[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:10

Txs Kusje

Ik doe voorlopig nog even een beetje rustig aan. tot hij vooral wat dikker is. en dan gaan we er weer tegen aan.

Dan willen we eens gaan kijken of we de cross in kunnen.

Dinsdag hadden ik en Daay het allebei nog even moeilijk..
Ik vond het zwarte dekje van Marlon.. incl haren en geur.... Lovers

Dus toen kwamen de foto's weer etc... Hebben het er allebei nog steeds moeilijk mee.

Gelukkig snapte mijn beste vriendinnetje ook wel dat ik er nog steeds verdriet om heb.

Moet wel zeggen het is nu minder aan het worden.. maar ik denk niet dat ik dit ooit kwijtraak..

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:15

leuke fotos snackie!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:16

Txs meid. Hoe is het met de kleine?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:21

goed! thx! toevallig gister nog wat fotos op bokt geplaatst...

*knip*
Laatst bijgewerkt door Leo op 19-07-08 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke foto's zijn niet de bedoeling van dit topic...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:26

Lekker ding is ze Lovers

groeit goed? eet goed, slaapt goed?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:30

groeit heeeeeeeeeeel hard!
eet goed
slaapt wat minder goed Clown

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:31

Ik wilde een filmpje plaatsen dat me heel dierbaar is, maar dat is niet gelukt, dus maar fotootjes. Hij stond toen nog op de eigen kliniek en ik ging twee keer per dag met hem een stukje wandelen (super dat dit mocht). Is twee weken voor zijn overlijden, hij is ziek (flinke koorts, at toen heel slecht) maar ik had het gevoel dat deze wandelingetjes hem goed deden, hij stond dan ook gras te eten.
Dag voor de kliniekopname is Bert in shock geraakt voor mijn neus (hij was toen nog thuis), echt het ergste wat ik ooit heb gezien en waar ik zo overstuur van was. Ik had mezelf nog nooit eerder zo meegemaakt.
Gelukkig is dit niet mijn laatste beeld geweest, deze wandelingen zijn dus ook voor mij zo belangrijk geweest!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:34

Bedenk ineens dat het wat raar staat dat hij maar een oog heeft. Deze is in januari 2005 verwijderd (zie mijn profiel). Maar van deze handicap heeft hij gelukkig nooit last gehad. Wonderbaarlijk zoals dieren zich aanpassen. Het zilveren spul zit op de schaafwonden die zijn gekomen toen hij in shock was.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:52

mooie foto's van bert joh, echt bert zoals ik hem kende.
Fijn dat je idd dagelijks met hem kon wandelen, dat vind ik echt een voordeel van deze kliniek.
mij valt zijn ene oog niet eens meer op en het was toch al een tijdje dat ik hem had gezien.

via youtube schijn je filmpjes erop te kunnen zetten, ik weet zelf ook niet hoe dit moet hoor.

Joyce

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:15

Mooi foto's!

Met Sara is het nog steeds onveranderd ze loopt nog altijd stok en stok kreupel en het ziet er niet naar uit dat dat snel beter gaat Scheve mond
Vanacht heerlijk gedroomt over hoe het was geweest als Annebel er nog was, wat baal je dna als je wakker wordt Verdrietig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:34

Knappe foto's! fijn dat je nog een mooie herrinnering aan hem hebt!

DM fijn dat alles zo goed gaat met de kleine meid.
Dat slapen komt wel goed Haha!

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:40

dat verwerk je niet...
je kan dr na een tijd beter mee omgaan...
je gaat aan de leuke dingen met hem/haar denken
eigenlijk hetzelfde als dat je een persoon verliest in je leven.

ik moet idd ook altijd aan mijn overleden paarden ( Bruce en Angelo) denken...
maar ik ka er nu beter mee omgaan..
eerst was het al bij de naam Bruce of angelo raak... gelijk tranen in me ogen enzo...
nu is datniet meer...
x

horseygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:49

Het is nu 3 1/2 jaar geleden dat mijn pony is overleden. In het begin was het elke dag tranen met tuiten. In twee maanden 10 kilo aangekomen door het emo-eten (en die ben ik ook nooit meer helemaal kwijtgeraakt Boos! ). Heel veel foto's verzameld, hele stapels foto's doorgespit, allemaal (ook de niet zo mooie) in lijstjes gedaan en opgehangen. Mensen die bij me thuis kwamen vonden het hoekje in de woonkamer net een altaartje (noem je dat zo?). En dat was het ook wel, onbewust. Heel veel gepraat met mijn moeder (vooral tgen elkaar aanhuilen, in het begin).
Na een half jaar werd de pijn eindelijk minder. Nog steeds denk ik elke dag aan hem, maar het voelt nu anders. Het is niet meer alleen die enorme pijn van hem missen, maar ook een gevoel van dankbaarheid dat ik hem heb mogen kennen, dat ik zoveel van hem heb mogen leren.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:00

@ Diddlmouses: wat een lief kindje, mooi meisje hoor!

