[IM] [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:32

Afbeelding

Dominique is de pony waar ik op heb leren rijden..
Ze was van een vriendin..
Elke vrijdag deden we dingen met haar en ze liep ook in de lessen mee op de ponyclub/manege Funny Horse..
Twee jaar lang heb ik van haar mogen genieten, maar helaas.. Toen ik ging verhuizen, moest ik haar natuurlijk achterlaten.
Een jaar later zag ik haar weer.
Lekker zonder zadel crossen in de berm van de Aalsmeerderweg..
Lekker poetsen, knuffelen en gek doen..
Ze was toen al hoefbevangen geweest, maar het was weer goedgekomen..
Zon jaar later sprak ik die vriendin weer en Dominique was er niet meer..
Mijn mooie meisje, weg..
Ze was weer ziek geworden en dit keer kon ze niet meer beter worden..
Zo'n vier jaar geleden is ze ingeslapen.. Ze is maar 17 jaar geworden..
De foto hierboven is de enigste foto die ik nog van haar heb.
Tot mn grote spijt ben ik de andere 3 fotos die ik had kwijt geraakt met de laatste verhuizing..
Deze foto is oud en samen met mij als klein meisje op de club/manege.. (1998)
Toen was ze nog gezond. Lovers

Rust zacht, dodo..

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:04

Naam: Alexo (KWPN Lector x Enfant de Normandie)
Geboortedatum: 16 april 1982
Datum van overlijden: 24 mei 2004

Alexo was een prachtige donkerbruine ruin van 1.64 met een gouden karakter. Oorspronkelijk gefokt als springpaard.
Bij vorige eigenaren heeft hij o.a. meegelopen bij de Young Riders en later Z2 springen (met een andere ruiter).
Wij kochten hem in 1994. Ikzelf heb met hem M gesprongen en Z1 dressuur gereden.
Op zijn 18e is hij met "pensioen" gegaan (lees: gestopt met wedstrijden) en hebben we lekker recreatief verder getuft. Buitenrijden ging redelijk (nooit alleen, maar steenbraaf met zijn maatje Tootles)
Ook was hij super sociaal met andere paarden en goudeerlijk tegen mensen.

Waarom hij er niet meer is? (bijna) zijn hele lichaam functioneerde top. Steengoede gewrichten, pezen en organen maar helaas constateerde de DA een hersentumor...
Omdat hij heel erg hard achteruit ging zat er maar 72 uur tussen de diagnose en het moment van overlijden.
Hij is vredig ingeslapen op zijn eigen terrein en ik ben er al die tijd bij geweest.
Heb er onwijs veel verdriet van gehad, maar het deed me nog meer pijn hem zo te moeten zien lijden.
Het is goed zo.

R.I.P

Afbeelding

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:59

Naam van je paard; Sander
Geboortedatum (als die bekend is) en datum van overlijden; geboren 30 april 1989, gestorven op 18 April 2005
Iets over je overleden paard (bijv. karakter, wat deed je met haar/hem enzovoort);
Sander was echt een droompony hij had soms een opstandig karakter maar hij is diegene die me geleerd heeft hoe je moest rijden en toen we wedstrijden gingen rijden (jumping) gingen we steeds als team weer voor die eerste plaats.
's zomers gingen we vaak buitenwandelen en zwemmen dat was zo fijn.

Hoe is je paard overleden.
17 April belde de eigenaar van de weide Sander lag in de weide en wilde niet meer rechtop wij de veearts opgebeld.
Stukjes ingewanden werden uitgescheiden dit was niet goed.
de veearts dacht aan Salmonella ik 2 dagen bij hem gezeten dag en nacht om de 2 uur een nieuwe baxter hangen
Na 2 dagen hard vechten heb ik besloten hem in te laten slapen .. ik wilde hem niet laten gaan maar mocht ik egoistisch zijn?
die 2 dagen heeft hij de hele tijd op mijn schoot gelegen en keek me aan, we hebben niet veel gepraat ik voelde hem toen zo goed aan
Toen hij ingeslapen werd is hij vredig op mijn schoot heen gegaan.
Ik heb hem toen ingefluisterd dat wanneer hij weer aan ons denkt hij de zon moet laten schijnen, hieraan heb ik veel steun gehad Lachen
Sander ik mis je jongen .. uit het oog maar nooit uit mijn hart
Afbeelding
5 minuutjes na deze foto is hij ingeslapen

