[IM] Sambal, mijn held - ons afscheid komt dichterbij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neff

Re: Sambal, mijn held - ons afscheid komt dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:09

Vief, heel veel sterkte toegewenst. Je hebt gelukkig mooi momenten om aan te denken. Knap van je hoor, om die beslissing te nemen. Uit ervaring weet ik dat dit heel moeilijk is, maar je wilt niet dat je pony onnodig moet lijden. Denk ook dat jullie de juiste beslissing hebben genomen, want jullie kennen de pony al zo lang. Zeker nu je weet dat hij al 10 weken pijn heeft (en waarschijnlijk al langer, maar omdat hij zo sterk is dat nooit heeft laten merken).

capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:17

Liefe vief ik heb super veel respect voor je dat je die blesising hebt gemaakt!!!
ik vind dat je goed naar je pony hebt gekeken en geluister super meid. Ach gut

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:25

Vief, heel erg veel sterkte en Sam blijft voor altijd bij je in je hart!

diorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:29

jeetje zeg...wat erg voor je.
heeeeeeeeel veel sterkte vrijdag. Verdrietig
ik vind het heel dapper van je om zo een beslissing te nemen.

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:30

Wat verschrikkelijk dat sommige mensen zo kunnen reageren, bah...

Wat een verschrikkelijk verhaal! Ik las altijd met plezier jullie topic's, over jullie succesen, jullie waren een topcombinatie! Jammer dat die zo vroeg heeft moeten stoppen, er zat echt zoveel in jullie!

Heel veel sterkte in deze periode,
ik kan begrijpen dat het niet makkelijk gaat worden.

Super dat je deze beslissing hebt durven maken!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 20:31

Na een drukke dag vol verbazing het topic zitten lezen. Wat een berichten in zo'n korte tijd en wat een medeleven.
Ik vind het erg bijzonder en wil iedereen bedanken voor zijn reactie/pb/gedicht/collage.

Natuurlijk hebben we eerst goed nagedacht voordat we dit besloten hebben. Het is niet iets wat je zomaar even beslist.
Ik heb veel topics en sites bekeken over hoefkatrol. En geloof ook wel een beetje in de manieren van het rechtrichten en dergelijke. Zelf was ik daar ook mee bezig. En ik heb altijd veel diep en laag gereden, helemaal over de rug. En rechtrichten hoort daar ook bij. Van overbelasting was ook geen sprake. Sam heeft van de zomer zelfs nog 6 weken heerlijk op de wei gestaan en we hebben de draad hierna weer rustig opgepakt.

Dat een paard nog een poos gewoon kan functioneren wil ik ook nog wel geloven. Sam heeft namelijk ook altijd gewoon super gelopen. Zo'n gebrek ontstaat niet plotseling uit het niks. Ik wil dus ook niet zeggen dat je met een paard/pony met een gebrek niks meer kunt. Maar ik vind het tegenover mijn pony niet eerlijk om hem zwaar te belasten nu ik dit weet. Ik weet dat Sam niet snel iets laat merken en ik wil hier geen misbruik van maken.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:34

Dat heb je mooi neergezet! En ben het er helemaal mee eens Ach gut

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:35

Ik ook,en lees mijn pbtje maar een xtje goed Lachen
Ik zou precies t zelfde gedaan hebben
Heel veel sterte nog maals

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:46

Viefdepief, het spijt me dat ik zo onbeschoft ben overgekomen Bloos Het was niet echt mijn bedoeling.
Met je bovenstaande reactie verduidelijk je een heleboel die ik niet wist.
Hierbij nogmaals veel sterkte, ik zou niet graag in je schoenen staan.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:47

Mooi gezegt vief !
Heel veel sterkte Lachen

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:50

http://www.bubscatlog.nl/regenboogbrug.htm

Heel veel sterkte vrijdag en de tijd die nog komen gaat :/ Vind het een hele dappere beslissing, en denk ook het eerlijkste tegenover je pony.
Nogmaals heel veel sterkte!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:02

Vief en Sam; jullie hebben samen wel hele mooie en leuke dingen meegemaakt. Dat neemt niemand je meer af.
Prachtige foto's hoor.

