[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:46

Morgen is het een jaar geleden dat het ongeluk gebeurde, de tijd vliegt.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:48

De dag is al lekker begonnen.... Scheve mond
Mijn vader belde om kwart over 8 om te vertellen dat er brand was geweest op stal, maar bij de koeien. De baas van stal is eigenlijk boer en heeft een terrein verderop (dus het grenst gelukkig niet) zijn koeien staan. Hij ligt nu in het ziekenhuis op de IC en er zijn heel veel koeien overleden.

Pony moet vandaag- tenminste nu, misschien dat hij vanmiddag naar buiten kan- binnen blijven want in zijn landje staan koeien en die gaan ze nu onderzoeken. Ik ben net even wezen kijken hoe het met mijn pony is, en hij was ontzettend rustig. Net alsof hij weet dat er iets ergs gebeurd is, de andere paarden die op stal stonden die waren ook heel erg rustig. Ze weten nog niet hoe de brand ontstaan is....

Zoiets maakt je toch wel bang, wat als het nou gebeurd in de stal waar Cupido staat?

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:26

Het gadsie Claudia, dat maakt je zeker angstig, dat zou ik ook hebben. Gelukkig is het goed afgelopen.

@ Lovely: een jaar alweer, sterkte morgen, zal best een moeilijke dag worden Ach gut

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:17

pff, ik mis het paardrijden zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:34

Dat heb ik dus (tegen eigen verwachting in) niet meer. Ik mis wel de paarden om me heen en natuurlijk vooral mijn eigen paard. Het rijden op mijn eigen paard mis ik dan weer wel.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:36

Ik heb- ondanks dat ik een andere pony heb- wel echt het gevoel van; ik wil op sharon rijden. (niet altijd hoor, maar soms van die momenten. Dan mis ik het echt enorm. Lekker door de bak galopperen...)
Dat is wel een rotgevoel, want ik weet dat dat nooit meer zou kunnen.

En Cupido is echt een schat van een pony, maar het is gewoon anders met hem...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:37

lovely:
jij rijdt ook helemaal niet meer? Ik heb vorige week eens op een ander paard gereden, dat was gewoon zoo heerlijk ontspannend, en ook natuurlijk emotioneel. Mijn rijbroek rook nog naar mijn overleden pony, en nu zou ik zo op deze rijden. Toch vond ik het lekker, maar jah.. het is niet mijn oude. Toch wil ik blijven paardrijden, omdat ik hier nou eenmaal goed in ben en het leuk vind, en dat wil ik eig niet opgeven. (straks verleer ik het, of durf ik later niet meer..) Mjah, ik hoef niet naar een manege.. Dat vind ik niets

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:38

Kan je nergens een pony/paard bijrijden dan? Of een verzorgpony (als je daar aan toe bent) ?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:47

Ik rij sinds 2 maandjes ook een paard van een ander 2x in de week.
Voor mij is dit ideaal, ik kan zo toch weer rijden, maar hoef geen gevoel te hebben voor dat paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:49

Pinuts, ik rijd inderdaad niet meer op het moment. Een bijrijpaard is zo gevonden, maar nu nog even niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:10

zo gevonden? hier is dat niet zo makkelijk, ja 20 km verderop..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:38

Ik rijd nu ook niet meer, ik heb al veel aanbod gehad maar ben er gewoon nog niet aan toe, hoewel ik het wel mis, maar ik mis het rijden met Vinga, en dat gemis kan een ander paard echt niet opvullen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:42

nee, dat zal je altijd houden.. Mijn paard was mijn eerste en waarschijnlijk laatste. Het was gewoon mijn ding, en tsjah..Ik kreeg niet om de zoveel jaar een nieuwe omdat ik te groot werd, ik beschouwde het echt als mijn huisdier, en de laatste maanden heb ik zon goede band gekregen met mijn paard, daarvoor begreep ik hem nooit zo (ik had hem immers nog maar 3 jaar, in de jaren dat ik begon te puberen, en veel met vriendjes bezig was. ) Daar uitgekomen kwam ik erachter hoeveel mijn paard me waard was. Dat hij er altijd was om mij op te vrolijken, om heerlijk te ontspannen.. Ja in die laatste maanden ben ik veel dichter bij hem gekomen, en dat neemt niemand meer van mij af. En ik mis hem vreselijk, maar het paardrijden ook.. dus ik wil ergens verder, dat gevoel zit erin.. en nee ik kan niet zomaar op mijn andere paard stappen.. zoals velen hier wel kunnen zeggen. Dat is natuurlijk ook anders, maar toch..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:58

