[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:52

Ik heb nu het gevoel dat ik eindelijk iets af kan sluiten... Tigo is verkocht en afgelopen zondag opgehaald en het voelde goed. Ik denk dat ie een super tehuis heeft gevonden. Hij wilde bij mij ook nooit de trailer op, nu dus ook niet, en toen ik het touw aan zijn nieuwe eigenaar gaf liep ie zo mee de trailer in Bloos . Het is allemaal zo toevallig gelopen. Ik zette een advertentie op een site waar ik toevallig door de OS terecht kwam (had er nog nooit van gehoord). Die man keek daar toevallig om dezelfde reden en was meteen verkocht. Het is nu alsof Jumper's dood toch niet voor niets is geweest. Ik moest Tigo gewoon daar weghalen waar hij wegkwijnde en nu is hij weer helemaal opgeknapt en kan lekker gaan doen wat ie leuk vind nl. boscrossen Haha! . En ik heb mijn droompaard gevonden. Hij zal Jumper natuurlijk nooit kunnen vervangen maar ik weet zeker dat Jumper het goed met hem had kunnen vinden, dit was echt zijn type.... Er zijn afgelopen weken zoveel toevalligheden gebeurd dat het bijna geen toeval meer lijkt... Bloos . Ik wil niet heel zweverig gaan doen maar het lijkt wel of Jumper van boven iets gestuurd heeft. Ik moest niet meteen een ander paard nemen na hem maar heb zo wel Tigo gered en nu hoop ik dat ik met Sanchez helemaal opnieuw kan beginnen.
Dus meet Sanchez:

Afbeelding

Een 9 jarige vosruin van Cabochon die al ZZ licht gelopen heeft en waar ik dus meteen lekker mee kan beginnen. En die superlief en superbraaf is, zonder streken zodat mijn rug het niet meer meteen begeeft. O ja, en hij is maar 1.80 groot Haha! en maandag komt ie.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:58

@ JJ, wat fijn om te horen!
Fijn dat je zo'n goed huisje voor Tigo hebt kunnen vinden en die nieuwe kanjer van je is wel een gaaf beest zo te zien!
Heel veel plezier en geluk met hem!
Ben echt blij voor je...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:11

Gefeliciteerd JJ!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:05

JJ: Gefeliciteerd! Heel veel plezier met je nieuwe paard, en ik geloof ook dat het gewoon een beetje hulp van bovenaf moet zijn geweest..

diddlmouses schreef:
Oh ok, dan is het goed Knipoog
Ik heb nl. zoveel spijt dat ik niet een stukje staart heb, maar ik kon dat toen echt niet...

Mijn paard had een ontzettende lange voorpluk, en sowieso een enorme bos manen, m'n vader noemde hem altijd pruik. Hij vroeg ook of hij de voorpluk voor me af moest knippen, maar ik kon dat echt niet, dat hoorde bij hem. Uiteindelijk hebben we een stukje staart genomen..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:37

Fijn dat Tigo een goed tehuis heeft gevonden JJ, moet heel geruststellend zijn. Ja
Wat een knap paard, daar mag je heel trots op zijn. Haha!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:46

@ kiwi, nee, dat heb je als het zo plotseling gebeurd he..
Het enige wat ik toen dacht is dat ik hem helemaal intact wilde laten...

(nou hebben ze ook nog sectie op zn been verricht, dus lekker intact..maar goed)

Denk ook wel dat het heel confronterend is met zo'n stukje staart terug in de auto te zitten, bah..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:53

diddlmouses schreef:

(nou hebben ze ook nog sectie op zn been verricht, dus lekker intact..maar goed)

Denk ook wel dat het heel confronterend is met zo'n stukje staart terug in de auto te zitten, bah..

Ja, dat is het zeker.
Althans voor mij, maar ook dat ik het halster kreeg.
Opeens was het allemaal zo definitief, echt een rotgevoel.
Weet nog dat ik flink heb lopen huilen toen, en degene die met mij mee was ook (stalgenoot)...

jojopaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:15

JJ gefeliciteerd, ik heb nooit geloofd in toeval of een teken van iemand, maar ik ga geloven dat het elke keer wel precies op het juiste moment komt, wanneer je het echt nodig hebt. Geniet van je paardje.
Jojo heb ik 6 augustus moeten laten inslapen. Ik heb het nog niet kunnen opbrengen om haar spullen bij de pensionstalling op te halen.... Moet nu toch echt een keer gebeuren.... Ik ben bang dat ik mijn stalgenootjes tegenkom en dat ik gelijk moet huilen... Ik wil me groot houden. Het is mijn verdiet, maar ik heb er geen controle op... Ik kan ineens gaan huilen, dat wil ik niet. Ik kan er goed over praten, want dan voorkom ik dat er gevoelige vragen worden gesteld. Moeilijk hoor.......

