[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_yvonne

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:12

ik ben er ook 2 in een half jaar kwijt geraakt..

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:59

Snackie schreef:
Dat gaat vast over Deebje.

Dat paard heeft zo'n geluk mogen hebben!

Ja klopt!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:14

Hoe doet dat paardje het trouwens?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:16

diddlmouses schreef:
Vriendin van mij heeft dr pony in moeten laten slapen vanwege HKO, toen had ze na paar weken weer nieuw paard en die rende gelijk 1e dag door alle schrikdraden heen, pees door, die d8 ook dat ze hem er gelijk achteraan kon brengen. Is met 10? weken Utrecht weer helemaal goed gekomen, maar dan schrik je ook hoor!

Zo inderdaad, dan heb je echt mazzel gehad.
Gelukkig dat het goedgekomen is, meestal als er echt iets ernstigs met die pezen is dan houdt het al snel op..

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:33

Ik heb 4 jaar geleden mn paard in moeten laten slapen ivm verbrijzeld bot tussen de hoef en de kogel..
ik ben er nog steeds niet overheen..
Wel ben ik meteen paar dagen daarna weer gaan rijden denk wel dat dat scheelt een beetje afleiding.
maar als ik in bed lig kan ik er vaak nog steeds niet van slapen..
en als ik iets mee heb gemaakt waar k me niet zo fijn bij voel komt meteen dat gevoel van toen weer terug,,
ik dacht eerst dat gaat wel over maar het is nog steeds niet over..
Ik denk dat het pas weg gaat als je een paard hebt gevonden waar je dezelfde band mee hebt als dat je met dat paard had.. want dan voel je je misschien een beetje vrolijker omdat je wel weer iets in de plaats hebt..
Maar de meeste paarden waar ik afgelopen jaren op heb gereden werden allemaal verkocht dus daar ga ik me niet te veel aan hechten..
Nou maar proberen met het paard waar ik nu op rij..

Sterkte met het verwerken allemaal!!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:34

Dat lijkt me echt erg twee paarden zo vlak achter elkaar...
Ik kan ook nog mijn hart vast houden want als het niet beter gaat met Sara kan ik die straks ook nog wegbrengen Verdrietig

Gister in de auto was het even slikken eerst kom je twee bloedmooie spelende veulens tegen waarvan je weet dat Annebel nu ongeveer even oud zou zijn en daarna een mooi span shetlanders, zo had ik over 3 jaar moeten kunnen mennen maar zoals het er nu naar uit ziet kan ik helemaal niet meer mennen Verdrietig

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:18

Lisjuhandty; wat jammer dat je het gevoel van een paardenmaatje moet missen, terwijl je dat wel graag zou willen.
Ik geloof er ook in dat ik opnieuw een mooie band kan krijgen met een ander paard. Het verdriet om Bert zal er niet gemakkelijker op worden, maar heb nu een dubbel gemis; mijn bert, maar ook mijn hobby waar ik zoveel plezier aan beleef.

Pluklief; Hoe is het met Sara?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:20

Grit schreef:
Lisjuhandty; wat jammer dat je het gevoel van een paardenmaatje moet missen, terwijl je dat wel graag zou willen.
Ik geloof er ook in dat ik opnieuw een mooie band kan krijgen met een ander paard. Het verdriet om Bert zal er niet gemakkelijker op worden, maar heb nu een dubbel gemis; mijn bert, maar ook mijn hobby waar ik zoveel plezier aan beleef.

Dat geloof ik ook, ondanks dat ik een hele goed band met Sharon had.
Ik vind het wel moeilijk om me echt 100% te hechten omdat ik de afgelopen jaren al meerdere dieren ben kwijtgeraakt en het me voor de rest niet echt mee zit. Met Cupido heb ik best wel een 'speciale' band, de klik was er meteen. Toen ik ging kijken kwam hij al naar me toe en nog steeds - elke avond als ik hem binnen kom halen dan komt hij luid hinnikend naar het hek toe gedraafd. Ik vind het heel bijzonder, en ik had in het begin niet zo'n band met Sharon (was later wel helemaal goed gekomen)

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:34

Mijn band met Dakota wordt ook wel steeds sterker, het zal nooit het zelfde worden als met Vinga, dat kan niet, en dat wil ik eigenlijk ook niet.... gewoon anders.

Ben vandaag ook weer down, ik heb vlak nadat Ving is overleden een reading aangevraagd. Deze zou op 1 juli plaatsvinden en ik zou het rapport thuis gestuurd krijgen. Maar er kwam maar niks. Ik heb die vrouw gebeld, en ze zei dat haar printer kapot was, oke dat kan dus maar weer wachten dan. Maar ik kreeg maar geen rapport thuis gestuurd. Dus ik weer bellen bleek ze met vakantie te zijn tot 30 juli. Ik dus 30 juli weer gebeld, bleek dat ze in een scheiding ligt en haar huis uit gezet is door haar man. Ze zou het rapport dan via de mail naar me sturen, maar we zijn nu een week later en nog niks in mn e-mailbox. Ik dus net weer gebeld, blijkt dat ze geen computer mer heeft want alles staat al ingepakt klaar om te verhuizen. Ik ben boos geworden en heb gezegd dat ik dit geen stijl vind, zo ga je niet met andermans verdriet om. Ik snap best dat ze zelf nu ook moeilijk zit maar ze heeft ruim de tijd gehad mijn reading te verzorgen. Nu dus een afspraak gemaakt op 25 augustus dan belt ze mij voor een afspraak te maken voor een telefonische reading, waarna ze het rapport nog via de post opstuurt. Ik heb veel geduld, dus ik wacht wel weer 3 weken......... maar blij wordt ik er niet van, zeker niet omdat ik op dat rapport zit te wachten....