Als Vinga vorig jaar Dakota niet op de wereld had gezet was ik ook paard-loos en op dit moment zou ik ook geen geld hebben om een andere te kopen. Maar gelukkig heb ik Dakoot nog, hij is nog jong en over een paar jaar kan ik weer met hem gaan rijden. Nu ben ik gewoon lekker met hem aan het tutten en af en toe gaan we wandelen, ben toch met mn paardje bezig en dat doet me wel goed, maar het rijden blijf ik wel missen... wie weet over een tijdje dat ik er wel aan toe ben.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:13

Hier is het morgen ook een jaar geleden... Huilen
Ik heb nog wel mijn twee andere paarden maar ik kan het niet meer opbrengen om te rijden en Lexie en Tigo staan dan ook te koop. Ook omdat ik op het moment heel veel gezondheidsproblemen heb. De laatste paar maanden komen bij mij de spanningen er pas uit... Misschien ook wel omdat Jumper niet ziek was maar gewoon door een dom ongeluk gegaan is, en ook nog voor mijn ogen. En met Lexie en Tigo, hoe mooi, leuk, lief en getalenteerd ook, heb ik toch minder een klik als met Jumper en ik denk dat het beter voor mij en voor hen is om een goede plek voor ze te zoeken Verdrietig
Misschien zoek ik wel weer een ander paard als alles wat rustiger is geworden en mijn rug weer beter is (maar dat kan best nog lang duren), maar dan wil ik gewoon weer een leuk, wat ouder en wijzer paard dat alles kent en nergens van schrikt en wat ik voor 200 % kan vertrouwen, gewoon weer zo'n lekkere stoere eigenwijze en bomproofe ruin.... Een jong paard is toch niet meer mijn ding heb ik geleerd, hoe leuk ik dat vroeger ook vond.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:53

Heel veel sterkte morgen Jollyjumper, het lijkt me een hele moeilijke dag
Het lijkt me moeilijk om je paarden te verkopen, sterkte, en hopelijk vind je hele fijne plekjes voor ze.

Ik ben nooit gestopt met rijden, we hebben andere paarden die ook hun beweging nodig hebben, en ik werk op een stal, dus dat ging een beetje door. Al denk ik wel vaak: "ik had duizend keer liever op een ander paard gezeten nu.."
Ik wacht ook nog steeds op de reading, het duurt wel erg lang nu. Ga maar eens een mailtje sturen denk ik.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:11

Jeetje JJ, gaat niet zo lekker bij jou dus..
En morgen een jaar... heel veel sterkte alvast!
Bij mij zit het er ook aan te komen en ik zie er nu al zo tegenop.
En je andere paardjes te koop.... tja, ik kan het wel begrijpen... Ach gut

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:07

Ik ben alweer een paar weken een lezer van deze topic en de in memoriams. Ik heb er veel steun aan!!
4 weken geleden heb ik mijn lieve Bert verloren. Ik kan nog steeds niet echt bevatten dat het "nooit meer...." is. Voor mijn gevoel zou hij morgen zo weer op zijn plekje kunnen staan. Ik kan ook nog steeds schrikken als ik mijn eigen mailtjes lees en dan bij het bericht kom dat Bert het niet heeft gered.

De hoop, teleurstellingen en de keuzes van toen hij ziek was, vielen me zwaar. Op het einde zei ik; dit trek ik niet lang meer. En nu zou ik wel weer naar deze tijd willen, hoe zwaar ook, toen kon ik nog met hem wandelen en knuffelen. Toen was hij er nog. Maar dat zou niet eerlijk zijn geweest, je wil niet dat je beestje pijn heeft.
Gelukkig is het niet een en al verdriet, ik ben veel met hem bezig (foto's kijken, filmpjes, dingen op papier zetten) en kan dan ook wel lachen om de typische Bert dingen. Ben ook wel bang dat het echte missen nog moet komen, 4 weken is nog maar kort.

