[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:09

_yvonne schreef:
het stomme is dat ik zat beesten te rijden heb maar ik gewoon op kopenhagen een bosrit wil maken, herkennen jullie dat?

Ja ik zou ook zo veel geven voor een ritje met Marlon... Lovers

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:16

Phoe ik ook, de rit van zaterdag was leuk, maar geen Vinga he...
het blijft gewoon zo verrekte moeilijk, de fjord waar ik zaterdag op reed was nogal schrikkerig, Vinga was dat nooit, die was echt nergens bang van/voor. Je gaat toch vergelijken dan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:21

Jah.. dat heb ik met Kay ook.. Marlon was ook zo lekker cool in t koppie.. En Kay is echt een heethoofd.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:49

tja, dat vergelijken hoort er volgens mij ook echt bij.
ik heb een hondje gehad die ik zelf had gefokt, echt MIJN hondje, mijn meisje, zij is met 14 maanden overleden en ik heb na een paar maanden weer een 2e hondje gekocht, een ander ras en andere kleur, ik heb hier nooit 1 seconde spijt van gehad, doordat ze totaal niet op elkaar leken, ben ik ook niet gaan vergelijken, ze was onvervangbaar, nog steeds. Maar ik geniet ook echt van de honden die ik nu heb, oke, als ik een manier wist om haar terug te krijgen, zou ik het direct doen natuurlijk!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:30

joyfordogs schreef:
tja, dat vergelijken hoort er volgens mij ook echt bij.
ik heb een hondje gehad die ik zelf had gefokt, echt MIJN hondje, mijn meisje, zij is met 14 maanden overleden en ik heb na een paar maanden weer een 2e hondje gekocht, een ander ras en andere kleur, ik heb hier nooit 1 seconde spijt van gehad, doordat ze totaal niet op elkaar leken, ben ik ook niet gaan vergelijken, ze was onvervangbaar, nog steeds. Maar ik geniet ook echt van de honden die ik nu heb, oke, als ik een manier wist om haar terug te krijgen, zou ik het direct doen natuurlijk!

Mee eens, vind dat je het goed verwoord zo. Ja

Het is voor mij morgen precies 3 maanden geleden, alweer ¼ van een jaar....
Ik heb het er nog moeilijk mee, vooral met het mooie weer.
Ik had dolgraag nog met Sharon door het park/bos willen rijden, als ik eraan denk dan kan ik wel huilen.
En nog steeds de vraag, he? Waarom? Waarom nou zij?

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:35

Nou voor mij is het morgen precies een half jaar geleden,het was toen ook een woensdag.De tijd gaat voor mijn gevoel wel erg snel.
Maar ik zal er morgen toch echt wel even bij stil staan en dan vooral rond het tijdstip.
Claudia jij ook veel sterkte morgen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:24

Ach gut

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:33

Ik deed het ook meteen na Frits een ander paard kopen. Hij mocht niet op Frits lijken en ik wilde een jong paard. De koop is helemaal geslaagd, maar toch...
Pas na een jaar of later realiseerde ik me dat het niet eerlijk was tegenover mijn nieuwe paard dat ik als ik moest kiezen ik nog steeds voor Frits zou kiezen. En dat terwijl mijn nieuwe toch ook echt de moeite waard is. Ik heb bewust meer ruimte voor mijn nieuwe paard gemaakt in mijn hoofd en hart. Ik heb echt nog een keer afscheid moeten nemen van Frits, dit keer niet van zijn lijf, maar wel van de rol die hij speelde in mijn leven. Frits is er niet meer, hij komt nooit meer terug en zoals het was wordt het nooit meer. Nu voelde die gedachte wel goed. Het was opnieuw pijnlijk maar het heeft wel opgeleverd dat er nu een zuiverdere relatie is tussen mijn nieuwe paard en mij. Die relatie heeft eindelijk een eerlijke kans gekregen en is daardoor mooier geworden

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:41

dwertje schreef:
Nou voor mij is het morgen precies een half jaar geleden,het was toen ook een woensdag.De tijd gaat voor mijn gevoel wel erg snel.
Maar ik zal er morgen toch echt wel even bij stil staan en dan vooral rond het tijdstip.
Claudia jij ook veel sterkte morgen.

Dankjewel. Jij ook, he Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:08

Bij mij is het vandaag 10 weken geleden, elke dinsdag denk ik, zoveel weken geleden leefde ze nog om deze tijd, ik tel echt de weken niet dat het wat uitmaakt maar het lijkt al een eeuwigheid. Ik mis onze ritjes door de bossen en door het water, het getut aan dr manen, het knuffelen elke dag, die blik
in haar ogen, waarin ik altijd een intens gevoel van vertrouwen en liefde in terug vond, die blik vind ik weleens terug in Dakota,
zo vertrouwd maar god wat mis ik mijn meisje, gisteren weer huilend in slaap gevallen,
je laat dan die revue weer eens passeren in je hoofd en dan vraag je je af, waarom? Waarom toch?

