[IM] zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anniicka_x

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:21

Ja, ik ben er bang voor. Ik zou echt niet zonder mijn Santana kunnen, hij betekend zo veel voor mij. Hij is mijn eerste paard, verschrikkelijk eenkennig en dat maakt hem juist zo bijzonder!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:12

Tsja ik ben wel bang dat Katinka dood gaat. Ze is al 25, nu nog super fit maar ik heb het idee dat het zomaar op een dag over zal zijn.
En omdat ze zo fit en nog gezond is zou ik toch heel erg schrikken als het opeens over zou zijn.

woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:16

De laatste dag was heel raar. Zowiezo omdat je je realiseert
dat alles "de laatste keer" gaat worden. Je probeert normaal
te doen omdat ze anders voelen dat er wat is.
Bij mij was het helemaal dubbel, die van mij zou de dag
erna in moeten slapen, en plotseling moest er een andere
oude pony op "die laatste dag" inslapen.
Ik liep dus heen en weer tussen mijn ventje en de
mensen die troosteloos waren voor hun (verzorg)dier.
Toch denk ik dat de afsluiting en het inslapen zelf heel
mooi zijn gegaan. Je bent zelf ontroostbaar, maar het
belangrijkste is dat je dier er niets van voelt of merkt,
en ik ben er van overtuigd dat mijn kereltje tot de
verdoving een "gewone dag" dacht te hebben....
Je moet altijd rekening houden dat het kan gebeuren,
maar zeer zeker niet alles erdoor laten overheersen,
anders kun je niet meer van ze genieten.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:25

Ja, ik ben er bang voor.. Scheve mond
Niet zo zeer bang dat mn shetjes dood gaan(natuurlijk ben ik daar wel bang voor, maar ze zijn nog heel jong en super gezond).

Maar sinds 1 1/2 jaar ben ik ontzettend bang dat het einde voor Joy er aan komt.
Ze heeft een peesblessure, waar het eerst goed mee leek te gaan, maar we nu weer een hele grote terugslag mee hebben.
Ik vooral in het begin heel veel gehuild, ook toen we nog niet wisten wat het was.
Het was namelijk heel onduidelijk en op een gegeven moment is ze door een DA zelfs opgegeven..
En ook zeker toen we ong. een maand geleden weer een grote terug slag hadden.
Want ze heeft al ontzettend veel geld gekost(dat is het belangrijkste niet maargoed) en elke keer weer alleen maar behandelen is ook niet leuk voor haar.
Dus het houd ook een keertje op...

Maar ze heeft niet echt veel pijn aan dr pees..
Maar ze heeft ook nog zomerexeem en ze is laast gevallen en nu heeft ze echt heel veel last van dr rechtervoorbeen.

Maar mn meisie heeft zoveel levenskracht, ze heeft al zo veel meegemaak in die 6 jaar, ze is zo eenkennig, koppig, stoer en eigenlijk heeft ze een heel klein hartje..
Maar ze is ook ontzettend hard voor zich zelf...dus soms weet ik het niet zo goed meer Verdrietig

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:10

@ Nada: vraag eens een goede alternatief genezer naar je paard te kijken. Je zult staan te kijken wat die zullen zeggen over je pony.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:42

Tuurlijk ben ik verschrikkelijk bang om mijn maatje te verliezen..
Ze is nu 4 en ik heb haar net 2 jaar. Als het aan haar leeftijd ligt zijn we dus nog lang samen. Maar er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren..
Ik heb al eens 2 andere paarden verloren. 1 Ervan was een manegepony waar ik helemaal gek op was. Ik was een beetje diegene die het best met haar om kon gaan. Je kent het wel, die klik.. En van de 1 op de andere dag krijgt mijn moeder een telefoontje dat ze dood is.. Luna is dood.. Zo onverwachts. Ze bleek iets van een hartstilstand ofzo gekregen te hebben. Daar doe je helaas niets aan.
De 2e was al een oud shetje die ik, tegelijk met nog wat ponytjes, verzorgde. Zij was al in de 30 en heeft waarschijnlijk in het land ook een hartstilstand gekregen en is in het water gevallen. Hoe dan ook zou ze anders verdronken zijn. Ze was al dood voor we haar vonden..

De liefde van haar (mijn beste vriendin) leven is ook nog niet zo lang overleden. Hij had hoefkanker oid en het was al te erg om er nog iets aan te doen. Het was niet haar paard, we woonde ongeveer 3,5 uur van hem vandaan.. Maar ze was helemaal gek op hem. Als ze hem zag (als we op de ranch waren waar hij stond) was ze niet bij hem weg te krijgen. Ze zit er nog mee.. Hij is er nu denk ik bijna een jaar niet meer.. Ze is er nog niet overheen, het wordt juist steeds erger volgends mij.. Weer die klik die er gewoon was tussen een paard en een mens.. Ze heeft niet eens iets met paarden verder.

