[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:49

Msn staat hier altijd aan.

Mijn naam staat altijd Andrea (L) Marlon.. en vandaag staat er onder ; Kon ik nog maar 1x in je mooie ogen kijken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:50

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:50

Mijn MSn naam slaat ook nogsteeds op Ot

@ Dwertje, Ach gut , moeilijk he, kinderen kunnen dan zo makkelijk erover doen he, ik ken het..
En hoe je het zegt dat ze in jou gedachte nog leeft, zo voel ik dat ook echt!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:55

Msn staat nooit meer aan bij mij,maar op bokt blijft mijn naam gewoon dwertje.

Ik heb het gevoel als ik van naam zou veranderen dat ik verraad pleeg aan dwert.
Ja kinderen zijn altijd zo eerlijk helaas,soms dat dat verdomde pijn.
Net zoals je al zegt in onze gedachten leven onze paarden nog voort maar soms word je dus op de werkelijkheid gedrukt en dat doet pijn.
Iemand die ik ken hier op bokt heeft haar paard vanavond in laten slapen,misschien dat ik daardoor ook wat meer van slag ben.
Maar ik ga de volgende keer wel in de file staan naar de ikea,ga nooit meer langs dat destructiebedrijf.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:04

ik hou niet van die msn namen, andere mensen begrijpen het toch niet. Al deed mijn vriend wel echt een poging tot, en had hij wel echt meedelijden. Maar helemaal begrijpen doen ze het nooit.
Maar in je hoofd blijft het altijd, daarvoor hoef ik geen msn-naam te hebben

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:09

Kan ik me voorstellen dat je daar liever niet langs rijd Dwertje.
IK vond het al moeilijk toen ik langs het UMC reed, en ik kwam nieteens langs de dierenkliniek.

Voor mij zou dat idd ook als verraad voelen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:34

Voor mij ook.. en daarom probeer ik stukje bij beetje Marlon hier weg te halen. Omdat je toch verder moet(maar niet kan,en niet wil) En dan haal je iets weg..en dan doet het zo'n zeer...

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:12

@Dreeke: Ik heb er even over gebeld, en het is opgelost. Als het goed is krijg ik hem binnen een paar dagen nu Lachen

Ik heb hem ook nog steeds in m'n msn naam staan, en daar gaat hij nooit weg ook. Of mensen het nu snappen of niet, en meestal is dat niet zo, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen hem eruit te laten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:17

Ik kom ook weer eens aanwaaien....
Heb net Casje dr topic weer bekeken, en gewoon weer zitten huilen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:20

Ik heb de moed toch niet gehad om naar stal te gaan, ik was zo dichtbij maar op het laatste moment wilde ik echt niet meer.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:48

Een knuffel voor Saffier en Pluklief Ach gut

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:55

Ook van mij Ach gut

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:05

Nou er is eindelijk wat in me 'geknapt'.
Mijn moeder kwam me net vertellen dat we op jacht mogen naar een ijslander! En toen kwamen de tranen en nu kan ik niet meer ophouden.. Maar toch wel fijn dan is alles er een keer uit.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:07

Ach gut

Soms is het nog te vroeg Ach gut

FELIENTJEEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 00:13

o jeetje wat flik je me nou

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:46

Claudia ik ben heel erg benieuwd hoe het nu met die gaskoliek is.Heb je die test met die handschoen nog gedaan.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:45

dwertje schreef:
Claudia ik ben heel erg benieuwd hoe het nu met die gaskoliek is.Heb je die test met die handschoen nog gedaan.

Tja moeilijk te zeggen, ik vond wel dat er een beetje 'vlasdeeltjes' in zaten, maar ik weet niet of dit normaal is? En ik ben nooit 100% zeker van mijn zaak dus misschien was het wel iets anders. Er zat in ieder geval geen zand in.