Geniet van Sam deze week, en heel veel sterkte vrijdag. Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:03

yulan schreef:
Viefdepief, het spijt me dat ik zo onbeschoft ben overgekomen Bloos Het was niet echt mijn bedoeling.
Met je bovenstaande reactie verduidelijk je een heleboel die ik niet wist.
Hierbij nogmaals veel sterkte, ik zou niet graag in je schoenen staan.

Ook al wist je dat niet, het blijft onbeschoft om iemands rouwtopic zo binnen te walsen

nogmaals sterkte Vief Ach gut

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:06

viefdepief schreef:
Na een drukke dag vol verbazing het topic zitten lezen. Wat een berichten in zo'n korte tijd en wat een medeleven.
Ik vind het erg bijzonder en wil iedereen bedanken voor zijn reactie/pb/gedicht/collage.

Natuurlijk hebben we eerst goed nagedacht voordat we dit besloten hebben. Het is niet iets wat je zomaar even beslist.
Ik heb veel topics en sites bekeken over hoefkatrol. En geloof ook wel een beetje in de manieren van het rechtrichten en dergelijke. Zelf was ik daar ook mee bezig. En ik heb altijd veel diep en laag gereden, helemaal over de rug. En rechtrichten hoort daar ook bij. Van overbelasting was ook geen sprake. Sam heeft van de zomer zelfs nog 6 weken heerlijk op de wei gestaan en we hebben de draad hierna weer rustig opgepakt.

Dat een paard nog een poos gewoon kan functioneren wil ik ook nog wel geloven. Sam heeft namelijk ook altijd gewoon super gelopen. Zo'n gebrek ontstaat niet plotseling uit het niks. Ik wil dus ook niet zeggen dat je met een paard/pony met een gebrek niks meer kunt. Maar ik vind het tegenover mijn pony niet eerlijk om hem zwaar te belasten nu ik dit weet. Ik weet dat Sam niet snel iets laat merken en ik wil hier geen misbruik van maken.

please please please

wat als het wel lukt????? wat dan? dan lees ik een topic: mijn paard loopt weer als een trein!

please alsjeblieft echt ik heb al wat paarden gerevalideerd... ben er nu ook weer 1 aan het helpen.

doe het dan voor jezelf, en laat hem bewijzen dat het wel kan. wat is nu 3 maandjes in een paardenleven?

heleboel wanneer het dus wel zal lukken!

toen ik mijn dwarslaesie kreeg heeft de arts ook niet gezegd: zo juf nu kunt u wel gaan slapen... en je wil niet weten hoe sportief ik was, 15 uur per week.

en nu/ evengoed misschien wel meer, maar dan aangepast.

en mijn eigen sportpony: ritten van 5 uur met beide benen vol spat, en ze loopt en geniet.

dat is wat wij jou en je pony toewensen.

en ik ga dus NIET MEE huilen en niet mee in jullie negatieve spiraal.

dat kan ik niet en wil ik niet.

ik wil die ene kans voor jou en jouw paard. pony dan.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:08

Wat als het niet lukt dan?
Dan heb je je pony waar je zo veel van houdt, altijd om gegeven hebt, die alles voor je doet, 3 maanden voor niks met heel veel pijn laten leven?!
Niet alle verhalen zijn een sprookje met een goed einde, hou dat ook in je hoofd!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:09

Moderatoropmerking:
Het is op IM NIET de bedoeling om de discussie wel of niet inslapen te voeren. Graag weer ontopic dus!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:10

vincenza schreef:
viefdepief schreef:

please please please

wat als het wel lukt????? wat dan? dan lees ik een topic: mijn paard loopt weer als een trein!

please alsjeblieft echt ik heb al wat paarden gerevalideerd... ben er nu ook weer 1 aan het helpen.

doe het dan voor jezelf, en laat hem bewijzen dat het wel kan. wat is nu 3 maandjes in een paardenleven?

