[IM] Inslapen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:53

Sommige paarden blijven voor eeuwig bij je..
Heel veel sterkte!

Lynn_FDA

Re: Inslapen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:11

Zit hier met tranen in mijn ogen dit te lezen.
Heel veel sterkte! Hoop dat ik ooit zo sterk kan zijn.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:16

Afscheid nemen bestaat niet
Ik ga wel weg maar verlaat je niet
M'n lief je moet me geloven, al doet het pijn.

Ik wil dat je me los laat
en dat je morgen weer verder gaat
Maar als je eenzaam of bang bent
zal ik er zijn

Kom als de wind die je voelt en de regen
Volg wat je doet als het licht van de maan
zoek me in alles dan kom je me tegen
Fluister mijn naam...en ik kom eraan

Zie...wat onzichtbaar is
Wat je gelooft is waar
Open je ogen maar en
dan zal ik bij je zijn
Alles wat jij moet doen
is mij op mijn woord geloven

Afscheid nemen bestaat niet

'k kom als de wind die je voelt en de regen!
Volg wat je doet als het licht van de maan!
zoek me in alles dan kom je me tegen!
Fluister mijn naam...en ik kom eraan!

Kijk in de lucht, kijk naar de zee!
Waar je ook zult lopen, ja ik loop met je mee!
Iedere stap en ieder moment...
waar je dan ook bent!

Wat je ook doet, waar je ook gaat...
wanneer je me nodig hebt...
fluister gewoon mijn naam...
en ik kom eraan!

Afscheid nemen bestaat niet...

Dit lied hielp mij bij verlies van mijn oma

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:02

Heel, heel veel sterkte, ik hoop van ganser harte dat je voor jezelf ook overtuigd bent en weet dat je het juiste voor je soulmate hebt gedaan... een paard kan immers niet zelf beslissen... jij moest wel een knoop doorhakken, om het leven niet tot lijden te doen verworden. Het is niet het leven benemen, maar een zeker lijden voorkomen.

Koester wat ooit was, weg zal het nooit zijn, in de herinneringen. Achter elk van je tranen schuilt een glimlach van herinnering.... op den duur, al doen die herinneringen nu wellicht alleen maar pijn.

Ook hoop ik dat de andere paarden, die nu zeker geharrewar zullen krijgen eens bij hen is ingedaald dat een belangrijke factor in hun groep weg is, je flink zullen bezighouden.

Ik leg een hand op je schouder en zeg: Well done, loving is also letting go.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:52

Russel ik kan me alleen maar aansluiten bij de woorden van terpentijn.
Ik hoop dat hij zijn rust vindt op dd eeuwige groene weides. Jij hebt zeker gedaan wat je kon en het verlies zul je de komende tijd in alles merken. Bij het voeren, het op de wei zetten en al die dagelijkse dingetjes. Het zal allemaal weer een nieuw ritueel krijgen met de tijd. Juist die dagelijkse dingetjes zullen nu zo vreemd zijn....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:04

Don't Cry For The Horses, by Brenda Riley-Seymore

Don't cry for the horses
That life has set free
A million white horses
Forever to be

Don't cry for the horses
Now in God's hands
As they dance and they prance
To a heavenly band

They were ours as a gift
But never to keep
As they close their eyes
Forever to sleep

Their spirits unbound
On silver wings they fly
A million white horses
Against the blue sky

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

Manes and tails flowing
They Gallop through time
They were never yours
They were never mine

Don't cry for the horses
They will be back someday
When our time has come
They will show us the way

On silver wings they will lift us
To the warmth of the sun
When our life is over
And eternity has begun

We will jump the sun
And dance over the moon
A Ballet of horses and riders
on the winds
to a heavenly tune

Do you hear that soft nicker
Close to your ear?
Don't cry for the horses
Love the ones that are here

Don't cry for the horses
Lift up your sad eyes
Can't you see them
As they fly by?

A million white horses
Free from hunger and pain
Their spirits set free
Until we ride again

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:24

Oke Mist, je hebt me aan het huilen gemaakt. Wát een prachtige tekst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:44

Mist, mooi gedicht.