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:55

naam: jordan
ras: weet ik niet
geboren op 01-04-2002
overleden op 09-10-2006

hij is overleden door dat ik een einde aan zijn leven moest maken
omdat hij ataxie had de ernstige maate wat je maar kan hebben
ze konden niks meer voor hem doen
ik heb best wel veel onkoste voor hem gemaakt wand ik wou niet dat hij uit mijn leven zou gaan
ik heb hier het helleverhaal van hem staan http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=758942

en dan hier nog een mooi foto van hem

Afbeelding

hverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:38

Afbeelding

Dit was mijn vorige pony moussie.
Heb een van mijn eerste lessen op haar gereden, is toen verkocht en heb haar
daarna nog jaren verzocht en op 25 jarige leeftijd heb ik haar gekocht want de vorige eigenaresse had geen tijd
meer voor haar. Heb nog drie mooie jaren met haar gehad.
Helaas heb ik haar op 28 jarige leeftijd ( 14-06-2004) in moeten laten slapen.
Ze was op, kon niet meer. Ben er gelukkig bij geweest dat ze werd ingeslapen.
Mous was en blijft mijn kanjer!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:21

Afbeelding
Naam: Harvey
Leeftijd: onbekend, denk een jaar of 12
Ras: onbekend, heb een vermoeden aan Hannoveraan
Overleden: rugziekte

Man, wat mis ik jou nog elke dag! Je lieve hinnikjes toen ik steeds bij jou in de stal stond, het lieve likken soms aan mijn hand, lekker ruzie schoppen met de 'buurman' naast je in de stalling... dat moet ik nou al een paar maanden lang missen. Je had rugpijn, zonder dat ik het wist! Ik wist wel dat je ineens schimmel had gekregen en dat het besmettelijk was. Maar dat je ook rugpijn had was voor mij een totale verrassing! Maar dat ging niet over. Het werd steeds maar erger en erger bij je! Totdat ze van de manege besloten om je maar van je pijn te verlossen door je in te laten slapen.

Nou, rust zacht hoor mijn beste vriend, mijn trouwe leskameraadje! Ook al deed je dingen die ik niet graag wilde (zoals stiekem buiten over boomstammen springen over het ruiterpad en zeuren om snoepjes door met je been naar je buik te wijzen!) toch zal ik je NEVER vergeten!

Je hebt je rust welverdiend.

Je makkertje,

Michael Zoutendijk

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:17

Shakyra Alisha O'Shea

05-05-2001 - 17-04-2007
Shakyra is nog geen 6 jaar geworden.

Afbeelding

Shak was bij mij vanaf haar 9 maanden. Een lieve, aanhankelijke merrie en een fantastische moeder.
Ze heeft in 2005 een prachtig hengstveulen gehad.
In 2006 is ze weer gedekt, en we keken al 11 maanden uit naar het veulen.
Helaas is het mis gegaan tijdens de bevalling. het veulen was te groot en Shakyra heeft het niet kunnen brengen, de kleine is gestikt in het vlies. Shakyra zelf is kruisverlamd geraakt en is na 6 lange uren keihard vechten uiteindelijk ingeslapen. Na deze zware strijd, die als een donderslag bij heldere hemel kwam, heeft ze haar welverdiende rust. en is ze weer samen met Kyennah O'Shea.

http://i103.photobucket.com/albums/m125 ... G_1569.jpg
foto in link; het veulen.. haar mooie dochter, Kyennah.

Die dag heb ik dit topic geopend. Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor alle steun en lieve woorden..

Ik weet niet wat ik zeg,
En ik weet niet wat ik doe,
Ik weet niet welke weg,
En ik weet niet waar naartoe..
Ik mis jou

Rust zacht, meisjes

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:04

hej ik heb 2 pony's in me leven die bij mij zijn overleden

naam:merel
ras:shetlander
geboortedatum:2-02-1998
overlijdings datum:6-05-07
warom ze is overleden:hoefbevangheid.

naam:sandra
ras:new-forest
geboortdatum:6-06-1975
overlijdingdatum:8-09-2006
warom ze is overleden:ze was al heel oud

het doet we nog steeds verdriet als ik de foto's zie.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:15

Dubbel zo erg! Heel veel sterkte ladylisa!! Tja, 32 jaar voor een pony is aardig wat! Ach gut

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:16

Afbeelding

naam: rapid
bruine c pony ruin.
geboren: 3 april 1980
overleden: 4 november 2005 wegens ouderdom en dampigheid

meer dan 20 jaar bij ons en nu niet meer. wat is die wei leeg zeg. hij was z springen en is in de m knb reservekampioen in wanrooy geweest met mijn zus. zelf heb ik de twentecup ooit gewonnen met hem. super springen, heel lief en geduldig..zoveel uren met hem doorgebracht, mij zo vaak gered..hij neemt al onze geheimpjes mee zijn graf in..hij kende mij zoals ik ben.

nu al bijna 2 jaar geleden maar het doet nog altijd pijn en ik mis hem echt..