@ Grit: wat was Bert mooi donker, hij miste een oog zo te zien, waardoor kwam dat? Hij is wel een leukerd om te zien....

Vandaag ga ik een grote stap nemen...
Ik ga weer paardrijden, bij mijn vriendin zij heeft ook een fjord, we reden dan ook vaak samen lekker buiten of gingen met de tailer naar het strand.
Ik heb heel de ochtend al een raar gevoel in mn buik, ik stap sinds de dood van Vinga weer voor het eerst op een fjord...
Het is gewoon raar om weer een paardrijdbroek aan te hebben...

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:45

Wat knap dreeke! Moet echt heel raar voor je zijn om weer te rijden.

Nou ik heb even minder nu, was de situatie gister nog onveranderd is die nu alleen maar slechter.
Sara loopt niet meer eet der hooi niet meer en eet nauwlijks gras, ze verliest volgens mij alle vechtlust die ze altijd had Huilen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:09

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld om te kunnen praten met elkaar over overleden paarden en pony's. Het lijkt me dus niet de bedoeling dat hier persoonlijke foto's worden geplaatst, of op andere manieren offtopic wordt gegaan. Graag hier vanaf nu op letten. Alvast bedankt.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:25

Dreeke schreef:
@ Diddlmouses: wat een lief kindje, mooi meisje hoor!

@ Grit: wat was Bert mooi donker, hij miste een oog zo te zien, waardoor kwam dat? Hij is wel een leukerd om te zien....

Vandaag ga ik een grote stap nemen...
Ik ga weer paardrijden, bij mijn vriendin zij heeft ook een fjord, we reden dan ook vaak samen lekker buiten of gingen met de tailer naar het strand.
Ik heb heel de ochtend al een raar gevoel in mn buik, ik stap sinds de dood van Vinga weer voor het eerst op een fjord...
Het is gewoon raar om weer een paardrijdbroek aan te hebben...

Knap hoor, moet wel raar voor je zijn inderdaad. Hoe is het gegaan, heb je ervan genoten of juist niet?

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:25

Nou het was best even moeilijk, heb mn moeder onderweg gebeld en ze hoorden de hoeven op het asfalt,
ze barste in tranen uit en vond me zo dapper dat ik de draad weer probeer op te pakken, ook ik in tranen,
geen enkel paard kan Vinga vervangen maar het was zo vertrouwd die wiebelende manenkam voor mn neus.
Ik heb er zeker wel van genoten, en het gekke was heel de dag heeft het gegoten, behalve dat uurtje dat ik
op buitenrit ging scheen de zon, mn vriendin zei "Dat zonnetje heeft Vinga vast voor je geregeld" want toen
ik terug thuis was begon het weer te regenen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:29

Dreeke schreef:
Nou het was best even moeilijk, heb mn moeder onderweg gebeld en ze hoorden de hoeven op het asfalt,
ze barste in tranen uit en vond me zo dapper dat ik de draad weer probeer op te pakken, ook ik in tranen,
geen enkel paard kan Vinga vervangen maar het was zo vertrouwd die wiebelende manenkam voor mn neus.
Ik heb er zeker wel van genoten, en het gekke was heel de dag heeft het gegoten, behalve dat uurtje dat ik
op buitenrit ging scheen de zon, mn vriendin zei "Dat zonnetje heeft Vinga vast voor je geregeld" want toen

Dat kan ik me heel goed voorstellen, vind het wel goed van je dat je het gedaan hebt.
Het is toch weer een stap die je moet nemen.
Gelukkig dat je mooi weer had, en inderdaad een mooie gedachte. Ja

Ik merk aan mezelf dat ik Sharon steeds meer begin te missen, ik heb echt het gevoel alsof ik elk moment in huilen uit kan barsten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:39