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:19

He mrie,ik kwam laatst op een site nog een foto van je tegen met frits,moest toen wel even slikken.
Frits was een prachtpaard maar ocho die je nu hebt is dat ook.Gelukkig dat het helemaal is goed gekomen tussen jou en ocho.

Dreeke erg is dat die eerste weken,ik had dat ook telkens maar na een paar maanden werd dat bij mij wel minder.Wel denk ik er morgen speciaal aan omdat het toch een half jaar is.
Nooit gedacht dat ik een half jaar met pijn kon lopen maar dat is wel wat er is gebeurd.Tuurlijk blijft dwertje altijd in mijn gedachten en die band die ik met haar had komt ook nooit meer terug.Gelukkig had ik mijn andere paard al dus die heeft een eerlijke kans gehad en ook daar heb ik een band mee maar dan heel anders.
Maar dat tutten dat kan ik dus gelukkig wel blijven doen.Anders was ik gek geworden denk ik.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:05

nou, nog een keertje posten op dit topic.
De laatste tijd gaat het zo heerlijk met Paddy (die ik nu een dik jaar heb), dat ik me realiseer dat ik over het verlies van Aileen heen ben (juni 2007). het heeft een dik jaar geduurd maar ik heb er weer volop plezier in. En als ik eerlijk ben, realiseer ik me dat Paddy veel gemakkelijker te rijden is dan Aileen. het is zo'n lekker ventje!

De band moet nog verder groeien, maar wij komen er wel. Al zal Aileen altijd een plekje in mijn hart houden, natuurlijk.
Maar het is goed zo.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:05

Fijn Beantsje! Ik ben jaloers hoor... Bij mij is het nu iets meer als een jaar geleden en mijn plezier in paarden en paardrijden is helemaal weg Verdrietig . Mijn andere twee paarden staan dan ook te koop (ze zijn hardstikke leuk en lief maar niet geschikt voor mij, dus wie nog wel een nieuw paard wil kopen... Tong uitsteken ). Ik hoop dat ik ooit nog een paard met het soort karakter van Jumper (en ook Zamora, mijn vroegere paard) kan vinden. Misschien komt dat het plezier terug, maar nu is het even huilen met de pet op Huilen

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:17

Dreeke schreef:
Bij mij is het vandaag 10 weken geleden, elke dinsdag denk ik, zoveel weken geleden leefde ze nog om deze tijd, ik tel echt de weken niet dat het wat uitmaakt maar het lijkt al een eeuwigheid. Ik mis onze ritjes door de bossen en door het water, het getut aan dr manen, het knuffelen elke dag, die blik
in haar ogen, waarin ik altijd een intens gevoel van vertrouwen en liefde in terug vond, die blik vind ik weleens terug in Dakota,
zo vertrouwd maar god wat mis ik mijn meisje, gisteren weer huilend in slaap gevallen,
je laat dan die revue weer eens passeren in je hoofd en dan vraag je je af, waarom? Waarom toch?

Ik heb dat ook heel erg, ja....

En ook van 'die dinsdag was de laatste dag dat ik ooit nog op haar zou rijden...'
Het ging eindelijk weer een beetje goed, ik had eindelijk weer een beetje moed en dan.... Verdrietig

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:04

tja, zo zie je dat iedereen het op zijn/haar eigen wijze voelt en mee om gaat.
we zijn inmiddels verhuist, we hebben nu 5 honden, en dan nog denk ik wel eens, hoe zou zij het hier gevonden hebben?!
lekker achteraf, veel ruimte. Maar ik geniet niet minder van de honden die ik nu heb, heb haar moeder ook nog, die is inmiddels 14 en half jr.
hopelijk word ze minstens 17.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:41

Gisteren heb ik maar weer wat spullen opgeruimd en weggegooid uit mijn kasten op stal. Het was best even moeilijk, maar ik was het eigenlijk al een tijdje van plan en je hoeft immers niet alles eeuwig te bewaren. Een paar dingen heb ik anderen nog een plezier kunnen doen, maar het meeste ging gewoon de kliko in. Mijn dierbare herinneringen zitten niet in allerlei spullen, dus daarvoor hoef ik ze niet te bewaren.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:01

Voor mij is het morgen 3 jaar geleden dat ik mijn beste vriend ooit heb in moeten laten slapen. Ik kom er echt nooit meer overheen, heb die illusie niet eens meer. Ben alweer heel de week van de kaart van binnen en morgen om 18.00 komen de tranen weer als ik een kaarsje voor hem neerzet bij zijn foto. Eigenlijk komen ze nu al als ik dit zo zit te typen.
De nuchtere ik zegt dat dit over moet zijn, de gevoels ik weet dat dit nooit meer overgaat. Ik hou zielsveel van mijn merrie maar ik krijg het gevoel wat ik met Artiest had gewoon niet terug. De ene na de andere mooie herinnering komt ineens omhoog, ze zijn mooi maar maken me ook weer verdrietig. ik wil hem terug....
Toch is het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben....