.....................................................................................................................................................................

Naaam: mon Cherie
vosmerrie e pony
geboren: 1 jan. 1983
overleden: 2 november 1998 wgens leverkanker

paardje met een serieuze gebruiksaanwijzing maar na een aantal jaren snapten wij jou precies. toen we je verkochten kregen we na een half jaar telefoon van inmiddels eigenaar nummer 4 die toevallig ons nummer had meegekregen. we meosten je ophalen anders zou je naar utrecht (de markt) gaan. oke, we hebben je natuurlijk weer teruggekocht. nog een antal jaren plezier van je gehad. mijn beste vriendin reed toen op jou. uiteindelijk werd je ziek en was het over.

wat hebben wij allemaal ontzettend veel van je geleerd. je was lief!

.........................................................................................................................................................................

Naam Gip
minishetlander grullo hengst
geboren: 24 april 2005
overleden: 10 december 2006 wegens ernstige wond aan sprong, pezen door.

gipje..wat moet ik over je zeggen. je zou het gaan maken..gekomen als handel maar je zou niet meer weggaan..je had allang onze harten gestolen. je zou zijn gebleven tot het eind, maar nooit geweten dat dat zo snel zou zijn. gip je was geweldig en een inspiratie voor mij om mini's te aan fokken. het gaat je goed..

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:58

naam:dinky
ras:shetlander
leeftijd:onbekend
geslacht:merrie
kleur:panterbont
overleden:11-11-2002

ik kreeg dinky van een dronken man in een kroeg die haar gekocht had voor 2 biertjes!!
verschrikkelijk toch!
hij vroeg of ik voor haar wilde zorgen.nou dat kon wel want ik had een kleine box over en mijn haflinger stond daar aleen..
dus een vriendinnetje erbij is altijd leuk!!
ze staat daar in de wei,hoorde ik hem nog zeggen..
daar stond ze.....
een appaloosa merrie erstig verwaarloosd.vol met klitten in de manen.ruggetje bol van vermagering en ribben te tellen.
wat een schok.......
hoe kunne ze dacht ik......
eenmaal bij haar aangekomen zag ik nog veel meer dingen.
2 vergroeide hoeven achter,van die krulhoeven.
ze moest bevangen zijn geweest vroeger en nooid een behandeling hebben gehad.
haar rechterheup erstig vergroeid door de stand vaar haar hoeven.ze kon niet eens lopen...........
ik nam haar mee...........
uit de trailer meteen in de wei bij mij gezet en de dierenarts gebeld......
die kwam meteen en had nog nooid zo iets gezien.....
dinky had bloedwormen..shurft..vermagerd....vergroeide hoeven....kromme heup.......
ze heeft meteen een aantal spuiten gehad en de dierenarts vertelde me dat er een kleine kans was dat ik haar kon redden.
maar zolang de pijn dragelijk was zou hij me helpen.....
de hoefsmid kwam ook meteen en durfde de uitdaging niet aan haar te verlossen van haar vergroeide hoef....
ik moest maar een ander zoeken want hij had hier geen ervaring mee.....
daar stond ik dan.....
wilde niemand mijn meisje helpen?
meerder hoefsmeden gebeld.......
gelukkig was er iemand wel geitreseerd om te kijken.
durfde de behandeling aan en ging haar bekappen.....
nog nooid zo iets gezien.........wat zijn mensen wrede wezens zij hij!!!
wij gaan haar weer laten rennen op haar hoefjes!!!!!
na meerdere bekappingen kreeg zij weer normale hoefjes....
maar ze zal nooid goed meer kunnen lopen.
zolang zij geen pijn heeft mag ze gelukkig zijn en weer pony zijn ........
meerdere mensen verklaarde mij voor gek..
en belde regelmatig de dierenbescherming..
mensen van andere stallen vonden mij een dierenbeul
zo iets laat je toch niet leven?
gelukkig kende de dierenbescherming mijn verhaal en hebben mij altijd gesteund.
na een maand of 8 stond ze daar vrolijk gezond met een glimmende vacht....
een heerlijke merrie die je altijd groete als je er was.....
en mijn haf die haar beschermde met zijn leven.....
hij voelde gewoon dat ze invalide was en beschermde haar........
maar na 3 jaar geluk kwam er toch een einde.....
dinky lag ineens niet meer in stal......
sinds haar andere maatje was overleden (toen ik inmiddels op een andere pension stal stond met haar)
leek het net of het haar tijd ook was.
ze liep moeilijk...
heb de dierenarts weer gebeld.....
en zij......dat verschrikkelijke.......
het is haar tijd...nu heeft ze nog niet veel pijn.
ik denk dat we haar moeten laten inslapen......
beter voor dinky

