[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diddlmouses

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:15

Jeetje, nou daar ben je lekker mee Boos!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:50

Pluklief; wat ongelooflijk balen!!

Dreeke; dan is de rit op het paard van je vriendin dus niet bij een keer gebleven. Fijn dat het lukt het weer op te pakken.

Jollyjumper; pfoe, wat een lastige situatie, hoop voor je dat Sanchez kunt kopen.

Ik ben blij dat ik open kan staan voor een nieuw paard. Ik had ineens teveel tijd over zonder Bert en liep op stal maar rond te dralen terwijl mijn vriendinnen met hun paarden bezig waren. En in plaats dat ik iets met deze tijd ging doen (al die duizend dingen die ik zo graag wil), werd ik er alleen maar lusteloos en hangerig van.

Mijn voorwaarde was ook dat er meteen een "klik" moest zijn. Ik heb dit bij twee paarden gehad. Het eerste paard kwam nog te snel, dat kon ik toen nog niet. Bij Vince heb ik de stap genomen. Op de foto vond ik Vince al leuk, in het echt nog leuker. Hij is vandaag gekomen, leuk en emotioneel tegelijk.

En Bert, die blijf ik missen. Dat kan Vince niet wegnemen en dat hoeft ook niet. Daar heb ik Vince niet voor, Bert blijft op zijn speciale plekje in mijn leven. Ook ik had Bert het liefst nog tien jaar gehad. Ook als ik niet meer had kunnen rijden. Had mij niet uitgemaakt, als ik hem nu nog maar had gehad!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:56

Pluklief,dat is mooi balen zeg! hopelijk valt het bij de second opion mee.

Grit,bij mij is Kay ook niet gekomen om Marlon te vervangen. Wel om de lege plek te vullen. Het verdriet is nog steeds niet weg. 21 Aug heb ik de beslissing genomen... het komt nu rap dichtbij. en een maand later is het een jaar geleden... En ik schiet er nog steeds vol van

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:04

@ Grit: nee bij die ene keer is het niet gebleven. Momenteel rijd ik 1 haflinger ruin, 1 fjordenruin en 2 fjordenmerries dus ben er weer helemaal in.

Ik ga trouwens een Workshop paardencommunicatie doen.
Dit is het programma:

Vrouwenpolder - Dieren paragnoste Coby de Gooyer, een nuchtere Zeeuw, zal in het weekend van 4 oktober een workshop intuitieve dieren communicatie verzorgen in een grote tipi.U krijgt handvaten aangereikt om in contact te komen met dieren Op Zaterdag 4 oktober leert u communiceren met dieren vanaf een foto en in levende lijve. Op zondag, heel bijzonder, maakt u contact met overleden dieren en vermiste dieren. Iedereen kan het leren er is niets zweverigs aan.
workshop is van 9.30 tot 16.- uur

Het zou toch te gek zijn als ik dat kan leren? Zie er erg naar uit ben zo benieuwd hoe dat gaat.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:05

Leuk Dreeke!
Lijkt me een mooie kans om zo'n workshop te volgen, ben benieuwd of je er nog wat van gaat leren. Ja

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:11

Wat leuk Dreeke! Lijktme erg interessant, ben benieuwd wat je er van vindt Lachen

Ik baal echt ontzettend van die reading, iemand hier die andere goede readers weet?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:55

klinkt idd erg leuk dreeke!
Ik ben echt benieuwd!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:31

Tsja.. ik geloof niet zo in die workshops.. geldklopperij en waarschijnlijk denk iedereen daarna dat die kan readen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:36

Verder dacht ik dat ik redelijk over mijn verdriet heen was.. Ben gister totaal ingestort.

Ik voelde me al de hele dag poedersuiker. een brok in mijn keel. chagarijnig etc (en dat ben ik echt nooit) stak het maar op de vermoeidheid. hoofdpijn,misselijk, aan de schijt blablabla.