@ Pluklief, ik heb even in je profiel gekeken. Wat een moeilijke tijd voor jou. Het verlies van Annebel en nu ook Sara ziek. Vooral dat je ziet dat ze er niet meer voor vecht. Ik denk aan je en duim voor Sara, ik hoop echt dat het een dip is en ze weer gaat vechten.
(Offtopic; we hebben wel wat gemeen; haflingerliefde, cavia's en een terrier)

@ Dreeke; Bert werd eerst in de zomer ook licht, maar sinds hij een loopstal had, was zijn vacht altijd wat dikker en donkerder. Ik vond dat ook mooi. Zijn oogverlies is ook weer zo'n vaag verhaal geweest, nooit duidelijk geweest waarom het niet wilde genezen. In mijn profiel staat een link naar dit verhaal met foto's. Bert ging er gelukkig wel super mee om.

Fijn dat het rijden behalve moeilijk, toch ook leuk was. Het is al erg genoeg dat je Vinga kwijt bent, dan is het fijn als je de gezelligheid "rondom stal" nog hebt en zo ook nog het rijden met je vriendin kunt delen. En ik denk ook dat Vinga de zon heeft geregeld!! Moet bijna wel!!! Ze zal het wel een goede stap van je hebben gevonden!

@ horseygirl; ik herken het "hamsteren" van alle spullen. Ik ben ook heel fanatiek geweest met alles van Bert te verzamelen, videobanden op DVD zetten enz. Ik heb ze wel gewoon in fotoboeken zitten, maar daar heb ik dan ook alles bijgedaan, artikelen over Bert of het viertal, alle berichten van toen hij ziek was, mijn bloggen, ook van toen hij destijds oogontsteking had. Alles, ik kan niks weggooien
En ondanks het verdriet, had ik mijn tijd met Bert voor geen goud willen missen.

@ Claudia; ik denk dat het zo ook met ups en downs blijft gaan. In het begin huil je veel en vind iedereen dat normaal. Op een gegeven moment slik je je tranen vaker weg, dan wil je niet telkens huilen. Maar de emotie moet er toch uit! Hopelijk kun je even flink uithuilen, doet toch goed. Tenminste, zo ervaar ik dat.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:22

het stomme is dat ik zat beesten te rijden heb maar ik gewoon op kopenhagen een bosrit wil maken, herkennen jullie dat?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:26

Yeps, ik zou ook nix liever willen dan een ritje op Ot...

@ Dreeke, goed hoor dat je bent gaan rijden, zal echt nog wel ff moelijk blijven, ik vind het nou nogsteeds moeilijk, en baal dr elke stap van dat ik nooit meer op Ot kan.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:26

Ik herken het wel, Yvonne.
Ik heb natuurlijk alleen Cupido, maar ik zou zo graag lekker met Sharon willen rijden.
Lekker relaxed, Sharon die kon uren lopen, dat vond ze echt heerlijk.
Cupido is echt heel braaf, maar hij is nog zo jong en hij moet alles leren dus ik mis het wel want Sharon die kende alles natuurlijk al wel. Vooral nu met het mooie weer, had ik zo graag met Sharon naar het park willen gaan of een weekje weg net als vorig jaar.... Verdrietig

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:43

Dreeke,je hebt toch een beetje kunnen genieten ondanks dat het heel moeilijk voor je moet zijn geweest.Je eigen vinga is nooit te vervangen maar hopelijk heb je toch lekker gereden.
Ik merk dat er meer mensen zijn die er moeite mee hebben om nooit meer op je vertrouwde paardje te kunnen rijden.
Zelfs ik mis de lekkere lange ritten die ik met dwertje altijd maakte.ik heb ravanelli nog maar dat is anders,die is niet makkelijk als dwert.
Met dwertje kon ik lezen en schrijven en ze was zo betrouwbaar en dan ook vooral buiten.
Dat gemis zal wel heel erg lang blijven.Nog steeds als ik op bepaalde plekken kom waar ik vroeger gereden heb dan komt die pijn weer terug.

pluklief heel veel sterkte nu sara ziek is.

Horseygirl ook jij veel sterkte met het verlies van je paardje.Ondanks dat het al ruim 3 jaar is blijf je eraan denken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:07

Dreeke schreef:

Lovers super dat je het weer oppakt meis!