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:10

Beaux schreef:
Voor mij is het morgen 3 jaar geleden dat ik mijn beste vriend ooit heb in moeten laten slapen. Ik kom er echt nooit meer overheen, heb die illusie niet eens meer. Ben alweer heel de week van de kaart van binnen en morgen om 18.00 komen de tranen weer als ik een kaarsje voor hem neerzet bij zijn foto. Eigenlijk komen ze nu al als ik dit zo zit te typen.
De nuchtere ik zegt dat dit over moet zijn, de gevoels ik weet dat dit nooit meer overgaat. Ik hou zielsveel van mijn merrie maar ik krijg het gevoel wat ik met Artiest had gewoon niet terug. De ene na de andere mooie herinnering komt ineens omhoog, ze zijn mooi maar maken me ook weer verdrietig. ik wil hem terug....
Toch is het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben....

Dat kan ik me heel goed voorstellen, veel sterkte morgen. Ach gut

Heb me gisteren wel de hele dag groot gehouden, maar gisteravond kwamen toch wel de tranen en ik realiseerde me dat ik haar toch ontzettend mis, maar dat ik het gewoon een beetje weggestopt heb de laatste tijd.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:12

kopenhagen is in september al weer een jaar overleden, het lijkt soms wel gewoon alsof het weer vannacht gebeurd is. het staat me nog zo bij.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:57

@ Beaux: ik begrijp je heel goed, ik denk dat ik ook nooit helemaal over de dood van Vinga heen ga komen, ze was meer voor mij dan alleen een paard, ze was mn beste vriendin, mn kindje, mn alles. Krijg al weer tranen als ik dit typ, als ik aan haar denk dan blijf ik huilen, soms op mn werk ook, dan vlucht ik altijd maar even naar het toilet.

@ Claudia__: het komt er van zelf een keer uit, wegstoppen heeft geen zin, het gaat misschien ongemerkt maar het moet er een keer uit. En uiteindelijk hoef je je voor niemand groot te houden, het is ook voor jou nog niet zo lang geleden allemaal Ach gut

@ _Yvonne: bij mij staat het ook op mn netvlies gegrifd denk ook dat ik het nooit meer kwijt raak bepaalde beelden van haar overlijden, het zal altijd een zwakke plek blijven...

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:38

Annebel zou morgen 2 maanden zijn geworden..

Ik heb er zelf nog niet zoveel bij stil gestaan, ik ben nu veelste druk met haar moeder bij me houden.. maar dat komt nog wel en ik ben bang dat het dan des te harder aan komt.
Als iemand het over haar heeft luister ik gewoon niet of antwoord wat vaags, als ik veulens zie lopen kijk ik dwars door ze heen en zie alleen de moeders lopen...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:54

Dreeke schreef:
@ _Yvonne: bij mij staat het ook op mn netvlies gegrifd denk ook dat ik het nooit meer kwijt raak bepaalde beelden van haar overlijden, het zal altijd een zwakke plek blijven...

Bij mij ook...

Kwam vorige week de dierenarts tegen die Sharon toen behandeld had, weet je wat hij vroeg? Of het meegevallen was. Ik kon wel huilen, wat denk je nou zelf? Mocht hem toen al niet, maar beetje een aparte vraag eigenlijk...

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:16

Ik werd een aantal weken nadat Pluis was doorgestuurd door de Va naar Utrecht gebeld hoe het met hem was......

closed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:32

precies 5 maanden geleden is mijn verzorgpony ingeslapen, die ik ongeveer 4jaar heb verzorgt.
Het ging om een oude manege pony (ze is bijna 35 geworden) en in die 4 jaar liep ze geen lessen meer o.i.d, Wij stapten aan de hand buitenritjes, longeerden haar, en verwende dr natuurlijk.
In die 4 jaar hebben we ook veel tegenslagen gehad, maar dr altijd weer uitgekregen, dus toen het echt op was was het op.

Ik heb het een maand heel moeilijk gehad, maar daarna niet echt meer, omdat ik er vrede mee had dat ze mocht gaan.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:39

Anniekjaa schreef:
precies 5 maanden geleden is mijn verzorgpony ingeslapen, die ik ongeveer 4jaar heb verzorgt.
Het ging om een oude manege pony (ze is bijna 35 geworden) en in die 4 jaar liep ze geen lessen meer o.i.d, Wij stapten aan de hand buitenritjes, longeerden haar, en verwende dr natuurlijk.
In die 4 jaar hebben we ook veel tegenslagen gehad, maar dr altijd weer uitgekregen, dus toen het echt op was was het op.

Ik heb het een maand heel moeilijk gehad, maar daarna niet echt meer, omdat ik er vrede mee had dat ze mocht gaan.

Gelukkig is 35 een hele mooie leeftijd. Ja