Fijn dat er dit soort topics zijn!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:10

Ach gut Grit, heel veel sterkte!
Ik heb net een gedichtje in je topic geplaatst. Hopelijk heb je er wat aan.
Ik heb nog steeds last van het verlies van mijn merrie. Het is ook zo plotseling gegaan. *pats boem* en weg was ze. Ik was er totaal niet op berekend, dus ik geloof dat ik nog wel 10 jaar in shock blijf.
Maar op den duur leer je het een plekje te geven, hoe moeilijk ook. Toch blijf ik er wel verdrietig om.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:13

4 weken is nog heel vers, Grit.
Jij ook nog heel veel sterkte Ach gut

Ik ben er ook nog steeds verdrietig om, ik heb de laatste tijd heel vaak het gevoel alsof ze gewoon weer in het weiland kan staan en dat ik haar dan roep. Ik vind het nog heel moeilijk, maar ik ben het wel langzaam een plekje aan het geven. Het is bij mijn meisje ook zo ontzettend snel gegaan....

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:39

Cayenne, ik had al in mijn topic gereageerd op jouw gedicht voor ik je bericht hier las. Ik heb er zeker wat aan, raakt de gevoelige snaar en ik vind het echt mooi!! Ga het printen en nog heel vaak lezen.

Claudia en Cayenne, bij Bert ging het niet zo snel. Ik wist dat ik er rekening mee moest houden. Afscheid nemen kon ik niet, je wil ervan uitgaan dat het goed gaat. Maar bij mijn laatste wandelingen heb ik wel heel bewust naar hem gekeken, van hem genoten. Ik denk dat dit mij zeker goed heeft gedaan. En toch blijft het voelen als "opeens". Een telefoontje en in een keer is het voorbij.

Jullie ook sterkte!!!!
Iedereen op deze topic heeft het geluk gehad een geweldig paardje te mogen hebben, zo een waar je blij van wordt en die je dag kan opfleuren. Alleen het afscheid is zo zwaar!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:42

Ik heb ook heel veel aan gedichten gehad! Soms brand ik ook nog wel eens een kaarsje. Op de een of andere manier heb ik dan het idee dat ze dichterbij is. Klinkt misschien heel gek, maar het helpt heel goed bij mij.

@Grit, dat kan ik me voorstellen, dat gevoel van "opeens". Vooral die machteloosheid. Alles in je lijf en ziel wil hem dan terughalen, maar dat gaat niet meer Verdrietig

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:54

Grit schreef:
De hoop, teleurstellingen en de keuzes van toen hij ziek was, vielen me zwaar. Op het einde zei ik; dit trek ik niet lang meer. En nu zou ik wel weer naar deze tijd willen, hoe zwaar ook, toen kon ik nog met hem wandelen en knuffelen. Toen was hij er nog. Maar dat zou niet eerlijk zijn geweest, je wil niet dat je beestje pijn heeft.

Ik weet zo goed wat je bedoelt hier mee, ik zou het zelf gescheven kunnen hebben, de hoop op herstel, het verdriet er om heen,
ik trok het ook niet langer meer, maar zou net als jij net zo graag terug willen naar die tijd want dan was ze er teminste nog....
Mijn meisje is 9 weken geleden gegaan....

Sterkte met dit verlies, hier kan je alles kwijt over je verdriet, ik heb ook al veel aan dit topic gehad, het is "fijn" om te weten
dat je niet de enige bent die een paard is verloren.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:26

Claudia__ schreef:
De dag is al lekker begonnen.... Scheve mond
Mijn vader belde om kwart over 8 om te vertellen dat er brand was geweest op stal, maar bij de koeien. De baas van stal is eigenlijk boer en heeft een terrein verderop (dus het grenst gelukkig niet) zijn koeien staan. Hij ligt nu in het ziekenhuis op de IC en er zijn heel veel koeien overleden.

Pony moet vandaag- tenminste nu, misschien dat hij vanmiddag naar buiten kan- binnen blijven want in zijn landje staan koeien en die gaan ze nu onderzoeken. Ik ben net even wezen kijken hoe het met mijn pony is, en hij was ontzettend rustig. Net alsof hij weet dat er iets ergs gebeurd is, de andere paarden die op stal stonden die waren ook heel erg rustig. Ze weten nog niet hoe de brand ontstaan is....

Zoiets maakt je toch wel bang, wat als het nou gebeurd in de stal waar Cupido staat?

Volgens mij was dat op het nieuws? 30 koeien ingeslapen/overleden.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:13

Ja, dat kan best. Het waren in ieder geval wel 30 koeien. Ja