2 dagen later was het zover.
ik pakte haar halster en vrolijk hinnikte ze naar mij met een tevreden brommetje er achteraan........
deed haar halster om en liep naar buiten.
ze aarzelde......maar liep mee.
eenmaal toen de dierenarts kwam zag je aan haar dat ze het wist.......
ik ga naar mijn vriendin in de mooie groene wei.........
dinky kreeg eerst een spuit om wat rustiger te worden.
maar zo sterk als ze was ze bleef staan......
de dierenarts stond er van te kijken...
de 2 de spuit....
met een zucht ging ze liggen.............
blies nog een x haar adem uit............
ze was gegaan........

lieve dinky ik heb nooid kunnen achterhalen waar je vandaan kwam.
wie je alles heeft aangedaan.....
maar ik ben blij dat ik jou nog jaren een liefdevol tehuis heb kunnen geven.
en vooral ook pijnloos.
mijn mooie meis slaap zacht..................
Afbeelding

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:56

Afbeelding
Zevenster 1e x met haar halstertje

Mijn verzorgpaard die drachtig was van de tuigpaard hengst Saffraan. Kreeg op 20 april 2004 een mooi voskleurig veulentje! Ik was zo blij dat haar veulen, Zevenster wel leefde. Omdat er in dat hele jaar van de 9 á 10 merries 4 veulens in leven waren gebleven, inc. Zevenster. Ik was zo trots! Ik ging elke dag met haar bezig, knuffelen, vertroetelen, halstertje omdoen, poetsen, voetjes geven, aan halstertje lopen etc. we bouwden een echt band met elkaar op. Maar na ongeveer 4 maandjes werd ze heel erg ziek, zware longontsteking, wat veulentjes meestal niet overleven. Meteen DA erbij, ze kreeg toen een spuitje en moest onder controle blijven en kreeg er nog wat voor, en mocht geen hooi/kuil meer hebben maar vers gras vanwege de longetjes. Dus ik elke ochtend voor school en elke avond gras plukken voor haar. Het ging een tijdje heel erg slecht met haar.. Maar uiteindelijk is ze er weer boven opgekomen en is ze weer sterk geworden. ik ben toen ze beter was weer lekker met der aan de gang gegaan. in oktober 2004 gingen de paarden die de eigenaar nog wou houden bij de manege weg omdat de manege in november over genomen zou worden. Zevenster is toen mee gegaan naar zijn huis. Die lente die volgde ging ze met nog wat paarden het weiland op in duitsland. Waar ze tot eind september bleven en dan terug naar stal kwamen. Daar ging ik weer wat poetsen enzo. alleen het was naar vele best een kreng geworden. Slaan met der voorbenen enzo. Die lente erna ging ze weer het weiland in. September 2006, ik kreeg op die ochtend een telefoontje, maar kon niet opnemen.. Want was aan het rijden.. Toen ik thuis kwam, kwam mijn vriend op msn, hij zei tegen me: Ik heb erg slecht nieuws voor je, Bart heeft me gebeld en er is wat met Zevenster.. Ze is dood.. Ik wist niet wat me op dat moment over kwam.. Waarom zij ook? Waarom..? ik was zo blij dat ze dat jaar in leven was gebleven.. En nu als nog zij er ook achter aan.. Ik was zo kwaad, verdrietig, kapot.. Ik wist he even niet meer.. Ik ben meteen naar de eigenaar gegaan en wou naar Duitsland toe waar ze op het weiland stond.. Alleen die vertelde me dat ze er al niet meer was.. Dus afscheid nemen kon ook nog eens niet.. Ze is waarschijnlijk door een hartstilstand overleden op 2,5 jarige leeftijd.. Nu ik dit verhaal weer schrijf zit ik weer met tranen in mijn ogen.. Een paardje waar ik zo trots op was, ze is in leven gebleven bij der geboorte, na haar longontsteking, we hadden een hele sterke band opgebouwd.. En nu dit

