[IM] vanochtend is ze geslacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PinkLady1987

Re: vanochtend is ze geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:40

zo erg is mijn bericht toch niet? staat een mening in.. er staat ook dat ik het echt netjes vind dat ze tot het einde is gebleven en dat ik daar echt respect voor heb. dat wardeer ik.. maar de meningen zijn gewoon verdeeld over het slachten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:42

PinkLady1987 schreef:
maar de meningen zijn gewoon verdeeld over het slachten

En daar is dus dit topic: viewtopic.php?f=1&t=691195&start=0&st=0&sk=t&sd=a voor. Dus loop a.u.b. niet dit topic te verzieken. En toon respect. Heb je geen respect....reageer dan niet.

PinkLady1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:47

ik heb er wel respect voor dat heb ik al gezegt. ik heb er respect voor dat ze erbij is gebleven tot het einde, dat ze het paard een goed gevoel heeft kunnen geven. daar heb ik wel respect voor.. kijk maar in me vorige berichten

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 01:04

Ik vind het erg sneu voor Beantsje dat er zo vervelend gereageerd word door bepaalde personen in dit In Memoriam topic.

Ze heeft WERKELIJK ALLE WEGEN BEWANDELD OM DE KWALITEIT VAN LEVEN VAN EILEEN TE VERBETEREN, kosten noch moeite gespaard.

Geloof me, zou er een andere, DIERWAARDIGE optie bestaan voor Eileen, dan had ze die met beide handen aangegrepen.

(een dier dat al hoofdschuddend door het weiland loopt, met dichtgeknepen neusgaten, zich ellendig voelt, maar fijn gezelschapspaardje of fokmerrie loopt te zijn...is dat dierwaardig ? Is dat het belang van het paard vooropstellen ?)

PinkLady1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 01:07

dat denk ik zeker weten ook.. iedereen wilt het beste voor zijn dier..

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 01:10

PinkLady1987 schreef:
dat denk ik zeker weten ook.. iedereen wilt het beste voor zijn dier..

jij maakt echt vrienden hier. Wel 9 posts waarvan 7 hier in het verkeerde topic

TS jij kan zeggen dat je je paard een paardwaardig afscheid hebt gegeven nogmaals heel veel sterkte met het verlies. Heel veel succes bij het vinden van een nieuw paardenmaatje en ik hoop dat je met deze dan een zorgeloze tijd tegemoet kan gaan

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 01:14

Jemig meid.. Sterkte met dit verlies.

Heb echt respect voor je dat je tot het einde er bij hebt kunnen zijn, vind dat je er netjes mee om bent gegaan.

Ach gut

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:53

Heey Beantsje...ben je de nacht een beetje redelijk doorgekomen?? Ach gut

@Pinklady...prop jij ff een sok en je mond!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:26

Pinklady je hebt een PM. Zullen we nu weer gewoon ontopic gaan Lachen Ik vind dit echt respectloos tegenover Beantsje.
Hoe gaat het nu, heb je een beetje kunnen slapen vannacht Ach gut?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:28

wat onwijs dapper van je
heel heel veel sterkte Ach gut

en wat super dat je het paspoort mee mocht nemen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:31

Anoniem schreef:
Pinklady je hebt een PM. Zullen we nu weer gewoon ontopic gaan Lachen Ik vind dit echt respectloos tegenover Beantsje.
Hoe gaat het nu, heb je een beetje kunnen slapen vannacht Ach gut?

K had dr ook al pm gestuurd..

Ben ook wel benieuwd of je een beetje geslapen hebt Vriendjes zijn?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:33

Ten eerste:

Dit gaat NIET over wel of niet slachten of andere discussies.
Dit is NIET voor mensen die een topic niet eerst lezen en dan zomaar een pijnlijke reactie geven voor de TS.
Deze mensen hoeven imo NIET te reageren, start de zoekfunctie en je vind genoeg topics over slachten etc, ga daar lekker je discussie voeren !!

