Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caira schreef:femiaans schreef:Roept iemand waarvan foto`s in haar profiel staan waarop duidelijk te zien is dat er een paard in de bak en in de wei met halster rondloopt? Ken je misschien het spreekwoord "Zij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.."
Niet zo op de TS inhakken joh, het had jou ook kunnen overkomen.. Per slot van rekening valt ook niemand over je heen dat je het risico willens en wetens neemt om je merrie te laten dekken door een loslopende hengst. Je merrie hoeft maar 1x te slaan, en ze schopt de hengst een gebroken been. Dit misschien op dit gezicht geheel offtopic, maar ik bedoel er dus mee te zeggen dat iedereen wel eens wat doet wat hij achteraf beter niet had kunnen doen!
Ach we gaan nu bij mij fouten zoeken? Ik zeg nooit dat je geen fouten mag maken, ik zeg alleen dat je moet leren van je fouten en je verantwoording moet nemen. En niet een partij zielig moet gaan lopen doen over schuldig voelen. Natuurlijk voel je je schuldig want je BENT ook schuldig. Niet iets vreselijks, alleen het ontkennen daarvan vind ik vreselijk.
Wat betreft de foto's in mijn profiel: Goh ja die paarden hebben halsters om. Maar ze staan ook op de foto. 1+1=2 dan is daar ook iemand bij, dus begeleiding, dus ook iemand die ze weer afhaalt voordat die persoon het weiland uit loopt. Mocht je mij ooit betrappen op een paard ergens laten staan met halster om zonder begeleiding, mag je zo mijn beide paarden hebben....
En voor wat betreft het dekken, als zowel merrie als hengst voldoende ruimte hebben is het de meest diervriendelijke en veiligste manier van dekken.
Cayenne schreef:En dan nog heel hard in een ander topic gaan roepen dat wij hier met zijn allen dom zijn? Ik heb geTEMd.
Cayenne schreef:En dan nog heel hard in een ander topic gaan roepen dat wij hier met zijn allen dom zijn? Ik heb geTEMd.
Blinnii schreef:Cayenne had het hier nog niet gedaan, dus heb ik 't maar gedaan
femiaans schreef:Grappig dat je het zelf dus ook als fout ziet. Maar zo bedoelde ik het niet eens. Ik bedoelde meer dat iedereen wel eens iets doet wat achteraf niet handig was. ( Iedereen is Jij ( en ik) dus ook!!) En dat is de TS nu duur komen te staan. Verder ben ik het ook absoluut niet eens hoe genadeloos jij de TS aanvalt.
Cayenne schreef:Blinnii schreef:Cayenne had het hier nog niet gedaan, dus heb ik 't maar gedaan
Ik heb het geloof ik op een van haar eerdere posts gedaan in dit topic
Caira schreef:Mickey89: dan vergis je je heel erg in mij, ik ben iemand die dit soort dingen ook irl zegt. Zoals ik ook toegeef dat ik misschien te fel gereageerd heb. Fouten maken is menselijk, fouten toegeven is ruiterlijk.
Caira schreef:femiaans schreef:Grappig dat je het zelf dus ook als fout ziet. Maar zo bedoelde ik het niet eens. Ik bedoelde meer dat iedereen wel eens iets doet wat achteraf niet handig was. ( Iedereen is Jij ( en ik) dus ook!!) En dat is de TS nu duur komen te staan. Verder ben ik het ook absoluut niet eens hoe genadeloos jij de TS aanvalt.
Ach misschien ben ik redelijk fel ja. Waarvoor mijn excuses. Maar ik word er gewoon vreselijk moe van dat mensen allemaal gaan roepen: het is jouw fout niet. Het is een onnodig iets waarvoor een paard onnodig is gestorven en dat vind ik gewoon heel erg.
Mickey89: dan vergis je je heel erg in mij, ik ben iemand die dit soort dingen ook irl zegt. Zoals ik ook toegeef dat ik misschien te fel gereageerd heb. Fouten maken is menselijk, fouten toegeven is ruiterlijk.
Lynn_Nikita schreef:elk topic bedoelen jullie? van paloma?
