Simba net dood gevonden, opgehangen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 16:18

het is wel een ongeluk, en is erg genoeg, en van dit ongeluk leren we van. Niet iedereen doet halsters af, mss jij wel, maar lang niet iedereen.
Vind erg vervelend dat je mij nu zo gaat afzeiekn

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:18

Oeh..
Dat is wel heel erg ja..
Fijn dat de eigenaresse je nog wel even gebeld heeft Lachen
Ik vind het ook héél k*t voor je dat sommige mensen hier nou doen alsof het wél jou schuld is..
Heel veel sterkte in ieder geval..

femiaans

Berichten: 1020
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Eemnes

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:20

Dat heeft niets met fijn vinden te maken, ik vind het belachelijk dat je hier op bokt uit komt huilen! als dit mij overkomen was zou ik me stil in een hoekje gaan zitten schamen en zeker niet zielig gaan lopen doen op bokt. Alsof het nodig is om mensen hierop te wijzen, de meeste verstandige mensen hebben daar geen aanwijzing voor nodig, die doen dat zelf al!
[/quote]

Vind het dus helemaal niet belachelijk, zij kan er toch ook niets aan doen, en ze verwijt het zichzelf al , dat doet al genoeg pijn.[/quote]

En dit snap ik niet? Waarom kan zij er niets aan doen? Je laat toch geen halster om in de stal? En roepen: ja die had hij altijd om. Je neemt de verantwoordelijkheid over, en als jij iets niet verantwoord vindt dan weiger je de verantwoording of je doet het op je eigen manier!

Joyce83: een beenbreuk is een ongeluk, dit is nalatendheid![/quote]

Roept iemand waarvan foto`s in haar profiel staan waarop duidelijk te zien is dat er een paard in de bak en in de wei met halster rondloopt? Ken je misschien het spreekwoord "Zij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.."
Niet zo op de TS inhakken joh, het had jou ook kunnen overkomen.. Per slot van rekening valt ook niemand over je heen dat je het risico willens en wetens neemt om je merrie te laten dekken door een loslopende hengst. Je merrie hoeft maar 1x te slaan, en ze schopt de hengst een gebroken been. Dit misschien op dit gezicht geheel offtopic, maar ik bedoel er dus mee te zeggen dat iedereen wel eens wat doet wat hij achteraf beter niet had kunnen doen!

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:20

Lynn_Nikita schreef:
het is wel een ongeluk, en is erg genoeg, en van dit ongeluk leren we van. Niet iedereen doet halsters af, mss jij wel, maar lang niet iedereen.
Vind erg vervelend dat je mij nu zo gaat afzeiekn


Zo'n ongeluk is makkelijk te voorkomen, namelijk door even wat extra tijd (max 1 minuut) te nemen om het halster af te doen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 16:21

Ik heb niet bewust gedaan, ik doe wat wij op stal altijd doen en ik hen niet afgeweken van de normale gang van zaken. Helaas is hier een verkeerde keuze gemaakt, namelijk halster omlaten.
Maar met halster af kan er ook genoeg gebeuren, niet alleen op stal, maar ook met uitbreken oid.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 16:23

en ja, al sik wist wat kon gebeuren had ik die halsters ook afgedaan, is n iet zo dat ik alleen gisteren die omliet, maar zo gebeurd het bij ons op stal altijd. Niet elk paard is braaf met halster om of af doen op stal, of laat zich makkelijk vangen op de wei.
is niet zo geweest dat ik bewust halster heb omgelaten, omdat ik laks was, of geen tijd had.
En als mijn tslagenootje of eigenaar zelf paard had binnengezet had het ook kunnen gebeuren. Dat scharnier zat er, en hing vrij laag. We hebben alle stallen grondig nagekeken op uitstekende dingen en alles is netjes afgewerkt. Wie denkt nu dat er met zo`n laaghangend scharnier buiten de stal iets kan gebeuren?? Wij in elk geval niet

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:23

Je hebt helemaal gelijk hoor!
Rot voor je dat je nou zoveel van die reacties over je heen krijgt..
Je baalt er zelf al genoeg van..
En als er bij jullie geen afspraken zijn gemaakt over halsters in de stal dan vind ik niet dat jij daar op aan gekeken kan/mag worden.
Natuurlijk blijft het heel vervelend maar jij doet dat ook niet met opzet!

Yavanna

Berichten: 2695
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:24

Gebeurd is gebeurd, en Lynn zal er wel goed ziek van zijn, net als iedereen bij haar op stal.
Wij laten in de wei ook gewoon halters aan, net als zoveel bij ons in de wei, en ook veel die het in de stal doen.
Maar om dan gelijk te gaan zeggen dat ze niet met paarden om kan gaan, en onverantwoordelijk bezig is.
Het is de laatste tijd hier wel raak zeg, met hetze's creëren. het maakt Bokt er niet gezelliger op.

