Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbers

Berichten: 5130
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:59

Wat heb ik een groot respect voor jou
Dat je zoveel hebt geprobeerd om dit paardje nog een mooi leven te geven..
Geweldig
Ik denk ook wel dat hij, ook al was het maar kort, toch echt even heeft kunnen genieten. In ieder geval voor hoever hij kon genieten.
Ben blij dat er nog mensen op deze wereld zijn die cht iets om dieren geven en die er ook alles voor over hebben.
De beslissing om hem in te laten slapen was echt het beste wat je voor hem had kunnen doen.
Hij heeft nu eindelijk rust en geen pijn meer.
Geloof dat jij mijn nieuwe held bent
Nee maar serieus, echt super wat je gedaan hebt.

xxliesjexx
Berichten: 523
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: zoeterwoude

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:06

Awh.
Ik heb hier geen worden voor ik zit hier met tranen in me ogen.
Ik weet niet wat ik moet zeggen.
Heel veel sterkte met het verlies.

beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:09

Die dia's doen het niet bij mij, ik zou ze heel graag willen zien. Niet omdat ik van dierenleed houd maar omdat ik wil weten wat die vreselijke man die arme pony en andere dieren heeft aangedaan. Zo vreselijk! Ik hoop dat hij er niet goed van afgekomen is!
K heb echt bewondering voor je dat je dit paardje een kans hebt gegeven en dat jullie er zoveel tijd en energie in hebben gestopt om haar nog een mooi leven te kunnen geven!!

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:25

Wat erg zeg, en hij heeft het zo goed gedaan.. Jammer dat het niet langer goed mocht gaan
Sterkte

Mii_Suzy

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Willemsoord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:38

Tjemig,,, wat een verhaal zeg! Ik vind het
echt verschrikkelijk dat er zulke mensen zijn,
die zo iets gruwelijks kunnen doen!
Onvoorstelbaar!!!!
Ik vind het echt super hoe je die mooie pony
hebt opgevangen,, zo heeft hij toch nog een mooi
jaar gehad waar die teminste echt paard kon zijn..!
SUPER..!
Ik had echt de tranen in de ogen staan toen ik dit las!

Jammer genoeg doet de dia het bij mij ook niet,,
ik zou hem graag willen zien!

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:50

respect! Heb het zelf ook vaak meegemaakt, gelukkig niet zo erg. Je hebt het heel goed gedaan meid het was niet eerlijk geweest hij heeft rust nu en een fijne tijd toch nog achter de rug! Geweldig dat je dit hebt gedaan super

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:49

wat erg ! Goed dat je dit hebt gedaan

Tanja__Daisy
Berichten: 242
Geregistreerd: 15-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:57

Echt top dat je dit paardje heb opgevangen heb bewondering voor je.. Echt zielig, en het beste was hem te laten inslapen stertke!!

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:00

Een paard dat vecht voor z'n leven bij het inslapen, nee dat is niet echt het ideale afscheid. Maar je hebt de keuze wel overwogen gemaakt, had je het nu anders gedaan?
Ik kan alleen maar heel blij zijn voor Kyran dat hij tenminste nog een jaar een goed baasje heeft gehad en gewoon paard heeft mogen zijn. Zijn eerste stalgenoten hebben dat plezier niet gehad...

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:35

Verschrikkelijk wat dit dier is aangedaan, maar hij ziet er op de laatste fotos super uit, hij straalt geluk uit.

Het voelt misschien niet zo, maar jullie hebben de juiste keus gemaakt, hij heeft nu meegemaakt dat het leven heel goed kan zijn, maar zijn benen waren nooit goedgekomen.
Heel veel sterkte,

Het was een prachtig dier, hij had een ontzettend lief hoofdje met echt een fantastische uitstraling uit zijn ogen, echt een prachtdiertje.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:49

Waar hij nu is rent hij over de weides met al die, die hem voor zijn gegaan..
hij is aan de andere kant vd regenboog brug...

http://www.prichard.nuklees.net/indigo/rainbow.swf
( geluid aan en zakdoek binnen hand bereik)

Toppie meid heb erg veel recpect voor je.. en je hebt het juiste gedaan.. petje af..