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:01

Dreeke schreef:
Mijn band met Dakota wordt ook wel steeds sterker, het zal nooit het zelfde worden als met Vinga, dat kan niet, en dat wil ik eigenlijk ook niet.... gewoon anders.

Ben vandaag ook weer down, ik heb vlak nadat Ving is overleden een reading aangevraagd. Deze zou op 1 juli plaatsvinden en ik zou het rapport thuis gestuurd krijgen. Maar er kwam maar niks. Ik heb die vrouw gebeld, en ze zei dat haar printer kapot was, oke dat kan dus maar weer wachten dan. Maar ik kreeg maar geen rapport thuis gestuurd. Dus ik weer bellen bleek ze met vakantie te zijn tot 30 juli. Ik dus 30 juli weer gebeld, bleek dat ze in een scheiding ligt en haar huis uit gezet is door haar man. Ze zou het rapport dan via de mail naar me sturen, maar we zijn nu een week later en nog niks in mn e-mailbox. Ik dus net weer gebeld, blijkt dat ze geen computer mer heeft want alles staat al ingepakt klaar om te verhuizen. Ik ben boos geworden en heb gezegd dat ik dit geen stijl vind, zo ga je niet met andermans verdriet om. Ik snap best dat ze zelf nu ook moeilijk zit maar ze heeft ruim de tijd gehad mijn reading te verzorgen. Nu dus een afspraak gemaakt op 25 augustus dan belt ze mij voor een afspraak te maken voor een telefonische reading, waarna ze het rapport nog via de post opstuurt. Ik heb veel geduld, dus ik wacht wel weer 3 weken......... maar blij wordt ik er niet van, zeker niet omdat ik op dat rapport zit te wachten....

Ik was daarstraks ook een beetje down, opeens....
Het rijden ging voor m'n gevoel niet zo goed en dan denk ik terug aan de tijd met Sharon, ik heb nu als ik gereden heb zo'n leeg gevoel en met Sharon had ik dat absoluut niet. Rijden met haar gaf me juist voldoening, maar ik ben nu een beetje op het punt aangekomen dat ik het allemaal niet meer zo zie zitten met hem. Vooral omdat mijn vader straks 6 maanden naar Trinidad moet (2 weken weg en dan even thuis) en ik er dan helemaal alleen voor sta.....ik ga nog met hem overleggen dat als het niet gaat dat ik dan gewoon vaker ga lessen, zodat ik wat extra begeleiding heb.

Dat van die reading vind ik inderdaad geen stijl, kan me heel goed voorstellen dat je boos geworden bent zo ga je niet met mensen om. Ben benieuwd of ze zich over 3 weken wel aan haar afspraak houdt...

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:34

Ik snap je dip goed, misschien ben je toch aan het vergelijken met Sharon, tenmiste ik doe dat wel als ik nu andere paarden rijd. Ik hoop dat je met wat begeleiding toch verder komt. Komt vast goed Ach gut

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:29

Jeetje Dreeke, dat vind ik echt geen stijl met die reading, dat kan toch niet!!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:22

Ja inderdaad dan kan eigenlijk niet, mn vriend begrijpt ook niet dat ik haar nog een kans geef maar ik weet gewoon dat ze goed is, ze is op tv en radio geweest, heb verslagen gelezen van dieren waarop eigenaren reageren dat ze bepaalde dingen nooit had kunnen weten, dus ik ben gewoon zo benieuwd wat mijn meisje "te vertellen heeft" tegen haar.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:12

Maar de manier waarop is niet netjes Dreeke.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:38

Nee absoluut niet, maar mn geld krijg ik toch niet terug, dus ik wacht nog wel een paar weekjes, het is toch 50 euro wat ik betaald heb.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:39

Jeetje.. en dat voor een reading... bij nancy maar 15..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:05

Nancy is 5 dagen voor het overlijden live bij Vinga geweest voor een reading, daarom wilde ik nu iemand anders die er blanco tegenover staat, toen kwam ik dus bij Linda Roosloot terrecht.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:05

Ahh zodoende..maar ik vind het een hoop centen Knipoog

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:19

Pff, heb het ontzettend druk de laatste tijd.. Aan de ene kant wel lekker aangezien ik veel afleiding heb, maar met veel dingen die ik doe, moet ik toch weer aan hem denken, ik vind het gewoon zo ontzettend oneerlijk... Ik was eigenlijk op zoek naar een nieuw paard, maar het is te vroeg, ik vergelijk veel te veel. Dus het is eerst wel goed zo, met de paarden die ik nu rij, misschien over een tijdje.