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:49

Ach gut

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:09

JJ; Gefeliciteerd met je mooie Sanchez, wat fijn dat het allemaal is gelukt!

Jojopaardje; Succes met je stalbezoek. Ken het gevoel van niet willen huilen, maarja, als het verdriet zo hoog zit.......... Je stalgenoten zullen het in ieder geval wel begrijpen.

Ik heb van Bert een pluk manen. Ik doe er niks mee, het ruikt meer naar kliniek dan naar Bert. Maar het is een fijn idee het te hebben, het ligt in een la en ik denk niet dat ik het ooit kan weggooien.

Mijn vriendin heeft foto's van zijn operatie (ze werkt op de Uithof). Ik durf het niet aan ze te zien, Bert hulpeloos op de tafel met een open buik. Het beeld heb ik er toch wel bij, maar het echt zien, dat kan ik niet.
Maar ik weet dat ze er zijn en dat Bert erop staat en dan blijf je er toch aan denken "wil ik ze zien". Bah!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:48

diddlmouses schreef:

Dat had ik dus ook, ik wilde hem niet voor het laatst zonder voorpluk zien. Ik mis hem zo de laatste dagen, ik wil hem gewoon zo graag weer knuffelen ipv naar foto's kijken. Ik luister ook de hele dag naar hetzelfde liedje, ik kan gewoon niet beschrijven hoe ik me voel. En ik ben ook gewoon boos dat ik mijn reading niet heb gekregen, ik heb er gewoon voor betaald, en zelfs nog eens een mailtje gestuurd. En ondertussen is het al 3 maanden geleden.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:12

Van die reading vind ik echt te belachelijk voor woorden idd!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:34

Jeetje dat is echt belachlijk dat je die reading niet hebt gekregen! Kan je geen telefonisch contact met die persoon op nemen?

Ik voel me zo vreemd, niet echt verdrietig, boos of vrolijk als ik aan Saar denk. Alleen maar een grote leegte als of ik iets van mezelf mis.
Het is allemaal nog zo onwerkelijk. Als of het nog een grote nachtmerrie is en ik zo wakker wordt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:54

Dat hoop ik nog steeds PL.
Dat ik wakker word uit deze nachtmerrie. Helaas ben ik al te vaak wakker geknepen..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:05

Ik denk dat ik morgen maar eens langs stal ga, dat dan misschien alles beter op z'n plek gaat vallen..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:10

Snackie schreef:
Dat hoop ik nog steeds PL.
Dat ik wakker word uit deze nachtmerrie. Helaas ben ik al te vaak wakker geknepen..

Ja, ik ook....

Sterkte morgen, PL Ach gut

Iemand misschien nog tips; [MD] Gaskoliek, hoe het beste 'genezen'? ?
Z'n buik was vanavond weer hard, heb hem gelongeerd maar voel me er ongerust over.
Op stal zeiden ze wel dat ik me geen zorgen moest maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:29

Claudia zit er geen zand in zijn darmen want daar kunnen ze ook behoorlijk last van hebben.

Pluklief:heel veel sterkte morgen op stal,het zal moeilijk worden voor je.

Ik heb vanavond een flinke huilbui gehad.Al de hele dag met mijn moeder in het ziekenhuis gezeten en daarna zijn we gezellig met mijn kinderen naar de ikea gereden.Omdat de a2 dicht stond met file hebben we een andere route gekozen ,op een gegeven moment kwamen we langs de rendac.
Toen zei mijn zoon,mama is dwertje hier ook naar toe gegaan.
Ik had al een brok in mijn keel maar zei ja.Wat hebben ze hier dan gedaan met dwertje vroeg hij.
Mijn dochter antwoorde,vermalen.Nou toen hield ik het niet meer droog en werd er gewoon misselijk van.
Ik wil dat niet horen en wil dat niet weten,mijn paard leeft.In mijn gedachten in mijn dromen,ik ruik haar nog.
Het was zo confronterend dat ik er nog ondersteboven van ben.
Ik wil nog 1 keer lekker rijden met dwert,knuffelen,poetsen alles wat je met een paard kan doen.
Het drong vanavond echt tot me door dat dat definitief over is.
Waarom heb ik deze gevoelens al die tijd weggestopt,wilde ze niet voelen.
Het voelde voor mij net of ik haar laatste rustplaats voorbij reed.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:31

dwertje schreef:
Claudia zit er geen zand in zijn darmen want daar kunnen ze ook behoorlijk last van hebben.