Caira schreef:femiaans schreef:Grappig dat je het zelf dus ook als fout ziet. Maar zo bedoelde ik het niet eens. Ik bedoelde meer dat iedereen wel eens iets doet wat achteraf niet handig was. ( Iedereen is Jij ( en ik) dus ook!!) En dat is de TS nu duur komen te staan. Verder ben ik het ook absoluut niet eens hoe genadeloos jij de TS aanvalt.
Ach misschien ben ik redelijk fel ja. Waarvoor mijn excuses. Maar ik word er gewoon vreselijk moe van dat mensen allemaal gaan roepen: het is jouw fout niet. Het is een onnodig iets waarvoor een paard onnodig is gestorven en dat vind ik gewoon heel erg.
Mickey89: dan vergis je je heel erg in mij, ik ben iemand die dit soort dingen ook irl zegt. Zoals ik ook toegeef dat ik misschien te fel gereageerd heb. Fouten maken is menselijk, fouten toegeven is ruiterlijk.
Murphy1982 schreef:de enige reden dat jij nu jezelf terug trekt is volgens mij alleen omdat iemand je getemd heeft, ik denk dat jij nog steeds achter je felle mening staat.
Lynn_Nikita schreef:nadat een vriendin me gewaarschuwd had voor halster omlaten op stal, deed ik het ook vaker af , maar stom, niet elke keer dus.
Omdat ik zulke haast had heb ik alle halsters omgelaten
Caira schreef:Murphy1982 schreef:de enige reden dat jij nu jezelf terug trekt is volgens mij alleen omdat iemand je getemd heeft, ik denk dat jij nog steeds achter je felle mening staat.
Sure! Alsof dat iets uit zou maken? En alsof mensen alleen tot inzicht komen op een moment dat daar een strafmaat tegenover staat!
fallenangel3 schreef:Ik heb alles tot de helft van bladzijde 5 gelezen.
Gelukkig begrijpen de meeste mensen dat dit een ongeluk is geweest.
Lynn, net zoals de meeste mensen, kende het risico van halsters omlaten zonder toezicht niet. Als zij dit wel had geweten had zij hoogstwaarschijnlijk de halsters wel allemaal netjes afgedaan. Daarom wil zij zich nu ook inzetten voor voorlichting over het gevaar van halsters.
Ze is niet laks geweest! Ze voelt zich op dit moment enorm schuldig en zoekt daarom redenen waarom ze de halsters af en toe wel afdoet en soms omlaat. Zij dacht hierbij: misschien komt het omdat ik haast heb gehad en had ik anders wel de halsters afgedaan. De visite stond immers al bij haar op de stoep!
Als er iets 'onbegrijpelijks' gebeurd gaan we altijd op zoek naar een verklaring, dat is gewoon iets menselijks.
Een ongeluk zit in een klein hoekje! HEt kan iedereen overkomen!!!
Lynn veel sterkte, ik hoop dat je deze afschuwelijke ervaring een beetje van je af kan zetten!
luxje schreef:Ik zit nu al een tijdje mee te lezen in dit topic, maar wil nu tòch wel even reageren.
Ook ik vind het vreselijk wat er gebeurt is en zeker waarom het gebeurt is, nl haast.
TS wist dat het oplaten van een halster risico's met zich meebracht, dat schreef ze zelf:Lynn_Nikita schreef:nadat een vriendin me gewaarschuwd had voor halster omlaten op stal, deed ik het ook vaker af , maar stom, niet elke keer dus.
Omdat ik zulke haast had heb ik alle halsters omgelaten
Maar goed, iemand veroordelen is niet zo moeilijk
Jammer dat het zo gelopen is, gelukkig voor jou én je verzekering dat er op stal geen duidelijke afspraken waren omtrent het omlaten van de halsters, want de schuld kan jou nu waarschijnlijk niet in de schoenen geschoven worden, dit had een andere pensionklant ook kunnen gebeuren, jullie lieten immers allemaal de halsters bij de paarden om, toch?
In elk geval heel veel sterkte met het verwerken van deze traumatische gebeurtenis