heleboel wanneer het dus wel zal lukken!

toen ik mijn dwarslaesie kreeg heeft de arts ook niet gezegd: zo juf nu kunt u wel gaan slapen... en je wil niet weten hoe sportief ik was, 15 uur per week.

en nu/ evengoed misschien wel meer, maar dan aangepast.

en mijn eigen sportpony: ritten van 5 uur met beide benen vol spat, en ze loopt en geniet.

dat is wat wij jou en je pony toewensen.

en ik ga dus NIET MEE huilen en niet mee in jullie negatieve spiraal.

dat kan ik niet en wil ik niet.

ik wil die ene kans voor jou en jouw paard. pony dan.

Alsjeblieft, stop met deze dingen in dit topic.

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:11

Vincenza, jij kunt toch met paarden praten? kun je dat ook met deze pony dan?

_Snooplover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:14

Heej Vief!
Ik hoorde dat je paard werd ingeslapen etc. maar ik wist niet waarom. Nu ik dit topic heb gelezen wel.
Echt heel veel sterkte !!
Doegdoeg xx Manon

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:14

San_Fox schreef:
Vincenza, jij kunt toch met paarden praten? kun je dat ook met deze pony dan?

eindelijk... ja dat heb ik vluchtig gedaan en daarom zeg ik ook dat ik er niet in mee wil gaan, en dat hij nog een kans wil...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 21:16

Vincenza wil je alsjeblieft ophouden met je smeekbede.
Het is allemaal goed bedoeld, maar niet alles valt te genezen met de methodes van AdB.
Waarom krijgen zoveel mensen kanker? Dit zijn ook heust niet alleen mensen die niet gezond leven. Sommige dingen zijn gewoon heel oneerlijk en daar valt niks aan te doen Verdrietig
Ik vind het fijn dat jouw paardje door deze manier van rijden zo is opgeknapt. Maar niet elk paard met dezelfde symptomen kan met dezelfde medicatie behandeld worden.

Onze beslissing is gemaakt en ik zit niet te wachten op mensen die me een (onterecht) schuldgevoel proberen aanpraten.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:17

odetteke schreef:
Het is op IM NIET de bedoeling om de discussie wel of niet inslapen te voeren. Graag weer ontopic dus!

Vincenza wat begrijp je nu niet?

Volgens mij heeft de TS echt niets aan jou informatie en heeft ze het al moeilijk genoeg, hou er dan rekening mee!

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:19

viefdepief schreef:
Vincenza wil je alsjeblieft ophouden met je smeekbede.
Het is allemaal goed bedoeld, maar niet alles valt te genezen met de methodes van AdB.
Waarom krijgen zoveel mensen kanker? Dit zijn ook heust niet alleen mensen die niet gezond leven. Sommige dingen zijn gewoon heel oneerlijk en daar valt niks aan te doen Verdrietig
Ik vind het fijn dat jouw paardje door deze manier van rijden zo is opgeknapt. Maar niet elk paard met dezelfde symptomen kan met dezelfde medicatie behandeld worden.

Onze beslissing is gemaakt en ik zit niet te wachten op mensen die me een (onterecht) schuldgevoel proberen aanpraten.

neen neen dat probeer ik niet en dat wil ik geeneens. dat is iets wat jij ervan maakt, wanneer je me zou kenne, zou je ook weten dat dat niet de bedoeling is.

er staat nl bij ons op stal ook een paardje met een gaatje in het sesambeentje, en die loopt weer

maar goed, je moet het zelf weten.

edit: een paard wat pijn heeft, rent niet weg...

jij schrijft: gisteren toen de staleigenaar even niet oplette nog uit zijn stal geglipt en weg gerend
Laatst bijgewerkt door vincenza op 12-12-06 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:22

Laat ik maar ON topic blijven

Ik wil je heel veel sterkte wensen Vriendjes zijn?
Zo'n beslissing is al moeilijk genoeg!

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:23

Vief, weetje al of je naar school gaat vrijdag en hoelaat de dierenarts komt?