Maikeltje, klopt, de dagelijkse dingen zijn naar, je bent dan gewoon iets kwijt, als ik buiten kom, is het net alsof ik een doel in de dag kwijt ben.

Zijn maat is erg van slag...we hebben hem in zijn stal gezet die is groter en ruikt nog naar hem....

We gaan deze week extra tijd aan ze besteden, want ze zijn een leidende rol kwijt....en naar hun toe is het ook eerlijker als we ze het gevoel geven dat zij ook belangrijk zijn....

Maar zie steeds het beeld voor me dat hij op de grond ligt...dat moet nog slijten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:54

Terpentijn, het was echt tijd..zijn lijf voelde strak aan, ik zag dat hij nog zo graag verder wilde, maar niet meer kon negeren dat er dingen in zijn lijf verkeerd gingen en hij zakte af in energie...en dat houd me sterk in mijn beslissing...de zondag was een slechte dag voor hem....en dan die hitte erbij...

Maar loslaten valt niet mee...maandagochtend was ik er van overtuigt geraakt dat ik hem niet meer kon redden....we hadden alles geprobeerd, kosten nog moeite gespaard, ik moest ingrijpen....

Mijn DA steunde mijn besluit volledig en vond het 3 weken geleden al genoeg toen we op de kliniek waren, maar op het randje konden we hem nog 3 weken met zijn vrienden buiten gunnen en veel heel veel lekker eten.....dit weekend was een stroomversnelling....een dieptepunt in mijn leven...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:11

lieve russel, heel veel sterkte met het gemis van je geliefde paard. je hebt een eerlijke beslissing gemaakt voor je paard :(:) :*

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:25

Slik, pffff. Er zijn al veel mooie woorden geschreven waar ik mij alleen maar bij aan kan sluiten.
Wil jou heel veel sterkte wensen!!! :(:)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:02

sterkte. mits dit lied kreeg ik ook in juni toen mijn kanjer is ingeslapen je maakt me weer aan het janken

Floid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:05

in 2011 heb ik Floid moeten laten inslapen
zij was gevallen en had haar voorbeen gebroken.
hartslag was al bijna weg toen de dierenarts de beslissende spuit gaf
\ik heb er naast gezeten, totdat de Rendac haar kwam ophalen.
daar wilde ik niet naar kijken
1 zucht, kleine hinnik in de verte en ze legde haar hoofd op mijn schoot.
Toen was mijn lieve merrie weg...
Maar ik kon aan Floid zien dat het beter was voor haar

agnesbuijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:16

Heel veel sterkte, je hebt hoe zwaar ook de juiste beslissing genomen... ken het gevoel, 3 maanden geleden heb ik dezelfde loodzware beslissing genomen, en de pijn wordt minder maar het gemis wordt meer. Zo nu en dan komen er nog steeds waterlanders....heel veel sterkte Russel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:38

Agnesbuisje, jij ook sterkte...bij mij vliegen de herinneringen steeds door mijn hoofd, alsof ik zijn leven de revue laat passeren...

Het is een rotgevoel.....

Floid, jij ook sterkte, dat is ook verschrikkelijk, zo plotseling!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:20

Hier ook, afgelopen maart.. We hadden een heerlijke middag achter de rug. De volgende ochtend belde de stalhouder.. Het zag er niet goed uit..
Binnen 10 minuten was ik er.. Heftige koliek, wrs al de hele nacht. De DA kwam, ik voelde dat ik geen keus had.. Toen ik de beslissing genomen had bleek het de juiste keus, zijn bloeddruk was zo goed als weg, hij was al aan het sterven.
Vanaf zijn geboorte had ik hem al, mijn maatje voor het leven, na 22 jaar was het plots over.
Nog elke dag mis ik hem, bijna dagelijks komt het besef dat hij echt niet meer terug komt.
Maar ik ben ook dankbaar voor de 22 jaar, voor alle mooie momenten. Ik was en ben nog zo vreselijk gek op hem. Ik ben blij met zijn pluk staart waarvan ik een armband heb laten maken. Hij gaat elke dag overal mee naar toe.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:52

IMJ vreselijk, voel met je mee, onbegrijpelijk...ineens is alles over...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:04

Ja, onvoorstelbaar.. rij nu het paard van een zwanger vriendinnetje, is maar goed ook want volgend mij was ik niet te genieten thuis.. Liep vreselijk met mijn ziel onder mijn arm.