Dit gaat WEL over een TS die met pijn afscheid heeft moeten nemen van een paard wat haar enorm dierbaar is.

Ten tweede:

Diep, diep respect voor je dat je dit zo hebt gedaan.
Dit verhaal van je en de excursie naar Jan in Nijkerk doen me weer beseffen dat dit toch echt een goede oplossing voor je paard is geweest !!!

Dat moment komt voor iedereen en ook vor mij, ik doe het op dezelfdemanier, heb het al bij veel paarden gedaan maar nog nooit met mijn eigen vriendje.
Ik hoop dat ik net zo dapper ben als jij en dat ik hem ook tot het einde toe kan begeleiden.
Knap hoor !!!!
Heel veel sterkte ermee en bednk dat je het beste voor hebt gehad met je dier !!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:01

ElCamino schreef:
Ten eerste:

Dit gaat NIET over wel of niet slachten of andere discussies.
Dit is NIET voor mensen die een topic niet eerst lezen en dan zomaar een pijnlijke reactie geven voor de TS.
Deze mensen hoeven imo NIET te reageren, start de zoekfunctie en je vind genoeg topics over slachten etc, ga daar lekker je discussie voeren !!

Dit gaat WEL over een TS die met pijn afscheid heeft moeten nemen van een paard wat haar enorm dierbaar is.

Ten tweede:

Diep, diep respect voor je dat je dit zo hebt gedaan.
Dit verhaal van je en de excursie naar Jan in Nijkerk doen me weer beseffen dat dit toch echt een goede oplossing voor je paard is geweest !!!

Dat moment komt voor iedereen en ook vor mij, ik doe het op dezelfdemanier, heb het al bij veel paarden gedaan maar nog nooit met mijn eigen vriendje.
Ik hoop dat ik net zo dapper ben als jij en dat ik hem ook tot het einde toe kan begeleiden.
Knap hoor !!!!
Heel veel sterkte ermee en bednk dat je het beste voor hebt gehad met je dier !!!

Dank jullie allemaal voor je steun. Dat doet me echt goed.
Wie is overigens Jan in Nijkerk?

Vannacht heb ik geslapen als een os; ik was na gisteren ook helemaal uitgeput. Natuurlijk wild gedroomd, o.a. dat ik steeds met een deken om liep, die gemaakt was van haar van Aileen (verzin het maar.....)
Gelukkig heb ik een enorm lieve man die me geweldig steunt. We hebben er gisteravond nog uren over gepraat. Want natuurlijk weet je verstandelijk dat je er goed aan hebt gedaan maar je gevoel zegt steeds: was er nou echt niet iets op te bedenken geweest? Toch overheerst het gevoel dat het zo goed is.

Bedankt allemaal.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:06

beantsje schreef:
Gelukkig heb ik een enorm lieve man die me geweldig steunt. We hebben er gisteravond nog uren over gepraat. Want natuurlijk weet je verstandelijk dat je er goed aan hebt gedaan maar je gevoel zegt steeds: was er nou echt niet iets op te bedenken geweest? Toch overheerst het gevoel dat het zo goed is.

Bedankt allemaal.

Mannen met zo'n voornaam zijn idd lief!! Haha!

Gelukkig heb je goed kunnen slapen en tuurlijk speelt het gevoel met je en gevoel kan soms éénmaal een duivelig karakter hebben. Echter je verstand is gelukkig sterker.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:12

poe..ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Wat lijkt me dat moeilijk zeg.
heel veel sterkte!

edit: TS laat die mensen die hier een discussie gaan zitten houden
over wel of niet slachten lekker banketstaaf (ik weet het ik heb makkelijk praten).
Hersenloze mensen heb je helaas overal.
Ik vind het ontzettend knap van je dat je er tot het laatste moment voor je paard
bent geweest!

Dacodaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:21

Echt heeeeel knap! Lijkt me verschrikkelijk en vind het ongeloofelijk dapper van je! Sterkte.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:26

jeetje meid wat een verhaal. Huilen

Maar ik heb het volste respect en bewondering voor je dat je dit zo hebt kunnen beslissen en erbij hebt kunnen zijn.
het is idd belangrijk dat je er zelf een goed gevoel bij hebt en idd fijn om te weten dat het idd rustig is gebeurt zonder stress enz

Sterkte met dit grote verlies Ach gut

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:29

Sterkte ermee, toch wel fijn eigenlijk om eens een goed verhaal over een slachting te horen, ik hoor altijd zulke enge verhalen...

Wel fijn dat je dit hebt gedaan en het paspoortje nog hebt. Ach gut

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:35

Beantsje@ ik vermoed dat Jan in Nijkerk de slachterij is nijkerk is waar een paar maanden geleden een bokt excursie heen geweest is.
Hier kregen de meiden ook te zien hoe een paard geslacht werd.

Persoonlijk vind ik het zelf een zeer nette, snelle en pijnloze manier om afscheid te nemen van deze wereld.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:35

jeetje wat verschrikkelijk moedig dat je bij haar bent gebleven tot het einde zo heeft ze tot het einde jou liefde gevoelt en kon ze vredig gaan
heel veel sterkte

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:39

PinkLady1987 schreef:
naja de meningen verschillen over het slachten van een paard of niet.. bij mijn paarden zou ik dat nooit doen.. ik kies voor een andere manier. ik vind deze manier beetje te grof.. ik betaal liever veel zodat me paarden gecremeerd kunnen worden. ik vind dat iets meer respect hebben.. paarden vind ik niet voor de slacht. koeien en varkens heb je een andere band mee dus dan is het anders.. maar je paard is je maatje, je vriend, je alles.. ik zou het niet over me hart krijgen om hem daarheen te brengen. maar meningen verschillen en vind het echt netjes van je dat je toch tot het einde bent gebleven, daar heb ik respect voor.

Met een koe kun je net zo goed een band opbouwen, wat een onzin kraam jij uit. Ga een ander topic verzieken. De TS opent dit topic om haar verhaal kwijt te kunnen, alsof ze het er zelf niet moeilijk genoeg mee heeft. Wees blij dat jij dit soort dingen niet mee hoeft te maken.
Ach, ik ga hier ook geen woorden meer aan vuil maken. Als je hier op in wil gaan stuur me maar een pb of zo.

@TS, ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen en ik heb echt respect voor je meid, vreselijk wat jij in die zes jaar tijd hebt door moeten maken.. ik wens je heel veel sterkte Ach gut
En trek je vooral niks aan van mensen die lopen te zeuren over het feit dat jij je paard naar de slacht hebt gebracht hoor! Zij doen totaal geen moeite zich in jou in te leven, laat ze lekker...
Ach gut

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:40

Hé meis,ik zit hier met tranen in mijn ogen..
Ik zie het gewoon voor me,in gedachten sta ik daar met mijn paard..
Heel erg veel strekte gewenst,dit moet een ongelovelijk moeilijk moment zijn geweest.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:41

Ik wens je echt heel veel sterkte met dit verlies, het zal echt heel moeilijk voor je zijn om afscheid van haar te hebben genomen.
Ik heb echt heel veel respect voor je dat je haar gesteund hebt tot het allerlaatste moment, dat zal heel moeilijk zijn geweest maar o zo dapper! Ik hoop dat als het voor mijn paard ooit zo ver is ik ook de moed zal hebben om bij haar te blijven!

Eastwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:42

Ik heb er erg veel respect dat je het zo gedaan heb! Heel veel sterkte gewenst!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:44

Ik vindt het echt knap dat je zoiets heb durven doen. Als ik een paard heb zou ik het nooit naar de slacht durven brengen maar. Nogmaals mijn respect krijg je wel hoor.