje....
Inderdaad kun je beter niet teveel verwachten, dan kan het ook niet tegenvallen (is dat niet met alles zo?)

Morgen is Sharon haar verjaardag, ze had 19 jaar geworden.
Ik heb het er nog niet moeilijk mee, maar misschien dringt het nog niet tot me door.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:36

Ik heb gisteren zo'n vreselijke dag gehad... de fjordenmerrie van mijn vriendin (mijn bijrijdpaard) lag al 2 dagen met een soort van koliek in de wei, DA was er al 6x bijgeweest maar kon geen koliek ontdekken omdat ze wel gewoon meste en at. Gisteren met spoed naar de kliniek, ik ben mee gegaan, bij haar in de trailer omdat ze steeds in storte, vreselijk om te zien hoeveel pijn ze heeft, heb zo zitten huilen in die trailer.... het was alsof ik Vinga zag... we moesten naar Moerbeke in Belgie, daar waar ik in februari dit jaar met Vinga ook geweest ben en waar de vreselijke diagnose is gesteld toen. Daar aangekomen kwam de zelfde arts die ik had toen, de arts keek me aan want ze herkende me nog en ze vroeg hoe het met Vinga ging... tja en dan moet je zeggen dat ze het niet gered heeft, dat ze er niet meer is... Verdrietig
Of Uvita het haalt weten we nog niet, gisterenavond zou ze met spoed geopereerd moeten worden maar ze hebben het niet gedaan want ze leek weer wat op te knappen... ze zijn er nu naar toe om een en ander verder te bespreken... ze is ook nog eens drachtig maar goed Uvita gaat voor alles liever het veulen kwijt dan Uvita. Hoewel het mijn eigen paard niet is doet het me wel heel veel, mijn verlies is nog zo vers en dan kon je weer op die kliniek, zelfde arts, er komt dan zo veel ellende weer naar boven. Heb vannacht heftig gedroomd over Vinga, de kliniek.... ben er nog akelig van Verdrietig

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:39

Jeetje Dreeke, heftig hoor!
Ik had het al moeilijk toen ik bijna langs Utrecht kliniek reed.
Ik moet er ook echt niet aan denken om daar weer heen te gaan.

Ik hoop echt voor jullie dat het met Uvita allemaal goedkomt!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:49

Heel veel sterkte me Uvita, ik duim zo hard als ik kan!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:19

Dreeke, veel sterkte. Kan me voorstellen dat het weer heel veel oproept. Vooral omdat je ook nog op dit paardje rijdt, dan heb je er ook een band mee. Wel goed dat je bent meegegaan voor je vriendin en haar paard.
En ook ik ga duimen voor Uvita!! Moeten toch weer het vertrouwen krijgen dat zieke paarden ook beter kunnen worden!

Ik koppel mijn dierenarts nu ook erg aan de moeilijke tijd met Bert. Ben in staat om een andere dierenarts te bellen als het nodig is. Terwijl mijn dierenarts het wel gewoon goed heeft gedaan.

Wel/geen reading, ben er nog niet uit. Maar ben blij met de dingen die ik erover lees, helpen weer met het afwegen.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:16

Ik zat voor 4 maanden in Ghana toen Syts overleed...
Syts was mijn bijrijdpaard... Bijna 3 jaar lang heb ik hem verzorgd en gereden, heb gigantisch veel van dat lieve beest geleerd!!
Ondeugend, soms strontvervelend en eigenwijs, maar zo'n goedzak en zo ontzettend lief!
13 april vertrok ik naar Ghana, 16 april overleed Syts door een vreselijk ongeluk...
Nu ben ik sinds 4 augustus terug in Nederland, maar kan nog steeds niet bevatten dat Syts er niet meer is...
Mis hem elke dag meer en huil elke dag om hem, om die mooi, grote, zwarte vriend!!!