Zevenster R.I.P 20-04-2004 * 14-09-2006

Site met meer over Zevenster: http://www.freewebs.com/zevenster/

Afbeelding
Winter 2005

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:07

Naam: Invincible
Geboortedatum:12 mei 1990
datum van overlijden: 8 september 2004

Invincible was een zeer lieve merrie die bij haar vorige eigenaar al Z had gesprongen. Ze was voor mij het leerpaard. Het was vallen en opstaan, maar ze liet je nooit in de steek. De vele overwinningen die we hebben behaald, maar ook de mindere dingen herinner ik me als op de dag van vandaag!
Het was in de wei altijd de baas en zorgde ervoor dat iedereen beschermd werd.
Ik was op het moment dat ik haar heb moeten laten gaan M springen en L1 dressuur!
Op 7 september kreeg ze koliek en we hebben er alles aan gedaan om haar te redden, maar de kans na een operatie was 15%.
Ze had op dat moment veel pijn, waaruit ik besloten heb haar in te laten slapen. Want een paard die veel heeft bereikt in haar leven en die er voor je stond, mag je op zo'n moment niet alleen laten...
Lieve Vinci RIP

Afbeelding

iekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:52

Naam: Mister Eagle
Geboortedatum:02-mei-1970
datum van overlijden: 13-maart-2006
leeftijd: 36 jaar

Eagle was echt een super pony heb veel met hem beleefd en gedaan,
Hij had een erg hoog knuffelgehalte maar wel lekker eigenwijs.
We hebben hem 13 maart 2006 in moeten laten slapen vanwege een kanker gezwel dat op z'n penis groeide waardoor hij niet meer kon plassen.
We hadden het een paar weg laten halen maar kwam steeds sneller terug.
Het is en blijft moeilijk maar het is beter zo.
Hij is nu op de eeuwige groene weide en ooit zal ik hem weer zien.
Mijn knuffel pony

Afbeelding

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:00

[*] Naam van je paard: Nora
[*] Ras: kruising shet/welsh
[*] Geboortedatum: 1-7-1972 (ongeveer)
[*] Datum van overlijden: 21-12-1999

Nora was mijn verzorgpony op de kinderboederij. Nadat de eigenaar ruzie had gekregen met het bestuur van de kinderboederij ging ze naar ene boer toe. De eigenaar wist niet wat die met de pony moest en toen mocht ik haar kopen voor 250,- gulden. Ik was toen 14 en mijn ouders hebben de helft betaald. Met de boer een afspraak gemaakt dat Nora daar gratis mocht staan in ruil dat ik hem hielp met verzorgen van zijn paarden. (Ik heb daar dus mijn huidige paard opgedaan zie profiel)

Met Nora deed ik alles; rijden zonder zadel (toen ik nog niet zo lang was) (vaak afgevallen!), voor de wagen, allerlei trucjes (oa rekenen) en wandelen. Ging werkelijk overal met het wagentje heen. Zo leuk! Lekker voorwaarts pittig ding!
Ze was super gevoelig voor hoefbevangenheid. Elke keer weer stress wanneer ze net te lang in een verse wei had gestaan.....
Veder kon niemand haar uit de wie halen, behalve de boer en ik. Bij de rest dreigde ze gewoon.

Op een dag werd ik gebeld. Ze lag dood in haar stal. waarschijnlijk gewoon ouderdom.

Denk en droom nog vaak over haar...

