[IM] Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:47

En dan nog heel hard in een ander topic gaan roepen dat wij hier met zijn allen dom zijn? Ik heb geTEMd.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:49

Dat wilde ik nou ook al de hele tijd doen.. vind de manier waarop er hier over en weer beschuldigd wordt niet erg leuk meer..

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:50

Caira schreef:
femiaans schreef:
Roept iemand waarvan foto`s in haar profiel staan waarop duidelijk te zien is dat er een paard in de bak en in de wei met halster rondloopt? Ken je misschien het spreekwoord "Zij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.."
Niet zo op de TS inhakken joh, het had jou ook kunnen overkomen.. Per slot van rekening valt ook niemand over je heen dat je het risico willens en wetens neemt om je merrie te laten dekken door een loslopende hengst. Je merrie hoeft maar 1x te slaan, en ze schopt de hengst een gebroken been. Dit misschien op dit gezicht geheel offtopic, maar ik bedoel er dus mee te zeggen dat iedereen wel eens wat doet wat hij achteraf beter niet had kunnen doen!

Ach we gaan nu bij mij fouten zoeken? Ik zeg nooit dat je geen fouten mag maken, ik zeg alleen dat je moet leren van je fouten en je verantwoording moet nemen. En niet een partij zielig moet gaan lopen doen over schuldig voelen. Natuurlijk voel je je schuldig want je BENT ook schuldig. Niet iets vreselijks, alleen het ontkennen daarvan vind ik vreselijk.

Wat betreft de foto's in mijn profiel: Goh ja die paarden hebben halsters om. Maar ze staan ook op de foto. 1+1=2 dan is daar ook iemand bij, dus begeleiding, dus ook iemand die ze weer afhaalt voordat die persoon het weiland uit loopt. Mocht je mij ooit betrappen op een paard ergens laten staan met halster om zonder begeleiding, mag je zo mijn beide paarden hebben....

En voor wat betreft het dekken, als zowel merrie als hengst voldoende ruimte hebben is het de meest diervriendelijke en veiligste manier van dekken.

Grappig dat je het zelf dus ook als fout ziet. Maar zo bedoelde ik het niet eens. Ik bedoelde meer dat iedereen wel eens iets doet wat achteraf niet handig was. ( Iedereen is Jij ( en ik) dus ook!!) En dat is de TS nu duur komen te staan. Verder ben ik het ook absoluut niet eens hoe genadeloos jij de TS aanvalt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:50

Cayenne schreef:
En dan nog heel hard in een ander topic gaan roepen dat wij hier met zijn allen dom zijn? Ik heb geTEMd.

Van mij mag je!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:52

Cayenne schreef:

Wou het ook doen, spijtig dat sommige mensen op een oneerbiedige manier een memoriam topic verprutsen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:52

Cayenne had het hier nog niet gedaan, dus heb ik 't maar gedaan Lachen

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:53

Als je nou het lef had om IRL zoiets tegen de TS te zeggen, maar nee hoor, het moet weer laf via bokt!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:53

Zo'n ongeluk is makkelijk te voorkomen, namelijk door even wat extra tijd (max 1 minuut) te nemen om het halster af te doen.[/quote]

Als zij het had geweten dat het zo zou aflopen had ze het halster echt wel af gedaan.
Nog veel sterkte om alles te verwerken Vriendjes zijn?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:54

Blinnii schreef:

Ik heb het geloof ik op een van haar eerdere posts gedaan in dit topic Ja

Lynn, nog heel veel sterkte gewenst voor jou en de eigenaresse, en ik vind het heel erg knap van je dat je er zo objectief naar kan kijken! Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-03-07 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:54

femiaans schreef:
Grappig dat je het zelf dus ook als fout ziet. Maar zo bedoelde ik het niet eens. Ik bedoelde meer dat iedereen wel eens iets doet wat achteraf niet handig was. ( Iedereen is Jij ( en ik) dus ook!!) En dat is de TS nu duur komen te staan. Verder ben ik het ook absoluut niet eens hoe genadeloos jij de TS aanvalt.

Ach misschien ben ik redelijk fel ja. Waarvoor mijn excuses. Maar ik word er gewoon vreselijk moe van dat mensen allemaal gaan roepen: het is jouw fout niet. Het is een onnodig iets waarvoor een paard onnodig is gestorven en dat vind ik gewoon heel erg.

Mickey89: dan vergis je je heel erg in mij, ik ben iemand die dit soort dingen ook irl zegt. Zoals ik ook toegeef dat ik misschien te fel gereageerd heb. Fouten maken is menselijk, fouten toegeven is ruiterlijk.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:55

Cayenne schreef:
Blinnii schreef:

Ik heb het geloof ik op een van haar eerdere posts gedaan in dit topic Ja

hihih okee Tong uitsteken

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:55

Ik heb alles tot de helft van bladzijde 5 gelezen.

