[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:55

ik zal haar email adres even opzoeken en pben naar jou

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:42

ik had mijn diergesprek met willem toenhier op bokt gezet.. maar is 2 jaar geleden.. dus kan hetniet meer terug vinden.
heb net het mailtje weer eens gelezen en nog steeds klopte het gewoon... ikkon me alles weer voor de geest halen wat er toen aan de hand was.

juist bij mij was ze niet zo positief over mij hoor Haha! ik was degene die willem in de weg zat.. maar goed.. het was wel waarheid... en ben toen mezelf gaan veranderen tegenover hem en onze band werd sterker dan ooit.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:42

@ Gekke Koei, ok dat had ik niet verwacht, maar als het idd echt zo was, dan zegt ze dus wel echt alles.
En wie had jij?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:43

Niet dat ik nou natuurlijk zo graag wil horen dat ik het niet goed deed met hem, maar het kan in mijn ogen niet dat elk paard zeg maar positief is vandaar Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:07

Vergeet niet dat een paard heeeeeeel veel pikt van ons hé!

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:20

Tja, ik heb het nog steeds niet verwerkt en mijn lichaam kan het nu niet meer aan... Vandaag bij de dokter geweest omdat ik dacht dat ik buik griep heb (last van ribben, hart gaat tekeer, buikpijn ect.) Nouja, dat komt dus allemaal omdat ik me niet uit over promiss.. Ik wil niemand er mee lastig vallen en er niet overpraten omdat ik juist dan moet huilen. Het is nu 6 maanden geleden en het lijkt nog gister. Dat ze met mijn nieuwe ruin stond te knuffelen, dat ik dr poetste, dr stal helemaal leeg haalde en dat ze die trailer inliep. Toen ik kreeg te horen dat zei artrose, botontkalking, spat en een stuk bot miste en dus weg moest was ik even van de wereld.. Ik snapte het nog niet helemaal. Toen heb ik dr een maand mee naar huis genomen om haar nog een maand paard te laten zijn lekker op het land.Eerst wou ik haar laten dekken, maar toch niet gedaan omdat zei dan nog een jaar met pijn zou lopen, en alles misschien wel door zou kunnen geven. Toen langzaam aan een nieuw paardje gezocht... En gevonde ik wou een soort goedkeuring hebben van promiss en gelukkig mogt ze hem ook in mijn ogen, ik bedoel ze konden altijd samen los en knuffelde ook samen! De helemaand niet gehuilt en alleen maar mensen om mij heen getroost. Ik wilde geen moment laten merke dat zei weg moest aan haar... Ze ging altijd heel erg moeilijk de trailer in, en de dag dat zei weg ging liep ze erin alsof ze nooit anders gedaan had....

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:22

Trouwens een vraag, zo'n reading voor/met je paard, hoe duur is dat ong. En bij wie kan ik dan het beste zijn?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:31

Jemig Prom, wat een verhaal.
Een reading kost zo'n 15,= maar er zijn er ook wat op bokt die het gratis doen.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:23

Ooke, en bij wie moet ik dan allemaal zijn? Bloos Ik zou het echt niet weten allemaal, verdiep me al een poosje in verhalen van, maar verder dan dat ben ik helaas nooit gekomen..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:40

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:50

Vandaag is het precies 5 maanden geleden...
Het gaat zo hard.. en het blijft gewoon zo'n pijn doen... Huilen

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:56

Mijn paard Claudina is 20 oktober 2006 overleden, door een bacteriele infectie, die ze opgelopen heeft na een geslaagde koliekoperatie. Een dag na de operatie stond ze vrolijk op stal, een dag daarna was het helemaal mis, en ging het echt bergafwaarts.
Ze is nu een jaar `weg`en ik heb inmiddels een ander paard. Maar toch ga ik haar met mijn huidige paard vergelijken. Claudina was echt een geweldig paard, kon er alles mee doen.
Heb gelukkig wel heel veel foto´s enzo.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:32

diddlmouses schreef:
Vandaag is het precies 5 maanden geleden...
Het gaat zo hard.. en het blijft gewoon zo'n pijn doen... Huilen

Ach gut

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:35

Pascha, Foto's zijn een schrale troost, ik ben ook blij ze te hebben,En marlon hangt nu ook levensgroot in mijn gang,
Ze zullen altijd een belangrijk deel van je leven blijven.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:35

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:55

Zo, dat is een mooie grote foto!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:45

Gaaf Snackie.

Ik heb de stap ook genomen.
Ik had Roos haar hoofd al zelf getekend en die heeft een mooie plek naast de tv op de vensterbank:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I8GDLOO4.jpg
En een bokker hier is bezig met een pasteltekening en die wordt echt magnifique. *LOL*
Die (A3) komt in een passe-partout boven de schouw te hangen.
een update daarvan: http://img241.imageshack.us/img241/2497 ... opyib4.jpg
Zo hoop ik dat het verdriet iets draaglijker wordt.