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:14

naam : Monky
geboren : 2000
overleden : 2005

monky was een hele lieve pony in omgang maar onder het zadel
een draakje
omdat ik toen 9 was en hij 3 dus niks kende klikte het niet
daarom hadden wij monky te koop gezet.
hij was bijna meteen verkocht aan mensen uit Friesland!
ik vond het eigelijk heel erg dat hij weg ging!
maar het was beter zo.
we zijn in de vakantie nog wezen kijken en het ging alemaal super met monky
de volgende vakantie zou ik er nog op mogen rijden enzv.
tot dat ik op msn vraag : hoe gaat het met mijn lieverd?
tja hij is dood werd er gezegt.
ik : hoezo dood dat kan niet is monky dood
maar hij was nog maar 4 enzv hoe kan het dan gebeurt zijn enzv.
bleek dat ze hem hem geslacht! omdat hij met rijden te druk was..
mijn lieve monky mijn eerste pony nu al op 5jarige leeftijd dood!
Monky R.I.P Verdrietig Verdrietig
Afbeelding

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:51

ik weet dat ik hier waarschijnlijk niks mag plaatsen maar ik moet even zeggen dat ik mee leef met leonieswenny echt niet normaal dat ze zoiets doen!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:19

Onze Maatje, hoewel hij al een aantal jaar dood is, vind ik dat hij tog een heel mooi plekje in dit topic verdient! we missen hem nog altijd, het was echt een goedzak! een paard om nooit te vergeten!
wij denken nog vaak aan je terug lief paardje! houvanjou Maat!!! dikke knuf van al je lieve baasjes!

Afbeelding

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:24

Ik heb vandaag nog een filmpje gemaakt van foto's van zevenster met een muziekje.

Ik mis mijn meid nog zo erg!
(Verhaal staat 7 berichten hier boven)

Vinden jullie het filmpje&muziekje er bij passen?
http://www.youtube.com/watch?v=Nx7YdutsvuU

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:29

Sinti__LoveU schreef:
Ik heb vandaag nog een filmpje gemaakt van foto's van zevenster met een muziekje.

Ik mis mijn meid nog zo erg!
(Verhaal staat 7 berichten hier boven)

Vinden jullie het filmpje&muziekje er bij passen?
http://www.youtube.com/watch?v=Nx7YdutsvuU

O meid... zat te janken in me stoel Huilen Huilen GRANDIOOS MOOI FILMPJE!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:15

Naam: Ronny
Geboortedatum: 15 maart 1974
Overleden: 7 februari 2007
Het is vandaag 6 maanden geleden dat ik heb moeten beslissen om je te laten inslapen t.g.v koliek. Je was mijn allergrootste vriend gedurende 25 jaar. Eigenwijs en ijzersterk. Alles hebben we samen beleefd. Samen hebben een leven geleefd binnen mijn leven. Ik heb je spullen uitgezocht en schoongemaakt. Straks haal ik je dekens op, ze zijn gewassen. Alles komt op zolder.Wat mis ik je verschrikkelijk mijn lieve schat.

Afbeelding
Twinkle twinkle little star,
How I wonder were you are.
Up above the world zo high,
Like a diamond in the sky.
I miss You. xxx

Karianne12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:58

Naam: Mallisto
Ras: KWPN
Geboren: 1994
Overleden: 15 augustus 2006

Helaas door een peesschede ontsteking moest ik mn vriendje laten afmaken.
Hij had te veel pijn en het was ongeneesbaar... ( hij heeft te lang door gelopen zonder iets te laten merken!!)
helaas maar wel heel stoer van hem... aan het einde begon hij steeds meer te staken omdat hij toen te veel pijn kreeg na een scan en foto's bleek dat het er niet best uit zag lichte verkalking, losse bot deeltjes en een ontsteking.

Gelukkig heb ik veel van hem geleerd Haha! en zal ik hem nooit vergeten...

Afbeelding

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:17

Naam : Moortje
Ras Shetland pony(mini)
leeftijd Hij is 25 jaar oud mogen worden en de grooste tijd van zijn leven bij mij geweest.
Gestorven door versplintering van zijn achterbeentje.
Verkalking
Hij is zo goed als nooit ziek geweest.
viewtopic.php?f=151&t=655003&p=19226008&hilit=moortje#p19226008

Afbeelding

Het doet nog steeds pijn om zijn foto's te bekijken,en telkens ik in een memorial topic lees komen de tranen en verdriet te boven.

Ik kan het nog steeds niet geloven,
was alles maar niet waar,
Nu ben je hierboven,
Jou einde was zo snel daar.

Ik herrinner me de dag dat ik je kocht,
Een kleine deugniet , zo zwart als roet.
Het is al heel erg lang geleden
Nu ben je grijs op je snoet.