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:54

top dat je dit hebt gedaan voor dit paard
zit gewoon te janken achter mijn pc

spekkiejnfu

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:02

wow..erg pijnlijk sterkte! hoe kan een mens zoiets doen

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 04:40

Meid ik heb heel veel respect voor mensen zoals jij.
Heel veel sterkte
Je hebt hem gedaan wat moest doen

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:51

Echt meid..je hebt je best gedaan!!!
Ik vind het een ontroerend verhaal!
Zo te zien en te horen had hij ECHT veel levenslust, hij wou niet opgeven
(dat hij zoveel spuitjes had moeten krijgen)
Ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen, al zal het wel verschrikkelijk voor je zijn gewest om toch zo'n moeilijke keuze te maken!
Maar JIJ hebt ervoor gezorgd dat hij het mooie leven heeft mogen zien JIJ hebt gevochten voor dit paard en Kyran zal je hiervoor altijd dankbaar zijn dat weet ik zeker!!
Petje af voor jou

Sterkte met dit verlies

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:38

Ik heb ook groot respect hoe jij hiermee bent omgegaan! Petje af hoor!
Kyran is hoe dan ook verdere pijn bespaart gebleven..

Naar de dia's wilde ik verder niet meer kijken...ik zit al met tranen achter de computer, ik heb er geen woorden voor hoe sommige mensen hun dieren zo slecht kunnen behandelen, dat roept zo veel woede en tegelijkertijd ook verdriet op..

Ook begrijp ik de tweestrijd waar je inzit/zat...ik denk dat ik hetzelfde zou ervaren, enerzijds hem zien te genieten van zijn nieuwe vrijheid, anderzijds wetende dat hij nooi normaal zal kunnen lopen en pijn zal hebben...en ja wat doe je dan?
Ik kan mij die tweestrijd zo goed voorstellen die je hebt moeten doorstaan en ook de twijfel waar je nog steeds meezit....

Maar probeer het zo te zien dat je al het mogelijke hebt gedaan om dit dappere mannetje een paardwaardig bestaan te geven, na wat hem was aangedaan, je begrijt ook niet dat er nog steeds mensen zijn die zo hun dieren houden, te vreselijk voor woorden, ik kan daar alleen maar heel erg verdrietig van worden, en daarom is het ook zo geweldig wat je gedaan hebt!

En je hebt een keuze gemaakt om dit mannetje te laten inslapen, voor ZIJN eigen bestwil, dat was ook een moedige keuze van je, en ook een hele moeilijke omdat je zag dat hij toch plezier had in zijn leventje bij jullie, ondanks zijn handicap.
Maar ja een paard is heel zijn bestaan juist afhankelijk van zijn benen en hoeven, en wanneer je weet dat dit nooit meer goed zal komen dan neem je zo'n beslissing omdat je niet wilt dat zo'n dier nog verder zal lijden, het is ook moeilijk in te schatten, dieren kunnen immers niet praten...

En ja als je dan ziet dat het inslapen zo'n zo'n strijd is geweest, dat is hard voor je, ik kan mij er alles bij voorstellen!
Maar toch moet je het zo zien, je hebt hem nog een tijdje laten leven zoals een paard hoort te leven, hij is je daar vast dankbaar voor geweest, en ik ben dat ook, dat jij dit voor Kyran gedaan hebt!
Soms zijn keuzes die je moet maken ook heel verdrietig en pijnlijk, maar het zou nooit goed gekomen zijn met dit mannetje, dat wist jij en dat wist de DA ook, dus je hebt een goede keuze gemaakt om hem voor nog meer pijn te behoeden....dat het verdriet achterlaat is alleen maar logisch...ik wens je ook alle sterkte toe om dit gebeuren een plekje te geven ...maar je mag trots op jezelf zijn, dat je Kyran nog even hebt kunnen laten zien/voelen dat er gelukkig ook andere mensen zijn...