Iedereen op stal is vanaf het moment dat Syts overleed in het rouwproces gekomen en gaan verwerken, ik heb 4 maanden vast gezeten, heb het niet meegemaakt, heb Syts niet meer gezien en heb gezegd dat ik als eerbetoon aan Syts ALLES uit Ghana zou halen wat eruit te halen is!
Dat heb ik gedaan, absoluut, heb Syts het mooiste eerbetoon gegeven wat ik kon denk ik..
Maar voor mij is het verwerken van Syts pas begonnen sinds mijn terugkomst in Nederland...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:23

Dreeke schreef:
Ik heb gisteren zo'n vreselijke dag gehad... de fjordenmerrie van mijn vriendin (mijn bijrijdpaard) lag al 2 dagen met een soort van koliek in de wei, DA was er al 6x bijgeweest maar kon geen koliek ontdekken omdat ze wel gewoon meste en at. Gisteren met spoed naar de kliniek, ik ben mee gegaan, bij haar in de trailer omdat ze steeds in storte, vreselijk om te zien hoeveel pijn ze heeft, heb zo zitten huilen in die trailer.... het was alsof ik Vinga zag... we moesten naar Moerbeke in Belgie, daar waar ik in februari dit jaar met Vinga ook geweest ben en waar de vreselijke diagnose is gesteld toen. Daar aangekomen kwam de zelfde arts die ik had toen, de arts keek me aan want ze herkende me nog en ze vroeg hoe het met Vinga ging... tja en dan moet je zeggen dat ze het niet gered heeft, dat ze er niet meer is... Verdrietig
Of Uvita het haalt weten we nog niet, gisterenavond zou ze met spoed geopereerd moeten worden maar ze hebben het niet gedaan want ze leek weer wat op te knappen... ze zijn er nu naar toe om een en ander verder te bespreken... ze is ook nog eens drachtig maar goed Uvita gaat voor alles liever het veulen kwijt dan Uvita. Hoewel het mijn eigen paard niet is doet het me wel heel veel, mijn verlies is nog zo vers en dan kon je weer op die kliniek, zelfde arts, er komt dan zo veel ellende weer naar boven. Heb vannacht heftig gedroomd over Vinga, de kliniek.... ben er nog akelig van Verdrietig

Sterkte, hopen dat ze opknapt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:41

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:44

Jeetje Andrea, ik ben wel benieuwd naar een pmmtje Knipoog

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:50

diddlmouses schreef:

Ik ook, ik dacht dat het zo goed ging?

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:21

Claudia__ schreef:
diddlmouses schreef:

Ik ook, ik dacht dat het zo goed ging?

Ja, ik ook. Maar ergens kan ik het wel begrijpen. Bij mij is het met Tigo ook mis gegaan. Misschien was het nog te vroeg en was je er nog niet aan toe ook al dacht je van wel.
Sterkte ermee en ik hoop dat je een leuk baasje vind.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:22

Dreeke schreef:

Heel veel sterkte en ik zal duimen voor haar!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:59

@Dreeke: Heftig zeg.. Ik snap wel dat het erg moeilijk voor je is. Ik duim mee!

Snackie schreef:
Snackie @ [EA-TK-PP] Knappe zwarte ruin, die (bijna) alles kan!

Ik heb mijn keus gemaakt. uitleg kan evt via pb.

Jeetje, dat had ik echt nooit verwacht.. Je leek zo ontzettend blij met hem. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je deze beslissing hebt genomen.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:19

Ik heb een boek niet over mijn pony geschreven...was en ben er nog kapot van soms

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 23:40

Jeetje Dreeke dat is zeker heftig Ach gut pff dat zal echt zwaar voor je zijn geweest. Hopelijk haalt de fjord van je vriendin het.

Vanmiddag gingen we dus ijslanders kijken, was helemaal geweldig natuurlijk. Maar op de heen weg kwamen we dsu weer langs de kliniek waar we Saar hebben laten inslapen bah wat voelde ik me toen rot..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:28

Dat kan ik me goed voorstellen.

Ik heb het altijd bij de afslag nijkerk...
Zelfs al lig ik te slapen in de auto, dan word ik wakker bij het bord nijkerk.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:38

Snackie schreef:
Grit, ik vind Tom het paard van je vriend geweldig Lovers

Wat leuk om te horen! Tom is ook een heel fijn paard, braaf en eerlijk. Maar ook karaktervol, laat het merken als hij het er niet mee eens is. En hij kan een echte pruillip trekken, als een kind waarvan de lollie wordt afgepakt, heel grappig.
Carlo heeft veel plezier met hem, ze gaan het liefst scheuren door de bossen (onder de man of voor de marathonwagen).

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:43

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:45

jah ik pieker er al 2 maanden over...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:46

Dreeke, hoe is het nu met je vriendinnetje dr fjordje?

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:39

Het gaat nog steeds niet goed, zodra ze eet gaat het weer mis, mn vriendin is op dit moment naar de kliniek, ze moeten waarschijnlijk toch opereren want ze is erg vermagerd nu en verzwakt...