Geen idee, hoe kom ik daar achter?
Je hebt ook iets dat heet Sandclear ofzo, en dat kun je kopen bij de paardendrogist?

Ik zet hem morgen maar op stal, hij mag 3 uurtjes het land in maar in die paddock zie ik niet zo zitten...

Trouwens sterkte ermee, moet niet makkelijk geweest zijn om daar langs te rijden. Ach gut

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:35

Thankx.

Je kunt erachter komen dat er zand in de darmen zit door een simpel truukje te doen.
Je neemt een latex handschoen,doet er wat verse poep in wat niet in aanraking is geweest met zand.
Daarna doe je er wat water bij,hangt de handschoen een half uurtje weg en jkijkt dan of er zand onderin de handschoen zit.
Zand zinkt namelijk naar de bodem.
Dit foefje heb ik ook pas op stal gedaan bij een paard met een dikke zware opgeblazen buik en daar zat echt veel zand in.Na 10 minuten zag je al veel zand onderin de handschoen zitten.Mijn stalgenoot heeft de volgende dag een emmer zandweg gehaald en haar paard knapte zienderogen op.
Een simpele truc maar werkt wel.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:39

Mag het wel in de stal gelegen hebben?
Ik zal eens vragen of wij een latex handschoen hebben.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:42

Kiwi_ schreef:
Mijn paard had een ontzettende lange voorpluk, en sowieso een enorme bos manen, m'n vader noemde hem altijd pruik. Hij vroeg ook of hij de voorpluk voor me af moest knippen, maar ik kon dat echt niet, dat hoorde bij hem. Uiteindelijk hebben we een stukje staart genomen..

@ Kiwi: waar heb jij je reading aangevraagd? Ik heb er namelijk ook een aangevraagd waar ik al 3 maanden op zit te wachten. Het zou zo maar kunnen dat we het bij de zelfde hebben aangevraagd?

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:45

Ja het mag wel in de stal hebben gelegen maar niet in de paddock omdat er dan al zand aanzit.
Ieder paard heeft wat zand in zijn darmen maar dat is maar weinig.Bij mijn stalgenoot waren de vingers van de handschoen bijna vol met zand dus daar zat echt veel teveel in.
Dit truukje heeft een da mij ooit geleerd toen ik nog met paarden werkte.Hij keek zo ook altijd voor zand.
Het kost je niets en dan weet je wel waar je aan toe bent.
Succes ermee en hopelijk komt het weer helemaal goed.Ik zal voor je duimen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:46

dwertje schreef:
Ja het mag wel in de stal hebben gelegen maar niet in de paddock omdat er dan al zand aanzit.
Ieder paard heeft wat zand in zijn darmen maar dat is maar weinig.Bij mijn stalgenoot waren de vingers van de handschoen bijna vol met zand dus daar zat echt veel teveel in.
Dit truukje heeft een da mij ooit geleerd toen ik nog met paarden werkte.Hij keek zo ook altijd voor zand.
Het kost je niets en dan weet je wel waar je aan toe bent.
Succes ermee en hopelijk komt het weer helemaal goed.Ik zal voor je duimen.

Hartstikke bedankt!
Maar het hoeft toch niet heel vers te zijn, want dat vind ik een beetje lastig beoordelen want ik ben er niet dag en nacht...
We hadden nog een handschoen liggen, dus zal het eens proberen.
Ik houd jullie op de hoogte.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:47

Hebben jullie ook op msn je naam aangepast?

Bij mij staat er elke dag een andere tekst. en hij slaat echt op Marlon er zijn er helaas maar 2 of 3 die er op reageren, die weten hoe ik me voel.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:48

Ik heb gewoon Claudia (L) Sharon en dan nog zo'n zin daaronder (heb ik al heel lang).
Ik zit alleen bijna nooit meer op MSN, maar vind het zo wel goed.