[IM] Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BianC

Re: Dag lieve Helion ik ga je zo missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:36

Ik zat het met tranen in mijn ogen te lezen. Ik vind het heel erg voor je, maar een heel dapper en goed besluit. Je hebt voor hem gekozen en besloten dat hij rusten mag..
Heel veel sterkte vandaag(F)

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:41

brr kippenvel hier..

toch is het denk de verstandigste keuze die je gemaakt hebt..
hoe moeilijk en pijnlijk het ook is..
heel veel sterkte vandaag..

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:46

ik wil je heel veeel sterkte wensen, en ik vind je erg dapper, je hebt gekozen voor de beste keus...hoe moeilijk die ook is..nogmaals sterkte!

myriammz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:02

Heel veel sterkte vandaag.... Vriendjes zijn?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:24

Heel veel sterkte vandaag!!
Ach gut

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:27

Heel veel sterkte nog! Vriendjes zijn?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:28

sterkte vandaag

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:32

dapper en moedig, om zijn pijn boven jouw verdriet te kiezen.

Heel veel sterkte

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:45

de tranen rollen me over mijn wangen,
heel veel sterkte met het verlies van je maatje!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:59

Heel veel sterkte vandaag en de komende tijd. Ik heb bewondering voor je dat je deze keuze voor je paardje durft te maken.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:16

Huilen Huilen heel veel sterkte vandaag met Helion en je vriendin

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:31

Lieve Nerdie en Smellie.. Heli is er helaas niet meer.. Maar hij blijft voor altijd in onze gedachte.. Zijn streken zijn niet te vergeten..
Hij is heel rustig ingeslapen.. En het word wennen dat hij niet meer in het land staat, voor ons uit in galop richting stal gaat.. Maar wij..
en zijn paarden vriendjes gaan hem NOOIT vergeten!!

Dikke kus en een hele grote knuffel van Ceres

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:51

Madelon,
Huil maar lekker uit,je hebt je paardje naar een betere wereld gebracht,je hebt hem een paar gigantische laatste jaren gegeven,daar moet je op terrug kijken,straks denk je met een glimlach aan hem , en denk je ,wat een Kanjer was het toch!

Fijn dat ie in mijn leven is geweest!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:05

Lief dat jullie allemaal zo meeleven met ons.

Zal nog even de dag vertellen:

Vanmorgen stond hij natuurlijk niks(???) vermoedend in zijn stal..gewoon eten gegeven en hem nog even gepoetst. Iets waar hij echt een hekel aan had Koe
Daarna samen met Donna los gezet op een stuk gras zodat ze samen nog even hadden...wat foto's genomen van hun en om 10 uur kreeg ik een telefoontje dat de da erover 20 min zou zijn.
Nou de tranen gingen toen al stromen hoor.
Mijn verzorgster Fallon heeft Donna naar de wei gebracht en ik ben voor helion een overdosis slobber gaan maken met ingredienten die hij het lekkers vind. Nou hij moet echt gedacht hebben waar heb ik dit aan te danken? Bloos

Toen de da er was heeft hij mij eerst heel goed verteld hoe hij het ging doen en ik heb mijn grootste angst verteld dat ik zo bang ben dat hij zou gaan vechten tegen het omvallen.
Hij vertelde mij dat dit nooit voorspelbaar is maar hij had het zelf nog niet mee gemaakt zoals ik hem vertelde.
We zijn naar het plekje gelopen waar we hem wilde hebben en hij heeft daar zijn eerste prikje gekregen onder het genot van zijn lievelingskoekjes speculaas!
De sedatie werkte vrij snel en stond mijn vriend met zijn hoofd naar beneden en iets wat te wankelen op zijn benen. Mijn dochter Melissa en ik zijn de hele tijd bij zijn hoofd geweest en hem bedankt voor alles wat hij voor ons betekend heeft. Dikke tranen kan ik je vertellen.
De da vroeg of we er klaar voor waren voor de prik waarbij hij omvalt en die heeft hij toen gegeven.
Het duurde max 5 min denk ik toen hij eerst door zijn achterbenen zakte en door wat sturing van de da zakte hij rustig in. Het was niet eng en het ging allemaal heel rustig. Zware ademhaling van Helion betekende hele diepe slaap en op de vraag of hij de "fatale" mocht geven zeiden wij ja.
Niet heel lang duurde het voor dat hij klinisch dood was. Alleen zijn hartje bleef nog kloppen maar zoals de da het zei dat is een apart motortje in het lichaam wat in dit soort gevallen pas als laatste er mee stopt.
Heb samen met zijn verzorgster Larissa, mijn dochter Melissa de vezorgster van Donna Fallon, een stal genootje en mijn man zitten huilen. Wat een inpacked geeft dat zeg!

Toen we er klaar voor waren heeft Melissa zijn staart ingevlochten en afgeknipt. Ik ben zijn dekens gaan halen en klaar gelegd. Daarna zijn we zijn weidemaatjes gaan halen waaronder Donna.
Nou en die vond het toch spannend en best wel eng. Heel groot was ze en ze bleef maar "snurken"!
Uiteindelijk durfde ze te ruiken en heeft ze na iedere keer een aarzeling overal aan hem geroken.
Daarna haar op stal gezet en een klein beetje eten gegeven.
Heli afgedekt met de dekens en gezorgd dat ze niet kunnen wegwaaien.