Je was mijn kleine vent,nu ben je er niet meer
je was kern gezond en vinnig
je had nooit ergens zeer.

Je stond al een jaartje op pensioen
je koetsje trekken ,was je leven
Nu moest je enkel ons dochtertje dragen,
je was zo fier dat te mogen doen.

Imke reed zo graag op jou
ze is slechts 1,5 jaar oud
ze vraagt nu steeds waar is moo nou
Ik krijg het steeds weer koud.

Gisteren morgen,je hinnikte zoals elke keer
Maar je kwam niet naar me toe
Ik zag je been in een rare stand
belde de veearts mijn hart ging wild te keer.

Je had met bruut recht te staan,
alles boven je sprong gewricht verbrijzeld.
zelfs je gewrichtsbanden waren gescheurd,
een operatie kon niet meer gaan.

je had botontkaling,wie had dat gedacht,
jou beentjes vrij van gebreken
en dan plots die breuk vannacht.

Je hebt niet gekreund,geen enkele keer
zo kende we jou,
Moortje onze sterke beer

je was dan wel 25 jaar oud
maar het lijkt net gisteren dat ik je kocht
maar meer dan 10 jaar was je bij mij
Je was een pony van goud.

Tranen in mijn ogen,
tranen van verdriet
een hart vol van pijn
omdat jij me verliet

kan het niet bevatten
het ging allemaal zo snel
zelfs ons kleine meisje
snapt het wel

Ze roept steeds jou naam,
vraagt moo njammie njam
ze gaf je steeds te eten
Ik weet niet wat met haar gedaan

Je was net ingeslapen,liet haar afscheid nemen van jou
de dieren arts vertelde hij is naar de hemel,
ze huilde: ikke mee

Ben er echt kapot van.
vanmorgen ben je opgehaald.
Het ging allemaal zo snel.

Mijn lieve kleine moortje
Ik mis je
je was nog geen 90 cm groot ,
maar voor mij de grootste in mijn leven.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:18

Achosje, dat arme hummeltje! Laat 'm nu maar rusten in vrede!

m0niiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:59

op 1-12-06 stond ik 's morgens op om naar school te gaan , maar toen kwam ons mam naar mij toe en zei: ik denk dat je eerst even naar frilly moet gaan kijken ze is een beetje ziek. dus ben meteen naar haar toegegaan en ook niet naar school, ik kwam bij frilly aan ze keek me aan ze zag er bezweet uit en keek niet meer helder uit haar ogen, we hadden meteen de dierenarts gebeld hij kwam eraan hij zei : dat het niet goed gaat aan Zn rikketik, toen ik dat hoorde wist ik gewoon even niet waar ik moet kijken. Frilly kreeg een prik tegen de pijn. het leek verder wel goed te gaan van de dag ze at en dronk wel niet maar het leek minder te worden dus kreeg weer hoop. Maar toen we om 11 uur 's avonds terug gingen om nog ene keer te kijken zag het er niet goed uit ze viel telkens om en zweette zo erg ons pap heeft haar de hele tijd ondersteund , we gingen de dierenarts bellen om te vragen wat we moesten doen hij kwam er meteen aan hij zei : laat haar even liggen ze is gewoon moe. Dat deden we dus, eindelijk lag ze maar ze stond weer op en opeens werd ze helemaal gek ze deed haar tong uit haar mond en rende door Zn hele stal en viel telkens om, en opeens viel ze neer en ze bleef liggen , toen was de dierenarts er hij gaf haar kalmerings spuiten en toen hij de 2e spuit wou zetten , was het frilly's laatste beweging, hij zei het is gedaan, maar ik begreep het niet ik vroeg wat is er waarom beweegt ie niet, toen ik dichterbij kwam begreep wist ik het..ik wist niet wat er door me heen.. mijn wereld stond opeens even stil, ik zou frilly nooit meer zien of lekker met haar knuffelen , het kon niet waar zijn.. ik heb die avond op een fijne manier afscheid van haar genomen, ze zal altijd in mijn hart blijven ik zal elke dag aan haar denken: zo'n pony kom ik nooit meer tegen. .!

ze is dus plots overleden van een gezonde lieve geweldig gezon straalende pony naar een ziek zielig paardje Boos!! kon het niet geloven ik kan er nuw eer om huilen.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9576977877 Frilly ♥

zo herinner ik mijn paardje Lovers en denk zo min mogelijk aan de dag dat ik haar zag gaan.