Gelukkig begrijpen de meeste mensen dat dit een ongeluk is geweest Knipoog.

Lynn, net zoals de meeste mensen, kende het risico van halsters omlaten zonder toezicht niet. Als zij dit wel had geweten had zij hoogstwaarschijnlijk de halsters wel allemaal netjes afgedaan. Daarom wil zij zich nu ook inzetten voor voorlichting over het gevaar van halsters.

Ze is niet laks geweest! Ze voelt zich op dit moment enorm schuldig en zoekt daarom redenen waarom ze de halsters af en toe wel afdoet en soms omlaat. Zij dacht hierbij: misschien komt het omdat ik haast heb gehad en had ik anders wel de halsters afgedaan. De visite stond immers al bij haar op de stoep!

Als er iets 'onbegrijpelijks' gebeurd gaan we altijd op zoek naar een verklaring, dat is gewoon iets menselijks.

Een ongeluk zit in een klein hoekje! HEt kan iedereen overkomen!!!

Lynn veel sterkte, ik hoop dat je deze afschuwelijke ervaring een beetje van je af kan zetten!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:56

ik geloof dat ts genoeg heeft gezegd dat ze fout is

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:58

Caira schreef:
Mickey89: dan vergis je je heel erg in mij, ik ben iemand die dit soort dingen ook irl zegt. Zoals ik ook toegeef dat ik misschien te fel gereageerd heb. Fouten maken is menselijk, fouten toegeven is ruiterlijk.

Dan zeg ik eerlijk dat ik het lief van je vindt dat je toegeeft te fel gereageerd te hebben. Kan me voorstellen dat je met je posts de TS behoorlijk gekwetst hebt! Wat zal zij zich rot voelen na dit ongeluk, dat blijft je leven lang in je hoofd rondspoken Ach gut

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:59

Caira schreef:
femiaans schreef:

Ach misschien ben ik redelijk fel ja. Waarvoor mijn excuses. Maar ik word er gewoon vreselijk moe van dat mensen allemaal gaan roepen: het is jouw fout niet. Het is een onnodig iets waarvoor een paard onnodig is gestorven en dat vind ik gewoon heel erg.

de enige reden dat jij nu jezelf terug trekt is volgens mij alleen omdat iemand je getemd heeft, ik denk dat jij nog steeds achter je felle mening staat.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:00

Lynn_Nikita schreef:
elk topic bedoelen jullie? van paloma?

Ik denk dat ze het 'waarschuw' topic bedoelde..

@Caira:
Ooit wel eens gehoord van 'sommige dingen mag je denken, maar kan je niet zeggen'?
Vind het zwaar ongepast..Je moet je echt schamen

Ze geeft nl zelf al aan dat ze erg heel erg mee zit..en de dood van dat paard lijkt me wel een meeeeeeeeeeeeer dan voldoende strafmaatregel..En bovendien gaat het niet om of Lynn al dan niet schuld heeft..maar om het verlies!

Lynn nogmaals veel sterkte en jammer dat er zulke reacties geplaatst..
Gelukkig zijn er ook mensen die jouw verdriet wél begrijpen! Ach gut

@murphy: laten we maar van het postieve uitgaan? Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:02

Ik heb last van plaatsvervangende schaamte als ik de reacties van sommige mensen hier lees. Zo harteloos, zo hard en kwetsend reageren is bijna niet te geloven. Elke dag maak je inschattingsfouten in dit leven b.v. met ruzie van huis gaan, sms´en in de auto, te hard rijden enz. Dit gaat bijna altijd gewoon goed. Maar heel soms gaat het fout en dat kan iedereen overkomen. Om dan te gaan wijzen en beschuldigen is wel erg laag want niemand is zo perfect dat jou iets dergelijks nooit zou overkomen.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:03

Caira schreef:
femiaans schreef:

Zet je deze boodschap ook even in het andere topic.. waar we voor dom en geen paardenmensen worden uitgemaakt..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:06

Laten we het gewoon links liggen

en wachten op de mod Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:06

Murphy1982 schreef:
de enige reden dat jij nu jezelf terug trekt is volgens mij alleen omdat iemand je getemd heeft, ik denk dat jij nog steeds achter je felle mening staat.

Sure! Alsof dat iets uit zou maken? En alsof mensen alleen tot inzicht komen op een moment dat daar een strafmaat tegenover staat!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:07

Als we hier eens ff gewoon stoppen met dit gedoe..
Het is voor de ts al erg genoeg.
Dus genoeg gezegd!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:08

Ik zit nu al een tijdje mee te lezen in dit topic, maar wil nu tòch wel even reageren.
Ook ik vind het vreselijk wat er gebeurt is en zeker waarom het gebeurt is, nl haast.
TS wist dat het oplaten van een halster risico's met zich meebracht, dat schreef ze zelf:

Lynn_Nikita schreef:
nadat een vriendin me gewaarschuwd had voor halster omlaten op stal, deed ik het ook vaker af , maar stom, niet elke keer dus.
Omdat ik zulke haast had heb ik alle halsters omgelaten

Maar goed, iemand veroordelen is niet zo moeilijk Bloos
Jammer dat het zo gelopen is, gelukkig voor jou én je verzekering dat er op stal geen duidelijke afspraken waren omtrent het omlaten van de halsters, want de schuld kan jou nu waarschijnlijk niet in de schoenen geschoven worden, dit had een andere pensionklant ook kunnen gebeuren, jullie lieten immers allemaal de halsters bij de paarden om, toch?

