[IM] Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Hoe gaan jullie met het verlies van je paard om ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:46

Nou dat was me wat bij de veearts.. ik heb mezelf nog nooit zo lopen stressen!
Sara ging braaf de trailer op en de reis was geen enkel probleem.
Daar aangekomen moest ze nog heel even wachten want we waren te vroeg. Toen kwam de veearts en hij voelde zijn eerste reactie was dat het gebroken was in de elleboog. Nou dan voel je de grond wel even onder je wegzakken. Dus op de foto dat been, eerst elleboog na iets wat wel uren leuk kwam dan het antwoord dat er daar niks gebroken was. Verder foto's maken nergens iets gebroken gelukkig. Ze heeft een zware blessure aan het boeggewricht en de pees die daar overheen loopt. We moeten haar nu iedere dag een medicijn geven + iedere dag haar schouder insmeren 6 weken lang. Dan zou het al ene heel stuk verbetert moeten zijn.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:49

Nogmaals veel sterkte ermee, hopen dat het over 6 weken al een stuk verbeterd is.

De dierenarts is net geweest en Cupido heeft een hoefzweer, gelukkig maar.... het had natuurlijk altijd veel erger kunnen zijn. Hij mocht weer lekker naar buiten van de dierenarts dus ik moet 'm vanavond binnenhalen en dan vanaf morgen 3 dagen lang 2x per dag z'n hoef in soda doen.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:19

@ pluklief: inderdaad een behoorlijke blessure, maar met veel rust en goede verzorging moet dat goed komen!

@ Claudia_: gelukkig "maar" een hoefzweer, lekker laten weken in de soda en dan komt de prut vanzelf naar buiten.

Ik zit nog steeds op het rapport van mn reading met Vinga te wachten, deze zou eind deze week binnen moeten komen. Vind het zo spannend..... wat zou er uit gekomen zijn....

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:29

Nou pluklief,dat is niet zo mooi maar uiteindelijk komt het wel weer goed.Als je eventueel interesse hebt,ik heb hele goede coolinggel die bij peesblessures goed helpt.Voor vragen even per pb.

Claudia:gelukkig alleen maar een hoefzweer en sluit me verder bij het antwoord van dreeke aan.Flink in de soda of biotex is het enigste wat helpt.

Ben heel erg benieuwd wat er uit die reading gaat komen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:33

Ja, in de emmer vindt hij nog eng dus dan doen we het op een andere manier.
Hij loopt nu niet meer kreupel in het land (in het zand weet ik niet, nog niet getest)

Ik ga van de week de hoefsmid maar eens bellen.

Heb je je reading al binnen, Dreeke?

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:35

Nee nog steeds niet, heb een mailtje gestuurd want de afspraak was dat ze 1 juli de reading met Vinga zou doen (wat klinkt dat raar als ik het zo zeg...) en dat ik dan eind deze week het rapport zou ontvangen. Heb gevraagd wat er mis is gegaan want dit is niet de afspraak en heb er wel 50 euro voor betaald!

Ik heb vandaag echt een rot dat, kwam mn vriendin op haar paard tegen met nog iemand anders, ze hadden een buitenrit gemaakt, dolle pret met zn tweeen, ik dacht, ja normaal rijden wij altijd samen maar nu niet meer.... vind dat wel moeilijk, ik begin het rijden met Vinga steeds meer te missen, we waren altijd op pad, lekker de natuur in en nu zit ik me te vervelen thuis... Dakota staat in het land hij is nog maar 1 jaar dus die laat ik verder met rust.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:23

Dreeke dat buitenrijden is het allerergste wat ik mis.Ik reed overal naar toe met dwertje,soms wel 4 tot 5 uur lang en dat is wat ik voornamelijk mis.
Met mijn andere paard heb ik dat vertrouwen nog helemaal niet,want die is niet zo makkelijk.
Dat doet pijn als je erachter komt dat het buitenrijden voorlopig verleden tijd is.
Wat raar dat je wel al 50 euro hebt betaald maar nog niets hebt gezien.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:03

Is er hier iemand die goed is in fotos bewerken, ik wil iets van Ot, maar mij lukt het niet...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:48

Er is ergenst zo'n topic DM!

