[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:07

Fijn dat je een nieuw paardje krijgt zondag! hpelijk klikt het thuis net zo goed! en ik weet zeker dat hij je bij je verdriet gaat helpen. Dat heeft Kay ook bij mij gedaan.

liindaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:36

1 maart is mijn verzorgpony overleden,
ik huilde eerst echt elke dag,
ik heb nu weer nieuwe verzorgpaardjes en ik heb het hierdoor wel wat verwerkt,
maar soms zit ik opeens heel erg aan haar te denken, ook onder het rijden,
en ik kan eigenlijk niks over haar zeggen/schrijven zonder een traan te laten,
het was gewoon zo'n geweldig beestje..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:38

Vince is leuk, ik heb even in je profiel zitten spieken. Het is een dubbel gevoel dat begrijp ik heel goed. Ik hoop dat je met hem ook heel veel mooie jaren gaat krijgen.

@ Linindaatjuh: sterkte!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:26

leuke tink zeg!

morgen ga ik naar Utrecht, ik moet foto;s laten maken van het been van mijn jaarling, de laatste keer was ik daar met/voor Pluis Huilen , zal wel even moeilijk worden

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:31

_yvonne schreef:
leuke tink zeg!

morgen ga ik naar Utrecht, ik moet foto;s laten maken van het been van mijn jaarling, de laatste keer was ik daar met/voor Pluis Huilen , zal wel even moeilijk worden

Sterkte, kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is. Ach gut
River heeft toch niks aan z'n been, he?

Vorige week gingen we mountainbiken en toen moesten we ook die kant op en toen ik had bord zag van de Uithof schoot ik gewoon helemaal vol, het kwam weer helemaal boven. Net ook nog even flink zitten huilen (zielig liedje), lucht op zich wel op maar ik realiseer me dan wel hoe ontzettend ik m'n meisje toch mis en ik weet dat mijn ouders nu wel denken dat ik er zo'n beetje overheen ben. We hebben nu een nieuw stalgenootje en ze vroeg er laatst naar en ik merk dan toch wel dat ik er nog niet zo goed over kan praten. Ik kan wel redelijk (goed) over Sharon praten, maar niet over wat er gebeurd is.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:35

River had een breukje in zijn been en moet nu op controle.
de vorige keer liep ik daar midden in de nacht met een halster om mijn schouder door de gangen heen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:29

Bedankt!! het is dubbel, maar denk ook dat het mij goed doet. Ook wat Claudia zegt, ik mis het bezig zijn met een paard.
En ik hoop ook echt dat ik even mag genieten van een niet ziek paard om weer een beetje vertrouwen te krijgen dat je je paard niet zomaar kwijt raakt. Ik wil gaan genieten en niet overbezorgd zijn.

Ik herken het "uithof" gevoel, zo tevreden als ik over de kliniek ben, het is wel gekoppeld aan Bert. Ik was er ook al eerder met Bert geweest voor zijn oog en de laatste keer is hij niet meer thuis gekomen.

Liiindaatjuh; sterkte!
Yvonne; hopelijk laat de controle zien dat het goed genezen is!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:57

_yvonne schreef:
River had een breukje in zijn been en moet nu op controle.
de vorige keer liep ik daar midden in de nacht met een halster om mijn schouder door de gangen heen.

Oh okay, hopen dat het goed genezen is.

@Grit: Ja, dat heb ik ook. Hoewel ik daarvoor nooit een pony gehad heb die ziek is geweest (hooguit een hoefzweertje), hoop ik echt dat ik van Cupido nog jaren mag genieten. Mijn eerste pony heb ik 4,5 jaar gehad en die mankeerde nooit wat en toen had ik de pony gevonden die ik echt voor 'altijd' wilde houden (eerste pony was niet de makkelijkste) en ik heb maar 2 jaar van haar mogen genieten. Net alsof geluk met een lieve pony me niet gegund is ofzo...

@Liindaatjuh: sterkte ermee, het is ook voor jou nog niet zolang geleden. Ach gut

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:40

Ik kan er nog steeds niet mee omgaan, 2 paarden zijn in korte tijd overleden en ik mis ze nog elke dag. Ze waren mijn alles,
mijn maatjes.. en ik mis ze verschrikkelijk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:46

Ach gut Hoe was het nou met river Yv?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:27

Ik zou trouwens wel eens willen weten hoe het nu met Marlon gaat.
Of de groene weides echt zo groen zijn..

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:31

Snackie schreef:
Ach gut Hoe was het nou met river Yv?