In elk geval heel veel sterkte met het verwerken van deze traumatische gebeurtenis Ach gut

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:10

Caira schreef:
Murphy1982 schreef:

Sure! Alsof dat iets uit zou maken? En alsof mensen alleen tot inzicht komen op een moment dat daar een strafmaat tegenover staat!

Ik kan me anders nog heel goed een topic van jou herinneren waarin jij met jouw eigen paard achter een ander paard aan ging en je paard daarbij voluit onderuit ging op de weg, terwijl dat ook "in ieder pennyboek" staat dat je dat nooit moet doen omdat het levensgevaarlijk is..OOK voor je paard. Ik snap daarom niet zo goed waarom je hier dan nog even je gal durft te spuien over iemand. Kijk eerst eens goed in de spiegel zou ik zeggen Ik geloof niet dat jij deze reacties dan ook op prijs had gesteld of wel soms?

Wat ik hiermee wil zeggen is: Kijk naar jezelf en laat een ander in zijn waarde. Wat heeft dit nou voor nut? TS weet allang hoe het gegaan is en wat voorkomen had kunnen worden. Ik geloof niet dat je dat er nog even lekker in moet wrijven.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-03-07 17:17, in het totaal 4 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 17:10

fallenangel3 schreef:
Ik heb alles tot de helft van bladzijde 5 gelezen.

Gelukkig begrijpen de meeste mensen dat dit een ongeluk is geweest Knipoog.

Lynn, net zoals de meeste mensen, kende het risico van halsters omlaten zonder toezicht niet. Als zij dit wel had geweten had zij hoogstwaarschijnlijk de halsters wel allemaal netjes afgedaan. Daarom wil zij zich nu ook inzetten voor voorlichting over het gevaar van halsters.

Ze is niet laks geweest! Ze voelt zich op dit moment enorm schuldig en zoekt daarom redenen waarom ze de halsters af en toe wel afdoet en soms omlaat. Zij dacht hierbij: misschien komt het omdat ik haast heb gehad en had ik anders wel de halsters afgedaan. De visite stond immers al bij haar op de stoep!

Als er iets 'onbegrijpelijks' gebeurd gaan we altijd op zoek naar een verklaring, dat is gewoon iets menselijks.

Een ongeluk zit in een klein hoekje! HEt kan iedereen overkomen!!!

Lynn veel sterkte, ik hoop dat je deze afschuwelijke ervaring een beetje van je af kan zetten!

Jij snapt het ja ( en nog veel meer met jou hoor)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 17:13

luxje schreef:
Ik zit nu al een tijdje mee te lezen in dit topic, maar wil nu tòch wel even reageren.
Ook ik vind het vreselijk wat er gebeurt is en zeker waarom het gebeurt is, nl haast.
TS wist dat het oplaten van een halster risico's met zich meebracht, dat schreef ze zelf:

Lynn_Nikita schreef:
nadat een vriendin me gewaarschuwd had voor halster omlaten op stal, deed ik het ook vaker af , maar stom, niet elke keer dus.
Omdat ik zulke haast had heb ik alle halsters omgelaten

Maar goed, iemand veroordelen is niet zo moeilijk Bloos
Jammer dat het zo gelopen is, gelukkig voor jou én je verzekering dat er op stal geen duidelijke afspraken waren omtrent het omlaten van de halsters, want de schuld kan jou nu waarschijnlijk niet in de schoenen geschoven worden, dit had een andere pensionklant ook kunnen gebeuren, jullie lieten immers allemaal de halsters bij de paarden om, toch?

In elk geval heel veel sterkte met het verwerken van deze traumatische gebeurtenis Ach gut

idd, alle halsters bleven om, en ik weet niet zeker of ik als ik geen haast had wel de halsters afdeed. Soms wel , soms niet. vanaf nu altidj wle dus, en waarschuw ook andere mensen hoop ik.
Vanmorgen was ik nog heel erg aan shaken, was net gebeurd. Ik heb alles door elkaar getypt. En ja, kan best dat ik door de haast niet aan gedacht heb om dit eer wel af te doen ik weet niet meer.
En met haast, normaal doe ik eerst nog poetsen, knuffelen, stal mesten. Nu had ik geen tijd en heb ze gewoon binnen gezet, voer lag al in de stal, door mede stalgenoot al gedaan ( eigenaar van paard) en ik heb alleen binnengezet