Hoe is het met de kleine meid?

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:47

Klopt, daar heb ik het al gevraagd, maar wordt weer niet op gereageerd omdat daar zoveel aanvragingen per dag binnenkomen..

Met Lisa gaat het hartstikke goed, ze is vandaag alweer 3 maanden!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:13

8 weken geleden alweer, dat mijn meisje heen is gegaan, het lijkt al een eeuwigheid en het idee dat ze echt nooit meer terug komt maakt me soms zo opstandig. Op stal heb ik een grote foto (A4 formaat) onder het naambordje van Dakota gehangen met daarop de tekst In memoriam Vinga, en de datum van geboorte en overlijden, zo is ze toch altijd nog een beetje bij me op stal.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:11

8 weken alweer Dree? Wat gaat de tijd snel he? Tjo is alweer 8 maanden weg. Gister nog ff met dr pluk staartharen in mn handen gestaan.... dan komen er wel weer ff traantjes hoor, hoe lief Cees ook is, Tjo blijft toch altijd mijn wijffie.
Rijden mis ik niet echt eigenlijk, vind het wandelen met Cees net zo leuk en daar kunnen we over 10 maandjes alweer op gaan zitten (naja proberen). Denk alleen dat het nooit zo wordt als met Tjo hij is toch heel anders van karakter.
Ik heb in huis nog maar 1 foto van Tjo, in mn prijzenkast bij dr bekers en staart. Das ff genoeg voorlopig.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:38

Dreeke schreef:
8 weken geleden alweer, dat mijn meisje heen is gegaan, het lijkt al een eeuwigheid en het idee dat ze echt nooit meer terug komt maakt me soms zo opstandig. Op stal heb ik een grote foto (A4 formaat) onder het naambordje van Dakota gehangen met daarop de tekst In memoriam Vinga, en de datum van geboorte en overlijden, zo is ze toch altijd nog een beetje bij me op stal.

Gaat snel he.... Ach gut
Is nu bij mij 11 weken geleden dat Sharon overleden is, kan het filmpje dat ik gemaakt heb voor haar nog steeds niet kijken zonder te huilen. Laatst ging ik nog even nadenken over wat er allemaal gebeurd was enzo en toen moest ik ook wel huilen, ik weet nog precies wat ik voelde en wat er door me heen ging....

Ik heb deze week al 2 keer over haar gedroomd, ik droomde eergisteren dat ik Cupido en Sharon allebei had en dat ik ging rijden met Sharon (helaas werd ik vlak voordat ik erop ging wakker....), en het leek zo echt. Net zoals het altijd ging. Was zo jammer toen ik wakker werd, als je je dan realiseert dat het een droom was maar op de een of andere manier geeft het me toch wel een soort van 'voldoening', alsof over haar dromen genoeg is omdat het zo echt aanvoelde, net alsof het allemaal echt gebeurde.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:16

ben gister van stiek gevallen.. op mijn hoofd.. ben nou helemaal beurs.. dat is me met willem nog nooit gebeurd.. ja 2 keer tijdens springen.. maar dit was gewoon dressuur.. galopeerde de diagonaal op en meneer sprong nogal hoog een wissel en die had ik niet verwacht... staatie sullig naast me te kijken waarom ik daar op de grond lig Haha!

mijn hond moest gster acuut onder het mes.. ze hebben er een milt met een tumor die opengesprongen was uitgehaald van ruim 850 gram.. hele buik vol bloed... dus dat was zo heftig... had al afscheid genomen voor de operatie.. ze is al bijna 8 en das al stevig voor een rottweiler... maar gelukkig is ze er goed doorheen gekomen en mag ik haar dalijk weer ophalen....

