[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeke

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:55

Diddlmouse: dikke knuffel voor jou!

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 00:58

mijn prince is nu 2 en een half jaar geleden, 1 of 2 dagen voor kerst overleden. ik heb hem in moeten slapen doordat hij heel erg ziek was.

denk er nog elke dag aan, maar vooral als ik rijd op andere paarden heb ik het er regelmatig nog moeilijk mee. het is en blijft je 1e echte paard, en heb ook nog geen paard weer gekocht. steeds hik ik er tegenaan en op t laatst zeg ik het af want tja t is mijn prince niet he....

het wordt wel beter maar blijft altijd in je hoofd wat als ie er nog was, hoe ver waren we dan samen al gekomen.

groetjes

atlar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 01:03

t gevoel van t verlies zal nooit over gaan, hoog uit slijten, toen mijn eerste paard overleed was t t zelfde alsof ik een familie lid verloor. t eene mens verwerkt dat ook makkelijker dan de andere, helaas zijn daar geen handboeken voor en kan ook niemand je vertellen hoe lang t in jou geval zal duren. ik wens je in ieder geval sterkte en geef t een plaats in je leven dan leer je er vanzelf mee omgaan. gr atlar

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 01:12

wij hebben vanmorgen onze merrie in laten slapen.Ze had nog een veulen van 7 wk bij haar.Ze kreeg gisterenavond koliek en het ging zo snel dat we haar nog geeneens meer konden vervoeren.Ze wilde niet meer staan en bleef maar kreunen en rondrollen, ondertussen van die verschrikkelijke moedergeluiden naar haar veulentje te geven.Heb nog nooit zoiets heftigs meegemaakt. De da heeft haar zware pijnstillers gegeven maar het mocht haar niet helpen, ze bleef pijn houden.Vanmorgen lag ze met haar benen in de lucht zeer zwaar te kreunen en iedere keer als we haar goed wilden leggen rolde ze wild schoppend terug.Vanmorgen om half zes konden we haar toen ze even ging staan snel mee naar buiten nemen en daar plofte ze weer neer.We hebben de da gebeld en besloten om haar uit haar lijden te verlossen.Het beeld van de merrie die door haar pijn heen haar veulen stond te roepen zal ik nooit vergeten.Ik zit terwijl ik dit typ weer vol met tranen.Het veulen doet het gelukkig goed en drinkt van die pavo melk uit een afwasteiltje.
Heb nog geen idee wanneer ik hier overheen ben.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:59

heel veel sterkte Vriendjes zijn?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:48

Jeetje Meredith wat afschuwelijk voor je.
Ik kan me voorstellen dat je die momenten niet uit je geheugen kunt wissen, dat blijft terug komen.
Heel veel sterkte.
Voor jou ook Diddlmouses want wat is nou een jaar, het lijkt nog zo kort geleden.

Ik heb in maart mijn merrie in moeten laten slapen na een beenbreuk.
In het begin was er alleen maar verdriet en ongeloof.
Ik heb ondertussen een leuke nieuwe merrie die ik aan het inrijden ben maar het verdriet blijft.
De hele scherpe kantjes zijn eraf maar soms vliegt het me zomaar weer aan.
Het lijkt wel of het dan ineens weer keihard doordringt.
Ook ben ik (nog) bezorgder geworden om mijn andere paarden.
Ik weet nu dat het zomaar over kan zijn.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:43

Aukelizzy schreef:
Jeetje Meredith wat afschuwelijk voor je.
Ik kan me voorstellen dat je die momenten niet uit je geheugen kunt wissen, dat blijft terug komen.
Heel veel sterkte.
Voor jou ook Diddlmouses want wat is nou een jaar, het lijkt nog zo kort geleden.

Ik heb in maart mijn merrie in moeten laten slapen na een beenbreuk.
In het begin was er alleen maar verdriet en ongeloof.
Ik heb ondertussen een leuke nieuwe merrie die ik aan het inrijden ben maar het verdriet blijft.
De hele scherpe kantjes zijn eraf maar soms vliegt het me zomaar weer aan.
Het lijkt wel of het dan ineens weer keihard doordringt.