Een andere bokker gaat een reading doen en het eerste wat doorkwam, was dat het zo goed was, ik had de juiste keuze gemaakt.
Dat deed mij zoveel goeds.
Ik liep al bijna 1,5 jaar met een mega-schuldgevoel rond.
Ik wist wel dat ze maar een overlevingskans had van 1%, maar ze was wel mijn alles en dan de juiste keuze maken...........
Sinds de reader mij dat heeft verteld kan ik al een stuk beter over mijn Roosje praten.
Ik spring zelfs weer met andere paarden, ik had gedacht dat mij dat geen plezier meer gaf. Bloos

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:20

Gaaaaaf Snackie!!!

Ot hangt hier ook, 3 kleine canvas (30x30) in de huiskamer en nog 2 fotos bij de trap.

Maar nee, voor mij maakt dat het nix draaglijker of iets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:33

Het is nu 2 weken geleden dat ik afscheid heb genomen van mijn lieve Labouret en het gaat eigenlijk wel goed. Het grootste verdriet heb ik eigenlijk gehad in de tijd vlak na het ontstaan van zijn blessure. In de periode tussen het ongeluk en zijn inslapen ben ik ook geen dag niet verdrietig geweest, maar langzaam maar zeker werd het voor mij duidelijk dat het zo niet meer hoefde voor ons. Nu gaat het eigenlijk wel, ik heb er vrede mee gevonden. Tuurlijk mis ik hem, maar toen hij er nog stond, miste ik hem ook al. Dat klinkt misschien een beetje raar, maar ik miste alle dingen die we al die jaren samen hadden gedaan heel erg, rijden, lessen, losgooien, samen buiten spelen, longeren, het weiland en je paard even op de spuitplaats zetten om zijn staart te wassen, zelfs dat miste ik heel erg.
Maar ik kijk met ontzettend veel plezier terug op de 11 jaar die ik met hem gehad heb en ik koester alle herinneringen. Op mijn hyve staat een filmpje dat ik gemaakt heb van allerlei filmpjes en foto's door de jaren heen, dat helpt wel bij het verwerken. Verder heb ik nog wat dingetjes gedaan die bij het afscheid horen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:33

ik heb het met de feestdagen best moeilijk gehad.
ik heb met nieuwjaar van alle stalvrienden een hele mooie ingelijste foto van willem gehad. was echt super. die krijgt een mooi plekje.
zelf gaan we een foto uit laten vergroten.. minstens een meter en die in de slaapkamer hangen.

ik merk dat ik bij sommige dingen nog wel eens willem erbij haal. dollen met merel gaat echt niet.. die is veel te serieus en sensibel.. willem trok je zo van stal bij wijze van en kon je zo mee weg galloperen, al zat je achterstevoren.

ik merk dat merel wel steeds meer naar mij toe trekt, en ik naar haar. het rijden gaat echt super.. waar ik jaren alleen maar op kon racen omdat we mekaar niet mochten.. gaat ze nu al lekker nageeflijk lopen en kan ik misschien dit jaar wel gaan starten. ik rij haar nu fulltime en sir sjimmie 2/3 keer in de week.. dus ben wel dagelijks druk met de paarden.

ben nu in afwachting van mijn reading.. ze zou er mee aan de slag gaan.. dus ben benieuwd of ik antwoord kan krijgen op mijn vragen.

ik mis zijn verschijning, maar voel zijn aanwezigheid elke dag en dat voelt goed. gek gezegd, maar zijn overlijden heeft mij in positieve zin veranderd.. het leven is tekort.. dus ben meer gaan genieten van dingen..

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:59

@ Lovely, ik denk idd dat het een heel verschil maakt, als je het zoals jij van te voren weet, zoals je zegt, jij hebt er vrede mee. Ik niet, bij Ot was het een kl*te ongeluk waar ik nieteens bij was en wat nooit had mogen gebeuren.

@ Gekke Koei, knap hoor hoe jij er mee om kan gaan, en ook nog lekker met merel en die andere bezig bent.

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:04

Ik heb de dood van een vroegere verzorgpony nooit echt verwerkt.
Veel uithuilen en erover praten met andere heef wel een beetje geholpen.
Het is al een paar jaar geleden, en het verdriet slijt langzaam wel.
Maar elk jaar op 2 april heb ik een dipje!
Het heeft bij mij wel geholpen om uit te huilen, te praten, en troost te zoeken bij andere paarden of dieren.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:08

diddlmouses schreef:
@ Lovely, ik denk idd dat het een heel verschil maakt, als je het zoals jij van te voren weet, zoals je zegt, jij hebt er vrede mee. Ik niet, bij Ot was het een kl*te ongeluk waar ik nieteens bij was en wat nooit had mogen gebeuren.