Er zijn gister weer foto's gemaakt van allebei de knieen van River, in de Universiteitskliniek in Utrecht. Daar vertelden ze ons dat River in beide knieen geirriteerde groeischijven heeft, veroorzaakt door het snelle groeien wat hij dit voorjaar heeft gedaan. De klap tegen de waterbak zorgde wel voor meer irritatie, maar niet de complete oorzaak van de pijn in zijn knietjes. In elk geval moet hij wel weer op stal (na zo lang op stal kan hij niet meteen los, te veel kans op blessures aan andere dingen, en hij moet zich nog even kalm houden voor zijn knietjes), maar mag nu weer aan de hand stappen opbouwen, als dat goed gaat mag hij over ongeveer een week weer in een paddockje los, en dan verder opbouwen, over ongeveer een maand moet hij gewoon weer lekker in de wei kunnen spelen En ook wel fijn: hij houdt er niets aan over, hooguit wat dikkere knieen dan hij anders had gehad Wel moeten we proberen hem zo langzaam mogelijk te laten groeien, door hem maar weinig krachtvoer te geven (nou ja, nog minder, hij kreeg al niet zo veel), hij mag wel lekker onbeperkt hooi en gras eten .

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:32

Nou ben benieuwd,

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:30

Snackie schreef:

Ja he dat heb ik ook wel, de gedachte dat ik gewoon niet weet waar ze is maakt me heel verdrietig....

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:59

Snackie schreef:

Ik ook, echt heel graag. Ik word ook zo verdrietig van mensen die het wel leuk met hun paard hebben, waarom ik niet? Ik voel me gewoon zo ontzettend rot omdat ik al die dingen die anderen wel kunnen nooit meer kan doen.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:27

dat heb ik dus ook, mensen die op stal lopen te mopperen op hun paard of geen zin hebben om te rijden, dan denk ik wel eens mens wees blij dat hij er nog is. Zo zie je maar weer hoe dankbaar je moet zijn dat je een gezond paard hebt.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:37

Dan moet ik wel helemaal slecht zijn Huilen . Ik heb nog twee gezonde paarden en ik kan er totaal niet meer van genieten. En door mijn eigen slechte gezondheid kan ik ook nog eens niet meer rijden... Huilen . Zit wat dat betrefd wel helemaal in een dip momenteel.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:56

Het geeft wel je liefde voor Jumper weer Lovers

Ik kan eerlijk gezegd maar moeilijk begrijpen dat veel al weer zo snel een nieuw paard nemen. (Weet dat ik met deze opmerking geen vrienden maak, maar dit is MIJN mening/gevoel)

Ook kan ik er nu heel slecht tegen dat als mensen hun paard wegbrengen, terwijl ie nog wel een weideleventje had kunnen hebben, ik had dat zooooooo graag gewild. En dan maar zeggen dat het het beste is voor het paard, in sommige gevallen zeker wel hoor, en dan moet je het ook zeker doen, maar ik ben er al genoeg tegen gekomen die het meer voor hunzelf doen.

Zie, ik ben ook slecht Bloos

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:03

@ JollyJumper: dat genieten komt vanzelf weer, je zit nog midden in de rouw periode en dat heeft gewoon tijd nodig, veel tijd. Ik heb Dakota overgehouden, mijn jaarling ruintje, Vinga's zoon, maar ik geniet nog niet 100% van hem zoals ik van Vinga deed, dat heeft tijd nodig.

@ diddlmouses: ik had er ook alles voor overgehad om Vinga nog een weideleventje te gunnen maar met zo veel pijn in haar voeten ging dit gewoon niet. Wij hebben een shet van 37 jaar staan, beestje kan haar beentjes niet meer buigen van de artrose maar ze lijkt het nog goed te hebben, ze eet, rent af en toe nog en geniet van haar poetsbeurten. Ik wou dat Ving zou oud had mogen worden.....