Ik bood gister op msn mijn excuses aan,aan mijn beste vriendinnetje dat ik zo stil was (terwijl ik normaal zo'n kletskous ben)

En we zijn in een gesprek gevallen waarop ze de spijker op zijn kop sloeg..

Ik ben in janken uitgebarsten. heb een hoofdkussen gepakt. fijngekneen. gegild geschreeuwd gejankt gestampvoet etc. ik werd even helemaal gek. Precies zoals op het moment dat ik het schot hoorde(Marlon is geslacht).
Ik stond te trillen op mijn benen.. en ik kon even niet normaal denken. het gevoel van over je nek gaan etc.

Toen is mijn beste vriendinnetje even een schouder komen brengen. die had ik echt even nodig.

Volgens haar heb ik het de laatste 2 dagen heel veel over Marlon gehad. Ook van het weekend tegen mijn logeetje.
Ik heb het zelf niet eens door gehad.

Maar ik mis hem zo..
Ik zou er alles voor geven om zijn oortjes te mogen aaien. hem in zijn ogen te mogen kijken. zijn neusje een zoen geven en met hem te kroelen..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:43

Snackie schreef:
Verder dacht ik dat ik redelijk over mijn verdriet heen was.. Ben gister totaal ingestort.

Ik voelde me al de hele dag poedersuiker. een brok in mijn keel. chagarijnig etc (en dat ben ik echt nooit) stak het maar op de vermoeidheid. hoofdpijn,misselijk, aan de schijt blablabla.

Ik bood gister op msn mijn excuses aan,aan mijn beste vriendinnetje dat ik zo stil was (terwijl ik normaal zo'n kletskous ben)

En we zijn in een gesprek gevallen waarop ze de spijker op zijn kop sloeg..

Ik ben in janken uitgebarsten. heb een hoofdkussen gepakt. fijngekneen. gegild geschreeuwd gejankt gestampvoet etc. ik werd even helemaal gek. Precies zoals op het moment dat ik het schot hoorde(Marlon is geslacht).
Ik stond te trillen op mijn benen.. en ik kon even niet normaal denken. het gevoel van over je nek gaan etc.

Toen is mijn beste vriendinnetje even een schouder komen brengen. die had ik echt even nodig.

Volgens haar heb ik het de laatste 2 dagen heel veel over Marlon gehad. Ook van het weekend tegen mijn logeetje.
Ik heb het zelf niet eens door gehad.

Maar ik mis hem zo..
Ik zou er alles voor geven om zijn oortjes te mogen aaien. hem in zijn ogen te mogen kijken. zijn neusje een zoen geven en met hem te kroelen..

Sterkte meid, kan me voorstellen dat je op een bepaald moment toch weer instort. Ach gut
Gelukkig dat je vriendin langskwam, iemand die luistert en je troost is inderdaad wel belangrijk.
Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt, maar waarschijnlijk is het ook wel goed dat je het er even uit heb laten komen want misschien heb je het al een tijd- onbewust- opgekropt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:44

Ik ben bang van wel.. en ik ben het nog niet kwijt..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:35

Sterkte Snackie, moeilijk lijkt me dat, het gevoel van ze nog een keer willen knuffelen en dat het niet meer gaat.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:39

Net anderhalf uur geleden is delilah gestorven. Delilah was net twee maanden oud en ze is met haar beentje achter een soort gat blijven haken waardoor haar hoefje erbij bengelde. Ik heb een gigantisch schuldgevoel en kan niet stoppen met huilen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:39

Dat is vreselijk Ach gut sterkte

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:10

Anderhalf jaar geleden heb ik gehuild, gegild, gepraat tot ik niet meer kon.
Gister gehoord dat zijn vervanger er ook niet meer is, net na zijn gevecht tegen een klaplong en een gebroken rib is hij gestorven aan een hartaanval, heb nog amper gehuild, wil niet praten, wil eigenlijk helemaal niets. Wil niet herinnerd worden, wil er niet naar toe. Denk dat ik het gewoon nog niet helemaal besef. Beter zal het zeker niet zijn, maar op dit moment vind ik dat wel prettig.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:15