Als Nicky, mijn paard, er vandoor gaat denk ik dat ze mij erachter aan zien gaan.. Er moet heel wat gebeuren als ze mij niet in een gesticht zien belanden.. Het klinkt misschien net wat overdreven maar ik denk dat heel wat andere mensen zo denken die een eigen- of verzorgpaard hebben.. Je houdt nou eenmaal van zo'n beestje en als het je, waardoor dan ook, achter laat.. je krijgt het gevoel alsof je stikt.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:44

Nada schreef:

Jeetje.. Sterkte zeg!! Verdrietig

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:08

ja heel erg bang

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:09

Het zijn dan wel niet mijn eigen pony's, maar ik zou echt niet zonder ze kunnen. Ik ben niet zo zeer bang dat ze dood gaan, want als het beter voor de is dan moet het wel. Ik ben meer bang voor de pijn die ze misschien wel hebben voordat ze overlijden want dat verdienen ze gewoon niet. Ik heb veel liever dat ze overlijden in hun slaap ofzo, niet dat ze een spuitje moeten krijgen omdat ze anders teveel lijden.

shaktike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:16

Ik was er absoluut niet bang van. Toen ik mij haflinger kocht was hij 3 jaar en 6-7 maanden. Ik dacht 'hij is nog jong, ga hem nog jaaaaren bij me hebben'. Toen hij net 4 was (of bijna 4) gebeurde hetgene ik nooit had verwacht. Mijn maatje wou plots niet meer eten en mestte amper.
Ik werd om 7 uur in de ochtend uit men bedje gebeld. Meteen de dierenarts gebeld om te laten zien. Blijkbaar was zijn dunne darm in zichzelf aan het schuiven. Men lieverd kreeg een spuit tegen de pijn. Maar na 4 dagen was het nog steeds niet beter. Hij ging steeds meer liggen. Het was zaterdag en ik moest gaan werken. Werd opgebeld en er werd mij gezegd dat het alleen erger werd en dat Happy alleen maar meer pijn kreeg. Koliek blijkbaar!!! Boos! Ik ben aan mijn bazin gaan vragen of ik een halve dag kreeg. (En toen werkte ik nog maar de 2de dag daar Verward ) Gelukkig heb ik die gekregen!
Mijn ouders kwamen ook mee. Ik heb met Happy 2 uur gelopen (draf en stap) om te proberen zijn darmen weer op gang te laten komen. Dat leek te lukken want hij had in die 2 uur al 2 keer gemest. Ondertussen was er ene 2de dierenarts gekomen. Helemaal onderzocht en ik rkeeg te horen dat Happy maar 1-10 procent kans had om te overleven. En toen heb ik de zwaarste beslissing van mijn leven moeten nemen, laten inslapen Huilen Het is nu bijna 3 maand geleden maar ik mis hem nog heel erg! Typ dit nu ook met tranen in mijn ogen.

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:24

Ja, ik ben er bang voor.
Ik denk er vaak over, al is ze nog maar 12 jaar.
Ik kan me niet voorstellen hoe het zal zijn zonder mijn Mistralle.
Maar ik geniet elke dag van d'r!

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 07:01

Owww Shaktike, ik voel met je mee. Sterkte! Ach gut

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:23

Ja , ik ben daar heel erg bang voor.
Heel vaak zelfs als ze vast staan met poetsen en ik moet van binnen
nog ff snel me mobiel halen ofzo.. dan ben ik soms zelfs al bang dat
ze zichzelf ophangen aan het touw ofzo, en pony van een kennis is
daar namelijk ook aan dood gegaan, raakte verstikt in het halstertouw
en blies de laatst zucht uit toen ze net weer bij hem stond... was over
met de pony van 5 jaar oud helemaal gezond. Maarja er kan natuurlijk
van alles gebeuren.
En toch probeer ik er alles aan te doen ze tegen zoveel mogelijk dingen
te beschermen. Ik zou het mezelf ook niet vergeven als 1 van me
ponys om het leven zou komen door iets wat voorkomen had kunnen worden. Ik hoop dat mijn pony's pas dood zullen gaan als ze een heerlijk
leven hebben gehad.. en oud zijn geworden.. en het er tijd voor is.
Maarja je weet niks van te voren...

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:33

Tuurlijk ben ik daar bang voor, ik denk iedereen wel.
Soms kan ik dr niet goed zien als ze de weide staat en dan gaan de meest gruwelijke gedachten door mn hoofd, maar dan word ik gelukkig gerustgesteld als ik dr kopje weer zie.

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:54

turlijk bne ik daar bang voor mar net er na hoe mijn paard zal sterven. ik heb liever dat hij 33 is en in mijn arme sterft dan dat mijn paard met koliek in de wei heb gelegen en dan dood gaat.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:01

Daar WAS ik heel erg bang voor idd... maar nu hoeft het niet meer, ze is in de nacht van 19 op 20 augustus overleden.....