Ja, ik denk dat heel veel mensen die een paard hebben verloren nu wel beseffen dat je eigenlijk van elke dag moet genieten omdat het zomaar weleens de laatste kan zijn. Klinkt best hard, maar het is helaas wel de harde waarheid.

Meredith, heel veel sterkte. Ik weet wat je doormaakt, ik heb mijn merrie ook in moeten laten slapen door koliek en zij had ook zoveel pijn. Verschrikkelijk om aan te zien.... Ach gut

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:11

meredith schreef:
wij hebben vanmorgen onze merrie in laten slapen.Ze had nog een veulen van 7 wk bij haar.Ze kreeg gisterenavond koliek en het ging zo snel dat we haar nog geeneens meer konden vervoeren.Ze wilde niet meer staan en bleef maar kreunen en rondrollen, ondertussen van die verschrikkelijke moedergeluiden naar haar veulentje te geven.Heb nog nooit zoiets heftigs meegemaakt. De da heeft haar zware pijnstillers gegeven maar het mocht haar niet helpen, ze bleef pijn houden.Vanmorgen lag ze met haar benen in de lucht zeer zwaar te kreunen en iedere keer als we haar goed wilden leggen rolde ze wild schoppend terug.Vanmorgen om half zes konden we haar toen ze even ging staan snel mee naar buiten nemen en daar plofte ze weer neer.We hebben de da gebeld en besloten om haar uit haar lijden te verlossen.Het beeld van de merrie die door haar pijn heen haar veulen stond te roepen zal ik nooit vergeten.Ik zit terwijl ik dit typ weer vol met tranen.Het veulen doet het gelukkig goed en drinkt van die pavo melk uit een afwasteiltje.
Heb nog geen idee wanneer ik hier overheen ben.

Heel veel sterkte..dit is echt heel erg heftig Ach gut

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:12

Claudia__ schreef:
Ja, ik denk dat heel veel mensen die een paard hebben verloren nu wel beseffen dat je eigenlijk van elke dag moet genieten omdat het zomaar weleens de laatste kan zijn. Klinkt best hard, maar het is helaas wel de harde waarheid.

Dat heb ik ook wel een beetje.. Daarom vind ik het ook vreselijk als ik eens een dag niet kan..
Toen Kay die koliek had een maand geleden..ben ik me zo kapot geschrokken...
dat k 2x op een dag bij hem was..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:13

Snackie schreef:
Claudia__ schreef:

Dat heb ik ook wel een beetje.. Daarom vind ik het ook vreselijk als ik eens een dag niet kan..

Dat kan ik me heel goed voorstellen, had in jouw geval precies hetzelfde gedaan.
Gaat het nu weer helemaal goed met 'm?

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:25

ik heb net foto's uit zitten zoeken voor een vriendin die gaat trouwen, kwam ook veel kopenhagen foto's tegen, hij was echt een super gaaf paard om te zien, en dam wat mis ik dat beest nog erg zeg.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:32

_yvonne schreef:
ik heb net foto's uit zitten zoeken voor een vriendin die gaat trouwen, kwam ook veel kopenhagen foto's tegen, hij was echt een super gaaf paard om te zien, en dam wat mis ik dat beest nog erg zeg.

Het is nu alweer bijna een jaar geleden voor je, he? Ach gut
Ik vond het ook een erg gaaf paard, heel lief ook. Ja

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:51

Aukelizzy schreef:

Dat heb ik dus bij Dakota ook, zeker omdat het haar eigen vlees en bloed is wat ze voor mij achter heeft gelaten, Dakota is voor mij heel kostbaar, ben ook heel zuinig op hem.
Ik heb wel steeds van die vragen die naar boven komen "had ik niet dit nog kunnen doen" of "heb ik de juiste beslissing wel gemaakt" maar dan denk ik weer aan die bewuste dag, dat ik Vinga liggend
en kreunend van de pijn in de wei zag liggen, ze kon niet meer opstaan van de pijn en dan besef
ik weer "ja ik heb de juiste keus gemaakt, ik kon niks meer voor haar doen, want ik had alles al gedaan (meer dan dat) om haar te helpen"...... het blijft gewoon moeilijk.... Verdrietig

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:09

Claudia__ schreef:
_yvonne schreef:

Het is nu alweer bijna een jaar geleden voor je, he? Ach gut
Ik vond het ook een erg gaaf paard, heel lief ook. Ja

jep 18 september een jaar geleden...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:02

Meredith, wat moeilijk dat je dit hebt moeten zien. Je dier pijn zien hebben en niet kunnen helpen geeft zo'n machteloos gevoel. Heel veel sterkte!!
Ik heb mijn paard in shock zien raken en vind het ook moeilijk dit beeld kwijt te raken. Gelukkig merk ik dat ik hier wel steeds minder aan denk.