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 10:19

Dank voor de fijne woorden!!

Gelukkig komt het soms ook goed en kunnen we paarden een prachtig leven aanbieden, hetzij bij ons, hetzij bij iemand anders.
Maar diegene die mislukken blijven je extra bij.

beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:48

K heb de powerpoint nu wel gezien.. het is echt de juiste beslissing geweest.. jullie hebben de goede beslissingen genomen!
K vind het echt zo goed van jullie wat jullie hebben gedaan!
k hoop echt dat die man er niet goed vanaf is gekomen! vreselijk!

KeevaJarig

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:58

Brrrr, wat een kippevel-verhaal !! Ontzettend goed van je dat je dit beestje toch nog een fijne tijd bezorgd hebt, dat had hij ook wel verdiend na die jaren van ellende. Dit mag een dier toch niet meemaken zoiets, afschuwelijk.
Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk was om de knoop door te hakken, maar hij heeft het bij jou in dat ene jaar duizend keer beter gehad dan die 5 jaar daarvoor !!
Heel veel sterkte !!

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:39

vreselijk om te zien hoe hij geleden heeft...het raakt me heel erg.
hij heeft bij jouw de mooiste tijd gehad en daar zal hij je vreselijk dankbaar voor zijn!
wat een kanjer zeg!!!!!!

veerle123
Berichten: 382
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: Vaalbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:45

oooww wat een verhaal, vind het verschrikelijk, maarik denk dat je de juiste beslissig genomen hebt!!!

ik snap het echt niet dat zo een mensen van die prachten beestjes kunnen verwaarlozen.Ik vind het een super mooi paardje!!!!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Kyran in Memoriam..mijn held!!! ( kan schokkend zijn..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:06

Ik kon in eerste instantie de diashow niet zien en ergens was ik daar wel blij om want het verhaal op zich is al vreselijk genoeg. Maar toch bleef ik maar op die link klikken want het verhaal is niet af zonder de foto's. Ik kon ze zojuist wel zien, maar heb 'm na de 3e foto uitgezet, ik kon niet verder kijken. Wat afschuwelijk. Ik kan me zo voorstellen dat je je over hem hebt ontfermt en dat je hem wilde redden.

Wat steeds maar door mijn hoofd blijft spoken is de vraag 'waarom?'. Hoe kan iemand zo met dieren omgaan? En wat heeft het in godsnaam voor nut om dieren in deze omstandigheden te houden. Waarom heb je een beest als deze jarenlang wordt opgesloten en geen daglicht ziet? Onbegrijpelijk.

Bino_Pino

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Oost-vlaanderen, Belgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:08

Wat super erg word hier écht stil van..
Je zag hem wel opknappen op de latste foto's.. hij begon te glimmen ! echt super dat je dit beestje nog een betere tijd gegeven hebt, dat je hem nog laten weten hebt hoe het is om paard te zijn ! ik denk dat hij er enorm blij mee was, en dat hij van je hield ! Het is zeer spijtig dat hij niet kon beteren.. maar je hebt gedaan wat je kon, en meer kan je niet doen.
Véel sterkte ermee!

XChrisjeX

Berichten: 3563
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Een heul klein durp in Brabant.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:07

Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor, wat voor mens is hij die dit op zijn geweten heeft?



Kyran heeft een mooi jaar mogen beleven bij jullie!

Rogue

Berichten: 114
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: JuicyLake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:51

... woorden heb ik niet meer, wel tranen in mijn ogen en mijn hart. Afbeelding
Jij bent hier geen verader, jij hebt Kyran uit die hel gehaald en hem verzorgd zo als je kon.

En wat ebony ook zegt; je kon het aan de foto's zien hoe blij hij was.

Veel sterkte gewenst


Afbeelding