1 maatje verliezen is 1 ding, maar mijn dinnetje... nee.. ik weet niet wat ik had gedaan.. ze staat al naast mijn zij sinds ze 9 maanden oud is... waar ik ga gaat zij... is echt een engeltje geweest op haar schouder. of ze wilde nog niet gaan.. ze is een vrolijke levenslustige hond normaal.. dus misschien vond ze het nog geen tijd...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:23

gekke_koei schreef:
ben gister van stiek gevallen.. op mijn hoofd.. ben nou helemaal beurs.. dat is me met willem nog nooit gebeurd.. ja 2 keer tijdens springen.. maar dit was gewoon dressuur.. galopeerde de diagonaal op en meneer sprong nogal hoog een wissel en die had ik niet verwacht... staatie sullig naast me te kijken waarom ik daar op de grond lig Haha!

mijn hond moest gster acuut onder het mes.. ze hebben er een milt met een tumor die opengesprongen was uitgehaald van ruim 850 gram.. hele buik vol bloed... dus dat was zo heftig... had al afscheid genomen voor de operatie.. ze is al bijna 8 en das al stevig voor een rottweiler... maar gelukkig is ze er goed doorheen gekomen en mag ik haar dalijk weer ophalen....

1 maatje verliezen is 1 ding, maar mijn dinnetje... nee.. ik weet niet wat ik had gedaan.. ze staat al naast mijn zij sinds ze 9 maanden oud is... waar ik ga gaat zij... is echt een engeltje geweest op haar schouder. of ze wilde nog niet gaan.. ze is een vrolijke levenslustige hond normaal.. dus misschien vond ze het nog geen tijd...

Vervelend dat je gevallen bent, heb je voor de rest geen pijn?

Gelukkig dat je hond er goed doorheen gekomen is, lijkt me verschrikkelijk als je ook nog eens je hond verliest die je al zolang hebt. Hopen dat ze goed hersteld, hoe gaat het nu met 'r? Ach gut

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:35

ben beetje misselijk.. ws lichte hersenschudding *rij gelukkig nooit zonder cap* en flinke spierpijn in nek en rug.. maar we overleven het Knipoog

met tika gaat het veel beter. heb haar net opgehaald en ze is weer vrolijker en actiever. ken haar weer terug als mijn hond

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:49

@ GK, wat fijn dat alles goed is met je hond, kan me voorstellen dat je het er moeilijk vond!

@ Claudia, wat een mooie avater heb je!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:02

@ diddlmouses: Dankje! Haha!

@GK: Gelukkig dat je verder niet zoveel last hebt, maar goed dat je met cap rijdt inderdaad. Anders had het heel anders kunnen aflopen... Fijn dat je hond zich al ietsjes beter voelt, moet niet niks voor d'r geweest zijn zo'n operatie.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:13

13-05-2008 - 13-07-2008 vandaag precies 2 maanden geleden.
Deze foto hangt op stal onder het naambordje van haar zoon Dakota
Afbeelding

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:37

Wat gaat het snel he! Vandaag is het van Laros ook 2 maanden. Ik heb afgelopen donderdag de armband opgehaald en ben er echt enorm blij mee. Hij is nu altijd nog een beetje bij me.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:50

Ja inderdaad onze schatten zijn op de zelfde dag heen gegaan...
Ik wil ook nog steeds een armbandje of ketting laten maken maar heb de moed nog niet bij elkaar gesprokkeld om aan Vinga dr staart te knippen, hij ligt nog net zo netjes in de kast....

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:30

Ik wil ook nog eens een keer een armbandje van Sharon haar staart laten maken.
Ik ga niet aan haar staart knippen, maar ik heb nog een stuk staart van haar dat ik lang voordat ze overleed al heb afgeknipt.
Mijn moeder zegt dat je zoiets ook makkelijk zelf kan maken, dus ik ga het nog eens met haar overleggen (ben er zelf niet zo handig in).

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:01

GK:gelukkig is je val goed afgelopen,ik ben ruim een half jaar geleden ook lelijk gevallen waardoor ik tijdelijk even verlamd was.Maar het is gelukkig goed met je.

Er is hier op bokt iemand die hele mooie hangers maakt,ik heb er ook 1 laten maken van een stukje van dwert haar haar.Je hebt er niet al teveel haar voor nodig,het kost ook niet zo duur bij haar.
Ze heet singasong en de hangers kosten 6 euro,ze heeft een aantal foto,s in haar profiel.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:33

Mooooooi dreeke!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:19

Hier is het ook al 9.5 maand geleden..maar voelt als de dag van gister...

de foto is mooi dreeke!