Als je voor deze manier kiest dan heb je niet de makkelijkste manier voor jezelf gekozen. Nu weet je zeker dat ze niet meer in de handel terecht komt Nogmaal....diep respect.
Ik heb het nog nooit zo durven doen maar hoop dat ik, mocht de tijd daar zijn, mijn eigen paard ook zo kan begeleiden.
(zo zie je maar weer dat die mannen van het slachthuis dus ook met respect om kunnen gaan met zoiets)
De horrorverhalen die vaak de ronde doen over slachters is meestal onzin, ik ken alleen de goede verhalen. Mijn paarden gaan ook absoluut geslacht worden als hun tijd daar is.
Wel vind ik het heel erg knap dat je haar zelf hebt vastgehouden, dat lijkt me enorm zwaar!
Knap dat je de keuze hebt gemaakt en bewonderingswaardig dat je bij Aileen bent gebleven. Fantastisch zoals je bent opgevangen door de tussenhandelaar en geweldig dat de slachter het paspoort voor je heeft geregeld. Ik moet zeggen dat ik met tranen het verhaal heb gelezen. Sterkte en hopelijk komt er over niet al te lang een fijn en gezond paardje op jouw pad.
Ik vind het ontzettend knap dat je dit zo besloten hebt. Ontzettend moeilijk lijkt me! Fijn voor je dat alles zo 'rustig' is verlopen. Ik vind het heel erg knap dat je er bij bent gebleven, al is het wel een afsluiting. Heel veel sterkte, en ik hoop dat je snel weer een fijn en gezond paardje tegen komt!
'Zelf heb ik het meer op inslapen, maar als jij dit liever hebt, vind ik het natuurlijk geen probleem. Je hebt het geen gekozen wat je dacht dat beter was, en dat vind ik goed hoor Veel sterkte met het verlies, lief dat je toch het paspoort mocht houden Ik snap hoe moeilijk je het nu heb, en heel veel sterkte de komende tijden! Gelukkig is het rustig gegaan, zondag stress en paniek
Het is goed zo. Jij hebt gekozen voor het gevoel van je paard. je hebt niet alleen aan je zelf gedacht. Zo had ze niet kunnen verder leven met al die pijn. Dat is ook niks. Heel veel sterkte met dit grote verlies.! heb er echt respect voor hoe je het gedaan hebt. Ik zou het niet hebben gedurft. zo tot de laatste minuut.
Iedereen bedankt voor de steun... vanmiddag weer naar stal geweest. Dat was verdrietig, zo'n lege stal. Gelukkig leek Jody haar niet te missen maar ze snuffelde wel heel uitgebreid aan mijn jas, die natuurlijk nog naar Aileen ruikt. Nou, zij zal de komende tijd wel wat extra aandacht krijgen!
Ik heb gisteravond een mailtje naar een hele goeie vriendin gestuurd, die 50 km verderop woont. Belt ze me vanmiddag - blijkt dat zij haar paardje net ook die dag heeft laten inslapen...ongelooflijk niet? Haar paard had al een tijd Cushion en chronische hoefbevangenheid maar toen de hoefsmid vrijdag zei dat hij niet verder ging met bekappen omdat het te pijnlijk werd, heeft ze ook de knoop doorgehakt.
Ik vind het zo bizar dat wij zonder het van elkaar te weten op de zelfde dag ons paard zijn verloren...
Wauw, schok echt van het gedeelte "hij zette het pistool op haar hoofd ... harde knal" Erg veel sterkte, het lijkt me niet fijn om je paard zo te zien.. We mooi en erg dapper dat je erbij was, en gelukkig was je paard ook zo kalm. Je moet maar zo denken; het is beter zo.. Heel veel sterkte!
Wat een verhaal, je krijgt er spontaan tranen van in je ogen. Vindt het wel heel goed dat je het paard hebt laten slachten, dat is voor het paard het snelste. Veel mensen laten liever hun paard inslapen, daar kan ik echt niet bijkomen. Bij het slachten zijn de paarden weg voordat ze beseffen waar zij staan. Bij inslapen krijgen ze meestal eerst spierverslapper en dan overdosis. Hierbij gaat het leven langzaam uit het paard. Als je paard in een kliniek staat of al op de tafel ligt, en er gebeurd dan iets waardoor er niks anders mogelijk is, kan ik mij dat voorstellen. Maar kan mij volledig naast jou neerleggen, waren er maar meer mensen die zo dachten. Heel veel sterkte!
Heel veel respect heb ik voor je. Om je paard zelf in het laatste eindje te begeleiden... Tranen heb ik tijdens lezen flink laten stromen... Stel ik mezelf toch nog de vraag; Waarom was ik zelf niet zo dapper?? Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je paard. Dat de goede herinneringen mogen blijven en de scherpe randjes van het missen gaan slijten. Wanneer ik weer voor de keuze kom te staan hoop ik net zo dapper als jij te zijn!
Wat mooi, mijn pony is ook naar de slacht en ik lees dit nu en ik zit te huilen hoe het gaat nu ik zo denk is ze toch al dood anders had ik der zo weer gepakt en meegenomen maar de kan niet, SNIKSNIK. maar 1 ding is zeker zo mooi wat jij stuurde kan ik niet maken ik heb het halster en halstertouw ook opgestuurt en het paspoort kreeg ik ook van der en het stamboek had ik zelf nog. maar ik zit nu te huilen dus ik stop. Maar heel vel sterkte dat jij dit kon doen.
Wat erg.. Je hebt de goede beslissing genomen en was erg dapper.. Je bent er zelfs bij gebleven tot het allerlaatste moment, respect hoor! Nooit kun je meer spijt krijgen dat je dat niet hebt gedaan.
Nu is ze verlost en galopeert ze vrolijk in de wei hierboven, met (wat erg toevallig was) dat andere paardje.