Daar heb je gelijk in. Toen de blessure bij mijn paard ontstond, was dat ook door een toevallige samenloop van omstandigheden en heel erg plotseling, het grootste deel van het verdriet heb ik toen al gehad omdat ineens zoveel voorgoed voorbij was. Natuurlijk heb ik hem nog even kunnen houden om aan het idee te wennen, dat heeft mij ook zéker heel erg geholpen. Vervolgens heb ik zelf besloten dat het genoeg geweest was en dat ik hem geen leven meer kon bieden zoals hij verdiend had, waarop natuurlijk de beslissing volgde om hem in te laten slapen. Als ik hem op de dag van zijn ongeluk gelijk had laten inslapen, had ik het er veel moeilijker mee gehad nu.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:57

hoi hoi.
ik kan het verlies van mijn paardje ook maar niet verwerken.
hij is 27 augustus overleden aan een aneuristma,ik dacht dat hij koliek had,maar een half uur later moest ik de beslissing nemen,nou ja beslissing het was kiezen,of nu inlaten slapen of nog 2 uur wachten en dan was hij uitzichzelf dood gegaan,maar dood ging hij hoe dan ook.op dat moment valt de grond onder je voeten weg,ik wou hem niet laten lijden dus hij is meteen ingeslapen,op het moment dat de spuit erin ging stond ik verstijft,het enige wat ik wou schreeuwen was neeeee,maar er was geen keuze.ik kon het niet geloven het ging allemaal zo snel,heb een uur na zijn dood(toen lag hij al onder een zijl nog bij hem gekeken om te bevestigen of het echt waar was,ik tilde het zeil op en ik zie hem liggen en ik dacht nee dat kan niet dat is mijn paard die er onder ligt heel raar allemaal,ik heb hem geaait alles zag er zo bekend uit zijn voeten zijn neus alles,zo onwerkelijk.het is nu 4 maanden geleden,en denk er dagenlijks aan,heb met oud en nieuw een grote vuurpijl voor hem afgestoken,maar de pijn is nog verschrikkenlijk,ik heb een week na zijn dood een ander paard gekocht,voelde me enorm schuldig,een week later was in op oefenparcours en kreeg een goed bod voor dat paard heb haar meteen verkocht,daarna weer een paard gekocht ook bij het eerste bod verkocht,
nu heb ik een hele leuke 4 jarige,vind het een heel leuk paard heeft ook dat speelse over zich net als vivaldi.
als ik hem in de wei zie spelen zie ik hem bepaalde dingen doen die vivaldi ook deed(vivaldi ging rollen en dan lag hij nog op zijn knieen en dan bokte hij)en zenith die ik nu heb doet dat ook,en dan breekt mijn hart,want dat brengt zoveel pijn naar boven,soms word ik ook wel simpel van mezelf dan rij ik ergens met de auto en dan denk ik een paar maand geleden reed ik hier nog met vivaldi,of ben ik op concours waar ik ook wel met vivaldi heb gestart,en dan denk ik hier reed ik hem nog,het was ook zo gemeen ik koop een jong paard met de bedoeling hem op te leiden een paar wedstrijden me te rijden en dan verkopen,en dan begin ik weer met een ander paard van voor af aan,maar van vivaldi kon ik toen al geen afscheid nemen,dus hield ik hem aan zodat ik wedstrijden voor 4 jarigen kon rijden,en het was ook wel eens leuk om een keer wat hoger te rijden,heb 4 jarige geesteren gereden met hem en de pavocub ik ermelo,na anderhalf jaar was toch het moment daar hij werd verkocht naar denemarken,een week voor dat hij weg zou gaan ben ik niet meer bij hem geweest ik kon geen afscheid nemen van hem,hij is 2 maand in denemarken geweest,maar zijn nieuwe ruiter kon niet goed met hem,dus ze wouden hem terug doen,ik ben nog nooit zo blij geweest dat er een paard terug kwam,het duurde nog 2 weken voor hij terug was,ik kon niet wachten,wou hem zelf al wel op gaan halen,hij kwam midden in de nacht in nederland aan ik kon niet wachten tot de volgende dag dus heb hem om 2 uur nacht's opgehaalt,was zo blij dat hij er weer was,en 3maand later kwam dit afscheid.
ik kan nog wel uren over hem doorlullen,maar het verhaal is al erg lang zie ik

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:54

@ Knooopje, zal je altijd zien he, precies diegene die zo belangrijk voor je was..