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:25

Niet vervelend bedoelt, maar als ik het zo lees, had je beter dat gedeelte over haast en je verjaardag weg kunnen laten. Je zet het er zelf neer, dan moet je dus niet tegen mensen iets zeggen over, jaa ik had eigenlijk nou ook weer niet zo'n haast. Laat het dan gewoon weg Verward

Ik vind het heel vervelend dat dit gebeurd is, maar misschien had je even iets langer moeten nadenken over wat je precies neer ging zetten.. Mensen reageren nu eenmaal zoals zij dat willen, zo gaat dat. Niets aan te doen Lachen
En begrijp me goed, ik vind niet dat je onverantwoordelijk bent geweest, als daar geen afspraken over zijn gemaakt !!

Sterkte verder. ook voor de eigenaresse
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 17-03-07 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Westerntrail

Berichten: 1750
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:25

blauw00gje schreef:
Je hebt helemaal gelijk hoor!
Rot voor je dat je nou zoveel van die reacties over je heen krijgt..
Je baalt er zelf al genoeg van..
En als er bij jullie geen afspraken zijn gemaakt over halsters in de stal dan vind ik niet dat jij daar op aan gekeken kan/mag worden.
Natuurlijk blijft het heel vervelend maar jij doet dat ook niet met opzet!


Ben het hier helemaal mee eens.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 16:28

op bokt kan je vaakl beter maar niks zeggen, geen foto`s laten zien, en geen paarden willen "redden"
Zijn altijd mensne tussne die het beter weten en beter kunnen, en mij dan onveranwoord, laks of te makkelijk noemen.
Prima, gelukkig zijn er ook nog mensen die normaal doen

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:28

Daarom! Je moet je er niks van aantrekken.
Er is altijd wel iets te zeiken

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 16:30

en met die verjaardag, eigenlijk was het overbodige info, want daarmee werd niet echt bepaald of ik halster om of af had gedaan. ik had net een uur eerder dat paard gevonden en wilde van me afschrijven en zo uitgebreid mogelijk doen. Ik had eerst ook enorm schuldgevoel, en dacht dat door mezelf kwam en door de haast, maar heb veel gepraat , ook met stalgenootjes, en kwamen tot conclusie dat zelfs als ik meer tijd had gehad, ik waarschijnlijk de halster toch had omgelaten, omdat daar geen regel voor was

Vales

Berichten: 538
Geregistreerd: 12-02-05

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:31

Aan de ene kant vind ik het best wel een domme actie omdat je zelf al zegt dat je weinig tijd had wat dus wel een soort van nalatigheid is. En ik snap ook niet waarom mensen hun paarden met een halster op stal laten staan?

Maar ik denk dat je je hier niet al te schuldig over moet voelen, het paard stond zoals je zei bijna altijd met halster op stal dus het had ook kunnen gebeuren nadat iemand anders ze had binnen gezegt. Helaas gebeurde het bij jou. Het is alleen zonde dat het paard de dupe wordt van ontwetendheid terwijl je later altijd denkt had ik dat nou maar niet gedaan.

Veel sterkte met het verwerken in ieder geval en ik zou er niet teveel over inzitten als ik jou was!
Dit is echt een vervelende gebeurtenis maar gebeurd is gebeurd en daar kan je niets aan doen.

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:32

femiaans schreef:
Roept iemand waarvan foto`s in haar profiel staan waarop duidelijk te zien is dat er een paard in de bak en in de wei met halster rondloopt? Ken je misschien het spreekwoord "Zij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.."
Niet zo op de TS inhakken joh, het had jou ook kunnen overkomen.. Per slot van rekening valt ook niemand over je heen dat je het risico willens en wetens neemt om je merrie te laten dekken door een loslopende hengst. Je merrie hoeft maar 1x te slaan, en ze schopt de hengst een gebroken been. Dit misschien op dit gezicht geheel offtopic, maar ik bedoel er dus mee te zeggen dat iedereen wel eens wat doet wat hij achteraf beter niet had kunnen doen!


Ach we gaan nu bij mij fouten zoeken? Ik zeg nooit dat je geen fouten mag maken, ik zeg alleen dat je moet leren van je fouten en je verantwoording moet nemen. En niet een partij zielig moet gaan lopen doen over schuldig voelen. Natuurlijk voel je je schuldig want je BENT ook schuldig. Niet iets vreselijks, alleen het ontkennen daarvan vind ik vreselijk.

Wat betreft de foto's in mijn profiel: Goh ja die paarden hebben halsters om. Maar ze staan ook op de foto. 1+1=2 dan is daar ook iemand bij, dus begeleiding, dus ook iemand die ze weer afhaalt voordat die persoon het weiland uit loopt. Mocht je mij ooit betrappen op een paard ergens laten staan met halster om zonder begeleiding, mag je zo mijn beide paarden hebben....

En voor wat betreft het dekken, als zowel merrie als hengst voldoende ruimte hebben is het de meest diervriendelijke en veiligste manier van dekken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 16:33

alsof jij paard op wei zet met halster om, foto gaat maken en dan weer halster erafhaalt???