Ach gut

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:28

zouden jullie nog een foto maken van het dode paard/veulentje of niet? Helaas heb ik geen foto's van haar van toen ze nog leefde. wel oude foto's maar ze veranderde zo snel. Als ik een foto maak dan moet sowieso haar been er niet op staan want daar steekt het bot helemaal uit dus dat is niet zo fijn. wat zouden jullie doen?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:54

Wel doen, Vind je het later niks dan gooi je de foto alsnog weg, maar dan hoef je er later geen spijt van te hebben dat je geen foto gemaakt hebt.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:55

Ja dat is helemaal waar Lachen Dank je wel! ga er straks nog maar eens heen om een fotootje te maken

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:17

Desnoods kun je als ze op stal ligt het voetje speels bedekken met wat stro, uit het zicht, maar niet zo opvallend als de benen niet mee fotograferen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:21

is ind ook nog een optie! Lachen bedankt voor de reactie sonjim.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:58

Snackie schreef:
Pluklief,dat is mooi balen zeg! hopelijk valt het bij de second opion mee.

Het viel dus helaas niet mee, uit de foto's bleek dat ze een ongeneeselijke breuk had zitten in het schouder gewricht..
Saartje hebben we daar ter plekke moeten laten inslapen Huilen
Ze is maar net 6 jaar geworden..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:21

Mloei:heel veel sterkte met het verlies van je veulen,ik zou er wel een foto van maken zonder dat het been erop staat.
Dan heb je in ieder geval altijd een aandenken en kun je altijd nog een foto bekijken,ook al zit dat veulen voor altijd in je hart.

Pluklief:heel veel sterkte met het verlies van saartje.Zonde zo jong nog maar ook jij had geen andere keus.

Snackie:wij begrijpen helemaal wat jij voelt,het is wel goed geweest om je hart eens te luchten.Iemand die geen paard heeft snapt niet wat je voelt als je maatje er niet meer is,geen ander paard kan dat vervangen.Ik had al een ander paard toen dwertje dood ging maar toch vervangt die dwert niet.Dwertje had een uniek karakter,mijn andere paard is weer op een andere manier uniek.
Soms wil ik nog een keer door dwert haar haren strelen,haar voelen haar ruiken en dat kan niet meer.Dat doet erg pijn.
Ik heb vorige week te horen gekregen dat de vriendin van dwertje ook ingeslapen is,hopelijk hebben die 2 dames nu samen weer volop plezier.
Afbeelding
De linkse(die rooie) is dwertje en de rechtse is zefanja die vorige week dus is ingeslapen.

Ik merk dat mijn verdriet weer heel erg naar boven komt.Maar ja helaas is het niet anders.

Iedereen die nu nog volop met het verwerken van zijn of haar verdriet bezig is heel veel sterkte en hier op dit topic mag je altijd huilen,praten en kletsen over je paard.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:16

Wat vreselijk pluklief, ontzettend veel sterkte!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:16

Wat een heftige berichten vandaag, schrik ervan.

Mloei; niet schuldig voelen. Jij hebt dit nooit gewild, maar helaas gebeuren dit soort ongelukken. Je kunt niet alles voorkomen.

Shanti_muis en Dwertje; ik hoop ook dat Bert bij zijn oude maatje Wiebe is. Op de een of andere manier is het een prettig idee dat hij niet alleen is.

Snackie; hopelijk lucht het op en ben je het rotgevoel weer wat kwijt. Ik denk ook dat dit soort buien blijven komen, alleen steeds minder vaak en minder heftig. Het verdriet zit toch in je en moet er om de zoveel tijd uit.

Pluklief; ongelooflijk dat je dit ook nog moet meemaken, ik vind het zo erg voor je.

Iedereen heel veel sterkte!!!!! het is duidelijk zo'n dag dat veel mensen dit kunnen gebruiken