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:19

Als er ook nog maar een procent kans was geweest dat Jumper nog een weideleventje had kunnen leiden dan had ik er alles voor over gehad om hem te houden maar dat was helaas niet zo...
Lexie had ik ook al toen Jumper nog leefde, zij zou zijn opvolger worden als hij met pensioen ging (dit jaar Huilen ), maar tussen ons lukt het gewoon niet met rijden. Zij is nog jong, moet alles nog leren en is gewoon te springerig en fris waardoor ik haar niet baas kan vanwege mijn rug en nek die ineens veel slechter zijn geworden en zij voelt dat feilloos aan waardoor het gewoonweg niet lukt. Bovendien heb ik ontdekt dat ze springen gewoon ontzettend leuk vind, veel leuker dan wat dan ook en ik kan en wil dat al helemaal niet meer dus ik denk dat ik beter een ander baasje kan zoeken. En voor Tigo geld eigenlijk hetzelfde. Hij is zelf heel onzeker en heeft dus iemand nodig die met overtuiging rijdt, en ik kan dat gewoonweg niet op het moment. Het is wel heel dubbel, ik heb laatst dus op een paard van iemand anders gereden, vooral om te kijken of het aan mij ligt of aan de paarden. Ik wilde kijken of ik op een ander paard ook angst had of niet. Nou, niet dus, dat paard gaf mij zoveel vertrouwen en reageerde zo rustig op mijn slechte rug dat het zalig was om weer te rijden... En nou kan ik dat paard zelfs kopen als ik wil, en dat wil ik heel graag, het klikte meteen tussen ons had ik het gevoel (maar dan zou ik daar nog wel vaker heengaan natuurlijk voor ik hem zou kopen), maar ik moet eerst Lexie en Tigo verkopen voor ik Sanchez zou kunnen kopen. En dat loopt nou niet echt hard op het moment helaas Huilen . En als ik pech heb is Sanchez eerder verkocht dan Lexie of Tigo dus dan vrees ik dat ik voorlopig ook paardloos ga worden want ik heb nog geen enkel ander paard gezien dat aan mijn hoge eisen voldoet Clown

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:46

Ik vind ook wel dat als je een paard hebt, dat je er een goede klik mee moet hebben niet alleen in omgang maar ook in de sport. Ik hoop voor je dat je Sanchez kan kopen.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:23

Ik dacht eerst dat ik wel een ander paard wilde, maar ik geloof dat ik dat toch niet kan. Zelfs met de paarden die we al hadden kan ik niet echt gelukkig zijn, ze zijn ook ontzettend lief, maar ze zijn niet mijn lieve vriendje.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:33

diddlmouses schreef:
Het geeft wel je liefde voor Jumper weer Lovers

Ik kan eerlijk gezegd maar moeilijk begrijpen dat veel al weer zo snel een nieuw paard nemen. (Weet dat ik met deze opmerking geen vrienden maak, maar dit is MIJN mening/gevoel)

Ook kan ik er nu heel slecht tegen dat als mensen hun paard wegbrengen, terwijl ie nog wel een weideleventje had kunnen hebben, ik had dat zooooooo graag gewild. En dan maar zeggen dat het het beste is voor het paard, in sommige gevallen zeker wel hoor, en dan moet je het ook zeker doen, maar ik ben er al genoeg tegen gekomen die het meer voor hunzelf doen.

Zie, ik ben ook slecht Bloos

Maar dat is jouw mening, ik ben hartstikke blij dat ik Cupido al zo snel had (was wel iets te snel, maar ik had echt geen betere pony kunnen treffen. Hoewel ik natuurlijk als ik een keuze had gehad die keuze snel gemaakt zou zijn, maar die had ik nou eenmaal niet). Ik kan me goed voorstellen hoor dat je er zo over denkt en dat begrijp en respecteer ik ook, maar mensen die zeggen - en daarme doel ik niet op jou want jij zegt dat niet- dat als je al zo snel een andere paard hebt dat je dan waarschijnlijk niets om die andere gegeven hebt en er geen verdriet om hebt dat maakt mij nogal boos want dat slaat nergens op. Cupido heeft mij juist de nodige afleiding gegeven, anders had ik me nu nog steeds zo depri gevoeld.

Ik had Sharon ook best een weideleventje willen geven, misschien dat ik dan wel een andere pony erbij genomen had op een gegeven moment maar ik had haar echt wel gehouden... Het doet je ook echt wel beseffen dat een gezond paard lang niet zo vanzelfsprekend is als de meeste mensen denken.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:47

Zo heeft iedereen zijn eigen mening daarover, en zo verwerkt ook de een zijn verdriet weer anders dan een ander.
Hoewel ik van binnen nog steeds stuk ben van verdriet weet ik ook dat ik verder moet. Ik krijg Vinga er niet mee terug door me zelf tekort te doen, ben dan ook weer volop aan het rijden en proberen weer de draad op te pakken. Maar nogmaals, ieder doet dat op zijn manier Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:03

Ik lees binnenkort even bij maar ik ben nu zo boos!!
We hebben een secend opinion gevraagd bij die foto's wat blijkt, ze zijn zo slecht dat ze overnieuw moeten als ze een breuk heeft zou je het niet eens op deze foto's zien! Ook zou er een foto van de schouder van voor zijn gemaakt nou niet dus! Hamer en dat is dan een over het algemeen goed aangescreven paardenarts!!