Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
christapony schreef:tis gewoon verschrikkelijk te weten dat er zoveel paarden zijn die jullie zo lang gediend hebben, en dan moeten eindigen in een kot van verderf, waarvan ze al op grote afstend zuiken wat er zal gebeuren. Ze komen van de vrachtwegen af en moeten in een rij gaan staan, in het beste geval mogen ze recht naar binnen. Dan worden ze in een kot geduwd en in het hoofd neergeschoten. Om nog maar te zwijgen van de paarden die zodanig bang zijn, dat ze zich wegtrekken waardoor de slachter in overal behakve in het hoofd schiet. ONBEGRIJPELIJK vind ik het, het is echt barbaars. En dan nog beweren dat jullie de paarden graag zien!!! Niet te doen.
ChirooHeleen schreef:Ik denk dat het voor het dier niet zo veel uitmaakt hoe het gebeurt, maar dat het voor de eigenaar wél een groot verschil is. De één is nou eenmaal emotioneler dan de ander. Iedereen heeft zijn eigen gevoel hierover en moet dit absoluut zelf beslissen.
purdy schreef:Ben het helemaal met je eens Nerwen en ChirooHeleen!
Ik heb mijn paardje wat een zware peesblessure had en aan 2 benen na een tijdje echt kreupel liep naar de slager gedaan. Ik heb het er nog met de dierenarts over gehad en die zei ook dat het bij de slager sneller gaat. En dat paarden helemaal gestrest zijn bij een slager. Je moet ze wel meteen kunnen laten afmaken en niet te lang daar laten wachten dat klopt. Maar een slager schiet pas als het paard ontspant want anders heb je wild vlees en dat krijgen ze never verkocht!
Dit is en blijft een vervelend onderwerp want iedereen denkt er anders over dus ik wou het hier maar bij laten!
Nashke schreef:Als ie toch dood moet breng ik hem zeker naar de slager(als het mogelijk is). Er is nu eenmaal(jammergenoeg) vraag naar paardenvlees,
dus liever een paard dat toch dood moet op een bord, dan een gezond paard! Zo red je eigenlijk een gezond paard van de slacht! vind ik :s
nee?
RXNNE schreef:als je van je paard had/heb gehouden breng je hem niet naar de slager lijkt my, ik zou hem altijd laten inslapen
christapony schreef:Ze komen van de vrachtwegen af en moeten in een rij gaan staan, in het beste geval mogen ze recht naar binnen. Dan worden ze in een kot geduwd en in het hoofd neergeschoten. Om nog maar te zwijgen van de paarden die zodanig bang zijn, dat ze zich wegtrekken waardoor de slachter in overal behakve in het hoofd schiet. ONBEGRIJPELIJK vind ik het, het is echt barbaars. En dan nog beweren dat jullie de paarden graag zien!!! Niet te doen.
HappyAppy schreef:enne Sanneh14.............. Je moet ff je bril opzetten, ik zei "tot aan de staartwortel". Denk je nou echt dat ik worteltje en al eraf knutsel
....... laat maar.
HappyAppy schreef:mistral schreef:....dan vind ik je gewoon een hond.
Hmmsorry Mistral maar dat bovenstaande regeltje klopt niet zo. Honden, dieren in t algemeen, zouden zoiets nooit doen. Dus het is en blijft gewoon een MENS
Olympia schreef:Verder even voor de rest, ik heb de laatste blz net even bijgelezen, ik vind dat sommige mensen niet echt serieus reageren of elkaars mening respecteren..
Sanneh14 schreef:Olympia schreef:Verder even voor de rest, ik heb de laatste blz net even bijgelezen, ik vind dat sommige mensen niet echt serieus reageren of elkaars mening respecteren..
Ik neem aan dat je daarmee op mij doelt???
Het was een grapje, en ja, ik weet inmiddels dat dit soort dingen niet gewardeerd worden op bokt..![]()
Citaat:Ik neem aan dat je daarmee op mij doelt???
Het was een grapje, en ja, ik weet inmiddels dat dit soort dingen niet gewardeerd worden op bokt..![]()
Citaat:Gek hè, bij zo'n gevoelig onderwerp?