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:31

Ik dacht er wel af en toe overna, maar nu... Iedere dag! Mijn maatje Macho is nu twee maanden geleden plotseling overleden (waarschijnlijk aan een hartstilstand). Hij was pas 11! ik heb m 10 jaar gehad! Hij was (is) me meer waard dan de meeste mensen voor mij zijn! De avond ervoor ben ik nog geweest en was er niks aan de hand. De volgende dag wordt ik gebeld dat hij dood in de bak ligt! Ze lopen namelijk los tussen de wei, bak en stal. Z'n maatjes; 3 andere paarden en 2 geiten stonden erbij en hebben het ook meegemaakt. Een van de geiten lag zelfs tegen hem aan toen ik aankwam. Me pony was toen (gelukkig) nog warm (toen was het Mats nog) en heb samen met me beste vriendin en een paar andere nog 5 uur bij hem gezeten totdat hij koud en "echt weg" was. (Terwijl ik dit zit te typen zit ik weer te janken!) Het was super mooi weer en ze konden hem de volgende ochtend al ophalen en we hoefde hem ook niet te verslepen, dus daarwas ik wel erg blij om! Ik mis hem nog zo ontzettend erg en ik kan er nog steeds geen vrede mee hebben! Verdrietig
Ik heb nu nog 1 pony van 8 jaar die door mijn overleden pony is opgevoed (terwijl het allebei ruinen zijn/waren)
Hem heb ik ook al vanaf 4 maanden oud. Je gaat er altijd vanuit dat je pony pas rond 25 jaar dood gaat, maar zo zie je maar weer... Koester iedere dag en ga nooit met ruzie weg, want voor je het weet is het de laatste keer dat je je maatje levend ziet! Zo denk ik er nu over!

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:47

Ik denk r ook elke dag aan
Heb er ook veel om gehuild Sonja is nu 37 jaartjes alweer
harstikke dun en Eet niet goed
hooi en gras krijgt ze amper weg en ze eet het wel maar 9/10 van wat ze eet spuugt ze weer uit.
Biks gaat ook niet. Ze krijgt nu een soort meuslie en dat gaat goed .
Ze is ook en tijd heel ziek geweeest door vitamine te kort dat gaat nu beter.
Mijn moeder gaat kijke voor speciaal voer voor oude paarden k zou nie wete wat k zonder der moet Huilen Ik ben er elke dag erg bang voor en bang dat als k nie thuis ben ze der niet meer is
Geloof me
elke seconde dat jenog met je paard kan zijn benut het want het kan zo het einde zijn.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:07

( off topic) Soniep er loopt een topic over voer voor oudere paarden.

Rianneke18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:22

meestal wel ja! heb al eens eerder een paard verloren..en dat vergeet ik toch niet zomaar!

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:34

ik ben der wel heel bang voor geweest, mijn pony is heel erg ziek geweest.
en na een zwaare operatie was het nog niet goed.
toen was het en redelijk onzekere tijd wat er ging gebeuren... nachten lang wakker gelegen en gehuilt,
Nu is alles weer goed met hem.
hijs nu 5 en is kern gezond.... hij is alles goed doorstaan... of het ooid terug gaat komen is niet helmaal zeker... ik denk zelf van niet, het heeft een jaar gedeurt en is meerdere malen terug gekomen ik vind dat het nu over is.
en ben niet meer egt bang dat hij binnen kort dood in de wei legt.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:02

Toen m'n vorige paard was overleden was ik nog ruim een jaar daarna ontzettend bang, maar nu geniet ik van het samenzijn met m'n pony's van dag tot dag. Ze zijn allebei kerngezond en nog niet zo oud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:06

Ik heb meerdere paarden maar 1 merrie waar ik een erg sterke band mee heb. Als ik dan soms hoor van ongelukken en erge dingen dan denk ik wel van; als maar niet... Zo'n paard krijg ik niet snel weer, misschien wel nooit meer.
maar ik heb ook een merrie van 20 en ik denk en hoop dat ze nog jaren meegaat, maar ik ben niet bang dat ze morgen ineens dood is.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:31

Sinds een van mn 4-jarige verzorgfriezen (maandag 28-08-06) plotseling is overleden, ben ik ook bang dat het met de anderen gebeurd. Als er iets met Hessel of Gerbie zou gebeuren, zou ik echt niet weten wat ik zou moeten!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:12

Laatst toen 'mijn' pony ziek was en het er echt slecht uit zag was ik ook wel even bang dat ze dood zou gaan.
Ze was heel mager geworden (ze was al mager, maar werd nog magerder) en at bijna niks meer.
Ze is ook al oud (23/24) dus ik dacht dat dr echt een einde aan haar leven zou komen.. en heb toch wel even moeten huilen.
Maar gelukkig heeft ze het gehaald en is nu al weer wat dikker aan het worden
Nu denk ik eigenlijk niet meer zo na over de dood van 'mijn' pony's