[IM] ervaringen met cremeren/crematoria gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: ervaringen met cremeren/crematoria gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:54

Ik vind niks naars aan dat filmpje, ik vind het nog altijd prettiger dan de Rendac. Mijn paard gaat naar Westerhout als het zover is, ik betaal er 14,- per maand extra voor aan zijn verzekering.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:58

Mijn meisje is nu 23 , ik hoop natuurlijk dat ze nog minstens 100 jaar bij me is ;) maar dat gaat natuurlijk niet lukken. Ik wil haar ook graag laten cremeren, ik ben zelf zeer gesteld op mooie rituelen en herdenken als het om mijn dieren gaat. Maar een paard verliezen heb ik nog nooit meegemaakt.
Is er iemand uit Drenthe die al eens zijn/haar paard heeft laten cremeren ? En zo ja ... waar ???
In Drenthe is geen mogelijkheid volgens mij ....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 19:42

Nordwind zal ook naar westerhout gaan, ik woon op de rand van groningen en drenthe, helaas staat hij nog eens 60 km verderop aan de duitse grens. Het cremeren opzich is niet zo duur alleen die rit... dat gaat echt geld kosten. Maar ik heb er een speciale spaarrekening voor dus wat dat betreft ben ik er "klaar" voor.

Voor zover ik weet zitten alle crematoria zuidelijk, dus dan maakt het niet zoveel uit waar je heen gaat, zal allemaal een hoop geld kosten en op die ene euro meer of minder komt het bij zo'n bedrag ook niet aan. Ik vind westerhout van wat ik aan websites gezien heb wel echt heel erg mooi! dat weegt ook mee natuurlijk.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:58

Ik heb in een waas destijds Westerhout opgebeld, hoewel er zelfs diverse veel dichterbij zitten, het is met de auto vanuit hier al 2 uur rijden. Maar de volgende keer doe ik het weer daar, dan weet ik dat het goed ,netjes en met heel veel respect gaat, ook het ophalen. Super mensen, al hoop ik dat ik nog heeel lang niet meer in Beverwijk moet zijn.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:50

Voor mij vanuit Groningen, net naast de stad was het vervoer naar Westerhout exact 500 euro voor Sylva.
Hij was al ingeslapen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 12:02

Helaas heb ik inmiddels zelf ook ervaringen met westerhout. Nordwind is gister ingeslapen, heel vredig gegaan allemaal. Hij is 32 jaar en 2 dagen geworden, krachtig en fris tot het einde maar hij was op, zijn ogen waren de laatste dagen leeg dat zag je gewoon...

Hij is gistermiddag heel eervol opgehaald door westerhout. Dat is echt fantastisch gegaan en alleen dát is het geld al waard! Hij wordt vandaag gecremeerd en morgen gaan we hem ophalen. Dus ik ben benieuwd hoe het morgen is! maar ik weet nu al wel... bij de volgende gaat hij weer naar Westerhout.

Helaas wordt het wel een kostbaar geheel door de enorme afstand (250 km enkele reis) dus dat is wel erg zonde maar het is helaas niet anders. Hij heeft het na 15 jaar wel verdiend, zo'n prachtig afscheid!

Ik kan het in ieder geval iedereen aanraden, alleen het ophalen al!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:27

Sterkte met het verwerken, Ilsemarie. Een waardiger afscheid dan dit is er m.i. niet.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:33

Ilsemarie heel veel sterkte met het verlies van je kanjer! Wij hebben ook in september afscheid moeten nemen van onze 34 jarige messie, ook zij is opgehaald door Westerhout, en ondanks het verdriet is dit helemaal Top gegaan. Inderdaad het zijn wel kosten die je maakt, bij ons 1000 euro, maar dit kwam door de kilometers! Bij ons gaat het voortaan niet meer anders. Zo ontzettend waardig opgehaald en gecremeerd ik kan het iedereen aanraden als je ervoor komt te staan. Wij belde 's avonds om 22.30 uur en om 23.00 uur was alles geregeld, 's morgens om half tien is ze opgehaald, zoals afgesproken

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 12:37

bij ons is het 750 voor het gewicht, 25 administratiekosten, 27,50 de bak voor de as en dan nog 625 transportkosten. We zitten hier helemaal in het noord-oostelijkste puntje van Groningen... verderweg kon haast niet :P
Ik heb dinsdagavond gebeld, hij is woensdagochtend ingeslapen en wehadden afgesproken dat ze 's middags kwamen. Dus heel fijn allemaal!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:45

Jeetje heel veel sterkte!!
Ik heb dan wel geen ervaringen met Westerhout, maar wel met Rotterdam!
Ook ik zou het zo weer doen!! (als ik het kan)
Boy-tje is zo respectvol "behandeld".
Bij Bonnie kon het door omstandigheden niet, maar als het kon had ik het gedaan!!

Ilsemarie iig heel veel sterkte voor jou!!
Ben blij dat het voor jullie heel waardig is gegaan!!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:25

Het is al even geleden dat er in dit topic gereageerd is.
Zijn er nog mensen met recente/nieuwe ervaringen?
Bijvoorbeeld bij die in Bentelo?

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:51

Ben er alleen geweest om een hond te laten cremeren afgelopen jaar.(Bentelo)
Maar gelukkig nog geen ervaring met een paard te laten cremeren.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:46

Misschien is deze vraag al eerder in het topic voorbij gekomen ( sorry , heb er dan over gelezen :') ) : bestaat er zoiets dergelijks reeds in België?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:51

eline_di schreef:
Het is al even geleden dat er in dit topic gereageerd is.
Zijn er nog mensen met recente/nieuwe ervaringen?
Bijvoorbeeld bij die in Bentelo?

Ik ben daar vorig jaar geweest voor een rondleiding, meer vanwege mijn opleiding destijds. Een hele grote en nette zaak, met veel ruimte voor persoonlijke wensen. Echter heb ik nog niet ervaren hoe het gaat als je dier wordt opgehaald etc. Ik heb alleen mogen zien hoe ze te werk gaan en wat de mogelijkheden zijn.