Ik heb mijn reading nog steeds niet, ook geen reactie gehad op een mailtje. Vind het erg jammer, want ik ben nog steeds ontzettend benieuwd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:35

hmm das minder idd.

Ik heb het ook juist op de drukke momenten.. dan denk je er zo aan terug.

Maar moet ook zeggen dat mijn hoofd nu meer en meer bij Kay is.
Ik zie er naar uit om naar stal te gaan. het rijden gaat lekker. en het paard is super.
Ben zo blij met hem!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:41

Grit schreef:
Pluklief; Hoe is het met Sara?

Vanmiddag is er weer een veearts bij geweest nu een andere, zij denkt hetzelfde als in de kliniek en wil graag de foto's zien dan gaan we verder kijken. Ze wil haar ook nog niet opgeven ze zij letterlijk: 'die wil nog lang niet slapen, ze is veel te goed in het koppie' Lachen
En dat is ook zo ze is zo vrolijk hinneken naar iedereen, spelen met poetsbakken en ze begint weer te ontsnappen. Alleen is er een nieuw probleem opgedoken, bij mini's schijn je erg op te moeten passen met pijnstillers laat de vorige veearts nou sara gewoon een grote paardendosis hebben gegeven en wij dat ook telkens hebben moeten doen 3 weken lang. We moeten haar qua drinken en plassen erg goed in de gaten houden omdat het nierklachten kan veroorzaken zoveel pijnstillers, en dna is het dus wel einde verhaal Scheve mond

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:50

Jeetje. nou ik ga duimen voor de kleine uk Ach gut

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:22

Ik ook, voor zo'n vechtertje kun je alleen maar respect hebben!!
En ik gun Pluklief ook dat ze haar kan behouden, het verlies van Annebel is al erg genoeg.
Pluklief; ik duim voor jullie!!

Bij mij is het zover, ik ben gevallen voor een nieuw paard. Vince, een robuuste tinker, type cob. Ik ging niet voor een ras, maar voor een paard waarbij ik meteen al een goed gevoel had. Ik had dat bij Vince al bij de foto. Zondag halen we hem op.
Qua uiterlijk is hij totaal anders dan Bert en dat vind ik fijn, ik wilde ook geen nieuwe haflinger. Ik zou daar dan toch een 2e Bert van willen maken of die verwachting hebben. Het karakter van Vince lijkt wat op Bert, cool van buiten, maar van binnen echt wel een klein hartje en een gevoelig paardje.
Ik heb wel weer een rollercoaster van gevoelens achter de rug. Maar ik ben er nu aan gewend dat er een nieuw paard komt. Ik ben ook echt enthousiast over Vince en heb er zin in, maar de emoties om Bert worden er niet minder of gemakkelijker door. Dat is voor mij ook goed zo, maar het is soms zo raar, praat ik blij over Vince en schiet ik vol, omdat ik Bert kwijt ben.
Ben benieuwd hoe het zondag gaat.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:35

Onderaan in mijn profiel heb ik 3 foto's van Vince gezet

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:36

Grit schreef:
Ik ook, voor zo'n vechtertje kun je alleen maar respect hebben!!
En ik gun Pluklief ook dat ze haar kan behouden, het verlies van Annebel is al erg genoeg.
Pluklief; ik duim voor jullie!!

Bij mij is het zover, ik ben gevallen voor een nieuw paard. Vince, een robuuste tinker, type cob. Ik ging niet voor een ras, maar voor een paard waarbij ik meteen al een goed gevoel had. Ik had dat bij Vince al bij de foto. Zondag halen we hem op.
Qua uiterlijk is hij totaal anders dan Bert en dat vind ik fijn, ik wilde ook geen nieuwe haflinger. Ik zou daar dan toch een 2e Bert van willen maken of die verwachting hebben. Het karakter van Vince lijkt wat op Bert, cool van buiten, maar van binnen echt wel een klein hartje en een gevoelig paardje.
Ik heb wel weer een rollercoaster van gevoelens achter de rug. Maar ik ben er nu aan gewend dat er een nieuw paard komt. Ik ben ook echt enthousiast over Vince en heb er zin in, maar de emoties om Bert worden er niet minder of gemakkelijker door. Dat is voor mij ook goed zo, maar het is soms zo raar, praat ik blij over Vince en schiet ik vol, omdat ik Bert kwijt ben.
Ben benieuwd hoe het zondag gaat.

Fijn dat je een nieuw paard gevonden hebt!
Ik kan me heel goed voorstellen dat het nogal dubbel is, had ik ook heel erg met Cupido maar de afleiding die je hebt met een (ander) paard heeft mij wel goed gedaan. Ik ben er nog niet overheen, ik kan soms zomaar ineens volschieten maar ik denk dat als ik Cupido niet had gehad dat ik dan nu nog steeds in een dip gezeten had puur omdat ik het zo gewend ben om elke dag lekker bezig te zijn.