Maar hoe moeilijk is het Russel als je weet dat je paard bijna moet gaan, dat jij alleen nog moet bepalen wanneer..
Wat dat betreft heb ook diep respect voor je. Vreselijk om naar 'de dag' toe te leven...
Dat lijkt me zo moeilijk.. Ik weet weer niet of ik dat zou kunnen, zo dapper als jij nu geweest bent.
ik denk dat je het ook pas weet als je het meegemaakt hebt..

Ik heb mezelf wat te kort gedaan door de DA door te laten gaan, ze zei nog, neem je tijd maar ik wilde alleen maar dat zijn pijn voorbij was en verzocht haar door te gaan. Hier heb ik nog steeds last van, alsof ik het hem had moeten uitleggen waarom dit mijn keuze was..
Ach, zal wel raar klinken maar zo voel ik het en dat laat me niet los.

Jij hebt ook een pluk staart toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:41

IMJ het was verschrikkelijk! Ik had een dag genomen, as donderdag....gewoon omdat ik eerlijk wilde blijven naar hem toe, ik zag dat ik niet langer meer had met hem....maar zondagavond was het ineens heel erg snel gegaan.....ik ging even uit mijn dak.....de vertwijfeling en diepe diepe teleurstelling dat ik de dag erop moest gaan bellen ipv de donderdag, ik dacht nog 5 volle dagen met hem te hebben....nog 5 dagen zijn zachte lieve warme velletje aan te raken, de knuffel achter zijn oren, die zachte neus te klapperzoenen...

Ik heb heel de avond gehuild, laat gaan slapen, die ochtend gewerkt, niets laten merken en bij thuiskomst zag ik dat het nog erger was geworden....

Die ochtend had ik het gevoel....ik kan hem niet redden, stop je zoektocht op internet, stop denken en hopen...

Huilend Rendac gebeld, huilend de DA, dus zo dapper was ik niet....

Paard heeft al die tijd gedaan of er niets aan de hand was, tot op het laatste moment...hij was nog sterk om nog een tijdje vol te houden, maar ik wilde hem niet laten aftakelen, pijn hebben, ziek laten voelen.....
Ik heb altijd zo goed voor hem gezorgd en dat moest ik nu ook doen...2 weken geleden zelfs de tandarts zijn kiezen laten vijlen en die heeft ook heel secuur gewerkt, petje af, we hadden samen "misschien leeft hij nog maar een maand, maar lekker eten kan hij dan nog tenminste, hij had nl 2 haken, elk jaar was hij aan de beurt en zo ook nu......
Eigenlijk stond hij ook klaar voor de smid vorige week, maar die moest ik om andere reden afbellen....

Ik heb zijn staart gevlochten en afgeknipt, een mooie dikke vlecht en daar ga ik zeker iets moois van laten maken...

Een mooi boekje bij de hema met foto's van hem en wellicht een mooie afdruk op dat zeildoek waar ze tegenwoordig foto's op afdrukken wat je buiten kan hangen als schilderij...

Jammergenoeg heeft hij niet in de nieuwe stallen gestaan die we gaan maken, dat had ik zooo graag gewild, maar dat haalden we niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:45

IMJ, je hebt gedaan wat het beste was....je hebt hem verzorgt zoals het hoorde...je kon niet anders..uitleggen kan je nog steeds....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:30

sterkte Russel, rot, dit soort dingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:33

Dankje..ja mijn wensje was een grijsaard lekker samen met mij aan huis........aan huis is gelukt, maar grijze haren had hij nog niet...

DeveneyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:56

Ik lees dit met tranen in mijn ogen..
Ik wil je enorm veel sterkte wensen met dit grote verlies, jij hebt dit eerlijke besluit voor hem gemaakt.
Hij zal je daarboven heel dankbaar zijn!!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:58

Heel veel sterkte!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:20

Oh, is dit het paard waarmee je naar Rob van Nassau wilde?