Toen ik Donna weer in het land wilde zetten wilde ze zelf nog een keer langs Helion. Dat hebben we gedaan en weer wat snurkend heeft ze weer aan hem geroken en ik heb gewacht tot ze zelf weg gelopen is.

Nu ligt hij daar nog. Ik ga zo nog even naar stal, want de gedachten dat hij daar zo ligt geeft me een naar gevoel. Ik haal Donna naar binnen en misschien wil ze nog even kijken bij haar vriend.
Ben opgelucht dat het achter de rug is uiteraard wel met een rot gevoel. Ben nog heel verdrietig en schrijven gaat me nu makkelijker af dan praten.

Hier nog een paar foto's van vanmorgen.

Samen nog even grazen..
Afbeelding

Lekker genieten van de mega bak slobber
Afbeelding

Hier nog lekker genietend van de speculaas en de eerste prik is gegeven.
Afbeelding

De rest van mijn foto's staan op http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upl ... y=LJNICB84
Let wel op het is niet heel erg schokkend maar kan me voorstellen dat je ze liever niet wil zien

Verder moet ik nog zeggen dat ik het al die tijd over mezelf gehad heb maar ik mag mijn dochter Melissa zeker niet vergeten zij is er net zo verdrietig van als ik en dat was ook zeker mijn bedoeling niet toen ik dit topic opende om haar niet te noemen. Sorry Mel!

Fal, Isa, Larissa Bedankt voor de steun vandaag en Gerard (onze da) je hebt hem een mooi einde gegeven beter had ik niet kunnen bedenken.....Frits Madelon en Melissa

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:47

schrijf het maar lekker van je af.....
meerdere mensen hebben op deze wijze hun trouwe viervoeter naar de regenboogbrug gestuurd.
het is vast en zeker een goeie beslising geweest.
aleen het verdriet zal groot zijn....
je hebt voor een moeilijke keuze gestaan..maar het is beter zo
heel veel sterkte met dit verlies...........

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:47

Wat ontzettend moedig van jouw en je dochter!
Je hebt hem tot het laatst het allerbeste gegeven wat je hem kon geven, en dat is jullie liefde!
Ik weet ook zeker dat hij dit gevoeld heeft. Voor hem was het goed geweest.
Hij heeft een heel waardig einde gekregen en hoe erg zijn verlies voor jullie zal zijn, een beter afscheid heeft hij niet kunnen krijgen.
Heel veel sterkte met het verwerken van zijn verlies.
Denk aan alle mooie momenten die jullie met hem gehad hebben, aan alle fijne tijden die jullie met hem beleeft hebben!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:56

ik leef met jullie mee..
heel veel sterkte met het verwerken van dit moeilijke verlies..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:59

Tranen rollen hier over mijn wangen ondanks dat ik jullie helemaal niet ken. Die mooie knappe Helion is er niet meer, heel veel sterkte Ach gut

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:41

Heel veel sterkte, Helion zal blij zijn geweest met jullie als baasjes!! Jullie hebben hem een mooi leven en een waardig afscheid gegeven!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:09

Madelon en melissa, moedig om het zo met ons te delen. Het is een zware week voor jullie en vele zullen er nog volgen.Maar doordat julie het zo goed hebben aangepakt zullen jullie een mooie dierbare herinnering creeeren van mooie Helion. Serkte....

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 23:14

Het is zo bijzonder eigenlijk dat je doormiddel van een "paardenforum" zoveel steun kunt vinden bij mensen die je niet eens kent. Bloos
Nogmaals heel lief dat jullie de moeite nemen om hier iets te plaatsen echt top! OK dan!
We hebben er veel aan Ach gut

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:17

lees het met tranen in mijn ogen .ken jullie en je paardje niet maar vind het zooooooo zielig . maar naar wat ik allemaal lees heb je de juiste beslissing gemaakt
sterkte voor jouw en je dochter .
je hebt het beste voor helion gedaan .

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:22

we hoeven elkaar niet te " kennen" om mee te kunnen voelen of te delen in de ervaring etc... gelukkig niet. Ik vind het bijzonder dat ik het op deze manier mag delen met jou. We hebben allemaal wel voorbeelden van " afscheid nemen" en via dit soort topics helpt het ook weer een beetje dat leed te verzachten. Verder leert de ervaring dat erover praten, schrijven..het delen, erg goed is voor het verwerken en dat gun ik iedereen.....

Ik kan trouwens de foo's niet zien in je album, ik ben eerlijk gezegd een beetje nieuwsgierig hoe het gaat, hopelijk kan ik nog lang van mijn Monty genieten en hoef ik de beslissing nog niet te nemen maar ik weet dat er ook een dag komt voor ons....

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 23:29

Ja ik had net ook al een pb van iemand die de foto's niet kon zien ik weet niet wat ik er aan zou kunnen doen zodat je ze wel kan zien??? Verward Verward Blond

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:30

ik ben ook blond Knipoog...