Diddlmouses; ik heb je nieuwe in memoriam gelezen, heel mooi!! Kaarsje voor jouw kanjer!

En STERKTE voor iedereen op dit forum. Of het nu lang of kort is geleden, het verdriet blijft, we willen allemaal zo graag ons maatje terug!

Ik kijk rond voor een nieuw paard, ik zit nu meer thuis en merk dat mij dit echt geen goed doet. Het is zo dubbel, huilen om Bert en enthousiast zijn over een leuk paard dat ik heb gezien.
En ik herken ook de angst dat je dieren ziek kunnen worden, voel het nu al voor mijn eventueel toekomstige paard. Ik hoop zo dat ik hier even niet mee te maken krijg, maar weet ook dat dit net zo goed wel kan gebeuren.
Ik ben ook veel bezorgder over onze hond en dat wil ik niet, je geniet minder en je schiet er niks mee op. Maar het gevoel werkt anders en ik moet dit geregeld tegen mezelf zeggen.

Rekening Bert is binnen, was eigenlijk het laatste wat nog "geregeld" moest worden. Deze week zijn startkaart opgezegd, hem uitgeschreven bij het stamboek. Allemaal rotmomenten, maar mijn dvd's, foto en knipselboeken met de kleinste onbenullige dingen blijven, verder gaat er niks meer weg van Bert!!! Ik kijk zoveel naar zijn foto's, wat zou ik hem graag terugwillen. Wordt alweer verdrietig als ik dit schrijf.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:44

Claudia__ schreef:
Snackie schreef:

Dat kan ik me heel goed voorstellen, had in jouw geval precies hetzelfde gedaan.
Gaat het nu weer helemaal goed met 'm?

Gelukkig wel! *veegt zweetdruppel van voorhoofd*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:45

18 Sept Yv? ik dacht dat het veel eerder was!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:46

Ja, inderdaad.
Gelukkig maar, had natuurlijk heel anders af kunnen lopen.... Scheve mond

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:51

Ja had het ook... gelukkig is hij er nog..

Had er niet aan moeten denken 2 paarden wegbrengen.. Misselijk

Ik zie idd in het memorian topic dat het 18 sept was.. ik dacht echt dat er veel meer tijd tussen Kopenhagen en Marlon zat.(die is 21sept. overleden)

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:18

Snackie schreef:

Nee inderdaad, alleen al bij de gedachte word ik misselijk.
Als er nu iets met Cupido zou gebeuren, nou dan kunnen ze me wegdragen denk ik. Dat kan ik echt niet aan.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:33

Nou het is voor mij nu het 3e paard in 2 jr. tijd en je begint je wel af te vragen of je wel aan paarden moet beginnen.Het verdriet wat je ervan hebt om een paard te verliezen is best heftig.Ook al hebben we er een stal vol van staan ze zijn me allemaal even lief en je wilt niet dat ze iets overkomt.De onmacht dat je niets kunt doen is echt verschrikkelijk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:59

Vooral de onmacht idd.. Ach gut

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:24

Vriendin van mij heeft dr pony in moeten laten slapen vanwege HKO, toen had ze na paar weken weer nieuw paard en die rende gelijk 1e dag door alle schrikdraden heen, pees door, die d8 ook dat ze hem er gelijk achteraan kon brengen. Is met 10? weken Utrecht weer helemaal goed gekomen, maar dan schrik je ook hoor!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:07

Dat gaat vast over Deebje.

Dat paard heeft zo'n geluk mogen hebben!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:11

Snackie schreef:

Ik zie idd in het memorian topic dat het 18 sept was.. ik dacht echt dat er veel meer tijd tussen Kopenhagen en Marlon zat.(die is 21sept. overleden)

nee maar een paar dagen!