Zijn buik is nog steeds best dik en hard, maar voor de rest heeft hij er geen last van. Hij vindt het niet fijn als je aan zijn buik zit, maar het is nog geen week geleden. Dierenarts zegt dat als hij weer hele dagen naar buiten gaat (zoals eerst) dat z'n buik dan soepeler wordt ofzo, dus dat nog maar even aankijken. Voor nu longeer ik hem 's ochtends eventjes en 's middags en 's avonds stap ik met hem. Ik vind wel dat als ik hem gelongeerd heb, dat zijn buik dan minder hard is. Ik denk gewoon een kwestie van z.s.m weer op oude rantsoen zetten en gewoon veel beweging geven. Even aankijken dus.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:20

Op vrijdag rij ik altijd het paardje van mn schoonmoeder, was er een oudstalgenootje op stal die ik al een tijd niet meer gezien had. Dus die begon ook over Ot, ik gelijk weer janken.
Pfff, dat is toch niet normaal, het is nou al meer dan een jaar gelden en nog kan ik er niet even over praten... Ze schrok zich rot
Bloos

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:51

Pfffoe, bij mij zitten de tranen ook weer erg hoog. Zijn naam schiet zo vaak door mijn hoofd en dan staan de tranen al in mijn ogen, waar ik ook ben. Gisteren ook weer een echte huilbui gehad, hoopte dat het op zou luchten, maar voel me nog hetzelfde.
Ik kan over Bert praten, lezen, schrijven, foto's kijken, maar niet over hem denken of dromen. Mijn gedachten komen niet verder dan dat ik hem mis, dan wordt ik weer verdrietig en daar stopt het.
Zou ook zo graag gewoon aan hem willen denken en zo weer een beetje van hem willen genieten, maar dat is denk ik nog te moeilijk.

Claudia; vervelend dat het nog niet duidelijk is. Al die zorgen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:29

Het gemis blijft toch. Mijn skat werd 33. Zijn foto hangt in de kamer op de schoorsteenmantel. Met een streng van zijn staart. Ook bij mijn pc staat een foto en in mijn msn foto staat hij. Ook ik kan die foto niet veranderen.
Verder staat de ton met zijn as bij mij in de stal. Ja hij is gecremeerd. Vlak bij zijn maatjes. Af en toe praat ik tegen hem en soms geef ik een klopje op het tonnetje.
Ook maak ik wel eens een grapje. Er is nog genoeg ruimte in het tonnetje over, daar kan ik later zo bij in. De tranen stromen weer over mijn wangen. Af en toe lees ik het topic van zijn laatste dagen en hoe zwaar het toen voor hem was. Ik accepteer dat hij er niet meer is, maar desondanks kan ik niet uitdrukken hoeveel ik hem mis.
Wel heb ik een prachtig leven gehad met hem, 25 lief en leed gedeeld. Van zwemmen in zee, poetsen in de wei, kamperen in het bos. samengestelde wedstrijden, ponykamp en traningsweek ermelo. Samen vallen in een sloot. Ontsnappen en eraf vallen.
Tussen de tranen van gemis, glimlach ik want jij was de beste tijd van mijn leven.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:25

Ach gut

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:03

Grit schreef:
Claudia; vervelend dat het nog niet duidelijk is. Al die zorgen.

Ja het is zo vervelend allemaal, hij staat nu met een andere pony lekker buiten maar ik zal straks de dierenarts maar eens bellen, kijken wat hij er van zegt. Het gekke is gewoon dat hij voor de rest gewoon goed is, met longeren ook maar het is die buik. Er zat ook een klein bobbeltje bij zijn buik vanochtend dat hard was, dus ik weet niet of dat iets ernstigs is. Ik weet niet of dat er eerder ook zat, want ik lette nooit zo op zijn buik maar het is nu een obsessie geworden vrees ik.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:35

Die onzekerheid is zo vervelend! Dat had ik met Saar ook, iedere dag weer de vraag. Gaat het beter? Zal ze ooit pijnloos kunnen lopen? Hoe zal ze vandaag zijn?
Daar wordt je pas echt gek van.

Vanochtend even naar stal geweest en het voelde echt goed, het is net als of Sara stal nooit heeft verlaten. Als of ze er gewoon nog is terwijl ik zelf wel zie dat er een andere pony in haar stal staat. Ik vind het niet eens erg want ik weet dat deze pony hele goede vriendjes met Saar was geworden als ze samen in de wei hadden gestaan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:11

Van onzekerheid word je helemaal gek.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:38

Vanacht heb ik zo appart gedroomt, Sara kwam er in voor en we gingen foto's maken. en op een gegeven moment had ik echt zoiets van 'huh maar jij bent dood?'
Maar dat deed er niet toe want ze was er nog gewoon..