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:33

@ Lynn :Ja dat klopt, voortaan ff iets langer denken en dan heb je geen vervelende reacties meer Lachen

Ik vind het wel echt vervelend voor je hoor (dus begrijp m'n post hierboven niet verkeerd Knipoog)

Ik hoop dat het een beetje zal slijten, en dat je jezelf niets meer verwijt, want je kon er toch niets aan doen? Ja 't halster afdoen, nou als niemand het doet.. en er zijn geen afspraken over.. dan weet je toch ook niet waar je nog goed aan doet Lachen

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:34

IK moet helaas met meerdere mensen mee gaan.
Als ikde eigenaar van het paard was, had je toch echt een probleem met mij gehad,
want omdat jij zonodig snel snel moest zijn,is dit gebeurd.
had dan gevraagd of iemand anders kon?


Toch sterkte voor je, want het is niet leuk!
en je zal best wat moeten verwerken.
dus sterkte! en vergeet nooit meer een halster af te doen!

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:35

Lynn_Nikita schreef:
alsof jij paard op wei zet met halster om, foto gaat maken en dan weer halster erafhaalt???


ja! Foto's zijn genomen, net na het moment dat ik paard in de wei zette. En ik dus even snel foto's wilde nemen. Je denkt toch niet werkelijk dat ik een paard met halster op de wei laat staan zonder supervisie?

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:35

Maar zullen we nu gewoon weer vrolijk met z'n allen gaan doen en ophouden met elkaar gemene verwijten te maken, want dan blijft er niets leuks van bokt over Clown

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:38

Ah bah! De rillingen lopen me over de rug heen. Jeetje zeg..
Meid, je moet jezelf niet de schuld geven! Dit had iedereen kunnen overkomen.. het is verschrikkelijk, maar gebeurd is gebeurd. Heel veel sterkte Ach gut

Even over de andere reacties hier: Misselijk dat er mensen zijn hier op bokt die kwetsende opmerkingen in het openbaar zetten. Natuurlijk is het niet slim om een paard met halster om te laten staan, maar dit had IEDEREEN kunnen overkomen! De TS voelt zich al erg genoeg, ze heeft er heus wel van geleerd, maar om er zo op in te hakken.. nee, daar kan ik met mijn hoofd niet bij Wees toch eens lief voor elkaar.. *zucht*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:39

Caira schreef:
Lynn_Nikita schreef:
alsof jij paard op wei zet met halster om, foto gaat maken en dan weer halster erafhaalt???


ja! Foto's zijn genomen, net na het moment dat ik paard in de wei zette. En ik dus even snel foto's wilde nemen. Je denkt toch niet werkelijk dat ik een paard met halster op de wei laat staan zonder supervisie?


Ik vind dat je het nu ernstig overdrijft. Hoeveel bokkers doen dat immers wel? Bij ons werd het ook altijd gedaan en er is in die 15 jaar nog nooit wat gebeurd. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en helaas is er nu wel wat gebeurd. Lynn trekt daar lering uit en jij maakt van die optie nog even gebruik om het er nog eens dubbel in te wrijven? Tuurlijk mag je je eigen mening hebben, maar heb wel respect voor iemands verdriet en doe dit desnoods via PB. Ze geeft zelf al aan zich schuldig te voelen, dan snap ik niet dat je het leuk vind om nog een keer extra op iemands ziel te trappen, dat gaat mij toch iets te ver.

Ik zou me schamen voor mijn pogingen om iemand ZO rot te laten voelen zeg!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-03-07 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:41

Caira schreef:
Lynn_Nikita schreef:
alsof jij paard op wei zet met halster om, foto gaat maken en dan weer halster erafhaalt???


ja! Foto's zijn genomen, net na het moment dat ik paard in de wei zette. En ik dus even snel foto's wilde nemen. Je denkt toch niet werkelijk dat ik een paard met halster op de wei laat staan zonder supervisie?


Er kan toch ook iets gebeuren als je er wel bij bent..
Als je niks kan doen en het komt doordat het paard een halster om heeft..
Dan voel jij je ook zwaar k*t en zit je ook niet op van die reacties te wachten.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:43

Cayenne schreef:
Ik vind dat je het nu ernstig overdrijft. Hoeveel bokkers doen dat immers wel? Bij ons werd het ook altijd gedaan en er is in die 15 jaar nog nooit wat gebeurd. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en helaas is er nu wel wat gebeurd. Lynn trekt daar lering uit en jij maakt van die optie nog even gebruik om het er nog eens dubbel in te wrijven? Tuurlijk mag je je eigen mening hebben, maar heb wel respect voor iemands verdriet en doe dit desnoods via PB. Ze geeft zelf al aan zich schuldig te voelen, dan snap ik niet dat je het leuk vind om nog een keer extra op iemands ziel te trappen, dat gaat mij toch iets te ver.

Ik zou me schamen in mijn pogingen om iemand ZO rot te laten voelen zeg!


Ik ben het helemaal met cayenne eens!

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Simba net dood gevonden, opgehangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:46

Ja zoals wel meer mensen Tong uitsteken